Permalänk
Medlem

Asus P8H61-M LX R2.0

tjena där, jag bygger en dator till brorsan där han ska spela för det mesta och jag tänker använda integrerade grafiken först sedan uppgradera till ett grafikkort. Han har i3 2120 sandy-bridge har hittat denna
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158849-asus_p8h61-m_l...

han ska ej överklocka eller nått bara använda 8gb ram 1600mhz, 2 hårddiskar, fläktar, i3 2120.
frågan är kan moderkortet köra 2nd och 3rd Gen cpus utan att uppgradera bios?

vad är det dåliga med kortet?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

http://support.asus.com/cpusupport/list.aspx?SLanguage=en&p=1... LX R2.0&os=&hashedid=ar2txGt7OXjBh2oE
Där har du listan.
Fritt tolkat så klarar den alla Sandy och Ivy processorer med standard BIOS.

Som nackdelar skulle jag säga att bara 2 minnesplatser, avsaknad av SATA 6gbit, och ingen USB 3.
Priset väger dock upp detta IMO, 390:- är otroligt billigt.

Kan dock direkt säga att i3 2120 med HD2000 knappt duger till att spela minesweeper.
Ett grafikkort för ett par hundringar ger många gånger bättre prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

http://support.asus.com/cpusupport/list.aspx?SLanguage=en&p=1... LX R2.0&os=&hashedid=ar2txGt7OXjBh2oE
Där har du listan.
Fritt tolkat så klarar den alla Sandy och Ivy processorer med standard BIOS.

Som nackdelar skulle jag säga att bara 2 minnesplatser, avsaknad av SATA 6gbit, och ingen USB 3.
Priset väger dock upp detta IMO, 390:- är otroligt billigt.

Kan dock direkt säga att i3 2120 med HD2000 knappt duger till att spela minesweeper.
Ett grafikkort för ett par hundringar ger många gånger bättre prestanda.

förstår hur dålig den inbyggda grafikkortet är men jag vill ha den integrerade bara för tillfället sedan uppgradera. Men med moderkortet och cpun så ska jag kunna använda inbyggda gpun?

Sidan du länka står det Intel® Socket 1155 for 2nd Generation Core™ i7/Core™ i5/Core™ i3 Processors
inget om 3rd gen?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

förstår hur dålig den inbyggda grafikkortet är men jag vill ha den integrerade bara för tillfället sedan uppgradera. Men med moderkortet och cpun så ska jag kunna använda inbyggda gpun?

Sidan du länka står det Intel® Socket 1155 for 2nd Generation Core™ i7/Core™ i5/Core™ i3 Processors
inget om 3rd gen?

Ivy Bridge är 3'dje generationen och stöds fullt ut.
Men jag skrev fel förrut, det kan krävas en BIOS uppdatering för att dom skall fungera.
Men det är ju inga problem om du redan har en Sandy i3'a liggande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ivy Bridge är 3'dje generationen och stöds fullt ut.
Men jag skrev fel förrut, det kan krävas en BIOS uppdatering för att dom skall fungera.
Men det är ju inga problem om du redan har en Sandy i3'a liggande.

Jaha få kör jag med den och integrerade grafiken för tillfället, finns det nån ny grafikkort GTX 460-560 i butik nånstans?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH