Apple lanserar Iphone 5S och 5C

Permalänk
Medlem

Fortfarande 4" och alltså för liten för mina händer. Har 4,7" idag och nästa lär inte bli mindre än 5". Största anledningen att jag slutade med iphone. De är för små för mig. Dock perfekt för flickvännen men hon är nöjd med min iphone 4.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

LYCKAT APPLE, tror verkligen att detta va döden för iphone, inget direkt "häpnadsväckande" precis som med iphone 5, väntade bara på att dom skulle presentera den där "grejen" ? som aldrig kom i år igen.
Som sagt, android drar iväg och jag som många andra har ju gått ifrån Iphone till android just pga det höga priset för ingen prestanda.. väldigt tråkigt :/

Permalänk

Besvikelsen är total, hoppas att min 4 håller ett par år till. Högst upp på önskelistan står 5" skärm och den Koreanska vapentillverkaren känns inte som ett alternativ, just nu.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

S-modellerna tenderar ju att bara vara små uppdateringar, och det var väl vad som hände även här, föga förvånande då.

Jag blev dock förvånad över två saker. Först över det faktum att Apple åter igen förbiser NFC och den funktionalitet detta kan erbjuda, jag tror att deras partners skulle kunna släppa en rad intressanta tillbehör för detta. Det som förvånade mig mest var dock det att iPhone 5S inte har stöd för 802.11 ac, det förväntar jag mig att nya telefoner har.

Jag tycker också det är lite märkligt att de håller fast vid USB 2.0 istället för att uppdatera till 3.0. Har man en lur med 64GB lagringsutrymme tar det en väldans massa tid att föra över lite film eller liknande till den.

Hade någon frågat mig innan evenemanget hade jag nog gissat att man skulle kunna filma i 4K, men det kanske kommer i nästa lur.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk

Jobbigt med oss som jobbar som iphone reparatörer, vi får fråga kund om dom kan lämna kvar sitt finger så vi kan testa mobilen efter reparation ^^

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Förstår inte hur folk går på Apples BS och betalar flera hundra procents överpris på grejerna.
Och det är ofta folk som inte förstår sig på dessa elektroniska manicker som ofta köper dom. När dom igentligen skulle vara lika nöjd med någonting för 1500kr.

http://www.theverge.com/2013/9/10/4716098/fingerprint-analysi...
Vilket skämt den artikeln är och den verkar vara seriös. Nästan som man tror att det är ett stort utlägg i ironins tecken.

Det gäller samma sak i Android världen?
För de bästa modellerna kostar ju också flera 100% mer än de 1500 du nämner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helvete vilket gnäll det är på Sweclockers så snart Apple presenterar något, oavsett vad. Varför måste varje ny modell vara totalt revolutionerande? Varför gråter folk över att de har en fullt fungerande telefon och inte "behöver" köpa en ny?

Sluta skämma ut er.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

4 tum skärm haha de följer verkligen inte med tekniken.

Frugan har en GS4, känner inte riktigt att hon kan göra saker med den som jag verkligen inte kan med min 4S. Bättre flyt, självklart. Vifta i luften, använder hon inte alls, ögon scrollning fungerar dåligt, knappast intuitivt. 4tum, yepp, det är en telefon, inte ett A5 ark.

Skrivet av MuLLvaD3n:

Vad kommer 64-bit faktiskt göra för telefon? Vad blir skillnaden gentemot en vanlig?

Någon som har ett bra svar på detta, eller är det ett typexempel på "att vara i framkant med något som låter bra men i praktiken är värdelöst"

Skrivet av Yooriitzz:

Kul att dom jämför med den gamla iPhone.

Jag menar "Reveala 5S" Samma skärm, samma batteritid, samma kamera, samma vikt, samma storlek.. En processor som är 40x bättre än första iphone. Detta är ju irrelevant hur mycket bättre än femman är den? Hur mycket ram.

Rätt konstigt att de jämför med den första iPhone. Lite som att säga, den första mobilen vägde 13 kg, denna väger 113g, hela xxx% lättare!

Skrivet av Kenneth:

För att dom inte har en gigantisk skärm? Jag tycker 4 tum är tillräckligt stort. Det är ju dock för mina användningsområden.
Äger personligen en iPhone 5 och har aldrig tyckt att jag behöver en större skärm.

Dagens "mode" på telefonerna är att dom ska gränsa mellan tablet och telefon verkar det som.

Håller med, gillar litenheten.

Skrivet av Xelithium:

Samma jävla skit, Samma jävla skit, Samma jävla skit, Samma jävla skit!

Ingen mening att göra annat så länge skiten säljer. Lika i hela branschen imo.

Skrivet av Carolus Rex:

vad ska du ha 120fps till? slowmotion?

vi snacka 4k här inte 720p jädra skilland

Jag tänker mig att någon som är så intresserad av film, att 720p eller 4K är en viktig skilnad kanske köper något bättre än en mobiltelefon att filma med?! Tror inte att en skärm på 4-7 tum gör 4K rättvisa i alla fall.

Slowmotion, lär vara hur kul som helst att leka med, är väl därför 120 fps behövs? Gissar att detta kommer bli ett återkommande fenomen inom "Fail" filmer på tex Instagram.

Kan bara konstatera att telfonmarknaden inrättat sig i samma led som CPU:erna. Vi höjer ribban sakta men säkert.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Det är jävligt kul att läsa alla androidfanboys här. Innan har ni argumenterat för att alla androidtelefoner har jäkligt mycket bättre hårdvara (processor, kamera osv). Nu när Apple fläskar på med en 64-bitarsprocessor är det knappt någon som nämner det. Istället klagar ni på hur liten skärmen är eller att man måste använda itunes. Det är tyvärr hopplöst att argumentera med sånna hjärntvättade personer.

När Apple nu är först med fingeravtrycksläsare på en smartphone börjar istället alla säga att en LG hade samma funktion 2007. Vill någon här slå vad om hur lång tid det tar innan Samsug implementerar en 64-bitarsprocessor och en fingeravtrycksläsare i sin nästa smartphone? Det är knappast en högoddsare att Samsung implementerar dessa funktioner inom ett år med tanke på hur snabba dom har varit med att kopiera Apple tidigare.

Ni kan tycka att fingeravtrycksläsare är hur löjligt som helst, men inom ett år sitter ni där med er nya Samsung Galaxy och låser glatt upp telefonen med pekfingret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Nu när 64-bitars arkitekturen finns tillgänglig på små mobila CPUer, iaf hos Apple, betyder det att vi kan se framemot en mobilenhet (antingen nästa 'iphone' 6 eller en ny version av 'ipad') med 4 GB RAM och dockningsmöjlighet, så att man kan bära runt på en liten desktop system? Eller kommer det att dröja ett tag till det där?

Med tanke på storleken på en ipad så tror jag inte att det är så svårt att implementera en sådan funktion, 4 GB RAM går att peta in och också en fet mobile CPU-chip.
Kanske får man lite problem med värmeutveckling, men om det går att göra på skitsystemet linux, borde det gå att göra på en riktig unix system också.

Min åsikt - vad är era åsikter?

Mvh

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Det gäller samma sak i Android världen?
För de bästa modellerna kostar ju också flera 100% mer än de 1500 du nämner.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det var inte vad han sa. Han sa att många iPhone-användare skulle vara nöjda med en 1500:- telefon. På andorid-sidan kan man få en billig telefon om man är nöjd med det, men för oss som verkligen vill ha det bästa kan man köpa det för några tusen mer.
På applesidan kan man verkligen inte välja en 1500:- modell om man är nöjd med det. Samtidigt så är en större andel av iPhone användarna sådana som inte bryr sig om funktion. Ironiskt att de som bryr sig minst om funktion och high-end prylar är de som betalar mest.

Permalänk
Medlem

Känns som drygt 1000kr för en sådan sopar 5C av mattan direkt. Way to go apple.... Steve och Bill skålar nog

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Sweclockers trollen som säger sig skita i alla apples produkter för att dom är ren dynga sitter alla samlade igen som flugor på skit.
Det är så häpnadsväckande ironiskt att nåt som man "påstår" sig hata så mycket intresserar en såpass att man tittar på dess event och sedan spenderar timmar på att kommentera det.

Jag anser inte att det händer så värst mycket på andra fronter heller för den delen hos övriga tillverkare mer än att man går närmare surfplatte format överallt. Generellt är ju modell uppgradering fin justering, små ökningar i prestanda såväl i mobil industrin som i bilindustri eller till och med mc industrin m.m .
Inte är det någon jätte skillnad på en V70 -12 och en -13 t ex.
Här å andra sidan med Iphone 5 / 5s . Så dubblar man cpu prestandan , man förbättrar kameran avsevärt till synes iaf (tror det när jag ser test på det) man implementerar nån fingertrycks pryl (bra eller dåligt är högst personligt) . Man bättrar på LTE enligt dom själva täcker det fler band än någon annan telefon just nu sant eller ej tänker jag inte uttala mig om nu men om det är så är det ju ett stort kliv i rätt riktning.
Men som vanligt förväntar man sig väl som Apple hatare att den ska bota cancer och skita rengbågar.
Det kommer nog högst sannolikt ALDRIG bli en sån WOW upplevelse för något märke som det blev när första iPhone med Steve Jobs i rodret. Det går ju liksom inte tekniken har nåt en punkt där det är svårt att göra sådana steg känns det som just nu.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser iPhone 5S som den årliga inkrementella uppgradering det är?

  • Snabbare processor och grafik

  • Bättre möjlighet för att läsa av sensorer i bakgrunden (utan att tömma batteriet)

  • Förbättringar av batteritiden

  • Bättre kamera med nya funktioner i mjukvara som antagligen kommer leda till bättre bilder, 120 fps video slow-mo effekt i 720p, Snabbare autofokus, Auto gelling av blixt (!),

  • Fingeravtrycksläsare

  • Stöd för samtliga i sverige använda 4G-frekvensband (!)

Vad var t.ex. de stora nyheterna med Samsung Galaxy S4 eller HTC One? Apple har redan definierat vad en iPhone är, det enda de behöver göra är att konturnerligt förfina produkten. När nästa nya marknads-segment kommer så börjar det hela om igen eller så gör Apple en "pivot" och riktar in iPhone på detta nya segment. Många av de nya funktionerna i 5S är sådant som gemene man kommer att uppskatta och som inte kräver en civilingenjörsexamen för att få glädje av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OggeB:

Hur då?

Skickades från m.sweclockers.com

liten skillnad mellan vanlig 5 och 5s

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Sweclockers trollen som säger sig skita i alla apples produkter för att dom är ren dynga sitter alla samlade igen som flugor på skit.
Det är så häpnadsväckande ironiskt att nåt som man "påstår" sig hata så mycket intresserar en såpass att man tittar på dess event och sedan spenderar timmar på att kommentera det.

Jag anser inte att det händer så värst mycket på andra fronter heller för den delen hos övriga tillverkare mer än att man går närmare surfplatte format överallt. Generellt är ju modell uppgradering fin justering, små ökningar i prestanda såväl i mobil industrin som i bilindustri eller till och med mc industrin m.m .
Inte är det någon jätte skillnad på en V70 -12 och en -13 t ex.
Här å andra sidan med Iphone 5 / 5s . Så dubblar man cpu prestandan , man förbättrar kameran avsevärt till synes iaf (tror det när jag ser test på det) man implementerar nån fingertrycks pryl (bra eller dåligt är högst personligt) . Man bättrar på LTE enligt dom själva täcker det fler band än någon annan telefon just nu sant eller ej tänker jag inte uttala mig om nu men om det är så är det ju ett stort kliv i rätt riktning.
Men som vanligt förväntar man sig väl som Apple hatare att den ska bota cancer och skita rengbågar.
Det kommer nog högst sannolikt ALDRIG bli en sån WOW upplevelse för något märke som det blev när första iPhone med Steve Jobs i rodret. Det går ju liksom inte tekniken har nåt en punkt där det är svårt att göra sådana steg känns det som just nu.

Fast påstår sig folk hata apple så mycket här? Som teknikintresserad följer man tekniknyheter, så enkelt är det. Och man kan inte jämföra en bil med elektronik. På bilar ser man inte stora prestandaförbättringar varje år, år efter år.
Du har rätt i att man inte kan begära att det ska vara jättesteg varje gång. Men för det första så kör ju Apple med fanfarer och stora releaser för några små uppdateringar, och media hakar på, då kan man förvänta sig större skillnader. Och för det andra så har det inte hänt mycket på sistone. Det är inte första generationen som det är små uppdateringar från Apple.

