Så mycket får du betala till Copyswede

Permalänk
Inaktiv

Jag undrar hur många fler röster Piratparitet kommer få i nästa val?

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt media i Sverige på 10 år, så bryr mig inte,
http://www.luxdisc.com/
http://dx.com/

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Så jag betalar inte en krona till bolaget och kommer inte att göra det heller.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Förstör inhemska marknaden.

Jag handlar redan det mesta från utlandet, inom EU. Amazon brukar alltid ha lägre priser än här, med frakt inräknat. Finns inte en anledning att handla inhemskt nu.

Permalänk
Skrivet av lillen300:

Dags att göra norge ännu mera rik! Frakten lär väll gå på en hundring eller mer vem vet men gynnar hellre dem som inte har avgiften än sverige. Tyvär sverige men elektronik branchen kommer vara döende tills avgiften är borta!

precis som cancer,När det är där försvinner allt,Men om det försvinner då blir det allt lyckliga miner

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

Hur används dessa 80+ miljoner?

För att spä på nästa j*vla våg av avgifter som lobbyorganisationen påtvingar oss konsumenter.
VEM LIGGER BAKOM SKITEN?

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Rätt sjukt att copyswede tjänar dubbelt så mycket som försäljaren. Visar tydligt hur vridet detta är.

Precis vad jag tänkte med, detta är absurt.

Permalänk

Helt sjukt att detta tillåts. Sjuka summor och man skulle vilja ha en lista exakt var alla pengar går till och hur lönerna är på copyswede.

Jevla maffia.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Kan någon säga mig vad man kan göra åt detta? Vi kan väl inte vara helt maktlösa i sådana här idiotiska beslut? Inte fan ska Copyswede tjäna mer än återförsäljarna genom att bara sitta på sina feta arslen och leka diktatorer?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Laglig maffia. Först var det Radiotjänsten och nu Copyswede, en till parasit som vill ha lyxliv från våra pengar som vi sliter för 8 timmar på vardagar. World goes mad. Tur att man får andas fritt, eller?

Permalänk
Medlem

Brukar gå att lägga till ett medelande när man beställer saker från svenska butiker, så det blir nog till att börja lägga till typ: "Som ni ser så beställer jag inget lagringsmedia från er, detta är pga Copyswede" plus någon referens till lagen som säger att avgiften inte får påverka försäljning.

Visa signatur

Machina improba!

Permalänk
Medlem

Imorgon blir det att beställa hårddiskar, USB-minnen och liknade! Aldrig att de ska få pengar för något man inte gör.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Beställer redan mina lagringsmedium ifrån tyskland och kommer fortsätta med det. Stödjer inte denna slavskatt!

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Hur jobbigt är det med RMA om man beställer från te.x amazon.de osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Varför bor man kvar i detta land? Allt ska skattas! Helt sjukt!

Jasså, kanske lika bra att skippa gratis skola, skolmat, sjukhus/vård och allemansrätten för en kopieringsavgift ändå.

Men jag håller med om att denna avgift är löjlig.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Avstängd

Molnet är det nya D:\

Permalänk
Medlem

Det är sjukt skumma skatter vi får betala för allt nuförtiden, men sjukast av allt är nog tv avgiften endå, flera hundra i månaden från folk som knappt ha råd att ha en tv. Det spelar ingen roll om man inte ens tittar på SVT, dom tvingar en att betala endå. Samma sake med kopierings avgiften, det spelar ingen roll om man bara använder spotify man åker på skiten endå.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Synd om alla återförsäljare som kommer drabbas.

Permalänk

SD, far åt skogen. Piratpartiet 2014!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Varför bor man kvar i detta land? Allt ska skattas! Helt sjukt!

Jag hade för mig att skatter betalades till stat, kommun och landsting.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raymond:

Beställer redan mina lagringsmedium ifrån tyskland och kommer fortsätta med det. Stödjer inte denna slavskatt!

Varifrån?
Gjort någon RMA någon gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Det är sjukt skumma skatter vi får betala för allt nuförtiden, men sjukast av allt är nog tv avgiften endå, flera hundra i månaden från folk som knappt ha råd att ha en tv. Det spelar ingen roll om man inte ens tittar på SVT, dom tvingar en att betala endå. Samma sake med kopierings avgiften, det spelar ingen roll om man bara använder spotify man åker på skiten endå.

Nej det här tar fasiken priset. Jag betalar hellre TV-avgiften än den här skiten som inte angår mig överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Jag undrar hur många fler röster Piratparitet kommer få i nästa val?

Tråkiga är att många röstar på piratpartiet just efter stora händelser men sedan struntar man i partiet. Bästa vore om man skulle vara lojal mot partiet och se till att vi blir av med svammel som copyswede.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Saker som detta är varför jag är så förbannat trött på Sverige och nästa år ger upp Sverige för gott.
Det är en sådan oerhörd trygghet att jag faktiskt har anledning att flytta någon annan stans.

Så förbannat mycket avgifter för allting. Vi betalar mer skatt än alla andra, men fortfarande har vi avgifter för precis varenda jävla grej. Avgift för att äga en TV, dator eller telefon. Avgift för att köpa lagringsmedia, avgift avgift avgift. Tack gode gud
att jag slipper ge fosterlandet ett öre i framtiden.

Någonstans i Sverige finns ett stort svart hål som någon bara slänger skattepengar i. Är det så omöjligt för Sverige, ett annars så tekniskt framstående land att göra någonting kostnadseffektivt?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tilax:

Jag handlar redan allt elektroniskt från utlandet. Oftast Amazon. Nu finns det aldrig någon anledning att handla i vårt land.

Ja, det är ju så mycket enklare att beställa en processor från Amazon, jämfört att ta en sväng förbi Inet och plocka upp den direkt.

....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

Laglig maffia. Först var det Radiotjänsten och nu Copyswede, en till parasit som vill ha lyxliv från våra pengar som vi sliter för 8 timmar på vardagar. World goes mad. Tur att man får andas fritt, eller?

Riktigt absurt. Blir helt paff att en sådan avgift kan godkännas i Sverige..
Jävligt svinigt beteende. Gamar är vad dom är.

Permalänk
Inaktiv

En sån här sak borde kunna utföras ungefär som en rebellisk version av tv-avgiften.

Om alla under te.x tre månader INTE betalat ett uns av vare sig avgiften för PRIVATkopiering eller TV-avgift, så hade det känts i kassan på dessa giriga instanser.

I Sverige finns det inte längre någon demokrati, allting bestäms av de människor som anser att ämnet passar dem bäst - Svenska folket har INGENTING att säga till om.

Permalänk
Skrivet av Make.Sense:

Saker som detta är varför jag är så förbannat trött på Sverige och nästa år ger upp Sverige för gott.
Det är en sådan oerhörd trygghet att jag faktiskt har anledning att flytta någon annan stans.

Så förbannat mycket avgifter för allting. Vi betalar mer skatt än alla andra, men fortfarande har vi avgifter för precis varenda jävla grej. Avgift för att äga en TV, dator eller telefon. Avgift för att köpa lagringsmedia, avgift avgift avgift. Tack gode gud
att jag slipper ge fosterlandet ett öre i framtiden.

Någonstans i Sverige finns ett stort svart hål som någon bara slänger skattepengar i. Är det så omöjligt för Sverige, ett annars så tekniskt framstående land att göra någonting kostnadseffektivt?

Tror dock inte att gud ligger bakom ditt beslut.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Är äcklad. Detta är skandal. Det är Al-Quaidas fel alltihopa.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

En omodern lag/regel/skatt som borde plockas bort förstärks istället och blir fullständigt absurd.

Att beskatta spelkonsoler och telefoner för privatkopiering är väldigt talande för hur otroligt dåligt uppdaterade de är på copyswede och myndigheter.

Vem fan privatkopierar?
Musik säljs väl knappast speciellt mycket i fysisk form numera..