Battlefield 4 Beta för alla den 4 oktober

Permalänk
Avstängd

Är det en publik beta för alla?
Betyder det att man kan spela betan utan att köpa spelet, eller måste man köpa spelet för att få tillgång till betan?

Permalänk
Avstängd

datumet 4 oktober för öppen beta. har jag vetat om i en månad typ

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av rektor:

Är det en publik beta för alla?
Betyder det att man kan spela betan utan att köpa spelet, eller måste man köpa spelet för att få tillgång till betan?

Ja den är öppen för alla, även om du inte köper spelet. (efter vad jag har förstått det iaf.)

Permalänk
Medlem

Bra att man kan testa spelet innan man köper det iaf:) Men man ska vara beredd på att origin strular de första 3 dagarna iaf, och inte räkna med att kunna spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag såg fram emot BF4. Men det gick över när jag för första gången körde igenom BF3 för 2 veckor sen. Hur kan spelet vara så jävla buggig efter så långt tid?

Fyfan DICE.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Ägda alla som förbokat och pröjsat en massa stålar. Tre ynka dagar försprång på betan, knappt en månad innan lansering??? Då är det ju inte ens en beta, det är fan en demoversion! Knappast att folk kommer hitta så pass mycket buggar och halvfärdiga grejer som man brukar göra i betor, för om det verkligen stämmer att det är en riktig beta så skulle dom aldrig hinna fixa allt på mindre än en månad. Pinsamt tycker jag, att dom luras på det sättet.

Lugn, lugn, ni har många månader på er att beta testa BF4, ända fram tills BF5.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Ser fram emot lite bundles med AMD:s nya GPU:er. Först då tänker jag köpa spelet

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Buggar lär där ju säkert vara som i alla andra spel i det här stadiet. Men inte i närheten av vad vi såg i BF3 när det gick till beta. Dels för att då pressade EA Dice till att hinna lansera det innan CoD, samt dels för att vi redan sett timmar och åter timmar av gameplay-filmer från Gamescom utan några större buggar.

Men jag har svårt att acceptera det som ett beta om beta-testningen slutar mindre än femton dagar innan release. Ska dom på den tiden rätta till de buggar som rapporteras in, sätta ihop den färdiga versionen, kopiera miljontals DVD-skivor och frakta dessa runt hela världen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antepannte:

Ser fram emot lite bundles med AMD:s nya GPU:er. Först då tänker jag köpa spelet

+1 på den. bf är lättsam pang-pang underhållning när barnen gått och lagt sig. pappa är bara glad att få en stund för sig själv. inga jättekrav, bf4 blir säkert kul.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piers:

Buggar lär där ju säkert vara som i alla andra spel i det här stadiet. Men inte i närheten av vad vi såg i BF3 när det gick till beta. Dels för att då pressade EA Dice till att hinna lansera det innan CoD, samt dels för att vi redan sett timmar och åter timmar av gameplay-filmer från Gamescom utan några större buggar.

Men jag har svårt att acceptera det som ett beta om beta-testningen slutar mindre än femton dagar innan release. Ska dom på den tiden rätta till de buggar som rapporteras in, sätta ihop den färdiga versionen, kopiera miljontals DVD-skivor och frakta dessa runt hela världen?

BF4 är främst ett online spel så dem släpper nödvändiga patches till dem som har köpt spelet i DVD format.

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piers:

Buggar lär där ju säkert vara som i alla andra spel i det här stadiet. Men inte i närheten av vad vi såg i BF3 när det gick till beta. Dels för att då pressade EA Dice till att hinna lansera det innan CoD, samt dels för att vi redan sett timmar och åter timmar av gameplay-filmer från Gamescom utan några större buggar.

Men jag har svårt att acceptera det som ett beta om beta-testningen slutar mindre än femton dagar innan release. Ska dom på den tiden rätta till de buggar som rapporteras in, sätta ihop den färdiga versionen, kopiera miljontals DVD-skivor och frakta dessa runt hela världen?

Versionen på skivorna behöver inte inkludera ändringarna, de kan de lägga in i en 0-day patch.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Kommer testa demot, *host*beta*host*, och om det är buggit så blir det inget köp.

När det bara är 3 veckor inför släpp och om spelet då är väldigt buggit så vet jag att de inte kommer fixa det för grundkoden är då för dålig. Det var det som hände med BF3.

Men! Om demo blir bra och vettigt så kanske man införhandlar det om ett halvår eller så när det finns fler banor och en stabilare nätkod att njuta av.

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Spelet utvecklas i Sverige, men lanseras i USA två dagar före... suck...

Handlar väl inte om det, handlar om hur många kopior fabrikerna hinner trycka upp?

Permalänk
Medlem

Sverige borde få äran att spela spelet först .. det är ju DICE från Sverige som skapar spelet.... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk

Ja vill spela NNNNNNUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Kommer testa demot, *host*beta*host*, och om det är buggit så blir det inget köp.

