Sony kan bundla Playstation 4 med Vita

Permalänk
Melding Plague

Sony kan bundla Playstation 4 med Vita

Playstation 4 och Playstation Vita kan komma att säljas i paket för trådlös strömning av spel, vilket ska övertala gamers till att välja sida i nästa generations spelkonsoler.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Smart. Får de en massa Vita's sålda också. Så länge man inte MÅSTE köpa både vita + ps4 så ser jag bara detta som en positiv grej.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Såld!

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Nice, inte direkt intresserad av Vita men det är bra att det inte är ett måste som en viss annan konsol har

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk

Bra för mig när kärringen vill kolla på TV, bara fortsätta lira på VITAN

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Blää för Vita ( för mig ),

Men det hade varit trevligt om jag kunde använda Android Plattan och/eller PC skärmen över nätverk i full upplösning. Tjejen vill titta pa nyheterna? Byt till en annan skärm över nätverk.

Permalänk
Medlem

Vita inkluderat kanske lockar en del men priset för den ensamma konsollen är mer avgörande om vem som ska sälja flest konsoller. Ointresserade småbarnsföräldrar väljer med plånboken i första hand, se förra generationen och hur bra det gick för Wii...

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt! Dock borde ni byta plats på "Vita" och "Playstation 4" i rubriken, blir lite syftningsfel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

Vita inkluderat kanske lockar en del men priset för den ensamma konsollen är mer avgörande om vem som ska sälja flest konsoller. Ointresserade småbarnsföräldrar väljer med plånboken i första hand, se förra generationen och hur bra det gick för Wii...

Ja Wii sålde ju platinum medans konkurrenterna fastnade på brons.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Man "får" ju en massa spel till Vita via Playstation+ också, så det är inte en helt tokig idé från Sony. Men jag kommer inte ändra min förbokning på PS4 till en sådan bundling

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Såld! Omdet är så så kommer det bli en sådan bundle utan tvekan! Jag har länge velat ha en Vita efter att ha haft PSP så länge. Nu har jag äntligen en anledning att köpa en!

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaboo:

Nice, inte direkt intresserad av Vita men det är bra att det inte är ett måste som en viss annan konsol har

Med vilken annan konsol måste man köpa med en mindre mobil konsol?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Entusiast

Vita är en riktigt bra bärbar konsol, synd bara att det släpps så få AAA spel till den.

Fördelen med detta för oss Vita ägare är att ju fler som äger en Vita ju fler bra spel kommer släppas till den.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Efter att ha ägt ett Wii U sen det släpptes så har man verkligen blivit bekväm i att spela Off-TV. Är inte så förtjust i Vita som konsol, men stämmer detta så blir det garanterat ett bundle-köp för mig. Och vem vet, kanske kommer det fler intressanta spel till Vita nu när PS4 släpps?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Zicsoen:

Med vilken annan konsol måste man köpa med en mindre mobil konsol?

Jag tror att han menar Xbox som kommer med Kinect, utan att man får välja bort den.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Var lite skeptisk först men visst hade det varit gött att aldrig behöva bråka med Sambon om tv:n!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Avstängd

Kan ju vara något om Sony lanserar en standard bundle med konsol och en till två kontroller för vanligt pris och sedan någon form av "Super elite edition" som kostar mer men du får med en hel del lulllull plus en vita.

Då får ju Sony både sålt Vita plus PS4.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

De skulle skippa Vita och istället satsa på android så hade det varit intressant.

Nå nästa konsol för mig blir den som har bäst stöd för oss utvecklare, vilka spel som finns till konsolen har inte så stor betydelse. Då de båda kommer få samma storspel i princip samma grafik etc.
Så för spel kvittar det för mig vilken konsol Ps4 eller xbox one man väljer och jag tänker som på xboxens gamla dagar, då folk blev förvånade när de fick höra att det även fanns spel att köpa till apparaten.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Kan de bundla det för 3899kr så köper jag direkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vita är en riktigt bra bärbar konsol, synd bara att det släpps så få AAA spel till den.

Fördelen med detta för oss Vita ägare är att ju fler som äger en Vita ju fler bra spel kommer släppas till den.

Ja Uncharted och Gravity Rush var awsome. Jag har alldrig haft samma upplevelse på varken min 3ds eller mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Ja Uncharted och Gravity Rush var awsome. Jag har alldrig haft samma upplevelse på varken min 3ds eller mobil.

Dragons Crown verkar helt awesome också

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

De skulle skippa Vita och istället satsa på android så hade det varit intressant.

Nå nästa konsol för mig blir den som har bäst stöd för oss utvecklare, vilka spel som finns till konsolen har inte så stor betydelse. Då de båda kommer få samma storspel i princip samma grafik etc.
Så för spel kvittar det för mig vilken konsol Ps4 eller xbox one man väljer och jag tänker som på xboxens gamla dagar, då folk blev förvånade när de fick höra att det även fanns spel att köpa till apparaten.

Varför? Många klagar på kvalité på spel o.s.v. på Vita, men ska vi jämföra den med det som kommit till Android så utplånar Vita spel utbudet flera gånger om. Det krävs en riktig gamepad för att kunna spela vettigt, tänk på att du ska streama PS3 spel och att det krävs att din enhter klarar emulera alla 24 knappar. Kan du det på din Android mobil eller platta?

Sedan om du vill utveckla spel till Vita så kan du, kostar dig inget för stunden förutom att du måste fejka din adress till deras Playstation mobile satsning startar världen över.

http://www.playstation.com/psm/index_e.html

Edit: har du en bra spel ide och kanske en prototyp, kontakta Sony, de har varit väldigt givmilda till att ge ut PS4 devkits till Indie utvecklare just nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Playstation 4 och Vita tillsammans för ett bra pris, och jag är såld.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Sen finns det ju lite små frågetecken som vad som faktiskt ingår i bundlen. Ingår tex minneskort till Vitan? Är det wifi eller 3g-modellen etc?

Verkar fortfarande som en schysst deal dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Bra för mig när kärringen vill kolla på TV, bara fortsätta lira på VITAN

Påminner lite om ett koncept nintendo visade för snart 2 år sen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Påminner lite om ett koncept nintendo visade för snart 2 år sen...

Som i sin tur påminner lite om ett koncept sony visade för snart 7 år sedan (2006) med sin första PSP...

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag tror att han menar Xbox som kommer med Kinect, utan att man får välja bort den.

Jo, jag förstod det men kan väl erkänna att jag var på ett lite ovanligt drygt humör för stunden bara.

Annars så är det väl en trevlig bundle de ordnat fram.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Som i sin tur påminner lite om ett koncept sony visade för snart 7 år sedan (2006) med sin första PSP...

Problemet är bara att PSP remote play fungerar inte med nästan något spel alls.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Det var så jag tyckte Nintendo borde gjort, bundlat Wii U med 3DS och skippat gamepaden. Kanske nästa generation.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Skrivet av hinkik:

Problemet är bara att PSP remote play fungerar inte med nästan något spel alls.

Trodde vi pratade koncept här. inte hur många spel det funkar med. Dock så fungerar PSPns remote play utmärkt till de få spel som använder det på ps3an

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer