Min dator fryser sig var femte sekund :/

Permalänk
Medlem

Min dator fryser sig var femte sekund :/

Hej, jag har en toshiba satellite p750-13d ( http://www.toshiba.se/discontinued-products/satellite-p750-13... ).
Datorn fryser sig var femte sekund. Jag kan inte ens se på en vanlig film på wmp :/
Jag tittade lite på resurs monitorn men fattade inte så mycket, men jag tror att hårddisken strular lite.
Bild på resurs monitorn. http://www.ladda-upp.se/bilder/jcngafzshmvvp/
Jag kan fortfarande röra på musen när datorn fryser :/

Hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

tror inte hårddisken skulle orsaka frysningar var 5 sec.
Hur varm är datorn?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

tror inte hårddisken skulle orsaka frysningar var 5 sec.
Hur varm är datorn?

GPU: 37 - 50 C
HD0: 41c
CORE0: 40-70 c
CORE1: 40-70
CORE2: 40-70
CORE3: 40-70

Beroende på vad datorn jobbar med :/

Permalänk

Filmen du tittar på, är det från nätet eller hårddisken eller kanske DVD-spelaren?
Har du kanske något program som försöker uppdatera i bakgrunden? (Något program du nyligen senarelagt uppdateringen för?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtIngvar:

Filmen du tittar på, är det från nätet eller hårddisken eller kanske DVD-spelaren?
Har du kanske något program som försöker uppdatera i bakgrunden? (Något program du nyligen senarelagt uppdateringen för?)

Den är från hårddisken, Formaterade datorn för 2 veckor sedan (Windows 7 Home Premium). Det är samma sak när jag spelar spel. Har senaste drivers och bios.

Datorn fryser under spelet eller filmen, men musen och ljudet fungerar fortfarande när allt annat frys fast. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtIngvar:

Filmen du tittar på, är det från nätet eller hårddisken eller kanske DVD-spelaren?
Har du kanske något program som försöker uppdatera i bakgrunden? (Något program du nyligen senarelagt uppdateringen för?)

Skype funkar medan spelet fryser sig. datorn fryser sig mellan 2-5 sekunder var 30 sekund :/

Permalänk
Medlem

När uppkom problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

När uppkom problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Efter at jag formaterat datorn :/

Permalänk
Medlem

Formatera om, och installera bara det som är nödvändigt och testa igen.

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fernux:

Formatera om, och installera bara det som är nödvändigt och testa igen.

Ska göra det, hjälpen uppskattas! du får svar imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av ossiiiii:

Ska göra det, hjälpen uppskattas! du får svar imorgon

Samma sak :/ tittade på resurs övervakaren, högsta aktiv tid på hårddisken går up till 100% var 5 sekund:/