Bra tips för hur komma igång med minecraft?

Permalänk

Bra tips för hur komma igång med minecraft?

Jag gillar spelet, men är trött på singleplayer. Jag skulle föredra multiplayer med roliga uppdrag. Hur kommer jag igång? Just nu känner jag ingen + vet inte vilka kartor eller mods som är bra.

Vore tacksam för råd!

Permalänk
Skrivet av Derrelique:

Jag gillar spelet, men är trött på singleplayer. Jag skulle föredra multiplayer med roliga uppdrag. Hur kommer jag igång? Just nu känner jag ingen + vet inte vilka kartor eller mods som är bra.

Vore tacksam för råd!

Du kan köra på en ''Play server'' (t.ex mc.xplayserver.se) eller så kan du börja med en privat server med några folk som du hittar över nätet som kanske kan lita på

Permalänk

En bra mod som jag rekommenderar är FTB (Feed the Beast), där får du ut enormt mycket mer av MC även singelplayer och ännu mer i MP

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag spelar FTB på en Australiensk server - http://www.otegamers.com/

uppe dygnet runt och skönt folk.

Modet rekommenderas även det

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Skrivet av DanneSvs:

Jag spelar FTB på en Australiensk server - http://www.otegamers.com/

uppe dygnet runt och skönt folk.

Modet rekommenderas även det

Feed the beast låter ju intressant, sett lite klipp nu. Men förstår fortfarande inte riktigt "poängen" med spelet. Finns det något mål?

Permalänk
Medlem

Skitscape.com har tf2 survivalgames och spleef.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derrelique:

Feed the beast låter ju intressant, sett lite klipp nu. Men förstår fortfarande inte riktigt "poängen" med spelet. Finns det något mål?

FTB är fortfarande MC, så End-draken är väl "målet" för denna sandbox med.

Dock finns det ju "Twilight Forest", som är ytterligare en "realm" som är väldigt rolig
att utforska med massor med nya mobs & minibossar/bossar o.s.v.

"Thaumcraft" adderar trollerigrejor till spelet, stavar & magiska verktyg, kul mod.

Alla gadgets man kan bygga & alla maskiner man måste bygga för att kunna bygga dom
är också väldigt underhållande, för att inte säga beroendeframkallande.

FTB är ju inte EN mod, utan ett modpack, bestående av runt 30 mods beroende på "pack"

Jag spelar själv "Ultimate"@easy på en MP-server (Ruthless) "Direwolf20"@hard på en annan
(Minecraftonline) & Direwolf20 SP (hard) & har spelat MindCrackPack innan med.

Wiki här:
http://feed-the-beast.wikia.com/wiki/Feed_The_Beast_Wiki

Mvh

Edit/

En "fallgrop" man bör känna till är "GregTech". Greg gör många av IC2-maskinerna extremt
mkt svårare att bygga (exotiska mats, ytterligare maskiner) & personligen gillar jag det inte längre.
Jag har spelat mig till endgame-gear (gravisuit-modden) 2-3 ggr med "gregtech hardmode"
& det tycker jag väl att man bör göra så man vet hur det funkar, men sen blir det lite tradigt
att bygga samma & samma om igen. Gillar t.ex. inte den nya plate-bending maskinen i Ultimate.

Spelar därför det lite enklare direwolf-packet numera.

/Edit

Permalänk
Lego Master

Behöver man ett mål med MC så har man missförstått konceptet. Tycker jag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Shudnawz:

Behöver man ett mål med MC så har man missförstått konceptet. Tycker jag.

Håller med om detta. Hela poängen med Minecraft är att du är fri att göra vad du vill.

Mitt tips är att hitta en server med ftb. Du måste i princip spela på en server när det gäller det eftersom det finns så sjukt mycket man kan göra. Utan folk som kan hjälpa en med vad man kan göra så blir det nästan övermäktigt.

Själv brukar jag spela på http://minecraftonline.se/, en nice svensk server.

Kan också rekommendera Driewolf20's let's plays för att komma in i det mer. Hans singleplayer let's plays är väldigt turtorial-aktiga http://www.youtube.com/user/direwolf20

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derrelique:

Feed the beast låter ju intressant, sett lite klipp nu. Men förstår fortfarande inte riktigt "poängen" med spelet. Finns det något mål?

Utforska, använd modsen för att göra ngt du känner för, det är liksom minecraft, låt fantasin flöda och lek med mods!

Skrivet av Hammar:

FTB är fortfarande MC, så End-draken är väl "målet" för denna sandbox med.

Dock finns det ju "Twilight Forest", som är ytterligare en "realm" som är väldigt rolig
att utforska med massor med nya mobs & minibossar/bossar o.s.v.

"Thaumcraft" adderar trollerigrejor till spelet, stavar & magiska verktyg, kul mod.

Alla gadgets man kan bygga & alla maskiner man måste bygga för att kunna bygga dom
är också väldigt underhållande, för att inte säga beroendeframkallande.

FTB är ju inte EN mod, utan ett modpack, bestående av runt 30 mods beroende på "pack"

Wiki här:
http://feed-the-beast.wikia.com/wiki/Feed_The_Beast_Wiki

Mvh

What he said.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Målet och poängen i minecraft är att ha kul och vara skapande! spelet är vad DU gör det till.

Sen om du letar efter en seriös aktiv server så är de bara att blicka min signatur

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC