Fredagspanelen 63: Intel Ivy Bridge-E, Microsoft köper Nokia och Apple Iphone 5S

Permalänk
Medlem

Om intel gjorde en Pentium 1 MMX (som fanns ända upp till 300mhz med Tillamook kretsen) i 22nm orecis som ivy bridge så skulle de kunna få en riktigt liten inte bara pentium kompatibel utan äkta pentium. =P

för den som vill räkna på det: 94.47 die (9.06272 x 10.42416 mm) i 0.28 µm eller 0.25 µm beroende på version omräknat i 22nm.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Trevligt med fredagspanel!

Angående Galaxy Gear. Nu kommer alla kunna känna sig som James Bond. Därför, Jonas T, var det en kamera integrerad i armbandet, så man kan utföra spionage och andra tuffa saker.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

.Ivy-E fortfarande på X79 är bara fel, finns ju en hel del z87 som är bättre i nästan allt... man får ju lite mindre trådar men med så "dåliga" moderkort är det en ännu mindre skara som är intresserade av Intels -E prollar...

Vad är det som X79 saknar som Z87 har?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Vad är det som X79 saknar som Z87 har?

Som exempel full uppsättning av Sata 6Gbit/s... Vilket jag inte kan förstå varför.. (sen även lägre pris men det förstår jag varför )
Annars är plattformarna väldigt lika varandra inom det mesta vilket är rätt tråkigt.
Och näe jag vet att man behöver sällan 20st sata portar (vilket man för övrigt kan få extra via RAID kort..) men borde inte "bästa" plattformen ha lite mer än några fler PCIe lanes och lite mer minnes bandbredd...
typ inbyggt Lightpeak i styrkretsen eller liknande hade vart kul att se (och även höjt priset på kretsen... ) Kanske uteslutande USB 3.0... etc...

Permalänk
Medlem

Nämns inte ens

Inte ord om årets stora spelhändelse, Splinter Cell Blacklist släpptes mitten av augusti. undrar om herrarna ens känner till detta spel?

Permalänk
Medlem

Tycker det inte är något snack om vem som gör den snyggaste smartwatchen!

Permalänk
Medlem

De nämnde inget om Intels nya avskalade NUC som skall komma nästa år, euNUC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lupak:

De nämnde inget om Intels nya avskalade NUC som skall komma nästa år, euNUC.

haha vilket namn K versonen med olåst prolle blir då http://sv.wikipedia.org/wiki/Eunuck Eunuck

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Kitkat inte gott? Nä nu jävlar!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte hela iPhonedelen i fredagspanelen var helt galen?

Permalänk
Medlem

Om ni skapar en effektivitetskurva för nätaggen i testriggarna, så kan ni ju presentera hur stor effekt systemen kräver från nätagget istället för eller tillsammans med effekten som tas från vägguttaget. Det skulle jag uppskatta.

Tack för en trevlig fredagspanel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

1. köttfärs ~0,5kg, 1lök finhackad, 1ägg, hyfsad mängd valfri krydda/or (tex kryddmix, curry, oregano, basilika peppar).. och lite salt..
2. mixa är det för blöt tillsätt ströbröd
3. Trilla köttbullar av glatta livet, tänk på att de kan bli jävligt stora...
3.1 lägg i en ungsfast form och kör klart dom i ugnen, håller formen bättre då.
3. stek i smör för bäst resultat (en del lök kommer ramla ur.. stavmixa löken om du inte vill att detta ska hända..)
4. ???
5. glad mage

La till 3.1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Orici:

Vad är det som X79 saknar som Z87 har?

Lite USB och SATA.

Dock nya Ivy-E, bättre minnes kontroller, bättre RAM överklocking och CPU, native PCI 3.0 bättre VRM.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ni måste ha med Jakob oftare!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

KitKatclockers!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Så här kanske låter bättre (Startknappmeny)

Startknapp är det De inför nu... Dvs att man kommer till början. Vi vill ha en startmeny som är som windows7... How hard to make a tick box microsoft.. VERY HARD-.-

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Tycker det inte är något snack om vem som gör den snyggaste smartwatchen!

http://sp.sony-europe.com/da/3664/8bc8bc5c0b56711bb9f529a9ae7...

Fast nu är Samsungs smartklocka betydligt snyggare, säger jag som gillar Samsung över alla.

Skrivet av trisse23:

Startknapp är det De inför nu... Dvs att man kommer till början. Vi vill ha en startmeny som är som windows7... How hard to make a tick box microsoft.. VERY HARD-.-

Japp

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Fortfarande för långa avsnitt. Vissa saker är ointressanta.

Ni får ordna kommentarer i videon som man ska klicka på för att gå vidare till nästa samtalsämne. T.ex var de bärbara helt ointressanta för mig. Tappade sugen att lyssna på er där och började surfa runt lite istället.

Det är dock det enda stora klagomålet från mig.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Fortfarande för långa avsnitt. Vissa saker är ointressanta.

Ni får ordna kommentarer i videon som man ska klicka på för att gå vidare till nästa samtalsämne. T.ex var de bärbara helt ointressanta för mig. Tappade sugen att lyssna på er där och började surfa runt lite istället.

Om du går in på Youtube direkt så har du i description där man kan klicka sig till de olika delarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Vad är det som X79 saknar som Z87 har?

Det enda man vinner på med X79 är fler pci-lanes inget annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danedi:

Om intel gjorde en Pentium 1 MMX (som fanns ända upp till 300mhz med Tillamook kretsen) i 22nm orecis som ivy bridge så skulle de kunna få en riktigt liten inte bara pentium kompatibel utan äkta pentium. =P

för den som vill räkna på det: 94.47 die (9.06272 x 10.42416 mm) i 0.28 µm eller 0.25 µm beroende på version omräknat i 22nm.

Var har du fått tag i måtten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Steam var skitdåligt när det kom", får mig osökt att tänka på Origin och BF3 release.

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Jonas kusin har rätt. Total War: Rome 2 är awesome. Dock är det väldigt buggigt och AI:n är lika logisk som en halväten KitKat.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Fortfarande för långa avsnitt. Vissa saker är ointressanta.

Ni får ordna kommentarer i videon som man ska klicka på för att gå vidare till nästa samtalsämne. T.ex var de bärbara helt ointressanta för mig. Tappade sugen att lyssna på er där och började surfa runt lite istället.

Det är dock det enda stora klagomålet från mig.

Tyckte det var helt OK denna gången. Bra nivå och balans på det hela (jag tillhörde några av de som tyckte att de flippade ut lit väl mycket i förra avsnittet). Good old times!

Alla nyheter kan ju av naturliga skäl inte alltid tilltala precis alla.Tycker själv att både bärbart och NUC-likande miniburkar med Haswell är hetast just nu. Mycket intressant som lanseras i höst på denna fronten!

Hade det kommit en ny ersättare till x79 så hade jag nog skaffat ett nytt desktopsystem, men native USB3 tycker jag är ett baskrav för ett nytt system 2013. Nu avvaktar jag nog i något år tills nya E-serien baserad på Haswell och med ny styrkrets dyker upp (viktigare då Haswell i sig inte tillför så mycket intressant på desktop, förutom kanske alternativet med 8 kärnor).

Mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen och podcast... typ det bästa på sweclockers måste jag nästan säga=)

Visa signatur

Citera så får du svar :)