Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

Okej, tack för informationen. Då tittar jag nog vidare mer på Rift istället.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Arcadia, så om någon vill ha någon att spela med där så är jag på.

Är lvl 57 Warrior och heter Refined.

Permalänk
Medlem

Tera tripple drop rate event är riktigt roligt Synd bara att det var sååååå många som var med att det lagga apa från 22.00 till ca 08.00 på morgonen Tur nog är man i så berörde det inte oss från EU lika mycket

Lagom med loot?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Tera tripple drop rate event är riktigt roligt Synd bara att det var sååååå många som var med att det lagga apa från 22.00 till ca 08.00 på morgonen Tur nog är man i så berörde det inte oss från EU lika mycket

Lagom med loot?
http://www.widegren.org/TERA_ScreenShot_20130706_102901.jpg

Kör du på MT?

Permalänk
Medlem

Nej, kör på Tempest Reach, OW PvP är inte något vettigt i Tera så vill inte lägga ner resurser på den biten.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Tjoho!

Just nu är jag level 55 sorc på killian, och har inga bra quester att göra (röd quest låses upp vid 56).

Tänkte om det finns något bra ställe att grinda xp på. Förutom Tirkai Grizzlies som finns vid Pathfinder Post, då jag tycker att de är ganska sega att döda.

Så har ni något / några bra leveling tips så tveka inte och berätta.

heter Arnzel ingame

edit: Level 56

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk

Någon mer än jag som inte kan logga in?

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av annamattias:

Någon mer än jag som inte kan logga in?

Samma här. Så segt..

EDIT: vad innebär Int, EN, DK på serverlistan? International? English? Dansk?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har de fixat UI lagget än?
Bytte till GW2, men TERA tyckte jag om ändå

När jag stänger av UI ligger jag på 50fps, utan UI 15-20fps i dungeons...

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Har de fixat UI lagget än?
Bytte till GW2, men TERA tyckte jag om ändå

När jag stänger av UI ligger jag på 50fps, utan UI 15-20fps i dungeons...

Nej.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Har de fixat UI lagget än?
Bytte till GW2, men TERA tyckte jag om ändå

När jag stänger av UI ligger jag på 50fps, utan UI 15-20fps i dungeons...

nej det är inte fixat men om du har en ok dator borde du inte lagga i dungeons. Stäng av combat loggen hjälper en del dock.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

GUI biten drar ner rejält om du har en svag CPU; Amd är bland annat rejält svaga på denna punkten så tyvärr finns det inte mycket du kan göra. Du kan bland annat disabla CPU Parking för att öka en del med AMD men det är typ allt du kan göra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk Guild på Killian? Är en lvl 41 Archer just nu.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Släpptes någon patch nyligen som introducerade nya dungeons osv. Vilken level var det på dessa? Försökte själv logga in och kolla igår men hade stora problem med patchandet (stuck on Applying Patch samt stuck on Retrieving Manifest).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Släpptes någon patch nyligen som introducerade nya dungeons osv. Vilken level var det på dessa? Försökte själv logga in och kolla igår men hade stora problem med patchandet (stuck on Applying Patch samt stuck on Retrieving Manifest).

Tänkte testa Tera men samma problem här.

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Tänkte testa Tera men samma problem här.

Bara att starta om patchern tills det funkar. tog cirka 6 omstarter för mig innan patchen blev "applied"

Permalänk
Skrivet av Marcel Gutierrez:

Bara att starta om patchern tills det funkar. tog cirka 6 omstarter för mig innan patchen blev "applied"

Startade om några gånger och lät det stå ett tag och nu sista så kom det igång, så det patchar nu. Hoppas det funkar sen då.

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Startade om några gånger och lät det stå ett tag och nu sista så kom det igång, så det patchar nu. Hoppas det funkar sen då.

För eller senare så ska det gå, det fungerade för mig i alla fall. Lycka till

Permalänk
Medlem

Spelar folk tera ännu? Jag är så sjukt sugen på att testa lira igen.. Svensk guild? eller kanske ett gäng svenskar som spelar i en guild?
Jag och en polare är sugna iaf..
Har en slayer lvl50+, kan inte minnas vilken lvl exakt och vilken server.. Men de går kanske att förflytta karaktärer?

Söker ett härligt gäng iaf som man kan lira med.. Hade varit skoj..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Tänkte testa Tera men samma problem här.

Har bråkat med patchern några dagar nu och lyckades patcha allt tillsist men fick då ett trevligt debug-error och även om jag installerade debuggers osv and whatnot så funkade det ändå inte. Tog bort hela installationen nu och testar på nytt men återigen bråkar launchern med mig. Dock verkar den tanka ned något just nu så jag hoppas det håller i sig denna gången. Löser det sig inte nu ger jag upp och testar nästa gång jag installerat om Windows.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag tror att den har lite svårt att beräkna tiden för hur lång tid det ska ta att installera patcherna när man väl laddat ner. Det kan stå att det kommer ta en vecka, men det tar kanske en timme eller mindre. Så det är bara att låta den gå.

Permalänk
Medlem

Aldrig lirat Tera förr.

Svenskservern verkar vara killian?
Är wizard bästa och snabbaste aoe classes?
Var är roligast atm? PvE eller PvP?

Vilka professions ska man ta som AoE farmer?
Finns det ett dungeon finder system?
Vilka klasser är överrepresenterade och behövs mins in raids/dungeons?

Kan man ha bank characters? Behövs det?

Vad ska man tänka på när man är börjar/är ny?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Aldrig lirat Tera förr.

Svenskservern verkar vara killian?
Är wizard bästa och snabbaste aoe classes?
Var är roligast atm? PvE eller PvP?

Vilka professions ska man ta som AoE farmer?
Finns det ett dungeon finder system?
Vilka klasser är överrepresenterade och behövs mins in raids/dungeons?

Kan man ha bank characters? Behövs det?

Vad ska man tänka på när man är börjar/är ny?

Killian är iallafall mest populated känns det som.
Wizard har nice AoE, blir superduper bättre efter Lv46ish pga en skill som ökar din castspeed brutalt.
Jag tycker att PvEn i Tera var asnice, roligt att levla.Dock gött att lira battlegrounds med.
Vill du ha en lätt klass att spela med grym AoE kör berserker, lätt att köra solo med.

Ja det finns ett dungeon finder system.
Behövs minst : DPS som vanligt. Alltid lättare att hitta dungeons som Tank/Heal.
Är du free user kan du bara ha 2 karaktärer.
Prova olika klasser och se vad som passar dig, försök hitta någon att questa med.
Tänk på att försöka variera questa/grind, för på vissa ställen går det sjukt mycket snabbare att bara grinda.

Permalänk
Medlem

Testade att installera spelet på min externa HDD åter igen men som sist så laddar den ner allt och fastnar på Retrieving Manifest. Why? >:-[

Edit - Installationen slutfördes igår Yay! Fick dock starta Launchern typ 6 gånger innan den började jobba.

Edit2 - Körde en AC igår bara för att testa. Sjukt att min dator inte klarar av att fixa 60fps i en vanlig dungeon -.-

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som lirar TERA längre? Började före Jul på Killian servern och har sökt efter en bra gearing guide för pvp gear men hittar ingen =( Någon som har några tips?

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Jag har nyss börja med tera på Zenobia om någon vill köra med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firecore:

Jag har nyss börja med tera på Zenobia om någon vill köra med mig

Spelar lite där, är lv. 55 atm adda Quilsy om du vill

Permalänk

Gammal tråd, men tänkte jag kollar här ändå

Spelar någon fortfarande Tera? Läst igenom dom senaste sidorna här, fortfarande Killian servern som gäller?
Spelat Lineage 2 sedan beta men e sugen o prova något nytt

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Spelar Tera till och från, dock inte rört EU servrarna på 2 år och kommer inte gå tillbaka dit heller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

EU servrarna så illa?
Vad skiljer dom mot NA servrarna då?
Antar man måste lasta ner spelet på nytt för att komma åt NA?

Visa signatur

:)