"Must-play" singleplayer PC spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Ettan då?!

Tvåan är mycket bättre tycker jag, men ettan är också mycket mycket bra!

Permalänk
Medlem

Juste ja! Borderlands och bad company for man inte glömma!

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Spelar ingen roll. Ett spel där man tvingas använda musen som en jävla handkontroll och där ALLT GUI (menyer, minimap, HP osv) renderas i 720p, oavsett vad man spelar i för upplösning, förtjänar INTE att kallas någonting bättre än en konsolport. Det ordet är till och med alldeles för snällt mot Far Cry 3.

Skulle inte dra det så långt, jämför man med Bioshock 1 och 2 till PC funkar mus och tangentbord som en dröm i FC3

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Max Payne 2
Hitman Bloodmoney

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

assassins creed spelen har ju en riktigt najs serie, i alla fall dem senaste spelen

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lasergurka:

Skulle inte dra det så långt, jämför man med Bioshock 1 och 2 till PC funkar mus och tangentbord som en dröm i FC3

Jag kom inte ens längre än menyn i Far Cry 3 innan jag fick rage på dels GUI-designen, som fullkomlighet skrek PLAYSTATION och dessutom hade mage att vara i 720p, men framförallt hur totalt omöjligt det var att navigera i menyerna med en mus.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Jag kom inte ens längre än menyn i Far Cry 3 innan jag fick rage på dels GUI-designen, som fullkomlighet skrek PLAYSTATION och dessutom hade mage att vara i 720p, men framförallt hur totalt omöjligt det var att navigera i menyerna med en mus.

Ja, precis som för mig i bioshock, bara att musen är 10 gånger värre i bioshock, i fc3 är den i alla fall följsam.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Många här som rekommenderade Deus ex så jag köpte att igår och har spelat några timmar och undrar hur ni kan rekommendera det ?
Storyn är väldigt förvirrande och karaktären är så sjukt tillgjorda!
Tråkigare spel får man leta efter!

Permalänk
Skrivet av Dackejocke:

Många här som rekommenderade Deus ex så jag köpte att igår och har spelat några timmar och undrar hur ni kan rekommendera det ?
Storyn är väldigt förvirrande och karaktären är så sjukt tillgjorda!
Tråkigare spel får man leta efter!

Nu får du nog ge det en bättre chans.
Eller så är det helt enkelt gjort för en annan åldersgrupp.

Sen är det väl så att den som upplevde det när det kom har en helt annan syn på det eftersom det var en helt annan bransch för 13 år sedan.

Alternativet är väl helt enkelt att alla kan inte gilla samma saker.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av Nomiton:

Oddworld: Stranger's Wrath finna till dator också

Att jag inte tänkt tanken att titta efter det. Har för mig att det stod xbox exclusive på fodralet
Frågan är om jag ska spela om det. eller bevara minnet som det är, ett av det roligare spelen jag kört.

Permalänk
Medlem

Mafia 2

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

fahrenheit
Tomb Raider (2013)
hitman absolution
Mafia 2

Permalänk
Medlem

Bioshock Infinite! Bästa singleplayer spelet någonsin! Spelat igenom det 3 gånger på PC och Xbox, det har vart lika roligt alla gånger!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk

Måste nog säga Mass Effect serien. Dom ligger faktiskt i top över bäst singleplayer för min egna del i alla fall.

Permalänk
Medlem

The walking dead
Mass effect serien
Bioshock infinite
Skyrim
Farcry 3
Just cause 2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sQuille:

Half Life eller Black Mesa Source/HL2 med expansioner
Portal/2
Far Cry 3
Doom 3
Bioshock/Infinite
Call of Duty 4: Modern Warfare
Starcraft/Brood War/2/Heart of the swarm
Assassins Creed-spelen (Dock med Xbox 360-kontroll, sämst med tgb och mus)
Batman Arkham Asylum (Dock med Xbox 360-kontroll, sämst med tgb och mus)
Batman Arkham City (Dock med Xbox 360-kontroll, sämst med tgb och mus)
L.A. Noire
Max Payne/2/3

/ = uppföljare

Dessa är nog de spel som jag anser är tillräckligt bra för att man måste spela dom. Det är en del, men dom är riktigt schyssta allihopa.

Batman och AC fungerar utmärkt med TB/mus.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Splinter Cell: Conviction!! Grymt bra spel om du frågar mig. Storyn är bra, och det är grymt kul att smyga runt och gömma sig för vakter.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Batman och AC fungerar utmärkt med TB/mus.

Kan jag långt ifrån hålla med om. Jag klarade det inte iallafall, kanske berodde på att jag spelat igenom spelen på PS3 innan PC.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Dishonored