Moddare bygger vattenkyld taveldator

Permalänk
Medlem

Jättesnyggt som tavla betraktat. Men som elektronikingenjör blir man ju orolig över ESD-riskerna och eventuella EMC-problem med öppna åtkomliga komponenter utan skyddande metallbur runt om dem. Men det kanske inte är funktion som prioriteras i första hand.

Permalänk
Skrivet av kaya:

Alla är ju inte lika erfaren som du. Blev faktiskt förvånad när en sån erfaren moddare som du börjar gnälla så mycket, är det inte kul att andra moddar?

hahaha, det var det dummaste påståendet jag hört på länge.

Om man blir en erfaren moddare, betyder det då att man ska sluta gnälla?

själv är ja en "oerfaren" moddare och tyckte själv i börjar "WOW" vilket kanonjobb, men efter att ha sett på fler bilder började jag få en känsla att något saknades. Sen fick jag det bekräftad av andra.

Bara erfarna moddare kan gnälla, eftersom bara dom märker och kan förklara bristerna.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var sjukt snyggt!
Ni som klagar, bygg en egen, gör det bättre.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Får hålla med flertalet här på forumet. Skall en mod platsa på första sidan på SweC så skall det ta mig fan var en riktig über mod, inte någon halv hafsig tavla med en massa "missar".
Moden i sig är inte dålig men knappast 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

hahaha, det var det dummaste påståendet jag hört på länge.
Om man blir en erfaren moddare, betyder det då att man ska sluta gnälla?

själv är ja en "oerfaren" moddare och tyckte själv i börjar "WOW" vilket kanonjobb, men efter att ha sett på fler bilder började jag få en känsla att något saknades. Sen fick jag det bekräftad av andra.

Bara erfarna moddare kan gnälla, eftersom bara dom märker och kan förklara bristerna.

Bra sagt, de flesta aktiva på SweClockers är nyregistrerade medlemmar idag, som inte verkar sett många datorer, flertal av dom tycker väggbygget var det snyggaste dom någonssin sett, för mig är det inte ens Top 250, sen tycker nästan hela SweClockers enligt Galleriet att Brodholms bygge var det bästa som hänt sedan skivat bröd, men i folks tränade ögon så är det massor med fel

No offence men hur är Brodholms ASUS bygge mer imponerande än detta? http://www.sweclockers.com/galleri/5517-asus-ares

Sen har vi detta ett par musklick bort från SweClockers

Jag började hänga på datorforum på allvar redan 2001 borta på Nordichardware/TechSweden/XtremeSystems, gick sedan över till SweClockers då dom gick mainstream runt 2004, jag har alltså sett moddade datorer i 12 år på svenska forum såväl som internationella (där dom riktiga byggena finns), den där väggdatorn lyfter jag inte ens ett ögonbryn för, som du säger, erfarna lägger märke till saker de flesta inte gör, påpekar jag en småsak så hoppar nästan hela SweClockers på en och säger t.ex,

"Ni som klagar, bygg en egen, gör det bättre."

"Knappast prestandan eller prislappen som skall visas upp här, det är väl utseendet, designen? "

"Vad tråkigt att läsa artikeln om killen som har haft en rolig och kreativ period med byggande och vill visa nåt fint han har gjort och sen läsa såna negativa kommentarer som den här."

"Du som besitter sådan kunskap i ämnet kan väl skriva ett konstruktivt formulerat inlägg/mail till honom och föreslå dessa förbättringar i framtida byggen, istället för att kritisera "jublet" här."

"Dagisbarn på rym.. "

"Holy shit vad folk whinar! "

"Knappast någon konstruktiv kritik här."

"Blev faktiskt förvånad när en sån erfaren moddare som du börjar gnälla så mycket, är det inte kul att andra moddar? "

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Subjektiva saker har alltid flera nyanser oavsett vilken skala man mäter i, eller smaken är som baken, delad.

Skrivet av zhrooms:

No offence men hur är Brodholms ASUS bygge mer imponerande än detta? http://www.sweclockers.com/galleri/5517-asus-ares

Pssst, han har kvar etiketterna på hårddiskarna...

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem

Snyggt, men det är inget jag skulle vilja ha på min vägg iaf.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Ser helt OK ut, Skulle dock önskat mer "rakt" dragna slangar för kylningen. samt att pumparna satt rakt med, Annars tycker jag ser bra ut med belysning och så.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många moddar killen har gjort men är det hans första så är det riktigt bra även om jag nog inte skulle vilja ha det på väggen.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Bland det snyggaste jag sett i datorväg. Garanterat låg "chassi"temp också

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tycker att HDD förstör väldigt mycket.

Hårddiskar har iofs varit rätt ute i 3-4 år, men jag tror de får en liten revival nu. Mekanik är lite coolt och steampunkigt i dessa dagar av flashminnen och surfplattor.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Varför ha kvar de fula klisterlapparna på HD? Frän 7 vilket fall

Permalänk
Medlem

Rolig idé, har länge funderat själv på att köra detta med en av mina Xbox360

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Pirum:

Hårddiskar har iofs varit rätt ute i 3-4 år, men jag tror de får en liten revival nu. Mekanik är lite coolt och steampunkigt i dessa dagar av flashminnen och surfplattor.

Dock menade jag inte så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

jag ger upp! Var fan har han gjort av det andra grafikkortet?!

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

jag ger upp! Var fan har han gjort av det andra grafikkortet?!

under det första tror jag?

Permalänk
Skrivet av DDemis:

under det första tror jag?

Önskar mig själv en god morgon och inser att det fanns flera bilder, och tittar man på bild 4a så syns det ju väldigt tydligt!

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

Mja, helt ok utförande och lite annorlunda helt klart! Kabeldragningen på baksidan kan jag ju faktiskt för en gångs skull relatera till!!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Tycker att det va ganska läckert.

Men jag har en liten fråga bara när det gäller grafikkortet/n.
Eftersom att dom sitter en bit från moderkortet så måste man ju använda en PCI-E riser/höjare/extender vad det nu heter eller hur?

Om någon skulle kunna förklara hur dom funkar och hur man använder som så skulle det vara sjukt bussigt.
Tack i alla fall!

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut vid första blicken. Han slår mig som en oerfaren moddare men är på rätt håll. Ge det några år och/eller några moddar till så har han nog lärt sig.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Om 100 år är kanske denna dator värd väldigt mycket pengar. De tittar på den som vi tittar på gamla skrivmaskiner, klassiska och primitiva skapelser. Troligen finns inte längre företag som seagate mfl. Då ska man ju inte riva bort alla lappar och märken, de hör ju liksom till den här tiden.
Mina 2 ören

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dual-Tjur:

hahaha, det var det dummaste påståendet jag hört på länge.

Om man blir en erfaren moddare, betyder det då att man ska sluta gnälla?

själv är ja en "oerfaren" moddare och tyckte själv i börjar "WOW" vilket kanonjobb, men efter att ha sett på fler bilder började jag få en känsla att något saknades. Sen fick jag det bekräftad av andra.

Bara erfarna moddare kan gnälla, eftersom bara dom märker och kan förklara bristerna.

Se på saker som du själv tycker och inte på hur du tror andra tycker att du ska se på den saken.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG