Diablo 3 Blizzard tar bort Auction House inför Reaper Of Souls!

Permalänk
Medlem

HAr inga klagomål på detta. Det finns kanske en risk at scammer marknaden för mid lvl items börjar gå från D2 till D3 men annars, bra.
Alla gems jag samlat på mig blev helt plötsligt värt en del med ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Resultatet kommer snarare bli att allt man hittar förutom just uppgraderingar till sig själv kommer bli ett jäkla jobb att bli av sälja/byta bort mot något man själv har nytta av.

Precis, så 95% kommer inte bry sig...

AH gör det för enkelt att trade:a, så enkelt att du får 99% av dina uppgraderingar därifrån. Det förstör hela spelet.

Från att vara ett spel där varje monster du dödade var spännande för det kunde droppa något gult item, reducerades Diablo till ett spel där det bara handlade om att farma, eller handla till sig så mycket guld som möjligt för kunna att köpa saker på AH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

De sa under intervjuer att chatrummen var någonting dom skulle försöka kolla på och sedan försöka göra så att det finns fler och mer specifika kanaler att gå in på, t.ex. trade eller endast folk från norden m.m. tycker Diablo 3 tar rätt vändning nu med nya designers istället för den där rackarn som var där först.

Chatrummen är viktiga men bara genom att ta bort AH i addition med loot 2.0 är nog för mig. Hoppas du också kan känna så

Absolut, fick helt klart en nytändning av det. Mest kanske av en expansion som är sjukt välkommen. Lite nya game-modes hade iof inte skadat heller.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Äntligen inser dem att AH förstörde spelet. Trading i D2 va grymt förutom när man blev scammad hehe

Loot 1.5 på console är grymt iaf och 2.0 lär ju bli ännu bättre för det är på pc

Permalänk
Skrivet av Hauni99:

Äntligen inser dem att AH förstörde spelet. Trading i D2 va grymt förutom när man blev scammad hehe

Loot 1.5 på console är grymt iaf och 2.0 lär ju bli ännu bättre för det är på pc

Nu när man har tänkt lite på det så var det inte AH som förstörde det, det var looten, RNG som förstörde spelet. Inte AH i sig självt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Precis, så 95% kommer inte bry sig...

AH gör det för enkelt att trade:a, så enkelt att du får 99% av dina uppgraderingar därifrån. Det förstör hela spelet.

Från att vara ett spel där varje monster du dödade var spännande för det kunde droppa något gult item, reducerades Diablo till ett spel där det bara handlade om att farma, eller handla till sig så mycket guld som möjligt för kunna att köpa saker på AH.

vadå förstör? oj va roligt sen ha massa items av värde som du knappt kan byta osv... tycker dom skulle gett fan i det nu, ingen är ju tvungen att använda det så jag förstår inte problemet ens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

vadå förstör? oj va roligt sen ha massa items av värde som du knappt kan byta osv... tycker dom skulle gett fan i det nu, ingen är ju tvungen att använda det så jag förstår inte problemet ens?

Problemet är att spelet och monsterna sedan början har varit balanserade med ett krav att du använder AH för att få tillräckligt bra utrustning för att kunna spela det.

Kom inte och snacka skit att det är valfritt att använda om du inte provat att köra upp till lvl 60 själv utan att använda AH.

Du kan inte komma 2 meter på inferno svårighetsgraden utan att ha köpt större delen av din gear på AH. (Iaf inte med release balansen/svårighetesgraden).

Vad som förstör spelet är att jag måste sitta lika mkt på AH som jag är ute och dödar monster för att komma vidare. Känslan av att tid på AH för att jaga bra deals och köpa/sälja är mer väl spenderad och kommer göra min karaktär långt mycket starkara snabbare än att döda monster gör.

Majoriteten av spelarna köpte inte diablo för att spela AH, det kan du också se på antalet aktiva spelare jämnfört med hur många kopior som sålts!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Nu när man har tänkt lite på det så var det inte AH som förstörde det, det var looten, RNG som förstörde spelet. Inte AH i sig självt.