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte kommer med en större Iphone6 nästa år, om de gör det så vill jag att de släpper en Iphone6-mini samtidigt för även om jag har stora händer så tycker jag Samsungs blaffor är för stora.

Android gänget gjorde det enkelt för sig när de kom på att senaste Android var tungt.
(har testat android 4 på en kollegas Sony Xperia nånting (gammal), den fick nyligen option att uppgradera från 2.3 till 4nånting)

Utdrag ur morgonmöte på Samsung design avdelning:

- "shit! Android 4 är segt, vi behöver bättre cpu..."
- "hmm, då behöver vi ju större batteri för att klara en dags drift..."
- "jag vet! Vi gör skärmen otympligt stor, då kan vi gömma det större batteriet"
- "perfekt! och så skickar vi till PR avdelningen att de kan annonsera om den senaste 1,9GHz CPUn och den skitstora skärmen"

alltid lättare göra saker större, ingen teknisk challenge precis, det svåra är att göra saker mindre...

Hoppas de gör nästa Iphone mindre.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

Ibland undrar jag hur låg medelåldern på detta forum är. Att ha skilda åsikter och att diskutera dessa åsikter är helt okej, men det finns ingen anledning att bli otrevlig och spy galla i vartannat inlägg. Bara för att man inte ser den andra personen i ögonen betyder inte att det är accepterat att beté sig otrevligt.

Tillbaka till ämnet:
Var en helt ok och förväntad lansering enligt mig. S-modellerna har alltid vart mindre uppgraderingar med fokus på prestande vilket vi även fick se denna gång. Utöver detta fick man lite annat skoj som bättre kamera och fingeravtrycksläsare.
Som sagt inget revolutionerande, men det hade jagi inte förväntat mig.

Till er som vill se nya designer och revolutionerande lösningar i var produkt så säger jag att ni bör nog inte kolla efter Apple. Deras koncept är att att stegvis förbättra föregående produkter. Sakta och säkert metoden mao.
Vill man ha helt ny designer och funktioner i var modell bör man titta efter andra tillverkare.

Personligen så försår jag dock inte alls vad man skall ha 5C till. Jag tycker det hade vart bättre om de hade släppt en version med större skärm istället och sedan erbjudit samtliga färger på bägge modellerna. Att få välja mellan färg och prestanda tycker jag är en mycket konstig lösning och jag tycker att 4" är en för litet skärm.

Som jag ser det så är både Android och iOS bra os. Starka på olika punkter, men ingen dag och natt skillnad. Bägge plattformarna finns med bra hårdvara så får mig är det skärmen som avgör. Så länge Apple inte erbjuder en telefon med större skärm så kommer jag fortsätta att köra Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peglegstomp:

Jobbigt med oss som jobbar som iphone reparatörer, vi får fråga kund om dom kan lämna kvar sitt finger så vi kan testa mobilen efter reparation ^^

Det var en väldigt bra tanke faktiskt. Nu får man hoppas att det är enkelt att ta bort det låset innan man lämnar in den telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooakim:

Kommer nog med högsta sannolikhet med iPhone 6 (eller vad nästa iPhone kommer heta)

Hur vet du att det kommer en till iPhone? Tänk så har dom gått under?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @4.3 Ghz | Asus Geforce GTX 770 2gb directcuii oc | MSI Z87-G45 | 16GB RAM @ 1600Mhz | Samsung 840 EVO 120GB | Fractal Design Define XL R2 | Corsair HX750 750W | Frifrakt Inet |

Permalänk
Medlem

Älskar att se hur många Androiiiidnissar som har nått att kommentera om iphone. De bryr sig iallafall
Ungefär samma sak som när Nvidiafaboys alltid ska kommentera Radeondrivers trots att de kör geforce

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Varför ingen trådlös laddning? Är väl på tiden Apple hoppar på det tåget så vi får igång en grym funktion på allvar.

