Blizzard stänger ned auktionshuset i Diablo III

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att dom tar bort AH helt. Mer mob slaying och vettigare drops med loot 2.0.
Har spelat sen det kom och gillar verkligen hur det har utvecklats med tiden och bättre blir det för varje månad.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

hooray for dixie!

Nu kanske de kan göra om D3 till vad det skulle ha blivit. Skickade ett mail till Blizztard att AH skulle sabba redan när det annonserades ut att det skulle finnas med i D3. En WOW kopia ala Diablo skulle aldrig fungera och det har vi nu bevis på...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Använd inte de sidorna då, problem solved, spela spelet som det var menat att spelas.

Sånt otroligt gnäll från folk för att de inte längre på ett "säkert sätt" kan fuska sig igenom ett spel... Det om något är tragiskt.

Det samma kan sägas om alla som gnäller att AH förstört spelet för dom.
Låt bli att använda AH!

Jag gillar AH!!! Hittar jag nåt jag inte behöver så kan jag sälja det till någon som vill ha det.
Det enda dom borde göra är att ta bort RMAH. Det är just RMAH som är onödigt.

Jag tycker inte att det är lätt att hitta bra gear som man har råd med. Men växlar man in riktiga pengar, ja då kan man köpa vad som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaNts0NhEaD:

Inte precis, visst det kommer att minska dem men långt ifrån ta bort systemet vi rä tillbaka i samma läge som med Diablo II med forumtrade.

Ja något sådant lär ju dyka upp men just nu finns det de som har satt upp en server med ett par dussin eller fler virtualiserade instanser som tickar på. Sen när de kommer hem så sätter de sig och säljer. Att administrera så pass många konton och sälja och tjäna pengar via forum etc kommer innebära mycket mer jobb för dessa samt att kundernas efterfrågan lär minska betydligt när det blir mer omständligt. Så om inte bottarna blir ledsna blir jag mycket förvånad.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Finns inte mycket att säga, förutom att detta är ett steg i rätt riktning!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Det samma kan sägas om alla som gnäller att AH förstört spelet för dom.
Låt bli att använda AH!

Jag gillar AH!!! Hittar jag nåt jag inte behöver så kan jag sälja det till någon som vill ha det.
Det enda dom borde göra är att ta bort RMAH. Det är just RMAH som är onödigt.

Jag tycker inte att det är lätt att hitta bra gear som man har råd med. Men växlar man in riktiga pengar, ja då kan man köpa vad som helst.

Du förstår inte riktigt vad folk menar när folk säger att AH förstör va? Det är ingenting man kan undvika utan det påverkar hela spelet det är anledningen till att gems är dyra och att guld inte är värt någonting alls, tror att i.o.m nedtagningen av AH kommer dom också att sänka crafting priset på gems och andra crafts.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Jag applåderar fast lite sent kanske? Upplever Diablo 3 utan auktion hus mycket roligare, fast de är ju jag de.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Gött, trodde aldrig att dom skulle ta bort nå sånt stort!
Kanske blir o köpa expen ändå!

Permalänk
Medlem

Grymt synd de tar bort AH, då det var en av anledningarna D3 blev mer spel och mindre grind. Har ej använt riktiga pengar ännu, mest för att det är rätt lätt att tjäna guld i spelet och jag inte har några behov av att ha det bästa av det bästa.

Men å andra sidan har jag aldrig hittat mer än medioker gear. Utan AH hade jag nog lagt av när min första karaktär nådde inferno och jag insåg att ingen av utrustningen jag hade dög till något. Nu har jag köpt lite saker för guld så jag kunde spela vidare, vem vet, nu med hyffsad gear från AH kanske jag kan få någon bra item jag faktist vill ha.

Ne, en AH till diablo 2 var precis det jag ville ha, det finns inget nöjde med att göra Meph/Baal/Cow-runs i tusental för att kanske få något bra. För att sedan spendera en halv evighet på forum/kinesiska köpsidor/ryska trojansidor för att försöka byta bort den där bra prylen man inte ville ha mot en bra pryl man faktist vill ha.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BergEr:

Det finns en trade funktion i spelet, då är det ju menat att man ska byta gear med folk. AH gjorde det bara enklare att köpa/sälja saker(mats, lowbie gear, göra sig av med alla jävla dex gear ingen man känner hade nytta av)
Fuska sig igenom D3, troll på g?

Visst, byt prylar med varandra, det har jag inte sagt något om. Men att klaga på att de inte längre erbjuder folk ett sätt att köpa sig ett övertag över andra spelare, det är bara sorgligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Du förstår inte riktigt vad folk menar när folk säger att AH förstör va? Det är ingenting man kan undvika utan det påverkar hela spelet det är anledningen till att gems är dyra och att guld inte är värt någonting alls, tror att i.o.m nedtagningen av AH kommer dom också att sänka crafting priset på gems och andra crafts.

Gems dyra? Ut och samla guld!
Jag har klarat mig utan att köpa stenar på AH.
Man kan faktiskt låta bli.
Att klaga på AH är som att klaga på McDonalds för sin övervikt.

Permalänk
Medlem

D3 går väl enligt mig ut på att utforska och hitta grejer, förstår inte vitsen med att köpa saker, förstör man inte själva grundidén med Diablo då?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Rätt kul att folk alltid måste ha något att klaga på, för ett halvår sedan så var det dåligt att det fanns ett AH och nu suger det att det försvinner...
Själv tycker jag med alla uppdateringar som kommer så tror jag nog spelat kommer bli legendariskt!

Permalänk
Medlem

Ja tycker det är helt rätt! Detta och släppet av en expansion så kanske det blir värt att spela igen

Har redan hört från många vänner som börjar köra PS3 versionen att den är mkt roligare just pga AH inte finns och man får bättre loot.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaNts0NhEaD:

Något som är valbart kan inte vara den största bristen utan anledningen till att så många valde att använda just AH var för att hela lootsystemtet var så sönder där var och är den största bristen i Diablo III idag.

Ja precis, AH var där för att de skulle tjäna så mycket pengar som möjligt, på grund av detta balanserade de alla drops så att man överla nästan aldrig någonsin fick något vettigt till sig själv. Dvs du behövde gå till AH för att enns fortsätta spela.

AH är i grunden problemet. Ta PS3/Xbox 360 versionen, de har inte dessa problem med drops, inte heller finns AH.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Visst, byt prylar med varandra, det har jag inte sagt något om. Men att klaga på att de inte längre erbjuder folk ett sätt att köpa sig ett övertag över andra spelare, det är bara sorgligt.

Har du missat delen där det är andra spelare som säljer saker på AH?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig.....Eller? Dom skulle ha lyssnat på sina kunder från första början. Så gott som alla sa att AH skulle förstöra spelet, men dom envisades med att öppna skiten för att kunna tjäna några extra slantar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av flashen:

Min P100 barb säger annat + alla jag lirar med som är aktiva varje dag

D3 är glömt för dig, ska du trolla så försök iaf

Det som är sanning är att det är dött för väldigt många. Det blev aldrig så bra som massan hade hoppats på, om det var pga uppskruvade förväntningar eller inte låter jag vara osagt, det får folk själv avgöra. Men det var väldigt många användare som gav upp spelet efter att de klarat inferno, PVP släpptes inte osv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BergEr:

Har du missat delen där det är andra spelare som säljer saker på AH?

Nej.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Säker trade? Bara öppna en traderuta med en annan spelare, när ni båda är nöjda trycker ni accept. Vilken typ av säker trade letar du efter egentligen?

Tror han är ute efter om man handlar för riktiga pengar

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Det finns en trade funktion i spelet, då är det ju menat att man ska byta gear med folk. AH gjorde det bara enklare att köpa/sälja saker(mats, lowbie gear, göra sig av med alla jävla dex gear ingen man känner hade nytta av)
Fuska sig igenom D3, troll på g?

I Diablo 1 vägrade man ta emot saker från andra ens om dom var gratis pga risken att dom var dupade och det satte man en viss ära i. Fusk är när man skaffar sig en orättvis fördel gentemot andra, att med riktiga pengar köpa items är väl rätt okej att kalla för organiserat fusk utan att trolla. Det är på samma nivå som att köpa guld av kinesiska guldfarmare i något mmorpg. Installera och köpa något fuskprogram, köpa sitt konto på e-bay eller få alla items av någon.

Blizzard säger ju det själva, kärnan i spelet är att döda monster och hitta prylar. Skulle det inte vara fusk då att fuska sig förbi denna del i spelet på diverse kreativa sätt?

Permalänk
Medlem

Äntligen

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-4770K Kylare: Noctua NH-U14S GPU: EVGA GeForce GTX 780Ti 3GB SC SLI Mobo: ASUS Maximus VI Formula PSU: Corsair AX 1200W PSU RAM: Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB SSD: Corsair SSD Force Series GS 360GB CHASSI: Corsair Obsidian 650D Midi Tower Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX Hörlurar: Sennheiser HD 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Det samma kan sägas om alla som gnäller att AH förstört spelet för dom.
Låt bli att använda AH!

Jag gillar AH!!! Hittar jag nåt jag inte behöver så kan jag sälja det till någon som vill ha det.
Det enda dom borde göra är att ta bort RMAH. Det är just RMAH som är onödigt.

Jag tycker inte att det är lätt att hitta bra gear som man har råd med. Men växlar man in riktiga pengar, ja då kan man köpa vad som helst.

De som gnäller på ah menar inte endast att ah är dåligt, utan även lootsystemet.
Det var omöjligt att skaffa bra gear utan ah, då de krävdes sjuk tur för att ens rolla något för sin klass, än mer tur för att få en uppgradering.

Det gick inte att njuta av d3 till datorn utan att använda AH.

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ja tycker det är helt rätt! Detta och släppet av en expansion så kanske det blir värt att spela igen

Har redan hört från många vänner som börjar köra PS3 versionen att den är mkt roligare just pga AH inte finns och man får bättre loot.

Jag kan skriva under att konsolversionen är sjukt kul!!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

De som gnäller på ah menar inte endast att ah är dåligt, utan även lootsystemet.
Det var omöjligt att skaffa bra gear utan ah, då de krävdes sjuk tur för att ens rolla något för sin klass, än mer tur för att få en uppgradering.

Det gick inte att njuta av d3 till datorn utan att använda AH.

I så fall borde man väl klaga på lootsys och inte AH.
Jag tycker också att lootsystemet i dags läge är skräp.

Permalänk
Medlem

De känns okej att stänga ned auktionshuset men då måste de se till att man faktiskt får den loot man vill ha, jag har inte tid att spendera 8h/dagen 7-dagar i veckan för att få ett litet svärd i ett spel....

Permalänk

Gäller det där nya Smarta loot systemet på PC nu också? Kanske skulle pröva D3 igen..

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BergEr:

Det finns en trade funktion i spelet, då är det ju menat att man ska byta gear med folk. AH gjorde det bara enklare att köpa/sälja saker(mats, lowbie gear, göra sig av med alla jävla dex gear ingen man känner hade nytta av)
Fuska sig igenom D3, troll på g?

Förr sålde man skrot till en NPC...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Vispen123:

Gäller det där nya Smarta loot systemet på PC nu också? Kanske skulle pröva D3 igen..

Loot 2.0 kommer i en content patch någon gång efter Blizzcon

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk

Finns det någon som ens spelar D3 mera? Att ta bort auction house typ 1.5 år för sent kommer inte kunna rädda D3. Har aldrig blivit så besviken på ett spel som när detta släpptes =( Fattar fortfarande inte hur de kunde sänka hela Diablo-serien så här. Men man kan ju alltid hoppas på att de fortsätter fixa spelet så det är spelbart om några år.

Permalänk
Medlem

Pengargeneration

Det här kan bara betyda en sak: Intäkterna att driva aktionshuset har blivit för små i förhållande till utgifterna.