Permalänk
Medlem

Ipad adapter (stavning)

Hej!

Jag undrar om ni vet något sätt så man kan få ipaden som tv skärm till Ps3 eller vanlig dvd eller nått annat överhuvud taget. Skulle då behöva detta nu i helgen.
Skriv allt ni kommer på, uppskattar all hjälp!;)

Tack på förhand.
MvH, En grabb som behöver hjälp

Permalänk
Avstängd

Det finns ipad till hdmi vga

Permalänk
Medlem

Nej, det går inte. Det finns inga videoingångar på någon iPad.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av jaalt:

Det finns ipad till hdmi vga

Ja, men det är till att spela upp det som finns på Ipad:en i en TV. Inte till att visa saker på Ipad:en. Skillnaden på ingång och utgång.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Apple-tv om du har ipad2 minst då kan man köra airplay

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men decrt finns well en iphone -> hdmi adapter som man kopplar i den där breda saken i botten? tror jag sett en sån på apple store / i en apple butik...
men kan ha fel...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Nej du kan inte använda iPaden som skärm när du spelar Ps3. Du kan dock streama filmer från en dator till din iPad, genom att använda, exempelvis VLS streamer helper.

Din iPad fungerar ej som direkt skärm för> TV,dvd-spelare, bluray, VHS eller spelkonsol och dator.

Edit *Du kan ej spela upp något genom AppleTV, HDMI-Adapter från en enhet till din iPad.*

Missförstå han rätt, han vill använda sin iPad som skärm. Så frågan (avrundat) är i stort sett: Finns den en Adapter för Sony Playstation 3 som gör så att man kan använda en iPad som TV skärm när man spelar eller ser film på Playstation 3*.

Permalänk
Medlem

Jo det finns det med men jag kör apple-tv lite friare med trådlöst

http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MCRJ:

Jo det finns det med men jag kör apple-tv lite friare med trådlöst

http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Han vill ju använda iPaden som skärm, inte klona iPaden till tv'n

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wpwillep:

om ni vet något sätt så man kan få ipaden som tv skärm till Ps3 eller vanlig dvd

Är ni läskunniga ?

--

Tror inte det går.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nej det går ju inte, iPaden måste stöda "tv-in" eller vad det nu heter hos apple, tror nog att nån här kommer på nåt hyffsatI-vadförnamnduvill..