Red Harbinger gör skrivbord för datorer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wisp_86:

Riktigt snyggt. Om man har råd med innanmätet så lär man nog inte behöva oroasig för elräkningen efter ett par timmars lirande på full load.

wat?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Är det bara jag som tycker "skrivbordsdatorer" är korkat? Ser inte snyggt ut, bara distraherande och går inte att flytta på

Säger han som har ett kylskåp på hjul till chassi

Min dator har stått under mitt skrivbord i ~3-5år och har inte flyttats. Hade hellre haft det i skrivbordet och fått mer plats under. Och då har jag ett fett skrivbord med lådor och skåp så datorn är verkligen i vägen. På skrivbordsytan har jag skärm/skrivare/studiohögtalare m.m så kan inte flytta upp burken heller.
Sen tycker jag det är snyggt, följde loggen på ROG forat när det begav sig och har varit ett fan sedan dag1. Men smak är ju individuellt

Permalänk
Medlem

Dayum. Hoppas fler företag hoppar på idén, budget varianter, mindre, större osv.
Kanske kan prispressas lite också om fler ger sig in i fighten.

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [Fractal Design Newton R3, 600W 80+Platinum] [EVGA 780 SC ACX] [Intel Core i5 4670K 3.4GHz] [2x8GB Corsair Dominator Platinum 1600MHz] [MSI Z87-G45] [Samsung Basic SSD 250GB] Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

A du gö det där bättre själv gl hf

Det är verkligen inte svårt när man har tillgång till verktyg, det svåraste brukar vara att fantisera fram något

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Sjukt opraktiskt. Men jäkligt coolt ändå hehe

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det är en _väldigt_ nishad produkt, så trodde jag faktiskt att den skulle kosta mer. Ett vanligt serietillverkat skrivbord i någon lite lyxigare modell kan ju lätt kosta åtskilliga tusenlappar, så med det i åtanke är denna relativt prisvärd.

Sen så är den inte billig för det =P

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Hahaha, ringer flytt firma ähh du kan du komma hit jag ska lana @ DH

Flyttfirma, vad är det för lyx? Hyrsläp från Statoil ftw.

Rätt nice produkt faktiskt, en aning för dyrt bara.

Visa signatur

[CORSAIR GS700] [Z68X-UD3H-B3] [i5-3770k] [CORSAIR H60] [Asus 770] [CORSAIR 8GB DDR3 XMS3] [180 GB SSD]

[Logitech G930] [Logitech G710+] [NAOS 5000] [Define R4] [7 Pro x64]

Permalänk

Följt projektet på Bit-tech riktigt häftigt faktiskt!

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Finns det bord i storlek m-ITX som nattduksbord?

You sir just gave me (and probably a few others) a good challenge. Tänk att bygga eller köpa (helst bygga själv för att spara pengar) ett nattduksbord med en dator i toppen och en vinklingsbar pekskärm som man kan fälla in och ut i toppen. *fantiserar*

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Fantastiskt rolig affärsidé. Kudos!

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd

Över sexton tusen? Skojar de?

Permalänk
Medlem

Jag hade ju inte klagat om man hade fått ett sådant skrivbord+ lite komponenter..

Permalänk
Medlem

oh daaaamn, som jag vill ha ett sånt, riktigt fett. ganska opraktiskt kanske men coolt

Permalänk
Medlem

Synd att det inte är rage-säkert bara.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Att betala så dyrt för något man kan göra bättre själv ser jag ingen mening med.

Time = Money?
Tar nog en jädra massa tid med planering och själva skapandet av skrivbordet till färdig produkt

Permalänk

Jag funderar lite på hur arbetsställningen blir om man har ett så pass tjock skrivbord, gjorde ett litet test med mitt här hemma och där är 9 cm mellan mina lår och armbågar när jag sitter vid skrivbordet, nu smalnar detta i och för sig av på mitten men ser fortfarande trångt ut.

