NSA XKeyscore avlyssnar nästan allt en användare gör på nätet – kartlägger svenskar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Vad menar du med "historiskt tänkande inom EU när det gäller konflikter" EU kan ju inte på något sätt beskyllas, som du gjorde, för första världskriget.

Va fan pratar du om, var beskyller jag EU för första världskriget? Absurt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FERGUS:

Jag är rätt säker på att Retro pratar om Kosovokriget. Han har inte beskyllt EU för första världskriget någonstans i sina argument.

Delvis ja, här kan ni finna de övriga krigen..intressant att de är uppdelade i wikipedia, men nog helt rätt. Har alltid varit sammanbuntande som "kriget i forna Jugoslavien". Bra att de börjar omvärderas.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jugoslaviska_krigen

Permalänk
Inaktiv

Sånt här äcklar mig något så fruktansvärt! Det är dags att vi sätter ned foten och bekämpar dessa globalistiska krafter!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexander7938:

Borde man inte kunna skicka något slags virus, som vid öppning/läsning kraschar systemet från NSA? Skulle gärna vilja jävlas med dem om möjligt!

Så du vill alltså jävlas med världens mäktigaste organisation? Smart.

Permalänk
Medlem

Tro inte att Sverige och FRA eller nåt annat EU land är sämre än jänkarna. Sverige har ju dessutom en historia av åsiktsregistrering och sen är väl alla nyanlända Talibaner skäl nog att spionera på hela befolkningen (om man nu inte skyller allt på barnporr först).

Nej, inget nytt under solen. Behöver inte ens foliehatt nuförtiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Jävla helvetesvärld detta blir.

Det har alltid varit ett helvete och kommer nog alltid att vara det. Förut var det kungar och nu är det storföretagen och banker som styr. Det som kommit fram nu har alla vetat innerst inne, åtminstone en aning, och det är nog bara toppen på isberget. Det finns så mycket skit i denna värld..

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

dvbf?

Skrivet av elkeR:

Det har alltid varit ett helvete och kommer nog alltid att vara det. Förut var det kungar och nu är det storföretagen och banker som styr. Det som kommit fram nu har alla vetat innerst inne, åtminstone en aning, och det är nog bara toppen på isberget. Det finns så mycket skit i denna värld..

förr visste man iallafall VEM kungen/kungarna var....nu sker ju nästan allt i hemlighet.

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleMeister:

förr visste man iallafall VEM kungen/kungarna var....nu sker ju nästan allt i hemlighet.

Nja, man "vet" ju lite sisådär i dagens läge om vilka som drar i strängarna. Ska bara sätta på mig foliehatten innan jag fortsätter; Rothschild.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av albin98:

sweclockers givetvis

Roligaste biten information någonsin skapad av en 98:a!

EDIT: Verified and confirmed.

Senast redigerad av NSA 2013-07-31 klockan 23:54.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Snowden borde fanimej få Nobels fredspris.
USA har för fan förklarat fullt krig mot mänskliga rättigheter och vår personliga integritet...

Den svenska FRA-lagen är inte så mycket bättre.
Det som började under Sossarna med Thomas Bodström i spetsen har förvärrats och blivit allt mer integritetskränkande under Alliansens styre.

Lätt att gnälla på USA när liknande saker försiggår här hemma.
Tänk på vilka ni har röstat på och hur dom ställer sig till sådan här övervakning.

Permalänk

Torrent till detta program, tack!

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Jag kanske är helt ute och cyklar här, men börjar inte USA bli fascistiskt?

Jag menar:
- Polissamhälle växer fram
- Barn indoktrineras till att alltid tro att USA är #1
- Barn får svära trohet till flaggan dagligen (jag får fan Hitlerjugend vibbar)
- Elitstyre
- "Skjut först, fråga inte" världspolitik
- "Staten har rätt" internpolitik
- etc.

Jag är helt öppen för att bli motbevisad, men detta är bara något som varit i mina tankar under längre tid.

Det finns en orsak varför USA tappar platser i demokratiindex....

http://sv.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

kan inte bara USA sjunka ner i havet

Känns som om varje land behöver en revolution någon gång då och då
så det inte blir till skit som det är nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Lätt att gnälla på USA när liknande saker försiggår här hemma.
Tänk på vilka ni har röstat på och hur dom ställer sig till sådan här övervakning.

Absolut, vi är alla skyldiga. Fortfarande är vi en demokrati i den bemärkelsen att vi fortfarande får rösta fritt. Om det registreras eller ej vet jag inte, Troligen om man röstar över nätet..
Att skämta bort sådana här saker och rösta på alternativ som är för detta registreringssamhälle, då ska man inte komma och gnälla sedan när det blir verklighet.
Det var ditt ansvar.
Tänk på det och ställ politikerna mot väggen innan nästa val.

""Bodström"" nämn inte det namnet, blir illamående, en av de största och första förespråkarna för denna typ av samhälle Sverige någonsin haft. I alla fall publikt, sen att det sitter större och fulare fiskar och drar i marionettens trådar är helt säkert.
Kan till och med tänka mig att han har gjort sig skyldig till något som skulle kunna tolkas som brottsligt beroende på vem som tolkar lagen naturligtvis. Drivit igenom något som innebär allmän avlyssning av befolkningen.

"Men han är ju stilig i alla fall, populär bland damer i alla åldrar, och han gör som han är tillsagd, honom skickar vi fram, Bodströms pojk.." Kan det ha varit så enkelt?...Kanske hade det varit svårare för Göran P att gå i bräschen för FRA?
Inte precis så att borgarna hindrade det om vi ska få lite jämlikhet i vågskålen dock.

Konkret vad ska man då rösta på om man vill förhindra detta vansinne? Jag vet inte. Alla partier jag kan komma att tänka på kan endast bli stödpartier till sina större "partners" som kan driva igenom frågor som dessa.
Hur ska vi göra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredde1337:

Ge asyl till Snowden genast Reinfeldt!

Vad kan Sveriges stadsminister göra mot en jätte som USA? Inte ens länder som avskyr USA vågar låta Snowden stanna.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Sånt här borde man ha folkomröstning om. Jag tror inte särskilt många % av invånarna i USA/Europa är för sånt här...

¨

Lär inte hjälpa alls, tror knappast NSA eller liknande organisationer bryr sig det minsta om personlig integritet eller regler. Dom borde förövrigt byta namn till GSA, Global.Security.Agency.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Om dom (USAs stat!) har så pass lätt tillgång till känslig information genom MS, Apple, Facebook, Google.. you name it.. Dom kan använda det till en massa annat än att bara bekämpa terrorism.. Läsa av bokslutsrapporter innan dom släppts, delge känslig info vid stora upphandlingar och "läcka" detta till amerikanska bolag som kan undergräva budgivningen i eget syfte .. etc .. etc .. Dom kan få förhandsinfo om olika länders polotok i internaltionella sammanhang som FN, G8.. Ger USA en oerhörd kraft att kunna påverka globala marknader och frågor.
Jag skiter i att dom kan läsa min e-post eller vad jag skriver i Word och Excel, men faen att dom ska skaffa sig fördelar inom allt genom att ha bakdörrar och sniffa alla vanliga system vi använder idag. Det är dags att leta efter alternativ till allt man kör på idag; Android, Windows, IOS m.fl.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Dags att bygga vårt eget nya, fria Internet.
Låt "lanet" börja, sätt up en server och kör kabeln till grannen och säg skicka vidare. Snart täcker vi hela landet!

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

Dags att bygga vårt eget nya, fria Internet.
Låt "lanet" börja, sätt up en server och kör kabeln till grannen och säg skicka vidare. Snart täcker vi hela landet!

Dreamworld - från skaparna av dreamhack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Bradley Manning var nominerad men "vann" inte..
Och hur fan kunde Obama vinna? Var det för att han var svart?
Och EU??! ... Give me a break. ..

Obama vann för att han inte är Bush, det är egentligen inte svårare än så.

EU är mer förståeligt, eftersom det faktiskt har varit ett lyckat fredsprojekt. Man måste komma ihåg att före 1945 så har länder i Europa nästan konstant krigat i över 2000 år. Mig veterligt har det inte funnits några egentliga nationella krigskonflikter mellan EU-länder sedan kol- och stålgemenskapen bildades. Däremot är ju EU i övrigt ett stort skämt, men det är ju en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

Dags att bygga vårt eget nya, fria Internet.
Låt "lanet" börja, sätt up en server och kör kabeln till grannen och säg skicka vidare. Snart täcker vi hela landet!

Låter som en bra ide. Kan vi låna din fibersvets?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Pengar är makt, folket har inte ett skit att säga till om och så kommer det färbli tills hela alltet kollapsar. USA är ett enda stort företag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Antor:

EU är mer förståeligt, eftersom det faktiskt har varit ett lyckat fredsprojekt. Man måste komma ihåg att före 1945 så har länder i Europa nästan konstant krigat i över 2000 år. Mig veterligt har det inte funnits några egentliga nationella krigskonflikter mellan EU-länder sedan kol- och stålgemenskapen bildades. Däremot är ju EU i övrigt ett stort skämt, men det är ju en annan sak.