När det bara är 3 veckor inför släpp och om spelet då är väldigt buggit så vet jag att de inte kommer fixa det för grundkoden är då för dålig. Det var det som hände med BF3.

Men! Om demo blir bra och vettigt så kanske man införhandlar det om ett halvår eller så när det finns fler banor och en stabilare nätkod att njuta av.

säger detsamma, är det lika buggigt som bf3 så blir det inget köp.
man får väl hoppas dom jobbat riktigt hårt på buggar.
nått säger mig att det kommer vara minst lika buggigt som bf3, men återstår att se

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad grejen är att ni måste spela betan 3 dagar tidigare än alla andra. Hade ni mått dåligt om alla fick spela samtidigt?

Fast å andra sidan gick väl EA ut med att man skulle få tidigare access till betan om man köpte premium osv?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Och vad vet du om det?

Den fungerar hur bra som helst till alla andra spel. Finns inte en chans att jag skulle uppgradera för ett spels skull och definitivt inte ännu ett FPS. Jag vill inte låta för barsk för jag tycker DICE gör väldigt bra spel men Battlefield 4 är inget jag kommer köpa direkt utan något jag kommer införskaffa längre fram i så fall. Jag syftade mer på om man ska testa den öppna betan som kommer innan släppet.

Nu spelar jag extremt sällan BF3 (dock inte pga att det skulle vara dåligt, väldigt bra spel faktiskt).
Och jag får aldrig buggproblem, aldrig kraschar, aldrig dålig fps osv osv.
Det ENDA problem jag någonsin märkt av är att en del servrar skickar ut mig utan anledning,
då automatiskt av Punkbuster, minns inte av vad för anledning det kan vara dock (enligt PB)
om det nu var någon

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara att Punkbuster inte buggar lika mycket som i BF3. Jag slutade spela 3an p.g.a. att jag blev kickad hela tiden av olika anledningar. Varje gång jag fixade det så kom nåt nytt skit upp.
Testade BF3 alldeles nyss igen för första gången på ett halvår eller så, blev inte helt oväntat kickad efter 3min.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Nu spelar jag extremt sällan BF3 (dock inte pga att det skulle vara dåligt, väldigt bra spel faktiskt).
Och jag får aldrig buggproblem, aldrig kraschar, aldrig dålig fps osv osv.
Det ENDA problem jag någonsin märkt av är att en del servrar skickar ut mig utan anledning,
då automatiskt av Punkbuster, minns inte av vad för anledning det kan vara dock (enligt PB)
om det nu var någon

Nej jag har själv bara detta med fryslagg det där med servrar har hänt mig också. Annars är det ett väldigt bra FPS spel inte så kul när det hänger sig i 10-15 sekunder för att sen börja flyta igen vilket det gör på min dator.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vet någon när det släpps i Indonesien? Förbokade via proxy

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Jag har Battlefield 3 Premium, kommer jag få någon tillgång till Battlefield 4-betan – eller vad är det som gäller?

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Jag har Battlefield 3 Premium, kommer jag få någon tillgång till Battlefield 4-betan – eller vad är det som gäller?

Ja, BF3 premium så kan du spela betan 1:a Oktober

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

Bästa med BF4 är att man får lite utav en BF2 känsla när man ser på videon. Denna gång lär det bli ritkigt grymt tror jag, BF3 var helt okej men det kändes inte som om det följde samma anda som BF2 som var en utav dom bästa spelen i serien. Vi får se om BF4 ändrar på detta

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Lönt med tre ynka dagar för alla som har förhandsbokat...

Känner mig lagom blåst vill jag säga. Dem 3 dagerna kommer spelet inte fungera ändå!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Lönt med tre ynka dagar för alla som har förhandsbokat...

man förhandsbokar väll inte för att få betan?

förövrigt, kan någon förklara för mig varför spel jämt ska släppas innan i nordamerika, även om det är svenska företag? antar att det är EA(?) men vad tjänar dom på det?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Gäller 1 okt enbart för dem som förbeställt på Orgin eller även dem som bokat hos andra försäljare?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2ghz
2x 670 GTX SLi
CD och HDD å sånt där..

Permalänk

Är inte överraskad med endast 3 dagars tidigare beta. Var ju exakt samma sak med BF3.

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

man förhandsbokar väll inte för att få betan?

förövrigt, kan någon förklara för mig varför spel jämt ska släppas innan i nordamerika, även om det är svenska företag? antar att det är EA(?) men vad tjänar dom på det?

Ren gissning från mitt håll, för att inte överbelasta serverna rent för mycket när alla ska hämta hem spelet så delar man upp det, sen att NA för vara först är väl helt enkelt för de är NA

Permalänk
Medlem
Skrivet av knubbsalen:

Ren gissning från mitt håll, för att inte överbelasta serverna rent för mycket när alla ska hämta hem spelet så delar man upp det, sen att NA för vara först är väl helt enkelt för de är NA

Laddar vi verkligen ner spelet från samma servrar som dom i NA?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad