Skrivarmästarna i Göteborg

Permalänk

Skrivarmästarna i Göteborg

Rotar runt efter ett tangentbord och ända jag har hittat som har det är Skrivarmästarna i Göteborg. Men...
Som privatperson är det förskotts-betalning endast, dom har fysisk butik inom 10 mil från där jag bor men man kan inte avhämta.

Lite varningsklockor, 1. Endast förskott (finns dock faktura för företag, och tror att dom huvudsak är b2b-företag), 2. Dom är dom enda som har en produkt som inte sålts på 2 år som jag letar efter, 3. Inte avhämtning i fysiska butiken. 4. Dom har gått back finansiellt sätt dom sista åren, dock startat 1999 (alla bolag säger 1999, deras hemsida säger 1957).

Tänkte bara kolla om det är någon som har haft något med företaget att göra? Ska slå en signal till dem när de öppnar och se hur det verkar. 1000:- kan man chansa med, men det är surt om det är bekräftade pengar i sjön.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Beställ på internet, från någon som du vet är säker eller erbjuder faktura?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Beställ på internet, från någon som du vet är säker eller erbjuder faktura?

På en produkt som inte finns sedan 2 år tillbaka som jag inte hittar någon annanstans?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Du kan koilla på tradera, ebay och amazon också om du inte har något emot begagnat, kan eventuellt finnas nytt också.
Vet tyvärr inget om företaget.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

På en produkt som inte finns sedan 2 år tillbaka som jag inte hittar någon annanstans?

Efter att du redigerat ditt inlägg var det lättare att förstå att du är ute efter ett specifikt tangentbord, vilket inte nämndes i det oredigerade inlägget. Släng upp vilket tangentbord du är ute efter så kanske någon kan hjälpa dig. Har tyvärr ingen erfarenhet av det bolaget du nämner, men som du skrev, slå dom en signal och snacka med dom.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Avstängd

Vilken sida de hade, ser ut som bajs. Antagligen 0 kompetens på det företaget som inte ens kan slänga ihop en vettig enkel hemsida, och som arbetar med IT-produkter. Vilket tangentbord är det du söker efter?

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Efter att du redigerat ditt inlägg var det lättare att förstå att du är ute efter ett specifikt tangentbord,.

Det enda jag redigerade var att dom står som startat 1999 på allabolag och 1957 på webben

Logitech Cordless Desktop Comfort är det, sjukt vanebildande tangentbord dessvärre när man haft i några år.
Har en hög med tangentbord som jag försökt ersätta det med efter att mitt gamla gick sönder.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Det enda jag redigerade var att dom står som startat 1999 på allabolag och 1957 på webben

Logitech Cordless Desktop Comfort är det, sjukt vanebildande tangentbord dessvärre när man haft i några år.
Har en hög med tangentbord som jag försökt ersätta det med efter att mitt gamla gick sönder.

Då får jag be om ursäkt om jag läste lite snabbt! Men som sagt slå dom en signal när dom öppnar och snacka med dom. Känns som att dom är mer inriktade på företag än privat personer som du nämner. Med lite tur kanske du får tag på ditt tangentbord!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se att dom har det på sin hemsida i allafall?
Har du möjligvis tillgång till artikelnummer på tangentbordet eller en länk till deras hemsida där det finns?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Då får jag be om ursäkt om jag läste lite snabbt! Men som sagt slå dom en signal när dom öppnar och snacka med dom. Känns som att dom är mer inriktade på företag än privat personer som du nämner. Med lite tur kanske du får tag på ditt tangentbord!

Jo, slog en signal, webbhandeln var åtskild från butiken och låg i Jönköping, får slå en rövare och testa och se vad som händer.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Fungerar en begagnad skrivare bra så kommer den fungera i evighet! ^^

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

De har haft en omsättning på c:a 2.5 miljoner kronor de senaste tre åren, 2010 gick de med vinst, sen har de förlorat en del pengar 2011 och 2012, men det kan röra sig om investeringar och andra saker. De hade nästan 1 miljon kr i eget kapital 2012 och mindre än 500 tusen i kortfristiga skulder. Du behöver nog inte oroa dig för att de är ett bluffföretag. Min gissning är att de är ett gammalt familjeföretag som ombildades till aktiebolag 1999.

Men återigen, ring och prata med dem, det är väl ändå den enklaste lösningen?

oops, såg inte att du hade skrivit ditt inlägg. Bra att du ringde dem! Lycka till med köpet!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Jo, slog en signal, webbhandeln var åtskild från butiken och låg i Jönköping, får slå en rövare och testa och se vad som händer.

Ha koll på att det inte finns några vittnen ifall du ska slå en rövare. jobbigt att åka dit för misshandel

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Skrivet av Nimrood:

De har haft en omsättning på c:a 2.5 miljoner kronor de senaste tre åren, 2010 gick de med vinst, sen har de förlorat en del pengar 2011 och 2012, men det kan röra sig om investeringar och andra saker. De hade nästan 1 miljon kr i eget kapital 2012 och mindre än 500 tusen i kortfristiga skulder. Du behöver nog inte oroa dig för att de är ett bluffföretag. Min gissning är att de är ett gammalt familjeföretag som ombildades till aktiebolag 1999.

Men återigen, ring och prata med dem, det är väl ändå den enklaste lösningen?

Misstänker också någon form av ombildning 1999.
Pratat är gjort, beställt är gjort. Nu blir det som det blir

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av athle86:

Ha koll på att det inte finns några vittnen ifall du ska slå en rövare. jobbigt att åka dit för misshandel

Auto-rättning på mobil är underbara saker

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om http://www.microsoft.com/hardware/sv-se/p/natural-ergonomic-d...
Det påminner om Logitech Cordless Desktop Comfort, men jag har inte använt Logitechs så hur lika dom är låter jag vara osagt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Skrivet av MadFred:

Vill bara tipsa om http://www.microsoft.com/hardware/sv-se/p/natural-ergonomic-d...
Det påminner om Logitech Cordless Desktop Comfort, men jag har inte använt Logitechs så hur lika dom är låter jag vara osagt.

Tackar för tipset, har ett sådant hemma i högen med tangentbord. Det skiljer sig en del, speciellt i tangenterna som nästan är som mekaniska på Logitech-bordet.

Fick dock precis svar från skrivarmästarna att det var fel i lagret att det stod att dom hade en. Så är tillbaka på ruta ett.

Men slutsats för tråden, skrivarmästarna verkar helt ok.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Fick dock precis svar från skrivarmästarna att det var fel i lagret att det stod att dom hade en. Så är tillbaka på ruta ett.

http://www.ebay.com/itm/LOGITECH-DESKTOP-COMFORT-LASER-KEYBOA...
Kan vara värt ett försök?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Tackar, kan ju alltid klämma dit lite egna svenska tangenter.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Jag tror jag sitter på ett sånt tangentbord hemma, som jag inte använder längre. Är du intresserad?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Står ju på logitechs sida att du har 5 års garanti på detta tangentbord, tror inte att det är så gammalt.

http://www.logitech.com/sv-se/support/167?osid=14&bit=64

Permalänk
Skrivet av Destromath:

Står ju på logitechs sida att du har 5 års garanti på detta tangentbord, tror inte att det är så gammalt.

http://www.logitech.com/sv-se/support/167?osid=14&bit=64

Mitt är nog 8-9 år gammalt, jag har den vita versionen som inte hette laser, däremot har jag den svarta laser-versionen på jobbet. Så dessvärre hjälper inte garanti och Logitech hade inte reservdelar.

Har även haft ute annonser på marknaden här men bara fått erbjudande om att köpa andra tangentbord.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här