Skrivet av Ixos:

Problemet är att spelet och monsterna sedan början har varit balanserade med ett krav att du använder AH för att få tillräckligt bra utrustning för att kunna spela det.

Kom inte och snacka skit att det är valfritt att använda om du inte provat att köra upp till lvl 60 själv utan att använda AH.

Du kan inte komma 2 meter på inferno svårighetsgraden utan att ha köpt större delen av din gear på AH. (Iaf inte med release balansen/svårighetesgraden).

Vad som förstör spelet är att jag måste sitta lika mkt på AH som jag är ute och dödar monster för att komma vidare. Känslan av att tid på AH för att jaga bra deals och köpa/sälja är mer väl spenderad och kommer göra min karaktär långt mycket starkara snabbare än att döda monster gör.

Majoriteten av spelarna köpte inte diablo för att spela AH, det kan du också se på antalet aktiva spelare jämnfört med hur många kopior som sålts!!!

Ja håller med. AH i sig var väl inte det som förstörde. Det var kopplingen AH > Loot och den usla RNG. Den stora boven var imo. RMAH.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Absolut, fick helt klart en nytändning av det. Mest kanske av en expansion som är sjukt välkommen. Lite nya game-modes hade iof inte skadat heller.

Ska enligt datamines komma något som kallas för "adventure mode".

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Ska enligt datamines komma något som kallas för "adventure mode".

Oo, intressant!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Hm, vad ska man göra med guldet sen då ?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Hm, vad ska man göra med guldet sen då ?

precis, detta är väl den stora frågan. Min gissning är att det blir i stort sett värdelöst med guld om man bortser från vilka nya sinkar Blizz introducerar i spelet! Skulle inte förvåna mig om de inför hardcap på guld efter att expansionen släpps ... säg att det reducerar ner alla som har mer guld än säg 250 mille ... detta innebär att det inte kommer att finnas en massa extra guld i ekonomin och guld sinkarna kan mer på ett naturligt sätt reglera hur ekonomin ser ut i spelet! Säger inte att folk blir glada över detta men jag tror nog att folk som har mer guld än 250 mille nog är en ordentlig minoritet. Sen kan man ju fråga sig om man behöver en massa guld öht om det inte finns en AH

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Hm, vad ska man göra med guldet sen då ?

Crafta, enchanta items hos nya Mystic artisan, göra nya gems som oundvikligt kommer i expansionen.. tänk på att de dyraste gemsen just nu kostar 20 mil att göra, då lär väl nästa steg ligga på vad, 40, 50? Ligger de på 40m så blir totalkostnaden för 1 gem 100m, dvs nästan 1 miljard för ett helt gearset och jag tror vi kan räkna med minst 2 nya gems (ren spekulation så klart).

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Sammanfogade två trådar då diskussionen kan fokuseras på ett ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Crafta, enchanta items hos nya Mystic artisan, göra nya gems som oundvikligt kommer i expansionen.. tänk på att de dyraste gemsen just nu kostar 20 mil att göra, då lär väl nästa steg ligga på vad, 40, 50? Ligger de på 40m så blir totalkostnaden för 1 gem 100m, dvs nästan 1 miljard för ett helt gearset och jag tror vi kan räkna med minst 2 nya gems (ren spekulation så klart).

Och hur ska du få ihop en miljard i guld utan AH?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Det ända jag är bekymrad över är att det inte kommer vara särskilt praktiskt att tradea i ett game med fyra pers varav två råkar vara AFK.

Det skulle i så fall vara ifall dom lät trading games ha en högre max, och inte låta oss gå utanför staden (för att vi inte ska kunna slåss med monster, eftersom det skulle sänka vår framerate vilket är deras huvudmotivation till 4 players max). Men det lär ju inte hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Och hur ska du få ihop en miljard i guld utan AH?

Dem kommer säkert nerfa priset på att crafta grejer rejält. Är redan så på konsoll

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Problemet är att spelet och monsterna sedan början har varit balanserade med ett krav att du använder AH för att få tillräckligt bra utrustning för att kunna spela det.

