logitech-g27 och ett bra spel pc sökes

Permalänk
Medlem

logitech-g27 och ett bra spel pc sökes

Tjena köpte; http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho...

nyss, och jag undrar lite, kan man få motorstopp om man släppper upp kopplingen förfort? är det en bra ratt?

Och bil spel ska man köpa till pc? helst några gryma online spel. Alla tips uppskattas!:)

Permalänk
Medlem

grid 2

beror ju helt på vad du tycker om för spel.

polarn lirar mycket f1 spel osv men tycker inte om need for speed spelen.

motorstopp kan du typ ionte få i bilspel, om det inte är en äkta simulerat bilspel, men även då skulle ja tvivla på det.

brukar inte va nåt dragläge :P. annars paddlar :). man anvädner sällan kopplingen i bilspel imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikez95:

Tjena köpte; http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho...

nyss, och jag undrar lite, kan man få motorstopp om man släppper upp kopplingen förfort? är det en bra ratt?

Och bil spel ska man köpa till pc? helst några gryma online spel. Alla tips uppskattas!:)

Kan man få motorstopp? Ja det kan man. Men det är ju självklart inte ratten som bestämmer det utan det är spelet som gör så.
Om ratten är bra eller inte är ju lite olika. Jag tycker g25/g27 är leksaks rattar. Men samtidigt så kostar ju dom riktigt bra rattarna mycket mer.

Vill du ha ett bra spel så sika på LFS (Live for speed). Inte det snyggaste spelet men efter man har lirat det så blir alla andra spel värdelösa. Körde massor av olika spel förut men allt känns så dåligt efter en polare visade mig LFS.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

What 2899kr köpte min för 1700 på netonnet innan jul.

on topic: Grid 2, dirt 3, f1 2012 och alla need for speed spelen.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem

LFS som föregående talare.
Där fungerar G27:an ypperligt och där får du motorstopp om du inte är nogrann med kopplingen.
Där kan du använda alla 900 graders rattuslag och den manuella lådan fullt ut.
Dessutom gratis men begränsat till tre bilar och en bana.
Licensen för att låsa upp spelet är inte särskilt dyrt.
Ska du inte köra online som jag inte gör så kan du ladda hem program och bygga dig vilken motor du vill.
Allt från en 1.0 liters 1cyl på 1hk till en 12 liters 12cyl på 1 miljon hk, med/utan turbo, bestämma laddtrycket, ställa varvstopp, högvarvig/lågvarvig, ja du kan ställa in den exakt hur du vill.
Ganska kul att leka med.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Swtor

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tack för svar ska testa hur ser växelådan ut gå 27? är den sexväxlad med eller utan back?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikez95:

Tack för svar ska testa hur ser växelådan ut gå 27? är den sexväxlad med eller utan back?

Du kan ställa in den som du vill i spelet. Om du vill ha back eller en extra växel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken