Nvidia presenterar Tegra Note – surfplattor med Tegra 4 för 199 dollar

Permalänk
Medlem

Den stora frågan alla borde ställa sig är När ska Jonas testa den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Ehh, jag tex är intresserad av den, av två - tre anledningar. HDMI, SD-kortslot och nått annat säkert. Men men, visst är Nex7an en av de tre bästa 7-tummare för priset. No doubt about it.

Aldrig förstått hysterin med sdkort. Men är nog bara ignorant HDMI hade jag nog trott att den hade. Dock så är det inte något måste för mig. Då jag inte ser i vilket läge som jag skulle använda mig av det. Viktigt är dock att den kan streama trådlöst till TV etc när jag köpt en sådan. Men som alltid, smaken är som... och den lär nog sälja. Även fast jag tror att de gör sig en björntjänst med att inte sätta in en 1080 skärm.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Aldrig förstått hysterin med sdkort. Men är nog bara ignorant HDMI hade jag nog trott att den hade. Dock så är det inte något måste för mig. Då jag inte ser i vilket läge som jag skulle använda mig av det. Viktigt är dock att den kan streama trådlöst till TV etc när jag köpt en sådan. Men som alltid, smaken är som... och den lär nog sälja. Även fast jag tror att de gör sig en björntjänst med att inte sätta in en 1080 skärm.

På frågan om SD-slot; Hur många writes går det att göra på ett minne av denna typ? Kanske kan få in nått annat kul på den? HDMIn ska jag ha för att visa/se saker på en ext skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

På frågan om SD-slot; Hur många writes går det att göra på ett minne av denna typ? Kanske kan få in nått annat kul på den? HDMIn ska jag ha för att visa/se saker på en ext skärm.

Tror inte writsen har så stor 'inverkan' som tidigare. Varken på denna eller andra nyare tablets som nexusen som vi diskuterade tidigare. Detta då vi sett hur ssd'er numera klarar års av 'abuse', vid bra trim funktion. Men vi nuddar vid en annan fråga. Den gamla Nexus 7 hade väldiga problem med 'aging' av utrymmet. Detta skall tydligen vara 'åtgärdat' på den nya iom fmstrim (?) som är en slags 'trim'-funktion för tablets. Saxat från http://www.engadget.com/2013/07/29/nexus-7-review-2013/

Citat:

It wasn’t any secret with the original Nexus 7 that much of the real world performance was gated by storage I/O throughput – we wrote about it after all – and storage performance was a common complaint while multitasking on a few other previous and similar era ASUS tablets. Most of the time performance was acceptable, and for $200 you can’t complain too much about things, the issue was that further on in the life of the tablet performance began degrading somewhat notably, leading to complaints.

Obviously the first thing I did on the Nexus 7 (2013) was run Androbench with the same 100 MB settings to test and see what out of box I/O performance looks like. Things are much better with the new Nexus 7 than they were with the previous one, so at a high level all is good.

Vet inte hur vanligt det är med 'trim' på tablets, dock ser jag det som en stor fördel. I tablets använder de väl sig av eMMC minnen för utrymme (?), vad det nu är. Finns säkert kunnigt folk som kan förklara och så vidare, men jag kan då inte skillnaden mellan de olika...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Angående batteritiden:

Nexus 7 - up to 9 hours HD playback
http://www.google.com/nexus/7/

Tegra Note - up to 10 hours HD playback
http://blogs.nvidia.com/blog/2013/09/18/tegra-note/

Detta är förstås vad tillverkarna säger, får vänta på riktiga tester längre fram.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hzup:

Tror inte writsen har så stor 'inverkan' som tidigare. Varken på denna eller andra nyare tablets som nexusen som vi diskuterade tidigare. Detta då vi sett hur ssd'er numera klarar års av 'abuse', vid bra trim funktion. Men vi nuddar vid en annan fråga. Den gamla Nexus 7 hade väldiga problem med 'aging' av utrymmet. Detta skall tydligen vara 'åtgärdat' på den nya iom fmstrim (?) som är en slags 'trim'-funktion för tablets. Saxat från http://www.engadget.com/2013/07/29/nexus-7-review-2013/Vet inte hur vanligt det är med 'trim' på tablets, dock ser jag det som en stor fördel. I tablets använder de väl sig av eMMC minnen för utrymme (?), vad det nu är. Finns säkert kunnigt folk som kan förklara och så vidare, men jag kan då inte skillnaden mellan de olika...

Generellt används inte SD-kort för saker som läser och skriver mycket i en Android enhet utan de används för lagring av media såsom bilder man tar och musik man vill lyssna på. Så det kommer inte vara några som helst problem.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Denna eller Shield? Man behöver ju inte skämmas om man plockar fram en platta i alla fall..

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem

För låg upplösning. Dealbreaker för mig.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av kufra:

Påminner om winRT, när ingen vill tillverka köper Windows up Nokia för att kunna tillverka dem själv. Kanske en tegra4 i dem också så blir det årets julklapp *blink blink*

Skickades från m.sweclockers.com

Har du missat Microsofts Surface serie? Det är knappast för surfplatte tillverkning de köpte Nokia utan mer för telefoner och patent. (Sen är det inte Windows som köpt något det är bara en produkt från MS )
Men av vad jag förstått ska Surface RT 2 komma i en variant med tegra och en utan för folk som vill slippa den.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

något lanserings datum än?

Permalänk

vad är det för skillnad på en EVGA tegra note och en ADVENT tegra note?