Permalänk
Medlem

Ingen direkt ny idé precis, men nice med serie-tillverkning. Priset går väl att diskutera, men största frågan i min mening är hur tyst det blir.

Sen är det väl en ren bonus att få säga "vänta, jag ska bara starta skrivbordet" med denna lösning..

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Coolt... Dyrt, men coolt!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

You sir just gave me (and probably a few others) a good challenge. Tänk att bygga eller köpa (helst bygga själv för att spara pengar) ett nattduksbord med en dator i toppen och en vinklingsbar pekskärm som man kan fälla in och ut i toppen. *fantiserar*

lätt lägger det i min to do list

*bygga klart PS3 PHAT HTPCn Länk
*bygga datorskrivbord för mining, som jag kan ha mina skärmar och mitt Node304 på
*Bygga M-ITX Nattduksbord med infällbar touchskärm samt mobil laddnings/data docka

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att moderkortsplåten är löstagbar...

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Entusiast

Varför är alla så skeptiska till att bygga ett eget skrivbord med inbyggt chassi som blir bättre än det där?

Det är bara att göra ett som ser ut mer som ett vanligt skrivbord... Detta ser ju ut som en förvuxen månlandare med en glasskiva uppe på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Time = Money?
Tar nog en jädra massa tid med planering och själva skapandet av skrivbordet till färdig produkt

Jo självklart, men är man sugen på et sånt så är man antagligen också nörd av sig, så med andra ord gillar man antagligen att pilla och hålla på själv så det ser jag inte som ett hinder.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt läckert ut!
Förstår att det troligtvis är hyfsat dyrt att tillverka, men 16 000:- känns väl i överkant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Hur funkar ett sånt här skrivbord ur kylningssynpunkt?
Vill ju gärna inte ha den varma luften i knäet, men antar att det är löst med fläktarna bakåt/åt sidorna?

Kollar du lite närmre på bilderna, så ser du hur de har löst det. Jag tycker det ser ut som intag till höger och utblås till vänster på en av bilderna, sedan finns det säkert special varianter för de som kör med radiatorer.

För övrigt tycker jag det är en spännande produkt om den har rätt byggkvalitet, prislappen är lite i överkant men ser riktigt trevlig ut.

De får vidareutveckla någon moderkorts... Eh.. släde ( tray ) ? Så att det går att stoppa i systemet i ett vanligt chassi när man behöver mobilitet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybermas:

lätt lägger det i min to do list

*bygga klart PS3 PHAT HTPCn Länk
*bygga datorskrivbord för mining, som jag kan ha mina skärmar och mitt Node304 på
*Bygga M-ITX Nattduksbord med infällbar touchskärm samt mobil laddnings/data docka

Co-op is in the air? *nynnar på "Love is in the air"-melodin*

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Kul pryl. Med motordrivna höj- och sänkbara ben och en vanlig bordsskiva istället för glaset så kunde det kanske vara något för mig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Co-op is in the air? *nynnar på "Love is in the air"-melodin*

wait what?!

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Medlem

Ja man kan nästan ana hur medelåldern är på Swec nu för tiden. IKEA är INTE top of the line. Kontorsstol 599kr, skrivbord 1499kr, jo tack. Funka för mig också när jag va 13år.
Nä kolla priser på "riktiga" skrivbord som inte är gjorda av spånskivor och 0.5 plåt.
15000 - 20000kr är inte en förmögenhet.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Ska köpa en trisslott om en timme. Ska kolla då om jag har råd med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Ja man kan nästan ana hur medelåldern är på Swec nu för tiden. IKEA är INTE top of the line. Kontorsstol 599kr, skrivbord 1499kr, jo tack. Funka för mig också när jag va 13år.
Nä kolla priser på "riktiga" skrivbord som inte är gjorda av spånskivor och 0.5 plåt.
15000 - 20000kr är inte en förmögenhet.

Jag personligen skulle aldrig kasta bort 15-20.000kr på ett skrivbord.