Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Men nu resonerar du väl lite konstigt ändå? Menar du att man ska kunna kräva kampanjpris oavsett om det är kampanj eller ej? Det blir ju konstigt.

Nej jag krävde inget, jag skickade snällt och frågade om dom kunde sälja skärmen till det gamla kampanjpriset vilket jag gjort hos andra butiker tidigare (2st, dustin och inet) och blev faktiskt besviken att dom inte kunde ordna det samt att det skulle ta 7h att besvara en sådan enkel fråga, bara det är ungefär tiden jag missade kampanjen med.

Som sagt de jag ville få fram var att det e skillnad på säljare och viljan att sälja, jag tror ju inte lagret med skärmar växte till sig några tum under natten och höjde sitt värde med 500 kr st. Får väl snällt vänta tills dom kör kampanjen igen eller hittar andra passande skärmar.

Permalänk
Medlem

Du kan väl ändå inte förvänta dig att butiker ska sänka priser till dig utan anledning?
Missar du ett erbjudande så får du väl ta smällen.

7h är väl dessutom snabbt att få svar på, med tanke på att det dels är semester och dels att de säger att de svarar inom 24h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phnom_11:

Nej jag krävde inget, jag skickade snällt och frågade om dom kunde sälja skärmen till det gamla kampanjpriset vilket jag gjort hos andra butiker tidigare (2st, dustin och inet) och blev faktiskt besviken att dom inte kunde ordna det samt att det skulle ta 7h att besvara en sådan enkel fråga, bara det är ungefär tiden jag missade kampanjen med.

Som sagt de jag ville få fram var att det e skillnad på säljare och viljan att sälja, jag tror ju inte lagret med skärmar växte till sig några tum under natten och höjde sitt värde med 500 kr st. Får väl snällt vänta tills dom kör kampanjen igen eller hittar andra passande skärmar.

Fast att du sen efter att ha fått svar väljer att publicera det även här känns lite som att du gnäller över svaret från kundtjänst och nu vill ha allmänhetens support så att CDON ska backa?
Sen att det tog 7 timmar att svara får man väl förklara med som du själv skrev...Det var helg?

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Jag ska också börja maila återförsäljare och be om reapriser som inte finns...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Såååå...! Släng in ett 7970 i månadens rabatter så jag kan uppgradera nu när jag precis inhandlat tre stycken Thor 23" skärmar! <3

Permalänk
Medlem

När kommer 15% slutet-av-månaden-rabatten igång?

Permalänk
Medlem

Hej CDON
Hade en fråga angående garantin på era Thor gaming datorer.
Hur länge gäller den?
"bryts" garantin om man skulle öppna burken alternativt om man har bytt ut ngn del i datorn?? Tex. en ny processorkylare eller liknande?

Tack på förhand
Lindhan

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Medlem

Tips: Hade varit bra med en "Pausa order" knapp på ordersidan om man vill hålla igen den och avvakta svar från kundtjänst, kan ju handla om allt från tex fel leveransadress eller abeställning. Då behöver man inte vara orolig för att man inte hinner få svar innan det går iväg.

Permalänk
Medlem

Hej!

Beställde lite prylar den 7/7 och den 9/7 fick jag mitt paket, snabbt som vanligt!

Problemet var bara att den ena Thor skärmen var DOA, lätt fixat tänkte jag, ack nej!

Min DOA skärm skulle tydligen skickas på service, är det verkligen vad man gör nu för tiden?

Sagt och gjort efter ett par dagar vart den skickad till InfoCare.

Citat:

15.07.2013 11:16:13 * Repair Started
15.07.2013 11:16:14 * processing

Så den 22/7 fick jag då min nya avi, snabbar upp till Ica för o plocka ut men möts istället av, "ditt paket har redan hämtats ut den 7/7"

Efter diverse samtal av personalen på ica blev vi inte mycket klokare.

Väl hemma igen tog jag kontakt med CdOns live support!

En timme senare var jag inte mycket klokare, men trevligt att ni i alla fall har något slags support nu för tiden, man har känt sig lite övergiven tidigare med er mail only support!

Kontakt med InfoCare verkar inte möjlig då dem inte tycks svara på mail. Men nu har dem i alla fall uppdaterat statusen igen så nu ser det ut så här?!

Citat:

12.07.2013 13:43:37 * workorder has been requested
12.07.2013 13:43:47 * Open
15.07.2013 11:16:13 * Repair Started
15.07.2013 11:16:14 * processing
22.07.2013 11:41:23 * Repair Started
23.07.2013 06:19:42 * processing

Hur som haver, vad är det egentligen som händer? Nu är min semester slut om en vecka och jag har fortfarande ingen skärm!