Visa signatur

Folding for team Sweclockers, Identity Challe. Using gpu gtx 660 and cpu, i5 2500k @ 4300MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Hoppas de inte kommer med en större Iphone6 nästa år, om de gör det så vill jag att de släpper en Iphone6-mini samtidigt för även om jag har stora händer så tycker jag Samsungs blaffor är för stora.

Android gänget gjorde det enkelt för sig när de kom på att senaste Android var tungt.
(har testat android 4 på en kollegas Sony Xperia nånting (gammal), den fick nyligen option att uppgradera från 2.3 till 4nånting)

Utdrag ur morgonmöte på Samsung design avdelning:

- "shit! Android 4 är segt, vi behöver bättre cpu..."
- "hmm, då behöver vi ju större batteri för att klara en dags drift..."
- "jag vet! Vi gör skärmen otympligt stor, då kan vi gömma det större batteriet"
- "perfekt! och så skickar vi till PR avdelningen att de kan annonsera om den senaste 1,9GHz CPUn och den skitstora skärmen"

alltid lättare göra saker större, ingen teknisk challenge precis, det svåra är att göra saker mindre...

Hoppas de gör nästa Iphone mindre.

Alltså? Kan du någonting eller sitter du och försöker vara rolig i din okunskap?
Android 4 drar mindre än 2.3, det kan använda GPU till att accelerera gränssnittet för ökad effektivitet. Androider behöver inte oroa sig över batteritid, en Galaxy S4 har dubbla batteritiden mot Iphone 5. S4 drar alltså mindre ström trots större skärm och mycket snabbare processor.

Det som är en "teknisk challenge" med iPhone 5 är att få den att dra så mycket ström trots lägre prestanda och mindre skärm med lägre upplösning.
Och om att bygga litet, efter skärm och batteri fått ta sin plats så har Samsung snarare mindre plats över till annat, ändå lyckas de få med SD-kortsläsare, NFC, sensorer och massa annat som iPhone saknar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Älskar att se hur många Androiiiidnissar som har nått att kommentera om iphone. De bryr sig iallafall
Ungefär samma sak som när Nvidiafaboys alltid ska kommentera Radeondrivers trots att de kör geforce

Nja, kritik kallar jag väll inte fanboyism, hade aldrig någon kritiserat produkter hade de aldrig utvecklats och antagligen varit väldigt dyra.
Visst finns det dock enhel del meningslösa kommentarer men det är lika mycket meningslöst att sitta och påstå att iphone är framtiden och allt annat är skit. (sa inte att du hade sagt det, läste det tidigare)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiinis:

Skriv inte samma sak två gånger och kalla andra för inskränkta.
Hur svårt är det att fatta att vi har olika smak och tycke?

Androidanvändare är som kristna fundamentalister. De kör på några få argument och håller stenhårt på dessa och repeterar dem i all evighet även om de saknar substans och verklighetsanknytning

Androidsson: "iOS är låst, android är öppet och mycket bättre!"
iPhonesson: "Jag är så nöjd med min iPhone, jag kan göra allt jag behö..."
Androidsson: "Blööö, iOS är så låst!"

Androidsson: "iPhone har en så liten skärm, tacka vet jag Samsung Galaxy S4!"
iPhonesson: "Jag tycker att skärmstorleken är lagom, inte för liten och inte för sto..."
Androidsson: "Blööö, det är en så liten skärm!"

Androidsson: "Grym låt! Kan du skicka den till mig?! Nej just det, du har inte NFC!"
iPhonesson: "Nja, alltså jag kör spotify istä..."
Androidsson: "Blöö, inget NFC!"

Androidsson: "Apple kommer att ruttna bort och utan Steve Jobs så är Apple ingenting!"
iPhonesson: "Det tror inte jag, de vet vad de håller på och snart kommer den nya iPho..."
Androidsson: "Blööö, äppelskrutt!"

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Om du läser tråden innan du kommenterar inlägg ur sitt context, så hade du förstått att det är just slowmotion vi pratar om.

Jasså? När ni pratade om slowmotion så höll du på och tjatade om upplösningen konstant, sedan när någon kontrade med en mobil som kan spela in i sjukt högre upplösning än Apples så börjar du prata om att upplösningen inte var det viktiga i konversationen.