Kom inte och snacka skit att det är valfritt att använda om du inte provat att köra upp till lvl 60 själv utan att använda AH.

Du kan inte komma 2 meter på inferno svårighetsgraden utan att ha köpt större delen av din gear på AH. (Iaf inte med release balansen/svårighetesgraden).

Vad som förstör spelet är att jag måste sitta lika mkt på AH som jag är ute och dödar monster för att komma vidare. Känslan av att tid på AH för att jaga bra deals och köpa/sälja är mer väl spenderad och kommer göra min karaktär långt mycket starkara snabbare än att döda monster gör.

Majoriteten av spelarna köpte inte diablo för att spela AH, det kan du också se på antalet aktiva spelare jämnfört med hur många kopior som sålts!!!

Jag kommer faktiskt sluta spela när AH tas bort. Hade varit mycket bättre att inte haft det från första början men att ta bort det nu är bara idiotiskt.
Tycker också det är valfritt och jag körde utan AH fram tills jag var level 60+ massa paragon levels, kommer inte ihåg exakt. Spelar fortfarande en hel del men är inte så insatt i spelet som många är(trots paragon 86) och spelar det mest för att döda tid och det är kul:).
Kan vara så att jag provar efter uppdateringen men känns som det inte blir samma spel utan AH.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Och hur ska du få ihop en miljard i guld utan AH?

Ja det var en bra fråga !!!!

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Råkar inte finns någon vänlig själ här som råkar ha för mkt HC gold och vill byta lite? Hårda tider nu när man precis börjat o levla upp några gubbar. karjix#2800 kan tänka mig byta 3mille SC mot 1 mille HC.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

den som vill köra utan ah gör ju det så att man är tvungen att använda det är ju skitsnack, alla är inte hardcore spelare hade inte ah funnits hade jag nog aldrig haft orken att klara inferno så jag tycker det är bra ,sen är det ju bara roligt om man hittar något och får det sålt och kan sen uppgradera sin karaktär, jag har inte tid att sitta å nöta ett spel 10 timmar om dagen för att komma nånstans, man har ju ett liv också utanför datorn.

Sen hatar jag crafting, har slösa ett flertal miljoner och inte fått något vettigt direkt, kommer det vara det enda där guld behövs? oj va roligt det är alltid bra att ha val inte att ta bort något som man har blivit van har funnits från dag1, dock skulle jag inte ha nåt emot om dom tog bort sälja för riktiga pengar men guldhuset är bara idioti att ta bort helt.

Permalänk
Medlem

har aldrig använt AH o kommer aldrig göra det heller..det är ju det som är själva grejjen med diablo..lootletandet..äventyret att kämpa sig fram o bli bättre o starkare. inte bara knalla in..köpa bästa vapnet o döda superbossar med 3slag...det dödar ju upplevelsen..iaf ger inte det MIG nått i spelet med AH..dom tidigare spelen klarade sig utan o tycker trean ska göra det oxå..dom på ps3 klagar inte, utan tvärtom..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Frågan är som många säger , hur kommer de lösa trading? tror ni de kommer ta tillbaka chattrummen kanske med olika kanaler för trading osv precis som i D2? det skulle ju underlätta! men jag tror de har någon lösning i kikaren faktiskt det är ju blizzard trotts alls...

Hoppas verkligen man slipper trading forums iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

den som vill köra utan ah gör ju det så att man är tvungen att använda det är ju skitsnack, alla är inte hardcore spelare hade inte ah funnits hade jag nog aldrig haft orken att klara inferno så jag tycker det är bra ,sen är det ju bara roligt om man hittar något och får det sålt och kan sen uppgradera sin karaktär, jag har inte tid att sitta å nöta ett spel 10 timmar om dagen för att komma nånstans, man har ju ett liv också utanför datorn.

Sen hatar jag crafting, har slösa ett flertal miljoner och inte fått något vettigt direkt, kommer det vara det enda där guld behövs? oj va roligt det är alltid bra att ha val inte att ta bort något som man har blivit van har funnits från dag1, dock skulle jag inte ha nåt emot om dom tog bort sälja för riktiga pengar men guldhuset är bara idioti att ta bort helt.

Crafting är något jag inte riktigt förstår, lirade som FAN när spelet kom och verkligen nötte och jag fick inte ett enda bra item ifrån crafting, det var som att slänga pengarna på backen... Hoppas de förbättrar det avsevärt nu när de tar bort AH , vilket de kanske redan tänker, eller tar bort det...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Crafting är något jag inte riktigt förstår, lirade som FAN när spelet kom och verkligen nötte och jag fick inte ett enda bra item ifrån crafting, det var som att slänga pengarna på backen... Hoppas de förbättrar det avsevärt nu när de tar bort AH , vilket de kanske redan tänker, eller tar bort det...

Håller med där. Någon möjlighet att öka oddsen för attributen man söker, eller dylikt. Att ha typ 'Archon gloves of int' är ju ett bra steg på vägen, men det finns fortfarande alltför många variabler som gör att det blir extremt dyrt att crafta sig, t.ex, ett par vettiga handskar.

(Någon som har lite schysst gear till en SC wizard-archon som precis börjat lira igen efter långt uppehåll..?:))

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Crafting är något jag inte riktigt förstår, lirade som FAN när spelet kom och verkligen nötte och jag fick inte ett enda bra item ifrån crafting, det var som att slänga pengarna på backen... Hoppas de förbättrar det avsevärt nu när de tar bort AH , vilket de kanske redan tänker, eller tar bort det...

Fast shoulders, amulet, bracers o gloves (samt chest men då ska man ha en jääävla tur) går ju att crafta BiS. Har själv haft det lite si o så med crafts men just bracers har jag fått hyffsade på babben o speciellt på munken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/268...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/268...

Undrar lite varför det rollar hög int så ofta på str eller dex-items? T.ex str-gloves rollar 208int eller en dex amu som rollar högre int (262) än dex (218)

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Fast shoulders, amulet, bracers o gloves (samt chest men då ska man ha en jääävla tur) går ju att crafta BiS. Har själv haft det lite si o så med crafts men just bracers har jag fått hyffsade på babben o speciellt på munken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/268...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/268...

Undrar lite varför det rollar hög int så ofta på str eller dex-items? T.ex str-gloves rollar 208int eller en dex amu som rollar högre int (262) än dex (218)

Testa crafta int gloves och se om du får ut Str

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Snacka om massivt snesteg..
RMAH har jag förståelse för att de tar bort även om det bara kommer flytta försäljningen av items och guld till ebay och andra tredjeparts sidor.
Men GAH är ju en av de bättre sakerna i spelet. Trading i D2 sög ju nåt så hårt men i och med AH i D3 så blev det mycket bättre.

Amen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Hm, vad ska man göra med guldet sen då ?

Guldet kommer scammers att ta sen när du vill köpa nåt fint på forum

Gud så spännande det kommer att bli Scamming blir en del av spelet! YAAY!

Trading är ju så boring som det är nu. Man ser nåt man vill ha, man betalar och får varan.

Permalänk
Medlem

Låter mer som vissa är avundsjuka här att AH finns, ni som är så kritiska behöver ju inte använda det eller bry er det minsta, på vilket sätt påverkar det er det kan det ju inte göra? låt alla spela som dom vill, värsta som finns när utvecklare ska ta bort val till spelare, jag vill ha möjligheten att kunna köpa bättre saker för guld eftersom jag har flera hundra miljoner så vill jag gärna kunna uppgradera mig annars spelar jag knappt spelet när man är för klen att gå vidare då är det ju ingen vits längre. Dom kanske ska ta bort hardcore mode också för att folk dör rätt mycket av lagg osv.. hur roligt är det? har aldrig fattat hur man kan palla spela det och sen bara kan man dö för nåt du inte kunde göra det minsta åt.. ska bli intressant å se hur det blir med trading, dom har säkert ingen vettig lösning hur man ska byta sen när det är borta, och tror inte dom lär bry sig det minsta heller.