DOA -> Service? Vart fanns mitt val att ångra hela köpet?

Ni har bra pris för det mesta, men om det är pga av att saker och ting handskas på detta vis får jag nog börja betala mer hoss andra.

Mvh Calle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turki:

Beställde lite prylar den 7/7 och den 9/7 fick jag mitt paket, snabbt som vanligt!

Problemet var bara att den ena Thor skärmen var DOA, lätt fixat tänkte jag, ack nej!

Min DOA skärm skulle tydligen skickas på service, är det verkligen vad man gör nu för tiden?

Sagt och gjort efter ett par dagar vart den skickad till InfoCare.

Så den 22/7 fick jag då min nya avi, snabbar upp till Ica för o plocka ut men möts istället av, "ditt paket har redan hämtats ut den 7/7"

Efter diverse samtal av personalen på ica blev vi inte mycket klokare.

Väl hemma igen tog jag kontakt med CdOns live support!

En timme senare var jag inte mycket klokare, men trevligt att ni i alla fall har något slags support nu för tiden, man har känt sig lite övergiven tidigare med er mail only support!

Kontakt med InfoCare verkar inte möjlig då dem inte tycks svara på mail. Men nu har dem i alla fall uppdaterat statusen igen så nu ser det ut så här?!

Hur som haver, vad är det egentligen som händer? Nu är min semester slut om en vecka och jag har fortfarande ingen skärm!

DOA -> Service? Vart fanns mitt val att ångra hela köpet?

Ni har bra pris för det mesta, men om det är pga av att saker och ting handskas på detta vis får jag nog börja betala mer hoss andra.

Mvh Calle

InfoCare är helt efterblivna. Jag har haft och göra med dem också och de gör inte mycket rätt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Ngn som har ngn koll om ifall månadens 15 % rabatt börjar idag eller nästa vecka? Hittar inget på CDON:s hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Ngn som har ngn koll om ifall månadens 15 % rabatt börjar idag eller nästa vecka? Hittar inget på CDON:s hemsida.

Rent logiskt borde de väll vara nästa vecka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Rent logiskt borde de väll vara nästa vecka?

Skickades från m.sweclockers.com

Blir 5% rabatt-koden 15% då eller hur använder man rabatten? Hur många dagar brukar man ha på sig varje månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Blir 5% rabatt-koden 15% då eller hur använder man rabatten? Hur många dagar brukar man ha på sig varje månad?

Det poppar upp en annan kod. Man hittar koden på samma sida som för 5% rabatten när den dyker upp.

Permalänk

Vad menar ni med 5 procent rabattkoden, kommer det bli 5 procent billigare på allt man köper? Borde jag vänta med att beställa min dator då?

Permalänk
Medlem

Cdon har en rabattkod för sweclockers medlemmar som är på 5% (DVS alltid) och sen så har dom "oftas" även en på 15% i slutet på varje månad som brukar vara att den försvinner efter 1000st beställningar.
Och det är BARA datorkomponenter som koderna gäller för dvs allt inom denna länk http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/ och INGET MERA tex färdiga datorer,bärbara,plattor,mobiler,tillbehör som möss,tangentbord,etc gäller koderna EJ på.

Och vad koden är för just denna månad OCH när 15% är tillgänglit ser du alltid på denna länk.
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Cdon har en rabattkod för sweclockers medlemmar som är på 5% (DVS alltid) och sen så har dom "oftas" även en på 15% i slutet på varje månad som brukar vara att den försvinner efter 1000st beställningar.
Och det är BARA datorkomponenter som koderna gäller för dvs allt inom denna länk http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/ och INGET MERA tex färdiga datorer,bärbara,plattor,mobiler,tillbehör som möss,tangentbord,etc gäller koderna EJ på.

Och vad koden är för just denna månad OCH när 15% är tillgänglit ser du alltid på denna länk.
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Glöm inte att 15% är ENBART på UTVALDA datorkomponenter, och inte alla.

Permalänk
Medlem

Ja visst fan det glömde jag ju bort!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

All denna kritik mot CDON får mig att tveka till köp hos CDON? Får vi Sweclockare bättre service på CDON (i klass med webhallen)?

CDON är ju billigare, frågan är om det är värt det om man inte kan lita på servicen (lika bra att köpa från USA isåfall).

Permalänk
Avstängd

Är det inte dags att se över priserna på 6xx-serien nu?
Skandal att komplett(!) har det billigaste 680-kortet på prisjakt. Blir ju förvirrad när inte cdon har bästa priset.
Läge för en ändring till månadsslutrean? &#55357;&#56839;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

All denna kritik mot CDON får mig att tveka till köp hos CDON? Får vi Sweclockare bättre service på CDON (i klass med webhallen)?