Kanske beroende på att världen är helt annorlunda än när Sverige anföll Prag på 1600-talet. Vad som gäller nu och de som styr världen är globalt styrda koncerner som knappast vill se några krig. Förutom vissa då: praktiskt belägna i mellanöstern eller så, så att vapenindustrin får sin del av kakan. Att ge EU credit för att inte Frankrike och Tyskland har gått ut i krig med varandra sen andra världskriget kan nog till största del tillskrivas denna skiftning i maktbalansen. Ingen tjänar på det längre. Krig kan man skapa, men på praktiskt avstånd. Visst kan man kanske säga då att EU var ett lyckat projekt men är det där den egentliga makten ligger? Tyskland har inte blitzbombat london sedan fyrtiotalet däremot har England och Tyskland tillsammans bombat b.l.a. bagdad. Krig är det inte slut på, bara att de riktar sig mot andra. Pengar finns inte att hämta genom att kriga med varandra när globala storkoncerner styr.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nautilus011:

Dom borde förövrigt byta namn till GSA, Global.Security.Agency.

Tror att namnet ska tolkas som "(National Security) Agency", dvs "Organ för nationens säkerhet". För att skydda "nationens säkerhet" behöver man (tydligen) övervaka informationsflöden i, till och från andra länder. Namnet är alltså inte missvisande.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Jag har aldrig påstått att detta sker, jag skrev ett påstående att man kan anta att det sker någon form av samarbete för att få data från norden också. Inget mer detajljerat än så.

Däremot menade jag som svar på dig att skicka raw-datat kors och tvärs över hela jorden kostar för mycket bandbredd när du kan utföra jobbet decentraliserat.
Jag skulle tex kunna tänka mig att företag X på uppdrag av tex myndigheter ställer dit ett eget rackskåp i en serverhall de hyr plats i hos stora leverantörer. Och därefter få trafiken speglad till dessa egna lösningar genom avtal vi bara kan spekulera i.

Och telia som hjälper random regim i öst har väl inga probelm att hjälpa någon i väst heller.

Jag har inte påstått att du har påstått något Jag försökte förklara varför jag anser det orimligt att decentraliserad data mining (om än i andra ord). Det är både praktisk och kostnadsmässigt ineffektivt. Vill du tro det så varsågod.

Telia är dock bundna att följa datalagringsdirektivet i Sverige. På samma vis är de tvingade att följa motsvarande lagar i de länder/regimer de är verksamma i. Det är inte på långa vägar samma sak som att ensidigt låta en främmande makt spionera på svenskar. Hur du nu kan komma fram till en sådan slutsats?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Vad kan Sveriges stadsminister göra mot en jätte som USA? Inte ens länder som avskyr USA vågar låta Snowden stanna.

Mer än de flesta tror.

USA kan knappast förklara krig mot Sverige, och att försöka komma hit på annat sätt ovälkommna och göra sig av med Sveriges Stadsminister eller Snowden skulle vara en PR katastrof för USA och sabotera deras relationer med EU.

Vad kan USA göra mot Sverige? Hindra oss att bygga krigsmaterial baserat på deras prylar är det enda jag spontant kan komma att tänka på. Då får vi använda Franska och Tyska prylar istället, eller lägga ned vår vapenindustri.

Det lär dock knappast hända om inte 25% av Sveriges befolkning skulle rösta på Piratpartiet och får Politikerna att radikalt ändra sin policy när det kommer till yttrandefrihet, hemlig avlyssning och demoktrati.

Permalänk
Skrivet av Henke103:

Varför har inte NSA lagt ner?

Varför har inte cancer botat sig självt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Kryptering är inget som helst problem för NSA då de sitter på alla kort där, då den kryptering som finns är den som de tillåtit användas...

SSL är i princip bara praktiskt knäckbart med en kvantdator eller man-in-the-middle-attack. De förstnämnda är ännu inte tillräckligt avancerade och de andra stoppas direkt av en vettig webbläsare ("problem med certifikatet för www.sida.com").

Det hjälper ju dock föga när de polar med t.ex. Facebook och Microsoft så att de enkelt kan plocka datan i klartext direkt från servrarna..

Med det sagt, när lanseras sweclockers i HTTPS? Det är ju riktigt enkelt att slänga upp, och inte så dyrt heller med bara en enda subdomän.

Permalänk
Medlem

tror knappast det drabbar nån av oss, men är självklart emot hela avlyssningsidén...
men vad kan man göra? rösta på piratpartiet typ

Permalänk
Inaktiv

Ingen ide att oroa sig över detta, kommer fortfarande att göra allt jag alltid gör på internet så som att ladda ner filer etc, bryr mig inte ett skit om att USA ser vad jag gör, dock störigt att dem är så paranoida och maktgalna att dem tycker ha sig rätt att avlyssna allt och alla.