EA ger inga besked om Battlefield 4 Beta för förhandsbokare

Permalänk

Detta blir faktiskt min första gången jag avvaktar med battlefield.
Men hoppas "betan" kan ändra på mig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Kunde inte bry mig mindre, dygnet jag fick till BF3 var inte roligare än resten av betan ändå. En månad open beta är väl ändå rätt så generöst? Jag tänker spela betan och köpa spelet om jag gillar det, vad företag utlovar eller inte och om jag skulle få spela det en dag tidigare eller inte spelar ingen som helst roll för mig. Jag tänker inte gå miste om ett bra spel bara för att det är ett visst företag som släpper spelet. Anser jag att det är värt pengarna så köper jag det.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Spelutgivarna/producenterna pissar konstant på kunderna sina , är det nåt spel som funkat som det ska från början ? jag kommer aldrig mer göra misstaget att förhandsboka/köpa spel tidigt.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wulf92:

Väntar nog tills bf4 premium edition om jag ens köper spelet.

Samma här. Orkar ändå inte vänta flera månader på patches som fixar en sak och lägger till två till problem.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag har fått exklusiva betan typ 3ggr med det jag köpt och nu verkar man ändå inte få något för det. Lamt :/
Hade GTA 5 kommit till PC nu hade jag faktiskt inte förbokat BF4 och väntat lite istället kanske men gamern i mig måste ha ett nytt spel att lira NU !

Permalänk
Medlem

Förhandsboka aldrig spel

Tack för mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stn1337:

Förhandsboka aldrig spel

Tack för mig.

Håller med, delar din åsikt <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Förhandsboka aldrig spel

Tack för mig.

Varför inte?

Permalänk
Inaktiv

JAg har inte ens börjat med BF3. Äger två kopior av det. En nordic limited edition och en som jag fick via nån origin bundle.

Permalänk
Medlem

Sen när skulle det vara en "öppen Beta"?
Det har jag aldrig hört, det skulle vara en beta som alla med BF3 Premium, MoH förhandsbokare och BF4 digital deluxe köpare.

EDIT: Hade missat det.

Aja BF3 sög ***. Och det är inte ofta jag använder mej av det sista ordet i den meningen, Tur att jag inte har förbokat BF4 det blir under alfat jag avgör kan vara så att DICE fått för mycket smak för pengar helt enkelt och jag börjar få det svårt att tro att det enbart är EAs fel.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Varför inte?

Kortfattat:
Om du inte förhandsbokar spelet så pressar du företagen(EA, SEGA osv) som äger speltillverkarna att leverera en FÄRDIG produkt där allting ska vara perfekt vid release för att sedan locka så många potentiella köpare som möjligt som spelet verkligen förtjänar. Alldeles för många spel släpps alldeles för tidigt för att företagen vill visa upp en bra kvartalsrapport för att aktierna ska gå upp någon procent.

Lyssna på Total Halibut berätta mer:

http://news.cnet.com/8301-17938_105-57452402-1/you-should-nev...

Permalänk
Medlem

You've all been EAed!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Beta på mindre än en månad? Så det är med andra ord en demoversion de släpper och inte en beta.

Precis.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Burks:

Varför inte?

Förhandsbokar du en film som du vet inte kommer vara klar när du får den?

Dessutom, varför förhandsboka? Man betalar mer pengar utan att ens veta vad man köper, bara för att få spelet, vadå, tre dagar före alla andra?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk förbokar spel på förhand. Vi som inte har gjort det kommer nästan få 3 veckors gratis demo(det är demo, inte beta) och därefter kan man bilda sig en uppfattning.

Om demot är extremt fullt av buggar så blir det inget köp.

Jag är ledsen, men ett spel ska inte vara så fullt av buggar så nära inpå release, då har ni inte gjort ert jobb rätt. Se t.ex. BF3 som aldrig riktigt återhämtade sig från alla buggar och där vissa patchar införde nya buggar där gamla åtgärdades.

Om man nu mot all förmodan ändå vill köpa spelet så kan man väl vänta en månad så att de värsta barnsjukdomarna är botade och att man verkligen är säker på att man vill ha spelet.

Företagen utnyttjar er brist på tålamod.

Permalänk
Medlem

står det i avtalet när produkten köptes är det ju bara att reklamera köpet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Ni vet vad EA är för ett företag.
Dom kallar det beta för att ni ska känna er mer delaktig men dom skiter fullständigt i vad ni tycker så därför är vad dom kallar beta inget annat än en demo
Och ändå så ger ni dom era pengar innan dom har gett er erat spel... Ni är så lättlurade så ni har ingen rätt att klaga.

Säg mig hur jag får spelet innan jag betalar? Oavsett förbokning eller inte ^^ Kom inte här och var så grinig

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Kortfattat:
Om du inte förhandsbokar spelet så pressar du företagen(EA, SEGA osv) som äger speltillverkarna att leverera en FÄRDIG produkt där allting ska vara perfekt vid release för att sedan locka så många potentiella köpare som möjligt som spelet verkligen förtjänar. Alldeles för många spel släpps alldeles för tidigt för att företagen vill visa upp en bra kvartalsrapport för att aktierna ska gå upp någon procent.

Det är inte riktigt så enkelt.
Förbokningar har funnits länge. Pressen att visa upp en bra kvartalsrapport har också funnits länge.

Ändå så gjordes spel mer solitt för 10-15 år sedan. Till en viss del handlar det om att patching för 10-15 år sedan inte var så lätt. Steam hade knappt kommit och många satt ännu på modem. Konsoler var inte uppkopplade.

Förr i tiden så fick många patchar på CD via olika speltidningar, det var så jag och mina kompisar gjorde eftersom vi bodde i en liten tätort i Norrland där inte många hade bredband.

Kort sagt: patching var mycket svårare och då var det viktigt att spelet var buggfritt eller nästan buggfritt dag ett. Sedan var spelen också mycket mindre komplexa än idag, rent tekniskt. På den tiden kunde många glada amatörer vara modskapare eftersom bandesignen och spelen i sig inte var så svåra.

Idag kan du patcha det mesta under 3 veckor efter release och nå alla - omedelbart. Dessutom så är spel idag mycket mer komplexa. Ett spel som BF4 kalkylerar i realtid en mängd olika fysikkalkyler, för 64 spelare.
Ta t.ex. hur kulornas bana kalkyleras. Allt från vind, distans och rörelse måste tas i beräkning. Och tänk hur många skott som skjuts per sekund om 64 spelare spelar samtidigt. Och sen har du en mängd andra kalkyler som måste göras. Banan i sig kan också manipuleras mycket mer än statiska väggar.

Det är långt ifrån Quake 3 där 5 mot 5 gjorde upp med utan några större beräkningar, små banor och simpel map design. Klart som fan det är lättare att skeppa ett buggfritt spel då.
(Missförstå mig dock inte; Q3 var ett briljant spel för sin tid. Men ett spel som BF4 är ändå oerhört mer komplext och kräver mycket mer av nätkoden t.ex. än Q3 gjorde).

Permalänk
Inaktiv

Första versionen rubrik till denna nyhet var kul, synd den redigerades:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Förstår inte varför folk förbokar spel på förhand. Vi som inte har gjort det kommer nästan få 3 veckors gratis demo(det är demo, inte beta) och därefter kan man bilda sig en uppfattning.

Om demot är extremt fullt av buggar så blir det inget köp.

Jag är ledsen, men ett spel ska inte vara så fullt av buggar så nära inpå release, då har ni inte gjort ert jobb rätt. Se t.ex. BF3 som aldrig riktigt återhämtade sig från alla buggar och där vissa patchar införde nya buggar där gamla åtgärdades.

Om man nu mot all förmodan ändå vill köpa spelet så kan man väl vänta en månad så att de värsta barnsjukdomarna är botade och att man verkligen är säker på att man vill ha spelet.

Företagen utnyttjar er brist på tålamod.

Älskar man spelserien, är medveten om att det är ett BETA-test och förmodligen kommer att köpa spelet ändå, så är det roligt att få klämma på paketet. Där har du svaret, hoppas det gjorde dig lite visare*

-edit- Det är ett såpass ENORMT spel med så sjukt många variabler, att det KOMMER att finnas buggar långt framöver... Hell BF3 är inte helt buggfritt ännu*

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av crimsonidol:

Första versionen rubrik till denna nyhet var kul, synd den redigerades:)

Av nyfikenhet, vad var den första?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

10 DLCs? Vad har jag missat?

Leta fakta innan du skriver tack

Tror inte han var seriös. Det är bara så vi tänker när vi hör EA.

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

F**K Y*U EA/DICE

Gött att man köpt premium för inte ett skit då, trodde att man behövde göra något av ovanstående för att ens få spela betan men nene, hej då bf4

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gothxx:

står det i avtalet när produkten köptes är det ju bara att reklamera köpet

Skulle inte förvåna mig om EA lägger mer pengar på advokater för att kunna friskriva sig från allt möjligt än vad dom lägger på själva spelen.
Har du sett en EULA? Det är som om dom aldrig har hört talas om konsumentombudsmannen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Gött! Kan då hårdtesta det med min rigg och se hur det flyter!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

3 dagar extra.. Gud snälla....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

undra om man kan ligga under marken i denna beta med och pricka folk runt hela banan " åååååh det är juuuuu en beeeeeta ! dom har kommit sååååååå mycket läääääääängre i riktiga versionen" asg så lät det i bf3 betan.. 2år senare och 10k bugfixar,balanceringar är det hyfsat spel med bara 2-3 händer fulla med grova buggar

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Säg mig hur jag får spelet innan jag betalar? Oavsett förbokning eller inte ^^ Kom inte här och var så grinig

Du kan ju vänta till du har sett recensioner av spelet, Eller tills när det finns en demo.
Åtminstone grunda ditt köp på nått annat än bara reklam.
Det handlar inte om att jag är grining utan att du accepterar vilken skit som helst bara för att det är ett hypat spel.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av vi0lat0r:

Älskar man spelserien, är medveten om att det är ett BETA-test och förmodligen kommer att köpa spelet ändå, så är det roligt att få klämma på paketet. Där har du svaret, hoppas det gjorde dig lite visare*

-edit- Det är ett såpass ENORMT spel med så sjukt många variabler, att det KOMMER att finnas buggar långt framöver... Hell BF3 är inte helt buggfritt ännu*

Låter som att BF3 är ett grymt komplicerat, unikt och stort spel som rättfärdigar alla typer av buggar.
Att medvetet släppa spel/mjukvara som inte är färdigt låter som Microsoft och EA.
Vi borde alla hjälpas åt att sanera marknaden från allt skräp, inte försvara dom inkompetenta svinen som gör halvfärdiga grejer och sen badar i våra pengar.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Låter som att BF3 är ett grymt komplicerat, unikt och stort spel som rättfärdigar alla typer av buggar.
Att medvetet släppa spel/mjukvara som inte är färdigt låter som Microsoft och EA.
Vi borde alla hjälpas åt att sanera marknaden från allt skräp, inte försvara dom inkompetenta svinen som gör halvfärdiga grejer och sen badar i våra pengar.

Windows betor fungerar mer eller mindre lika felfritt som RTM versioner i princip, jag antar att du menar att du definierar Windows (8) som en inte färdig produkt för att du inte gillar vad Microsoft skapade. Buggar har vad jag vet inte varit något nämnvärt problem för Windows...
En halvfärdig produkt och buggar är två olika saker.

BF3 är ett bra spel därför går det att se bort buggar så länge det är spelbart.