Iphone 4 överhettnings bugg

Permalänk
Medlem

Iphone 4 överhettnings bugg

Hejsan

som rubriken lyder har min Iphone på något vis gått sönder, det står något i stil med "Iphonen är för varm och behöver kallna innan den kan andvändas igen" och så ä det en gul varnings triangel över skärmen och detta är så ett tag och sen kommer den vanliga bakgrunden tillbaka med "Slide to unlock" och det där och så hinner man om man skyndar sig lite skriva in de 3 första siffrorna i koden för att låsa upp den sen låser den sig och säger att den är varm igen, ska även notera att mobilen är sval hela tiden när detta händer.

nu har den även fått batteri slut och vill inte längre ta laddning det tror jag inte den gjorde när den sa att den var varm heller, datorn ville inte känna av den i alla fall, har prövat med olika kablar och inget funkar, mobilen är ca 2 år gammal.

någon som vet om detta är något som går att fixa eller om det bara är att skicka den i det stora arkivet och köpa sig en ny?

Tack på förhand // Fliz

Permalänk
Medlem

Prova byta ut batteriet, det kan ha kortslutit sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Prova byta ut batteriet, det kan ha kortslutit sig.

Mm har med haft funderingar på det men kan det få mobilen att gnälla om konstant överhettning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fliz:

Mm har med haft funderingar på det men kan det få mobilen att gnälla om konstant överhettning?

Ett trasigt batteri kan ge alla möjliga fel, jag skulle inte våga röra telefonen innan jag hade bytt batteri i den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]