Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Det står att Intel 335 240gb ska kosta 1249 på tips-sidan: #13855767

Men jag hittar inget annat än 1390 som det kostat i någon vecka (från att gått upp från 1290), samt ingen indikation på prisjakt om att priset ändrats.

Är det något jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av croon:

Det står att Intel 335 240gb ska kosta 1249 på tips-sidan: #13855767

Men jag hittar inget annat än 1390 som det kostat i någon vecka (från att gått upp från 1290), samt ingen indikation på prisjakt om att priset ändrats.

Är det något jag missat?

Kul? miss i programmeringen hos Dustin... Växlar man till Företag, dvs + moms, så blir priset 999.- ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Kul? miss i programmeringen hos Dustin... Växlar man till Företag, dvs + moms, så blir priset 999.- ...

Tror höjningen beror på CopySwede avgiften eller var de nu heter som trädde i kraft i Söndags. Kanske inte gäller företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Kul? miss i programmeringen hos Dustin... Växlar man till Företag, dvs + moms, så blir priset 999.- ...

Ah, ok, ja får hoppas att de fixar det snart då.

Permalänk
Medlem

Mjahopp, ringde till dem och de tyckte att de helt olika priserna stämde, för att de är två olika bolag (som man växlar mellan på samma sida).
Absurt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

CDON lovar rea under 2013
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17154752.ab De här nyheterna bådar ju oerhört gott.
Men samtidigt kanske man skall höja ett litet varningens finger, har ju gått dåligt så kanske ett desperat sätt att få in lite extra pengar inför en ev konkurs...bara en aningen långsökt tanke som slog mig, tror doc inte att det är så.

"Cdon gick back 50 miljoner senaste kvartalet. Nu flaggar man för utförsäljning av bland annat dataprodukter i ett försök att vända utvecklingen. Utförsäljningen ska ske under hela året och in på inledningen av nästa år, enligt Paul Fischbein."

Finns redan gott om trådar om det på sweclockers, och varför skriver du i fynd tråden?
Lite jobbigt att få email när det inte är några fynd.

Skrivet av croon:

Det står att Intel 335 240gb ska kosta 1249 på tips-sidan: #13855767

Men jag hittar inget annat än 1390 som det kostat i någon vecka (från att gått upp från 1290), samt ingen indikation på prisjakt om att priset ändrats.

Är det något jag missat?

För annonsen stämde innan copyswede.
Efter i söndags höjde alla diskar i hela sverige typ med 100kr. Och annonsen har inte hunnit uppdateras.
Dustin har haft den disken rätt länge på erbjudande för lägre priset.
Annonsen är även uppdaterad på sweclockers. Jag ser Kampanj 1390:-. Innan söndags var den dock billigare.

Copyswede ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Finns redan gott om trådar om det på sweclockers, och varför skriver du i fynd tråden?
Lite jobbigt att få email när det inte är några fynd.

För annonsen stämde innan copyswede.
Efter i söndags höjde alla diskar i hela sverige typ med 100kr. Och annonsen har inte hunnit uppdateras.
Dustin har haft den disken rätt länge på erbjudande för lägre priset.
Annonsen är även uppdaterad på sweclockers. Jag ser Kampanj 1390:-. Innan söndags var den dock billigare.

Copyswede ;/

Jo, det är jag medveten om, och Copyswede kan dra något gammalt över sig. Anledningen till förvirringen är ju att "fyndet" postades i förmiddags (5 dagar efter söndags), samt att det är olika priser mellan dustin och dustinhome, även om Lenovodatorn i fynd-posten. 18590kr inkl moms mot 9999kr exkl moms? Sen när är moms-satsen 86%?

Permalänk
Hedersmedlem

Kort information med anledning av "Surfplatta för 5:-"-tipset

Vi har fått anmälningar om detta tips gällande att det skulle vara bedrägeriverksamhet. Det är ett speciellt fall för tråden i allmänhet, och om det kommer fler liknande fall så får vi bestämma någon officiell policy, men i detta fall så väljer jag att låta erbjudandet stå kvar, med länk till detta inlägg.

Det är upp till varje person att bedöma rimlighet i detta och alla andra erbjudanden i tråden. Personligen hade jag aldrig nappat på detta, även om jag känt personer som hävdade att det fungerade, då jag anser att det faller på sin egen rimlighet. Recensioner på exempelvis Trustpilot (danska) ger ytterst blandade resultat, där vissa hävdar sig ha fått plattan, vissa inte, och flera säger att företaget dragit extra pengar i efterhand och medvetet tagit betalt för medlemskap trots att uppsägning skickats i god tid. Även i Swedroid-tråden är det blandad kompott.

Utöver detta är det alltid en risk i att köpa okänd hårdvara. Hur mycket litar man på att tillverkaren inte modifierat mjukvaran i olika syften?

Om man likväl tycker plattan är värd risken så skulle jag rekommendera att använda engångskontokort om det går, men det är möjligt att det inte godkänns (vilket då i sig är något att fundera över). Ser att det även nämns något om en tillkommen Facebookmetod, men har inte sett några användarupplevelser angående den.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

CDON+ medlemmar:

  • -50% på valfri film, TV-serie, Vinyl eller CD. Välj en valfri vara ur hela film- eller musiksortimentet och få 50% rabatt med kod. Ange din kod i kassan för att utnyttja erbjudandet.

  • Köp ett valfritt spel och få 250 kr i rabatt vid köp över 500 kr. Ange koden i kassan för att utnyttja erbjudandet.

tex GTA V för 349kr inkl frakt... inte illa

Permalänk
Medlem
Skrivet av croon:

Jo, det är jag medveten om, och Copyswede kan dra något gammalt över sig. Anledningen till förvirringen är ju att "fyndet" postades i förmiddags (5 dagar efter söndags), samt att det är olika priser mellan dustin och dustinhome, även om Lenovodatorn i fynd-posten. 18590kr inkl moms mot 9999kr exkl moms? Sen när är moms-satsen 86%?

999 är ju typ 20-30% av 1390 så där ser jag inte problemet.
Och datorn kan ju helt enkelt vara typ rea för företag, samma som att cdon har rea för sweclockers-medlemmar. Och som dom säger så är inte dustin och dustinhome samma bolag så det är som att säga att komplett och inet måste ha samma priser bara för att.

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

CDON+ medlemmar:

  • -50% på valfri film, TV-serie, Vinyl eller CD. Välj en valfri vara ur hela film- eller musiksortimentet och få 50% rabatt med kod. Ange din kod i kassan för att utnyttja erbjudandet.

  • Köp ett valfritt spel och få 250 kr i rabatt vid köp över 500 kr. Ange koden i kassan för att utnyttja erbjudandet.

tex GTA V för 349kr inkl frakt... inte illa

Vilken kod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

Vilken kod?

Personlig kod som du har fått mailad till dig om du är CDON+ medlem.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det är några hdd kvar?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

CDON+ medlemmar:

  • -50% på valfri film, TV-serie, Vinyl eller CD. Välj en valfri vara ur hela film- eller musiksortimentet och få 50% rabatt med kod. Ange din kod i kassan för att utnyttja erbjudandet.

  • Köp ett valfritt spel och få 250 kr i rabatt vid köp över 500 kr. Ange koden i kassan för att utnyttja erbjudandet.

tex GTA V för 349kr inkl frakt... inte illa

För mig blev det Infamous Second Son till PS4 och en t-shirt för 500kr. Totalt var det 378kr rabatt eller något sånt.

EDIT: och så kostar GTA V på amazon 350kr.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

EDIT: och så kostar GTA V på amazon 350kr.

Nej 377.68kr med moms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Nån som vet om det är några hdd kvar?

Fredag lunch hade de 5-6 st kvar så det lär ju inte finnas några nu.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

http://www.clickok.se/products/Komponenter/Grafikkort-PCI-Exp...
1458 för 3GB gtx 660 ti...tror nog att jag mycket väl kan köpa mig ett eller två sådana kort inom en snar framtid
Man kan ju läsa på om clickok men de känns väl ok nu

Rekommendera absolut inga s.k fynd från ClickOK någonsin!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Electrix:

Rekommendera absolut inga s.k fynd från ClickOK någonsin!

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, köp aldrig från ClickOK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nej 377.68kr med moms

Vi båda hade fel. När jag skrev det så hade Amazon höjt priset till £34.99 och när du beställer till Sverige blir det 5% dyrare alltså omkring £37 vilket motsvarar ca 385kr.
Men det är fortfarande ett bra pris och hade jag inte redan bokat spelet så hade jag inte använt min CDON kod till att få det 35kr billigare genom cdon när det är bättre att använda den på en PS4 titel som jag gjorde.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Electrix:

Rekommendera absolut inga s.k fynd från ClickOK någonsin!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Sometime:

Håller med, köp aldrig från ClickOK!

Vill bara inflika att ClickOk håller på att byta namn till Netfox, så sprid infon så ingen handlar därifrån heller.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av le_kong:

Aha, det stod 0kr på [URL=""Tillmed nu""]"Tillmed nu"[/URL] som man ska klicka på. Jag har ett extra Visa anknutet till ett konto som jag inte använder så ofta, jag hade bara en mindre summa pengar på kontot just för att inte riskera att inte bli avregistrerad. Jag kunde dock hitta valet avregistrering som fanns under mitt konto eller något liknande. Allt ser lite tacky ut på hemsidan för övrigt så man får titta runt lite för att hitta. Thats it.

/Le_kong

Konstigt nog så kan inte jag avregistrera mig. Kommer in på breffer.com, går in på inställningar. Det står "Avregistrering" men jag kan ej trycka på det eller något. Någon som har en aning om hur man avregistrerar sig?

Tack på förhand

EDIT:
Ah, nvm. Hittade problemet:

"Uppsägning av medlemskap och bindningsperiod Du kan när som helst välja att avsluta eller ta bort ditt löpande abonnemang. Det finns ingen bindningsperiod. Om du säger upp ditt abonnemang kommer vi från uppsägningsdatum inte att dra några pengar från ditt konto, såvida inte abonnemanget återaktiveras eller upprättas igen. Vänligen notera: av tekniska skäl kan ditt abonnemang inte avanmälas de första 48 timmarna efter att det har aktiverats. "

Hoppas det går att säga upp medlemskapet om 48h då

Permalänk
Medlem

Rund: http://www.artscow.com/photo-gifts/m...nd-mousepad-94
Kvadratisk: http://www.artscow.com/photo-gifts/m...e-mousepad-160

Fina musmattor!
Kan tänka mig att de har en sån där skön plastkant också som är skönt för handleden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Fredag lunch hade de 5-6 st kvar så det lär ju inte finnas några nu.

Misstänkte det. Tack för infon.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopie:

Rund: http://www.artscow.com/photo-gifts/m...nd-mousepad-94
Kvadratisk: http://www.artscow.com/photo-gifts/m...e-mousepad-160

Fina musmattor!
Kan tänka mig att de har en sån där skön plastkant också som är skönt för handleden!

Jo det var en schysst deal...jag fixade en billig födelsedagspresent (7:- inkl frakt för en personlig musmatta) till en polare med koden artscow092013

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Kent:

Vill bara inflika att ClickOk håller på att byta namn till Netfox, så sprid infon så ingen handlar därifrån heller.

Är du säker? Ser ut att finnas rätt så stora bolag med det namnet redan (som inte säljer elektronik)

Edit: äh, mycket riktigt så går netfox.se till clickok, fel av mig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NordhNet:

Är du säker? Ser ut att finnas rätt så stora bolag med det namnet redan (som inte säljer elektronik)

Står på hemsidan och du kommer in på clickok/netfox via denna adress: www.netfox.se Där ser du att sidan heter Netfox och längst ner står det "clickok/netfox.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag var in på Clickok för första gången idag och reagerade direkt på att allt såg ut att vara skrivet av en bakfull babelfish med taskig känsla för stil, så jag ryggade tillbaka direkt. Men ur ren nyfikenhetssynpunkt... länkar till horror stories därifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eurythmech:

Jag var in på Clickok för första gången idag och reagerade direkt på att allt såg ut att vara skrivet av en bakfull babelfish med taskig känsla för stil, så jag ryggade tillbaka direkt. Men ur ren nyfikenhetssynpunkt... länkar till horror stories därifrån?

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1200181-cli...

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av NordhNet:

Är du säker? Ser ut att finnas rätt så stora bolag med det namnet redan (som inte säljer elektronik)

Edit: äh, mycket riktigt så går netfox.se till clickok, fel av mig

Det är gissninigsvis just därför de tar namnet, dels öht byta för att försöka få folk glömma vilka de är, samt försöka "sno" åt sig lite trovärdighet med ett namn som redan är känt på vissa plan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Ett 780 (referens) för 4790:- med livstids garanti. Skall klocka helt ok också (uttalar mig inte om några temps/ljudnivåer).

Känns som ett hyfsat "fynd" iaf
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1936060

Visa signatur

Du har redan tackat ja!