Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Xbox one, är inte bara ute efter spel utan även underhållning.
Om jag bara var ute efter spel så skulle jag endast äga en PC.

Vad är det för "underhållning" du saknar med PS4 egentligen? Enda fördelen Xbox One har på den fronten som jag ser det är möjligheten att se på TV.

Permalänk
Medlem

Kommer börja med ps4 och köpa Xbox one sedan när priset sjunkit.

Permalänk
Medlem

Lutar åt Xbox One för mig, men det blir PS4 om alla kompisar köper ett...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Kör med Xbox 360 nu, men kmr bli en ps4.

Permalänk
Medlem

Microsoft har redan bekräftat att TV-funktionen kommer bara att fungera i USA vid lanseringen, men att dom kommer jobba hårt (?!) för att få ut funktionen i Europa direkt efter lanseringen

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Microsoft har redan bekräftat att TV-funktionen kommer bara att fungera i USA vid lanseringen, men att dom kommer jobba hårt (?!) för att få ut funktionen i Europa direkt efter lanseringen

Jo självklart, så som de jobbade "hårt" med att få voice-funktionen i kinect att fungera i länder där man ej pratar engelska, tyska eller franksa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Jo självklart, så som de jobbade "hårt" med att få voice-funktionen i kinect att fungera i länder där man ej pratar engelska, tyska eller franksa.

Därav jag gjorde ''(?!)'' men det kan ändras denna gången, man vet aldrig hur lång tid det kommer ta

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Xbox reveal visade hela interfacet i princip? Hur kan du ha missat det?

Eftersom spelen är cappade till 60fps kommer det flyta på lika bra på båda konsollerna så det är väl inget superbra argument. Lite grann som att säga att ett spel flyter på bättre med Ares II vs ett 7970 med vsync på i 1920x 1080. Det kommer självklart finnas undantag precis som det är idag när vissa multiplattformsspel ser bättre ut på 360 och några på PS3

Antar du sov under nuvarande konsoll generation? Bara för man cappar på 60 fps, betyder nödvändigtvis inte det är frameraten spelen kommer lyckas hålla.

Även med 30fps cappning, så fanns det ett flertal spel på både 360 och PS3 som kunde få fps drops vid vissa scener.

Med PS4ans snabbare minne och GPU, så lär detta förekomma mycket mindre.

Plus att PS4an kommer vara enklare att utveckla spel på än X1. Mycket pga av att PS4ans minne är snabbare och enat. Menads X1an så måste man utnytja dess EDRAM minne för att kunna få ut liknande hastigheter. Men detta skapar en hel del extra komplexitet för utvecklarna, som kostar tid och pengar.

Detta lär leda till att utvecklare gör spelet först till PS4an och portar sen över till X1. Detta kan leda till att X1 versionen blir något nerbantat i grafik kvalitet ifall utvecklarna inte vill spendera extra tid på att optimera med EDRAM minnet.

Något vi såg väldigt ofta i nuvarande gen. Då utvecklare i regel utvecklade spelen till 360 först, då den var enklare. Och sen porta över till PS3. Och i och med dom inte ville spendera massa extra tid och pengar på att optimera för PS3 hårdvaran. Så ledde det ofta till en sämre version på PS3an.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Jag har aldrig haft ett PS, har ett Xbox 360. Men kan inte förstå vad du menar... vad är det för funktioner den har? Dess största fördel verkar ju enligt MS vara att man kan växla supersnabbt till tv-kanaler (som förmodligen inte ens kommer funka i Sverige). Och inbyggt Kinect - vill jag ha det så köper jag väl till det? PS4 är billigare och de verkar ha snarlik prestanda (X1 har lite långsammare specs men har ett inbyggt framebuffer RAM som inte PS4 har, kommer inte på vad det heter nu, men det på 32MB tror ajg det var - som förmodligen kommer väga upp övriga långsammare specs). PS4 kommer bli 500-1000 kr billigare vid lansering... Om jag ev skulle köpa en konsol denna gång skulle det garanterat bli en PS4.

Har de inte framebuffern för att kompensera en i övrigt halverad badbredd mellan RAM och CPU? 170GB vs 66 eller hur det var. Undra hur mycket det kan förbättra och under vilka omständigheter.
Hoppas hur som helst på mera exklusiva spel till respektive maskin denna generation. Både X1 och PS4 har inkluderat nya funktioner för att kontrollera spel, MS satsar hårdast på kinect och Sony på att ha nya funktioner inkluderade i kontrollern. För att vi skall kunna dra nytta av det så måste det nog till mer exklusiviteter och mindre cross platform som bara förlitar sig till den minsta gemensamma nämnaren..

Hur som, det blir en PS4:a. Microsoft verkar vilja satsa för mycket på att göra X1 till nått som passar alla i alla situationer, det brukar oftast sluta med att den inte passar riktigt bra till något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Vilka funktioner?
En hel del av funktionerna kommer ju inte fungera i sverige.

Vilka tänker du på? Tivo.Comhem.se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Varför välja, när det bara är att köpa båda? Handlar om småpengar, det är ju spelen som kostar.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle jag köpa båda? Då måste jag betala dubbelt inte bara för konsolen
utan även för att spela Online. Nej tack. Enda anledningen att välja båda
är för exklusiva titlar men jag tycker inte att det är värt att lägga 4k extra
för en knappt handfull spel extra om ens det. Inga exklusiva spel på Xbox One
har fångat mitt intresse ännu.

Permalänk
Medlem

Har bokat en Xbox One, har kört Xbox, Xbox 360 så det var bara naturligt att det blev en Xbox one.
Det som lockar mest är Forza och även i hopp om ett nytt Fable spel, och sen gillar jag handkontrollen till Xbox bättre än Playstation

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Har bokat en Xbox One, har kört Xbox, Xbox 360 så det var bara naturligt att det blev en Xbox one.
Det som lockar mest är Forza och även i hopp om ett nytt Fable spel, och sen gillar jag handkontrollen till Xbox bättre än Playstation

Eftersom båda konsolerna har nya kontrollanter så får du gärna berätta hur de nya är.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Eftersom båda konsolerna har nya kontrollanter så får du gärna berätta hur de nya är.

Ber om ursäkt om jag var lite otydlig, men det var detta jag syftade på.

Efter 12 års xbox-användande så får jag inte ner den vänstra tummen

Permalänk
Medlem

För mig blir det PS4, vilket är lite synd då jag verkligen ville spela Forza 5. Men att köpa en konsol bara för ett spel nja det gör jag nog inte sen så skaffar dom flesta av mina vänner PS4 så det föll sig naturligt. Dock är jag lite orolig över kontrollen, PS3 är totalt fel för mig kan inte alls använda den så jag hoppas PS4 kontrollen är större så man inte måste "knyta ihop" fingrarna för att kunna hålla i den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ca 4månader kvar tills release, ska bli kul och se hur detta slutar. Båda konsollerna är i princip slutsålda i USA ifall man tittar på "launch day" tillgänglighet. Börjar bli ganska taggad på att spela Watch Dogs på min One

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Kommer att bli en PS4 för mig, kommer inte att förhandsboka och försöka få hit den på launch day. Är mest för PC så köper min PS4 någon vecka efter att de har släppts

Var mycket för Microsofts Xbox men nu är det Sonys PS som gäller, det känns som att Microsoft har ändrat många av sina villkor till liknandes som Sony har till PS4 och i allmänhet verkar Sony vara ett steg före

Permalänk
Medlem

Hade alla 3 konsoler denna generationen men föredrog alltid xbox;en pga xbox live o dylikt, Samtidigt PS3 hade mer roliga exklusiva spel som God of war , Metall gear (patriot), Uncharted etc.......

men för kommande generation så verkar det vara som PS4 ser mest lovande ut (gillar inte det xbox gör som berör tv underhållning samt bryr mig inte om knight) sedan gillar jag att PS4 inte är regions kodat =).....
Men det hänger nog mest på mig vilka spel som kommer att komma ut , o då är det exklusiva spelen det som räknas givetvis.

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliveeer96:

Om man nu tycker om spel som "The last of us" och sånt! Lite mer fria spel, vad tycker ni man ska välja då?

PC.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Ps4 har ju ändrat väldigt mycket på handkontrollen till skillnad från xbox one.
Jag har spelat en hel del fightingspel hos mina kusiner på xbox360 och handkontrollen var något av det värsta jag har varit med om..
Kan någon svara mig vad microsoft tänkte när dom designade styrkorset? Det går ju för sjutton inte trycka utan att det blir feltryck.. Helt värdelöst.
Ps3 har bättre styrkors men saknar bytet av d-paden och ena spaken.

