Asus överger Windows RT

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

detta argument köper jag, smaken är ju som baken, jag gillar modern ui.
det jag inte köper och blir ledsen över är de som skriker högt och jublar över att tillverkare lägger ner en produkt för att dom personligen inte tycker om ui, eller tycker den är förvirrande eller bara inte tycker om MS, känns barnsligt.

Jag tror att betydligt fler hade uppskattat ModernMetroTIFKAMUI om det hade introducerats till dem på ett vänligt sätt. Förhoppningsvis kommer det i alla fall något gott ur det hela och Microsoft lär sig att deras kunder är vuxna människor som inte gärna tvångsmatas.

Och vad tycker jag? Modern UI känns stelt även på tablets i 8.0 men i 8.1 känns det helt OK (på tablets). Dock hade jag önskat att man kunde välja bort det på desktopversionen. Notera: Välja bort, alltså det ska finnas där för de som vill.

Att hatet mot Modern UI är så brutalt hos vissa beror nog till stor del på att många av oss här var med på Technet-diskutionerna ungefär vid tiden för Developer preview, och påpekade gång efter annan att det inte kommer bli bra om man inte får VÄLJA vilket UI man vill ha, och svaret vi fick från Microsoft var ett lååååång långfinger, så jag förstår att det finns en viss bitterhet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Inte förvånad. Ultrabooks med touch är vad folket vill ha inte RT.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ppoolliiss:

Inte förvånad. Ultrabooks med touch är vad folket vill ha inte RT.

Vad baserar du detta uttalande på? De personer jag känner, samt den allmänna åsikten bland entusiasterna här på Sweclockers och andra forum verkar vara att de flesta vill ha Ultrabooks. Punkt. Touch, not so much. Detta är även min åsikt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Windows RT kommer verkligen bli en parantes i datorhistorien. Vet inte om jag tycker det är synd eller bra...

Som Windows Millennium (host...)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

Windows ska ha fönster inte appar .

Permalänk
Medlem
Skrivet av imortalse:

Windows ska ha fönster inte appar .

Hörs nästan på namnet... Som app-os är windows sämst i klassen, Win7 är/var bra - men windows skall vara fönsterbaserat. Vill man ha surfplatte/telefon os är andoid oslagbart med sitt enorma utbud av appar och stora möjligheter för tillverkarna att customisera OSet på ett sätt som aldrig gått på Win-RT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flostyle:

Windows RT är inte mer värdelöst än Android eller ios, bara att det finns mindre appar. En del här hakar upp sig så på att man inte kan köra vanliga program för desktop och stämplar RT som värdelöst bara därför fastän hela poängen med en surfplatta är att köra applikationer anpassade för touch. Vill man kunna köra x86 program, dra nytta av funktioner i pro-versionen och ha något som är lätt att bära med sig så bör man skaffa en ultrabook, inte en surfplatta.

Just darför som RT inte behövs, vi har redan två operativ för detta som är långt före i utvecklingen. Microsofts enda chans är att satsa på W8 Pro, för den enda fördelen dom har mot IOS och Android är ju just x86 program på plattor. Annars kan ja lika gärna köpa en Android platta som är mkt billigare. Dessutom har dom ju släppt laptops/hybrider med RT, där är det ju ännu mer konstigt att ha det.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Bra att Asus vet var skåpet skall stå. Att någon tycker RT fortfarande är bra idé är nästan pinsamt. Bort med skiten. RT kan ju inte vara mer ogenomtänkt än vad det är. Inte ens Microsoft vet vad de vill med RT. Det är nästan som om de trodde att det bara var att skala bort lite av Win8 och sedan slänga ut det i butik på en tablet utan förvarning och tro att resten skulle lösa sig själv. Ekosytemet skapar sig inte av sig självt liksom.

Android och iOS fanns ju långt innan tablets släpptes. När det kom tablets visste folk precis vad de fick. Man tror ju samma sak när man ser en Windows tablet..but ohh no. Det är en tablet fast du kan inte göra något på den förutom surfa webben. Vad folk måste kännt sig lurade alltså.

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Vad baserar du detta uttalande på? De personer jag känner, samt den allmänna åsikten bland entusiasterna här på Sweclockers och andra forum verkar vara att de flesta vill ha Ultrabooks. Punkt. Touch, not so much. Detta är även min åsikt.

Baserar det på de jag känner. Säger inte att touch är ett måste för en modern ultrabook men om det kommer med så blir det ett plus.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bengt-re:

Hörs nästan på namnet... Som app-os är windows sämst i klassen, Win7 är/var bra - men windows skall vara fönsterbaserat. Vill man ha surfplatte/telefon os är andoid oslagbart med sitt enorma utbud av appar och stora möjligheter för tillverkarna att customisera OSet på ett sätt som aldrig gått på Win-RT

dom kunde ju iaf behållt windows 7 för dom datorer som inte har pekskärm