I smell fanboyism...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Alltså? Kan du någonting eller sitter du och försöker vara rolig i din okunskap?
Android 4 drar mindre än 2.3, det kan använda GPU till att accelerera gränssnittet för ökad effektivitet. Androider behöver inte oroa sig över batteritid, en Galaxy S4 har dubbla batteritiden mot Iphone 5. S4 drar alltså mindre ström trots större skärm och mycket snabbare processor.

Det som är en "teknisk challenge" med iPhone 5 är att få den att dra så mycket ström trots lägre prestanda och mindre skärm med lägre upplösning.
Och om att bygga litet, efter skärm och batteri fått ta sin plats så har Samsung snarare mindre plats över till annat, ändå lyckas de få med SD-kortsläsare, NFC, sensorer och massa annat som iPhone saknar.

Det stämmer iof inte att S4 har bättre batteritid än iphone 5 i praktiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Och om att bygga litet, efter skärm och batteri fått ta sin plats så har Samsung snarare mindre plats över till annat, ändå lyckas de få med SD-kortsläsare, NFC, sensorer och massa annat som iPhone saknar.

Men de faller på att det är android som driver allt mumbojumbo som en vanlig användare ändå sällan eller aldrig använder fantastiskt!

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Fast påstår sig folk hata apple så mycket här? Som teknikintresserad följer man tekniknyheter, så enkelt är det. Och man kan inte jämföra en bil med elektronik. På bilar ser man inte stora prestandaförbättringar varje år, år efter år.
Du har rätt i att man inte kan begära att det ska vara jättesteg varje gång. Men för det första så kör ju Apple med fanfarer och stora releaser för några små uppdateringar, och media hakar på, då kan man förvänta sig större skillnader. Och för det andra så har det inte hänt mycket på sistone. Det är inte första generationen som det är små uppdateringar från Apple.

Teknik intresserad jovisst det finns det ett antal som är här och nåt annat vore väl rätt konstigt. Angående om folk hatar Apple här så till synes på kommentarer, gliringar och meme´s så skyr ju många Apple som pesten och måste gång på gång på gång visa sin illvilja genom att skriva inlägg som inte lyfter eller förbättrar trådarna på nåt sätt. Det finns inte en observera EN enda tråd någon annanstans på Sweclockers forum som bashas lika hårt som en Apple relaterad tråd oavsett vilken. Det räcker kort och gott här på Sweclockers att minsta lilla intention till någon utav Apples många produkter nänns så kommer trollen som tjockisar till godis.
Överlag anser jag det mer normalt att är man inte öht intresserad av en produkt så skiter man i den och låter det vara.
Bara för att till exempel jag inte skulle kunna tänka mig köpa säg en Samsung telefon så har jag inget som helst behov av att lägga timmar av min lediga tid till att basha sönder allt med rubricering Samsung. Men det är jag det . Om det handlar om mognad eller nåt annat låter jag vara osagt .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

Androidanvändare är som kristna fundamentalister. De kör på några få argument och håller stenhårt på dessa och repeterar dem i all evighet även om de saknar substans och verklighetsanknytning

Androidsson: "iOS är låst, android är öppet och mycket bättre!"
iPhonesson: "Jag är så nöjd med min iPhone, jag kan göra allt jag behö..."
Androidsson: "Blööö, iOS är så låst!"

Androidsson: "iPhone har en så liten skärm, tacka vet jag Samsung Galaxy S4!"
iPhonesson: "Jag tycker att skärmstorleken är lagom, inte för liten och inte för sto..."
Androidsson: "Blööö, det är en så liten skärm!"

Androidsson: "Grym låt! Kan du skicka den till mig?! Nej just det, du har inte NFC!"
iPhonesson: "Nja, alltså jag kör spotify istä..."
Androidsson: "Blöö, inget NFC!"

Androidsson: "Apple kommer att ruttna bort och utan Steve Jobs så är Apple ingenting!"
iPhonesson: "Det tror inte jag, de vet vad de håller på och snart kommer den nya iPho..."
Androidsson: "Blööö, äppelskrutt!"

Det ligger en del i det du säger men din integritet undermineras rejält av din signatur.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.