Apple släpper Ios 7 under kvällen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Ipad 3. Blivit bättre nu men safari laggar oskönt...

Det kan ta ett tag innan allting börjar funka som det ska. Min iPhone 4 var seg över en dag innan den helt plötsligt fungerade som på iOS 6 (d.v.s. lite smålaggigt, även om det känns lite bättre i iOS 7).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Laddar ner den just nu c:

Permalänk

Var det bara jag som märkte att de valde att visade prognosen för vädret i Mount Rainer (2:37 - 2:40)? Märkligt! Det ligger ju i Seattle som Microsoft gärna medger sig vara ifrån (den förinställda låsskärmen i W8 t.ex.).

Permalänk
Medlem

Nu äntligen kan man börja tanka!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Har laddat ner sen 19:00 och står nu att det är 2 timmar kvar

Äsch, den som väntar på något gott...

EDIT: Nu fick jag felmeddelande. Bara att börja om

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

"Ca 5 timmar återstår...." Och då har jag redan laddat ner i 2 timmar... Rätt sjukt

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem

Känns som om man lika bra kan vänta till imorgon....inte så 1337^^ men lite mindre trafik då antagligen.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Precis laddat ner och installerat på min iPhone4, fungerar fint. Med tanke på att ett antal miljoner som försöker uppdatera på samma gång är det kanske inte så konstigt om det krånglar för en del.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Inaktiv

Kan inte aktivera min iphone 4s, underbart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag har hört rykten om att iOS 7 (åtminstone betan) har problem med Telenors nät. Kan någon bekräfta om det är sant eller falskt?

tjejens i5a med ios6 har problem med telenor sen första dagen, apple själva säger att det är fel på telenor och telenor säger att apple är felet.

Men det är inte så stora problem, den tappar täckningen och söker utan att hitta. Det man får göra är att starta om mobilen eller sätta den i flygläge och tillbaka så hittar den nät.

ios7 vet jag ej om det blir bättre, har inte uppdaterat mobilen ännu.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpkt:

"Ca 5 timmar återstår...." Och då har jag redan laddat ner i 2 timmar... Rätt sjukt

var samma förra året.. inget nytt Bara att vänta tills trycket blir mindre på servrarna.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

http://jonyiveredesignsthings.tumblr.com/

Ska vänta ett tag och se om nyheterna är värt den fula designen

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Jävligt kul att iOS7 inte stöds av iPad 1, men det stöds av iPhone 4...

Permalänk
Skäggig legend

Min telefon blev klar efter kanske 25 försök. Min iPad är på över 60e försöket... Den kan böra tanka hem hela iOS men stannar vid aktiveringen. Helt galt hur många som uppdaterar samt att Apples servrar måste svettas något fruktansvärt! ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd

This thread...omfg

Permalänk
Medlem

Har återställt telefonen 2ggr nu....fastnar på aktivering. Beror det på Apples Servers eller? Behöver väckarklocka till jobbet imorn....

Permalänk
Medlem
Skrivet av scout29:

Har återställt telefonen 2ggr nu....fastnar på aktivering. Beror det på Apples Servers eller? Behöver väckarklocka till jobbet imorn....

Satt precis o tänkte samma sak!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

FUNKA PRECIS!!

Permalänk
Medlem

Poor servers

Permalänk
Medlem

Försökt med plattan och mobilen hela kvällen utan att nå ända fram. Verkar som att Apple stängt ner uppdateringen av Ipad då min säger att jag har det senaste iOS nu fast så ej är fallet,! Så vad det ej nyss. Ipad 4 gen.

Visa signatur

Cooler Master 690, Corsair CX600, Asus p5qlds pro, Intel E6800 3,33 GHZ @ 4,16 GHZ, 8 GIG Corsairs XMS ddr2 800 Mhz, Saphire Radeon HD 5770, M-Audio Audiophile 2496, Corsair H70,OCZ SSD 120GB, 2x Samsungdiskar 250GB, 1 Western Digital Green 1TB, 5x Scythe GT 1850rpm + fläktkontroller.

Permalänk

Lyckades ladda ner uppdateringen för länge sen till iPaden, men den går inte att installera av någon anledning, den verifierar uppdateringen i typ 3 minuter varje gång, för att sen konstatera att uppdateringen jag redan laddat ner inte ens är tillgänglig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

många har problem ser jag! själv drog jag igång uppdateringen 20.30.. 20.50 va allt klart! via mobilens egen surf mitt ute på landet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Kan man inte bara trycka på återställ? Då laddar den väl ner nyaste versionen från servern?

Man skulle kunna tro det, men tyvärr kollar den inte efter build-numret utan efter versionsnumret. Och versionnumret är 7.0 oavsett buildnumret. vilket gör att den tror du har iOS7 stable, men i själva verket har du iOS7 beta 6. Därför du måste shifta när du trycker på återställ.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Nä, jag får nog ge upp nu...Har fortfarande inte kommit någonstans ens med nerladdningen, händer inte ett skit
Får hoppas att det går bättre imorrn.

Permalänk
Medlem

Verifiera uppdateringen fick jag göra om ca 15 ggr, men nu är det klart. Grafiken känns inte riktigt färdig. Inte riktigt genomgående design på alla ikoner bl.a. Hoppas funktionerna är bättre än designen (som är apples gren....)

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Vid varje stort släpp av iOS så har det alltid varit problem första släppdagen. Just pga det är väldigt många som vill ha senaste direkt för att testa alla nya features osv.
När det gäller enskilda uppdateringar så är det inte lika många som uppdaterar samtidigt när den skickas ut.

Vi är ju vid version 7 nu, så senaste 3 gånger har det varit så här. Därför ifrågasätter iaf jag din kommentar och folks, i brist på annat ord, dumhet gällande detta.
Sen finns det folk som absolut är medvetna om problemet och tar risken att man kan få försöka 20 till 40 gånger. Men dessa människor är inte dom som klagar

När klagade jag? Ville se om andra fick samma meddelande och kanske hittat en lösning, vilket jag fick.

Jag var fullt medveten om att det skulle bli mer än peka och installera ikväll då en vansinnig mängd människor försöker ladda ned den samtidigt. Det jag menar är att jag ser faktiskt inte att försöka gång på gång i mindre än 20 min som ett riktigt "problem" under omständigheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxy:

När klagade jag? Ville se om andra fick samma meddelande och kanske hittat en lösning, vilket jag fick.

Jag var fullt medveten om att det skulle bli mer än peka och installera ikväll då en vansinnig mängd människor försöker ladda ned den samtidigt. Det jag menar är att jag ser faktiskt inte att försöka gång på gång i mindre än 20 min som ett riktigt "problem" under omständigheterna.

DÅ ber jag om ursäkt, jag som tolkade fel

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Lyckades ladda ner uppdateringen för länge sen till iPaden, men den går inte att installera av någon anledning, den verifierar uppdateringen i typ 3 minuter varje gång, för att sen konstatera att uppdateringen jag redan laddat ner inte ens är tillgänglig.

Det funkar om du ändrar WIFI/DNS till 8.8.8.8 efter att ha laddat hem uppdateringen

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Skrivet av bennyfax:

Det funkar om du ändrar WIFI/DNS till 8.8.8.8 efter att ha laddat hem uppdateringen

Tack, men funkade nu ändå

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Hade stora problem att få hem idag så laddade ner via min server i Frankrike, tog 30 sek och sen laddade jag ner därifrån, har kvar filerna tills imorgon, sen blir nog inte apple glada

Ni kan kolla här där jag lagt upp några uppdateringsfiler, behöver ni någon annan så säg till så hämtar jag den
http://178.32.43.4/ios/

Sen håller ni in ALT när ni klickar på uppdatera i Itunes (MAC) eller shift när ni klickar på uppdatera i itunes (Windows).

Hoppas mina 200Mbit på servern kan hjälpa någon

Visa signatur

Citera för svar!