CDON är ju billigare, frågan är om det är värt det om man inte kan lita på servicen (lika bra att köpa från USA isåfall).

CDON blöder rätt mycket också, vilket får mig funderar om man ska beställa från webhallen istället (inet är lite dyrt just nu)

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

CDON blöder rätt mycket också, vilket får mig funderar om man ska beställa från webhallen istället (inet är lite dyrt just nu)

Jämför man detta: http://www.rejta.se/omdome/319345/cdon+group+ab

Med detta: http://www.rejta.se/omdome/481996/webhallen+ab

Så börjar man ifrågasätta det hela lite. Tydligen får man ju heller inte ta upp separata supportärenden för CDON i denna tråd, vilket för mig blir en dealbreaker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

Jämför man detta: http://www.rejta.se/omdome/319345/cdon+group+ab

Med detta: http://www.rejta.se/omdome/481996/webhallen+ab

Så börjar man ifrågasätta det hela lite. Tydligen får man ju heller inte ta upp separata supportärenden för CDON i denna tråd, vilket för mig blir en dealbreaker.

Samma sak gäller i inet tråden om supportärenden och det verkar vara mest gnäll på dom sidorna du länka.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Samma sak gäller i inet tråden om supportärenden och det verkar vara mest gnäll på dom sidorna du länka.

Siffror ljuger ju dock inte. Klart det finns ett stort mörkertal inblandat. Många som varit nöjda som inte skrivit en recension och vice versa. Har själv varit med om trasiga produkter vid leverans (DVD-skivor och fodral), en laptop som dog efter ett par månader. Dock så fixades laptopen exemplariskt från CDON:s sida. Klockren mail-konversation. Fick tillbaka datorn efter 2-3 dagar, som ny.

Men man blir ju inget annat än orolig över de där recensionerna.. Är ju inte värt risken för 5-10% reducerat pris jämfört med andra sidor/leverantörer.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelssonen:

Siffror ljuger ju dock inte. Klart det finns ett stort mörkertal inblandat. Många som varit nöjda som inte skrivit en recension och vice versa. Har själv varit med om trasiga produkter vid leverans (DVD-skivor och fodral), en laptop som dog efter ett par månader. Dock så fixades laptopen exemplariskt från CDON:s sida. Klockren mail-konversation. Fick tillbaka datorn efter 2-3 dagar, som ny.

Men man blir ju inget annat än orolig över de där recensionerna.. Är ju inte värt risken för 5-10% reducerat pris jämfört med andra sidor/leverantörer.

Det bästa är nästan att köra på sina egna erfarenheter. Man blir lite tankeställd efter cdon blödar pengar rykten,
inte så jätte kul om dom konkar och man har köpte flera dyra saker från.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Det bästa är nästan att köra på sina egna erfarenheter. Man blir lite tankeställd efter cdon blödar pengar rykten,
inte så jätte kul om dom konkar och man har köpte flera dyra saker från.

Nja, inte alltid. Man kan bespara sig själv en massa djävulskap genom att lyssna på vad andra varit med om. Visst kan det gå bra för en själv alla gånger, men rätt var det är sitter man där i en hopplös mail-konversation påväg till inkasso..

Har inte hört dessa rykten. Men det verkar som att det inte går så bra alltså?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelssonen:

Nja, inte alltid. Man kan bespara sig själv en massa djävulskap genom att lyssna på vad andra varit med om. Visst kan det gå bra för en själv alla gånger, men rätt var det är sitter man där i en hopplös mail-konversation påväg till inkasso..

Har inte hört dessa rykten. Men det verkar som att det inte går så bra alltså?

Krisen, ingen aning hur dom ska lösa det med en "rea":P
Jag håller mig till webhallen för den här gången.

OT: Vi kanske har spårat ur lite för mycket nu?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Krisen, ingen aning hur dom ska lösa det med en "rea":P
Jag håller mig till webhallen för den här gången.

OT: Vi kanske har spårat ur lite för mycket nu?

Varorna kostar bara pengar om dom ligger på lagerhyllorna. Hellre sälja billigt än att de ligger på hyllorna och samlar damm. Basic logistik

Det har du nog rätt i. As you were..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX

Permalänk
Medlem

Blir månadens Sweclockers kampanj sen igen? Eller kommer den idag/imorgon? Vill ju inte att tjejen hinner spränga kontot innan jag får fingrarna på några datordelar.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010