Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Fråga:någon som vet om Wp8 och Lumian skulle känna igen ett systemkameras "storage" om man kopplade ihop dem via USB? Så man kunde överföra bilder från ex min Canon till mobilen och lätt överföra till exempelvis facebook etc

Vore fantastiskt

Permalänk
Medlem

Kul att dom använder lumia 920 i "Man of steel" Brukar annars alltid vara Iphone i stora filmer!

Permalänk
Skrivet av downup:

Kul att dom använder lumia 920 i "Man of steel" Brukar annars alltid vara Iphone i stora filmer!

Jo visst är det, en film som slagit produktplaceringsrekord, den har 100 produktplaceringar för sammanlagt 1,1 miljarder kronor och Nokia är största sponsor. Men Nokia har ändå placera sig i en hel del filmer genom åren. Nokia var ju under många år världens största mobiltillverkare.

Här är några av filmerna, läs också inläggen under artikeln, där finns fler godbitar:

"Nokia phones on the big screen"

Nokiascenen i Star Trek är go

Annars har du ju en vit Nokia Lumia 920 i en video från Jennifer Lopez

Samt en gul Nokia Lumia 920 i en svart/vit värld i en video från Kelly Clarkson:

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

En trailer för Lindsey Lohans nya film "The Canyons", där man ser en Nokia Lumia några gånger.

http://www.youtube.com/watch?v=b5uTtNLUmCA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Fråga:någon som vet om Wp8 och Lumian skulle känna igen ett systemkameras "storage" om man kopplade ihop dem via USB? Så man kunde överföra bilder från ex min Canon till mobilen och lätt överföra till exempelvis facebook etc

Vore fantastiskt

Går inte, vad jag vet har inte WP stöd för USB OTG.

Permalänk
Medlem

tråkigt att höra..

som sagt, vill man "trixa" kan man glömma WP och IOs

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Går inte, vad jag vet har inte WP stöd för USB OTG.

Aldrig förstått varför nyare mobiler saknar funktioner som fanns på äldre. På Nokia N8 så kunde man använda USB OTG. Fanns även FM-sändare etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Aldrig förstått varför nyare mobiler saknar funktioner som fanns på äldre. På Nokia N8 så kunde man använda USB OTG. Fanns även FM-sändare etc.

nu menar du väl FM-Mottagare?

___________________________

Tänkte bara meddela er om att man har hämtat ut ett par svarta fina Nokia Purity Pro!

Wow vilket härligt ljud det är i dom, otroligt lätta för att ha så mycket teknik i sig men även så funkar synkningen klockrent.
Dessa lurar kommer ersätta alla mina andra lurar nu till allt ^_^

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djaxxo:

nu menar du väl FM-Mottagare?

___________________________

Tänkte bara meddela er om att man har hämtat ut ett par svarta fina Nokia Purity Pro!

Wow vilket härligt ljud det är i dom, otroligt lätta för att ha så mycket teknik i sig men även så funkar synkningen klockrent.
Dessa lurar kommer ersätta alla mina andra lurar nu till allt ^_^

N8 liksom en del andra gamla nokialurar har FM-sändare.

http://nyheter.nokia.se/nyheter/fm-sandare-i-din-nokia-n8/

Permalänk
Medlem

[QUOTE="djaxxo;13732076"]nu menar du väl FM-Mottagare?

Nej. FM-Sändare

Permalänk
Permalänk
Medlem

[quote="Asusboy;13732095"]

Skrivet av djaxxo:

nu menar du väl FM-Mottagare?

Nej. FM-Sändare

aha ok, missat det där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Såg även den I wolverine. Lite kul att se telefonen, men jag hatar produktplacering så det blir ju ändå ett minus för mig..

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Någon som kan säga ifall det är något fel på min mobil eller sim-kort. Kan nämligen inte skicka eller ta imot mms.
3g,4g och allt annat fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Någon som kan säga ifall det är något fel på min mobil eller sim-kort. Kan nämligen inte skicka eller ta imot mms.
3g,4g och allt annat fungerar bra.

Operatör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Operatör?

Telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Okej, vet inte hur det är med Telenor men med tele2/Comviq behövde man ibland ändra inställningar för att kunna ta emot MMS samt skicka dem. Tror att det är något liknande för dig. För det är typ nästan samma inställningar som med surf. Så skulle ringa till Telenor och kolla med dem om det är något de kan fixa

Permalänk
Medlem

Hur för man över filer med kabel mellan PC och mobilen? Den kommer inte upp som lagringsalternativ i datorn.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Okej, vet inte hur det är med Telenor men med tele2/Comviq behövde man ibland ändra inställningar för att kunna ta emot MMS samt skicka dem. Tror att det är något liknande för dig. För det är typ nästan samma inställningar som med surf. Så skulle ringa till Telenor och kolla med dem om det är något de kan fixa

Jo, tänkte göra det, men ville bara veta ifall det var mobil eller operatör relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Hur för man över filer med kabel mellan PC och mobilen? Den kommer inte upp som lagringsalternativ i datorn.

Se till att låsa upp telefonen (inget knapplås och dy. aktiverat just då, så kommer den dyka upp).

Permalänk
Medlem

Moderkort med Bluetooth och Nokia Purity Pro + Lumia 920

Hej!

Har ställt samma fråga i moderkorts sektionen, men jag kanske kan treva lite här med.

Jag har ett moderkort ( Asus P8 Z68-V PRO ) och funderar om Nokias hörlurar som också kör BT, kan ersätta mina trådbundna Philips HP890.

Det hade varit skönt om jag kunde använda mobilen ( Lumia 920 ) med bara med ett knapptryck på hörluren, vid t.ex. inkommande samtal, skype på datorn och avlyssning av musik ( Nokia Music + )

Jag har förstått att det går med olika bärbara datorer, men om det fanns möjlighet att köra samma kombo med min stationära vore bra. Är det någon som har testat ?

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Hej!

Har ställt samma fråga i moderkorts sektionen, men jag kanske kan treva lite här med.

Jag har ett moderkort ( Asus P8 Z68-V PRO ) och funderar om Nokias hörlurar som också kör BT, kan ersätta mina trådbundna Philips HP890.

Det hade varit skönt om jag kunde använda mobilen ( Lumia 920 ) med bara med ett knapptryck på hörluren, vid t.ex. inkommande samtal, skype på datorn och avlyssning av musik ( Nokia Music + )

Jag har förstått att det går med olika bärbara datorer, men om det fanns möjlighet att köra samma kombo med min stationära vore bra. Är det någon som har testat ?

Jag förstår inte riktigt varför du nämner vilken mobil du har, när du undrar ifall dina hörlurar är kompatibla med din dator? Att de funkar ihop med din 920 vet du redan, men du vill synka lurarna med din dator, och jag undrar faktiskt samma sak. Då just dessa hörlurar är så sköna och grymma så skulle jag också vilja synka dem med min laptop, då trådlöst är så skönt och smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag förstår inte riktigt varför du nämner vilken mobil du har, när du undrar ifall dina hörlurar är kompatibla med din dator? Att de funkar ihop med din 920 vet du redan, men du vill synka lurarna med din dator, och jag undrar faktiskt samma sak. Då just dessa hörlurar är så sköna och grymma så skulle jag också vilja synka dem med min laptop, då trådlöst är så skönt och smidigt.

nu fattar jag inte heller varför mobilen nämndes, men iaf.

jag har dessa lurar sen någon vecka tillbaka och det funkar kanon med min Macbook, bara hålla in blåtandsknappen på lurarna och välj på datorn att dom skall användas som ljudströmenhet. Skiftar mycket mellan laptopen å mobilen (920) och det funkar smärtfritt!

knappar M.m på lurarna funkar exakt likadant på laptopen som det gör på mobilen.

dock är detta som sagt med en Apple dator, jag kan faktiskt återkomma söndag eftermiddag efter ha testat med en Windows dator, skype, Spotify M.m via Blåtand.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Även om lurarna är dyra,så vore det smutt att använda de till "allt" när man sitter vid datorn.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Tack för svaren!

Även om lurarna är dyra,så vore det smutt att använda de till "allt" när man sitter vid datorn.

mja, dyra å dyra. Det tyckte jag innan också men dom är värda varenda krona! Riktigt gediget bygge utav monster.
jag lär inte köpa nya lurar på ett Bra tag, har haft corsair gaming lurar i 3år och nu får dom vila. Sennheiser lurarna för musiken ligger också å dammar nu haha.. Komiskt men trådlöst är fan underskattat

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Sorry! Glömde testa idag, jobbar rätt mycket så glömde helt enkelt, men blir att testa måndag eftermiddag.(idag)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Tackar för det !

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem

Är 920 slut? Fick reklam från EG idag och Sonys lurar fanns att köpa,liksom 520 och 720 men icke några 920

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Såg att Amber hade 'läckt' ut, och i NCS såg jag uppdateringen 3047.0000.1326.2020, som tydligen ska vara den. Ska bli intressant att se om man får ner den, den ville inte komma med genom MSU, förmodligen för att denna är en uppdatering av modell större (såg någonstans att den var på några GB).

Om någon annan lyckas pilla in den så får ni gärna delge hur ni gjorde. Det hade varit gott att få in den i luren då den innehåller så många förbättringar.

Permalänk
Medlem

Jadå, den funkar på Windows XP och 8. Relativt enkelt var det även på XP, bara funkade faktiskt. Även på 8an var det enkelt med anslutning.

knappar som att byta låt, paus, play funkar som det skall.
Micken kan användas också vilket jag inte trodde XP skulle klara av men jodå det funka! Lite mer inställningar får man göra då.

det enda jag inte har testat är samtala på skype exempelvis men på XP testade jag lite snabbt ljudinspelaren och hörde mig själv i mycket bra ljud.'
Har inte hunnit mer, för mycket ärende att stå itu med, men detta kanske ni klarar er på ?

ni som undrar nu vad detta inlägg handlar om, Nokia lurarna 8)!

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh