Permalänk
Medlem
Skrivet av LiMa69:

Som befarat... rejäl (enligt mig) blb i nedre vänstra och nedre högra hörnen, trots att jag har 0 i Brightness...

Väldigt tråkigt...

Fick hem mitt andra ex idag och den är likadan som din. Kraftig BLB på vänstra sidan ca 30-40% ut på skärmen
Hade inte Dell och Karina varit fenomenala på Kundbemötande hade jag krävt pengarna tillbaka.
Men jag väntar tills jag får ett ok ex

För kännedom den andra skärmen jag fick var också REVA00.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Fick hem mitt andra ex idag och den är likadan som din. Kraftig BLB på vänstra sidan ca 30-40% ut på skärmen
Hade inte Dell och Karina varit fenomenala på Kundbemötande hade jag krävt pengarna tillbaka.
Men jag väntar tills jag får ett ok ex

För kännedom den andra skärmen jag fick var också REVA00.

Precis, hon Karina är helt fantastisk att ha att göra med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Fick hem mitt andra ex idag och den är likadan som din. Kraftig BLB på vänstra sidan ca 30-40% ut på skärmen
Hade inte Dell och Karina varit fenomenala på Kundbemötande hade jag krävt pengarna tillbaka.
Men jag väntar tills jag får ett ok ex

För kännedom den andra skärmen jag fick var också REVA00.

Hur har det gått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yamahafj:

Hur har det gått?

Inte så bra
Skärmen är levererad enligt ups men jag har inte fått nån skärm. Vet inte om dom har levererat den till fel adress och människan där bara tagit emot den.
Men Karina sköter det så jag är lugn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ja man kan ju inte rekommendera någon att köpa Dell skärmar eller några av det kommande Dell skärmarna iaf! Just pga bleed! Jag bytte ca: 10 gånger innan jag lessnade och sket i vilket! Min nuvarande (den ~10 skärmen) skärm blöder inte i nedre vänster hörn utan i mitten på nederkanten. Till höger samt vänster om DELL märket.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Orolig?

Bör man vara orolig ifall man köper en skärm från en av Sveriges största ÅF, där S/N på kartongen och S/N på skärmen inte stämmer överens?
Däremot stämmer service-taggen som finns på Kartongen, med den som sitter på skärmen (det är ju dock två helt skilda klisterlappar på skärmen).

Har en död pixel på skärmen från mitten sett ca halvvägs ut möt höger kant på skärmen - störande när man vet om den!

Provar en svart bakgrund och ser tyvärr bleeden som folk talar om - väldigt mycket på min skärm!

Manufactured date: Mars 2013
REV A01

Tråkigt att de fortfarande ska ha problem med de här skärmarna. Vilka var det man kunde kontakta här på Sweclockers?

MvH
Richard

Permalänk
Skrivet av kRYSSET:

Bör man vara orolig ifall man köper en skärm från en av Sveriges största ÅF, där S/N på kartongen och S/N på skärmen inte stämmer överens?
Däremot stämmer service-taggen som finns på Kartongen, med den som sitter på skärmen (det är ju dock två helt skilda klisterlappar på skärmen).

Har en död pixel på skärmen från mitten sett ca halvvägs ut möt höger kant på skärmen - störande när man vet om den!

Provar en svart bakgrund och ser tyvärr bleeden som folk talar om - väldigt mycket på min skärm!

http://fotofantasten.se/_PIC5665.JPG

Manufactured date: Mars 2013
REV A01

Tråkigt att de fortfarande ska ha problem med de här skärmarna. Vilka var det man kunde kontakta här på Sweclockers?

MvH
Richard

Hej Richard

Jeg er ked af at se, at din skærm har problemer.

Så længe servicetag er identisk på pakke/papirer & selve skærmen, er der ikke noget problem. Hvis du sender mig dit servicetag, ønsket leveringsadresse & telefonnummer, i en privat besked, så vil jeg med glæde hjælpe med at få udbyttet skærmen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av kRYSSET:

Bör man vara orolig ifall man köper en skärm från en av Sveriges största ÅF, där S/N på kartongen och S/N på skärmen inte stämmer överens?
Däremot stämmer service-taggen som finns på Kartongen, med den som sitter på skärmen (det är ju dock två helt skilda klisterlappar på skärmen).

Har en död pixel på skärmen från mitten sett ca halvvägs ut möt höger kant på skärmen - störande när man vet om den!

Provar en svart bakgrund och ser tyvärr bleeden som folk talar om - väldigt mycket på min skärm!

http://fotofantasten.se/_PIC5665.JPG

Manufactured date: Mars 2013
REV A01

Tråkigt att de fortfarande ska ha problem med de här skärmarna. Vilka var det man kunde kontakta här på Sweclockers?

MvH
Richard

Hmmm

Du ska inte HOPPAS på att du kommer få en skärm som inte har bleed. Det har nog(alla) deras skärmar och det ingår i deras policy som det verkar! Fråga Karina så kommer du få ett svar du nog inte vill ha angående bleed...