Dock blir det ingen konsol den här generationen, helt värdelöst att jag måste betala en avgift för att spela med mina kompisar.. Jag spelar ju inte heller så värst ofta.. Värdelöst är det som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drjens:

Hade alla 3 konsoler denna generationen men föredrog alltid xbox;en pga xbox live o dylikt, Samtidigt PS3 hade mer roliga exklusiva spel som God of war , Metall gear (patriot), Uncharted etc.......

men för kommande generation så verkar det vara som PS4 ser mest lovande ut (gillar inte det xbox gör som berör tv underhållning samt bryr mig inte om knight) sedan gillar jag att PS4 inte är regions kodat =).....
Men det hänger nog mest på mig vilka spel som kommer att komma ut , o då är det exklusiva spelen det som räknas givetvis.

Nu är ju även One regionsfri

Permalänk
Medlem
Skrivet av drjens:

Hade alla 3 konsoler denna generationen men föredrog alltid xbox;en pga xbox live o dylikt, Samtidigt PS3 hade mer roliga exklusiva spel som God of war , Metall gear (patriot), Uncharted etc.......

men för kommande generation så verkar det vara som PS4 ser mest lovande ut (gillar inte det xbox gör som berör tv underhållning samt bryr mig inte om knight) sedan gillar jag att PS4 inte är regions kodat =).....
Men det hänger nog mest på mig vilka spel som kommer att komma ut , o då är det exklusiva spelen det som räknas givetvis.

Xbox One är regionsfri, just FYI

Skrivet av Jonathanknet:

Dock blir det ingen konsol den här generationen, helt värdelöst att jag måste betala en avgift för att spela med mina kompisar.. Jag spelar ju inte heller så värst ofta.. Värdelöst är det som sagt.

Om 30kr i månaden är för mycket kanske du borde se över din ekonomi

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Sedan PS4-konferensen så blev det mer eller mindre automatiskt val. Xbox One är NU också intressant för mig men samtidigt så känner jag mig lite halvskeptisk till deras affärsval angående DRM. Visst den påtvingande DRM-funktionen var dålig no doubt men min tanke är att Microsoft ändrade sig efter avsaknade bokningar gentemot PS4ans, vad är det som säger att Microsoft inte kommer ändra tillbaka igen någonstans efter launch? De stöttade ganska starkt sin DRM innan ändringen.

I övrigt så inväntar jag på fler och intressanta exklusiva titlar än de som har annonserats för X1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Xbox One är regionsfri, just FYI

Om 30kr i månaden är för mycket kanske du borde se över din ekonomi

Inte för att vara sån, men sen när i helv*** blev xbox live så billigt som 30kr/månad..? Sist jag kollade så var det 79kr/månad.

Nu har jag redan bokat och köpt Xbox One så är ingen PS4 fanboy, men undrar verkligen var du får detta påståendet ifrån..

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Inte för att vara sån, men sen när i helv*** blev xbox live så billigt som 30kr/månad..? Sist jag kollade så var det 79kr/månad.

Nu har jag redan bokat och köpt Xbox One så är ingen PS4 fanboy, men undrar verkligen var du får detta påståendet ifrån..

395kr för 12månader hos Webhallen..ok lite mer än 30kr men inte 79kr månaden. Jag kan inte minnas att det någonsin har varit över 50kr i månaden. Haft Gold i ca 5år nu

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Nu är ju även One regionsfri

Där ser man , klockrent
Då är det bara invänta och se vad som kommer att releasas för några spel....

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

För mig blir det Xbox. Efter att haft ett Xbox 360 och sedan bytt till ett PS3 vart jag väldigt besviken. Gillade inget med PS3:et bland annat har jag svårt för PS3 kontrollerna. Jag har även flest vänner som sitter bakom Xbox, så Xbox blir det. Hörde nått om att de skulle ta bort LIVE kostnaden från Xbox! Stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrberg:

För mig blir det Xbox. Efter att haft ett Xbox 360 och sedan bytt till ett PS3 vart jag väldigt besviken. Gillade inget med PS3:et bland annat har jag svårt för PS3 kontrollerna. Jag har även flest vänner som sitter bakom Xbox, så Xbox blir det. Hörde nått om att de skulle ta bort LIVE kostnaden från Xbox! Stämmer det?

Nej de kommer att ha kvar kostnaden för LIVE precis som tidigare. Sony har designat om handkontrollen till PS4 så att den verkar bli riktigt bra nu. Du bör nog kolla upp om dina vänner tänker fortsätta med Xbox, för det verkar vara väldigt många som väljer PS4 före Xbox One i år oavsett om man suttit på Xbox eller Playstation innan.