Lenovo tillkännager hybriderna Yoga 2 Pro, Thinkpad Yoga och Flex

Permalänk
Melding Plague

Lenovo tillkännager hybriderna Yoga 2 Pro, Thinkpad Yoga och Flex

Kinesiska Lenovo rullar ut en uppsjö nya produkter, samtliga med rötter i bolagets Yoga-koncept. Dagen till ära är Yoga 2 Pro med upplösningen 3 200 x 1 800 pixlar och 9 timmar batteritid.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Priserna var inget att klaga på

Permalänk
Medlem

Det bör väl nämnas att även T440, T440s och X240 utannonserats. Dessa ser riktigt trevliga ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Det bör väl nämnas att även T440, T440s och X240 utannonserats. Dessa ser riktigt trevliga ut.

Ja, fast de verkar ha övergivit det "klassiska" tangentbordet med riktiga (upphöjda) knappar både under och över trackpaden. Samt förstås även din lilla röda klittan mitt i tangentbordet, vilket nog en del hard core Lenovo-användare kommer sakna. Fast de har fantastiska batteritider och även "hot swap" för batterierna, så att man kan byta batteri utan att stänga ner först.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Bra priser men tänk om de kunde slängt in en Intel Atom eller AMD Kabini och sänkt priset några tusenlappar. Då hade det varit en riktigt intressant produkt att köpa.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Funderat starkt på en Yoga, och detta är 'droppen som slog spiken i kistan', det blir en Yoga dock en med efter titeln 2 Pro.

Droppen som slog spiken i kistan, its a thing!

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

hurra hurra! Har refreshat sweclockers i månader nu i väntan på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Ja, fast de verkar ha övergivit det "klassiska" tangentbordet med riktiga (upphöjda) knappar både under och över trackpaden. Samt förstås även din lilla röda klittan mitt i tangentbordet, vilket nog en del hard core Lenovo-användare kommer sakna. Fast de har fantastiska batteritider och även "hot swap" för batterierna, så att man kan byta batteri utan att stänga ner först.

.

Ja, de har förstört musen - men de har inte tagit bort vårtan. Och tangentbordet förstörde de ju som sagt redan i T430. Ingen optisk läsare, nu heller. Men ändå en trevlig och robust dator för priset, även om det inte är en "riktig" thinkpad längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Ja, fast de verkar ha övergivit det "klassiska" tangentbordet med riktiga (upphöjda) knappar både under och över trackpaden. Samt förstås även din lilla röda klittan mitt i tangentbordet, vilket nog en del hard core Lenovo-användare kommer sakna. Fast de har fantastiska batteritider och även "hot swap" för batterierna, så att man kan byta batteri utan att stänga ner först.

.

Ehrm snackar du om att de har övergivit klitoris på dem nya ThinkPadsen så har du fel, syns ju rätt tydligt på den här bilden att den är kvar.

http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2013/09/L...

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Medlem
Skrivet av smogy:

Ehrm snackar du om att de har övergivit klitoris på dem nya ThinkPadsen så har du fel, syns ju rätt tydligt på den här bilden att den är kvar.

http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2013/09/L...

Ja, just det ja.. det var bara de upphöjda knapparna, vilka hör till klittan, de tagit bort. Fel av mig men säkert irriterande för klittans anhängare

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

ThinkPad utan trackpoint är som en sportbil utan ratt.

Fail

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Ja, just det ja.. det var bara de upphöjda knapparna, vilka hör till klittan, de tagit bort. Fel av mig men säkert irriterande för klittans anhängare

Jag kan väl säga att jag är en såkallad "klit-anhängare" men får se hur det känns utan "riktiga" knappar, men är rätt skeptisk precis som dig.

En fundering har jag dock och det är om man kan stänga av musplattan och bara använda klittan och dess knappar. Så får jag göra på min x220 då "handflate-sensor-historian-som-ska-automatiskt-stänga-av-musplattan" är värdelös och aldrig går igång vilket resulterar i att pekaren lever ett eget liv då jag av misstag råkar stöta i pekplattan.

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Medlem
Skrivet av smogy:

Jag kan väl säga att jag är en såkallad "klit-anhängare" men får se hur det känns utan "riktiga" knappar, men är rätt skeptisk precis som dig.

En fundering har jag dock och det är om man kan stänga av musplattan och bara använda klittan och dess knappar. Så får jag göra på min x220 då "handflate-sensor-historian-som-ska-automatiskt-stänga-av-musplattan" är värdelös och aldrig går igång vilket resulterar i att pekaren lever ett eget liv då jag av misstag råkar stöta i pekplattan.

Skulle tro att om du monterat bort tangentbordet så finner du att det går en tunn kabel, som en rem ungefär, från musplattan. Drar du ut den ur kontakten som den går till så har du oskadliggjort musplattan. Fast, det är klart, kanske då de har gjort så med det nya att den kabeln även styr trackpointknapparna. Idag är det två olika remmar.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Skulle tro att om du monterat bort tangentbordet så finner du att det går en tunn kabel, som en rem ungefär, från musplattan. Drar du ut den ur kontakten som den går till så har du oskadliggjort musplattan. Fast, det är klart, kanske då de har gjort så med det nya att den kabeln även styr trackpointknapparna. Idag är det två olika remmar.

Inte lättare att enbart välja "disable" i windows/whatever då?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Inte lättare att enbart välja "disable" i windows/whatever då?

Absolut. Fast det vet jag inte med säkerhet hur man gör med tanke på att touchpad & klitta är en enhet. Kanske du kan berätta?

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Ja, fast de verkar ha övergivit det "klassiska" tangentbordet med riktiga (upphöjda) knappar både under och över trackpaden. Samt förstås även din lilla röda klittan mitt i tangentbordet, vilket nog en del hard core Lenovo-användare kommer sakna. Fast de har fantastiska batteritider och även "hot swap" för batterierna, så att man kan byta batteri utan att stänga ner först.

.

Whaaaat! Ingen styrpinne! Kanske skulle investera i ett lager med T430 i så fall...

Edit: Alla bilder på nätet visar den med styrpinnen kvar. Whew!

Permalänk
Medlem

Grymma datorer! Sitter idag med Yoga 13 som är perfekt för mig, men samtidigt så retar Yoga Pro 2 habegäret ytterligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Absolut. Fast det vet jag inte med säkerhet hur man gör med tanke på att touchpad & klitta är en enhet. Kanske du kan berätta?

På skoldatorn jag hade under gymnasiet (T510, 2011årsmodell) gick det i alla fall att stänga av touchpaden i programvaran från lenovo.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Inga problem o stänga av trackpaden på min x220 heller....

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Provat Fn + F5 ?

Permalänk
Medlem

Klarar Yoga 2 också av stylus som thinkpad yoga gör? eller är det bara enda som stöjder det?
Är det wacom digitizer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Klarar Yoga 2 också av stylus som thinkpad yoga gör? eller är det bara enda som stöjder det?
Är det wacom digitizer?

Jag tror inte det... Har kollat runt på på Lenovs hemsida och några previews nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jag tror inte det... Har kollat runt på på Lenovs hemsida och några previews nu.

vafasen... varför ska man annars ha den i tablet mode.. suck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

vafasen... varför ska man annars ha den i tablet mode.. suck!

Jadu... Det är en bra fråga. Ända som står är att du har 10-finger input...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jadu... Det är en bra fråga. Ända som står är att du har 10-finger input...

damnit ,vad ska man då köpa för dator... thinkpaden är ju nice.. men tycker ju redan 13.3 är i minsta laget..