Men vid byte till en ny skärm så fixar det sig nog angående pixel felet.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem min Dell U2713H REV01 tillverkad i januari. Inga döda pixlar och ingen störande buzz. Har kalibrerat med Xrite i1 DISPLAY PRO och även utfört en test över bildytan för att se om den är uniform. Resultatet syns u bildfilen nedan. Vad tycker ni - är det här inom toleranserna? Skärmen är alltså betydligt ljussvagare i övre högra hörnet än i mitten och har en varmare färgtemp än i mitten i det nedre vänstra hörnet.

Permalänk

Hej yamahafj

Det er en smule svært at se farveforskellen på billedet, men hvis skærmen i virkeligheden ser ud som på billedet, vil jeg sige, at det er indenfor det man vil kalde brancestandard, og dermed acceptabelt.

Er det mere synligt i virkeligheden, kan der evt. være tale om en fejl.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yamahafj:

Har nu fått hem min Dell U2713H REV01 tillverkad i januari. Inga döda pixlar och ingen störande buzz. Har kalibrerat med Xrite i1 DISPLAY PRO och även utfört en test över bildytan för att se om den är uniform. Resultatet syns u bildfilen nedan. Vad tycker ni - är det här inom toleranserna? Skärmen är alltså betydligt ljussvagare i övre högra hörnet än i mitten och har en varmare färgtemp än i mitten i det nedre vänstra hörnet.

http://farm4.staticflickr.com/3769/9084449234_d3b6dd76d1_b.jp...

Jag hade inte nöjt mig, för dåligt av Dell att inte kunna prestera bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej yamahafj

Det er en smule svært at se farveforskellen på billedet, men hvis skærmen i virkeligheden ser ud som på billedet, vil jeg sige, at det er indenfor det man vil kalde brancestandard, og dermed acceptabelt.

Er det mere synligt i virkeligheden, kan der evt. være tale om en fejl.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Tack för svaret, Karina. Det är dock inte färgerna på bilden du ska kolla på utan de uppmätta värdena med min kalibrator, de står att läsa som text i bilden. Just under 20 procents avvikelse i ljusstyrka mellan mittpartiet och högre övre hörnet - är det en rimlig siffra, anser Dell?

Permalänk
Skrivet av yamahafj:

Tack för svaret, Karina. Det är dock inte färgerna på bilden du ska kolla på utan de uppmätta värdena med min kalibrator, de står att läsa som text i bilden. Just under 20 procents avvikelse i ljusstyrka mellan mittpartiet och högre övre hörnet - är det en rimlig siffra, anser Dell?

Hej yamahafj

Jeg har talt med vores support om sagen, og må beklageligvis informere om, at det er rimelig normalt at dette kan ses, specielt på helt mørke baggrunde. De anbefaler at du prøver at hente vores kalibreringssoftware: http://www.dell.com/support/drivers/se/sv/sebsdt1/DriverDetai..., for at se om det evt. hjælper.

Skulle problemet være uændret efterfølgende, kan vi godt prøve en ombytning, og håbe at denne vil være bedre. Jeg kan dog beklageligvis ingen garanti give, da dette er en kendt ting omkring disse paneler.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Kan ta och lägga upp mina bilder på min sen när jag kommer hem och försöka få svart rum bara också då jag har REV000 och fått felfri ex hoppas jag får en till bra sen när jag ska slå till på en till.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Vilken revision har skickas ut nu förtiden?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Är inne nu på min tredje skärm nu. Köpte den från Netonnet, båda hade extremt mycket backlight bleeding samt döda pixlar. Och sista gången jag lämnade in den så provade jag att byta via Karina här på Sweclockers. Och fick en som var helt perfekt utan backlight bleeding och utan döda pixlar eller något annat fel :). Så jag ville bara säga att Karina gör ett extremt bra jobb med supporten. Bästa supporten jag hittils har haft å göra med. Köper ni en Dell skärm eller nån annan Dell produkt som hör med hon här på Sweclockers istället

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razeezor:

Är inne nu på min tredje skärm nu. Köpte den från Netonnet, båda hade extremt mycket backlight bleeding samt döda pixlar. Och sista gången jag lämnade in den så provade jag att byta via Karina här på Sweclockers. Och fick en som var helt perfekt utan backlight bleeding och utan döda pixlar eller något annat fel :). Så jag ville bara säga att Karina gör ett extremt bra jobb med supporten. Bästa supporten jag hittils har haft å göra med. Köper ni en Dell skärm eller nån annan Dell produkt som hör med hon här på Sweclockers istället

Karina på DellCare här på forumet är guld värd för Dell och deras rykte. Hade det inte varit för Karina och hennes service mot mig som kund så hade jag inte tagit Dell med tång.

Så stor eloge till Karina på DellCare

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem

Hej jag har också problem med yellow backlight i vänstra hörnet på min U2713HM. om man tittar på denna http://www.youtube.com/watch?v=hsxjYTf98jc video så ser man att han fixar problemet genom att :

Video showing yellow bleed disappear when relieving bezel pressure...

vad betyder det? och hur gjorde han?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Video showing yellow bleed disappear when relieving bezel pressure...

vad betyder det? och hur gjorde han?

Verkar som plastramen klämmer åt panelen? (eller tvärtom klämmer åt för hårt)
När han drar eller trycker i ramen (syns inte riktigt) så försvinner bleedingen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Skapligt designfel i såfall.

Ska ja lämna tillbaka denna och köpa asus?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Skapligt designfel i såfall.

Ska ja lämna tillbaka denna och köpa asus?

Bara att läsa den här tråden för att se hur mycket strul det är med de här skärmarna... MEN Karina från DellCare här verkar ju hjälpa till väldigt bra med att leta upp en bra skärm, om du har lite tålamod.

(Ingen tillverkare än immun mot krångel är värt att tillägga)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har en Asus PB278Q och det var det bästa köpet jag gjort. Helt underbar coating på den, väldigt lite bleed.

Tycker att du ska köpa den istället om du känner dig osäker med Dell'en.

Skrivet av SectionX2:

Skapligt designfel i såfall.

Ska ja lämna tillbaka denna och köpa asus?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

köpte den på inet, tror ni man får lämna tillbaka den och beställa asus?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SectionX2:

köpte den på inet, tror ni man får lämna tillbaka den och beställa asus?

Sålänge det är inom fjorton dagar bör du ju få ångra köpet.

Permalänk
Medlem

Jag har en U2713HM på jobbet, ett demoexemplar från Dustin.
Svaga diagonala ränder syns med vit bakgrund om man anstränger sig.
Det finns döda pixlar på två ställen, en ensam och en grupp om kanske tre stycken. Det skulle möjligtvis kunna vara skador i antiglare-filmen, svårt att avgöra.
Jag kan inte avgöra om den har synlig backlight bleeding eftersom jag har fönster precis bredvid min plats på jobbet och det blir inte mörkt förrän kl 21 eller så. Men färgerna ser lite konstiga ut bortåt kortsidorna tycker jag, framför allt i nedre vänstra hörnet där alla verkar ha problem med backlight bleeding.
Det här exemplaret tillverkades för ett antal månader sen, kommer inte ihåg exakt när, och revisionen är den första.

Nu funderar jag på att beställa en likadan skärm att ha hemma. Om den behöver bytas ut, måste jag vara hemma under kontorstid för att nån från Dell eller något fraktbolag ska hämta upp den? Kanske kan ta med den till jobbet och få den hämtad där isf?
Jag vill minnas att Siemens ersätter förlorad arbetsinkomst när deras vitvaror byts ut inom garantitiden men det är kanske för mycket att hoppas på när det gäller datorprylar.

Permalänk
Avstängd

Varför beställa en likadan när de uppenbarligen är problemskärmar?

Förstår inte logiken. Köp något som fungerar.

Permalänk
Skrivet av Sparre:

Jag har en U2713HM på jobbet, ett demoexemplar från Dustin.
Svaga diagonala ränder syns med vit bakgrund om man anstränger sig.
Det finns döda pixlar på två ställen, en ensam och en grupp om kanske tre stycken. Det skulle möjligtvis kunna vara skador i antiglare-filmen, svårt att avgöra.
Jag kan inte avgöra om den har synlig backlight bleeding eftersom jag har fönster precis bredvid min plats på jobbet och det blir inte mörkt förrän kl 21 eller så. Men färgerna ser lite konstiga ut bortåt kortsidorna tycker jag, framför allt i nedre vänstra hörnet där alla verkar ha problem med backlight bleeding.
Det här exemplaret tillverkades för ett antal månader sen, kommer inte ihåg exakt när, och revisionen är den första.

Nu funderar jag på att beställa en likadan skärm att ha hemma. Om den behöver bytas ut, måste jag vara hemma under kontorstid för att nån från Dell eller något fraktbolag ska hämta upp den? Kanske kan ta med den till jobbet och få den hämtad där isf?
Jag vill minnas att Siemens ersätter förlorad arbetsinkomst när deras vitvaror byts ut inom garantitiden men det är kanske för mycket att hoppas på när det gäller datorprylar.

Hej Sparre

Vi kan sagtens afhente og levere til din arbejdsadresse, såfremt du skulle have otur med din skærm. Med hensyn til förlorad arbetsinkomst, så er dette beklageligvis ikke noget vi dækker, da vi tilbyder afhentning og levering, hvor kunden ønsker det.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Tack Karina.

Vad ska man tro om responstiden egentligen, funkar skärmen någorlunda för att köra spel som inte är renodlade FPS, t ex GTA?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här hör hemma i tråden.. Höjde Inet.se just priset från 3990 till 4990 på denna skärm?

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Läste att Dell uppdaterat panelen nu till LG.Display LM270WQ1-SLC1, rev A00
http://hardforum.com/showthread.php?t=1710005&page=57

Någon som har den och kan bekräfta att crosshatching är nu borta?