Permalänk
Medlem

GTA 5 hackar! (PS3)

Tjena tjena! Jo nu är de så att när jag spelar gta 5 på mitt ps3 så hackar det speciellt när jag kör bil eller gör hastiga rörelser. Blir likadant med BF3. Vad kan det bero på? Fel på hdmi kabeln eller någon inställning? Har ett ps3 320 gb med inget sparat på hårddisken förutom gta och en samsung 42" led tv (modellen kan jag inte i skallen, vet att den är några år gammal)

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Köpt det genom PSN? Har läst att många får problem med GTA då.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Har du tvn sparad på hddn? Där tror jag skon klämmer.;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Avstängd

Tyvärr så är GTA 5 runt 24-27FPS average på på konsoll och BF3 runt 29-30FPS och det är därför det känns "laggigt".

Permalänk
Medlem

Aa det gjorde jag. Är det nånting som kommer att uppdateras eller vad man säger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ll0yd:

Har du tvn sparad på hddn? Där tror jag skon klämmer.;)

Skickades från m.sweclockers.com

Är rätt nååb.^^ kan du förklara lite ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forsblom:

Är rätt nååb.^^ kan du förklara lite ?

Alltså vad du menar med ifall jag har sparat tvn i hddn:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av forsblom:

Alltså vad du menar med ifall jag har sparat tvn i hddn:)

Du sade att du har sparat GTA5 samt en TV på din hårddisk....

"inget sparat på hårddisken förutom gta och en samsung 42" led tv"

Permalänk

Gta san andreas + Gta iv lagger fruktansvärt på PS3 likaså. Tycker det är konstigt att dom släpper spel som en ens fungerar. Visst 35fps är helt ok och spelbart, men när det ligger på 15-20 är det verkligen illa alltså!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Du sade att du har sparat GTA5 samt en TV på din hårddisk....

"inget sparat på hårddisken förutom gta och en samsung 42" led tv"

Hoppsan glömde , >.< sorry

Permalänk
Medlem
Skrivet av forsblom:

Aa det gjorde jag. Är det nånting som kommer att uppdateras eller vad man säger?

Uppdateringen är i form av en PS4 såfall

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Upplever samma med mitt GTA men när jag kör samma spel hos min kopmpis så flyter det mycket bättre på hans.
Känns som jag har snyggare grafik med konstigt nog.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Klart som tusan att det laggar?

Permalänk
Avstängd

Byta till en SSD i din PS3 så försvinner problemet. Jag har i alla fall inte samma problem och jag har PSN-versionen installerad på min 120GB Plextor-SSD som sitter i min PS3. Flyter på alldeles utmärkt här.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Sensuella Sven:

Byta till en SSD i din PS3 så försvinner problemet. Jag har i alla fall inte samma problem och jag har PSN-versionen installerad på min 120GB Plextor-SSD som sitter i min PS3. Flyter på alldeles utmärkt här.

Kanske lite dumt att försöka få TS att gå å köpa en SSD för upp till flera tusen när problemet ligger i att processor och grafikkort inte orkar dra runt spelet.

Skulle vara roligt att köpa en SSD som ger grafikprestanda dock, lite speciell modell det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kanske lite dumt att försöka få TS att gå å köpa en SSD för upp till flera tusen när problemet ligger i att processor och grafikkort inte orkar dra runt spelet.

Skulle vara roligt att köpa en SSD som ger grafikprestanda dock, lite speciell modell det.

Med tanke påa tt spelet hackar extra på 360:n om man isntallerar spelet eftersom det helt enkelt inte går att läsa data tillräckligt fort från bara hårddisken så ligger det eventuellt något i det dock.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Kanske lite dumt att försöka få TS att gå å köpa en SSD för upp till flera tusen när problemet ligger i att processor och grafikkort inte orkar dra runt spelet.

Skulle vara roligt att köpa en SSD som ger grafikprestanda dock, lite speciell modell det.

Med tanke på att han klagar på att det hackar, vilket det knappast gör när jag spelar, och säger sig ha PSN-versionen så är det dock högst troligt att en SSD-uppgradering gör så att hackandet slutar.

Med andra ord är det ett bra råd jag ger till TS. Det är snarare dumt av dig att anta att det är på grund av CPU och GPU då det knappast beror på det i detta fallet. Visst är spelet lite smålaggigt när det händer mycket men hackar gör det verkligen inte. Har inte haft några som helst prestandaproblem trots att jag spelat det non-stop sedan release, inte en enda gång har det hackat till och jag saknar helt de "pop-in"-problem som annars finns om man använder sig utav PSN-versionen i kombination med en slö hårddisk.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Sensuella Sven:

Med tanke på att han klagar på att det hackar, vilket det knappast gör när jag spelar, och säger sig ha PSN-versionen så är det dock högst troligt att en SSD-uppgradering gör så att hackandet slutar.

Med andra ord är det ett bra råd jag ger till TS. Det är snarare dumt av dig att anta att det är på grund av CPU och GPU då det knappast beror på det i detta fallet. Visst är spelet lite smålaggigt när det händer mycket men hackar gör det verkligen inte. Har inte haft några som helst prestandaproblem trots att jag spelat det non-stop sedan release, inte en enda gång har det hackat till och jag saknar helt de "pop-in"-problem som annars finns om man använder sig utav PSN-versionen i kombination med en slö hårddisk.

Äh, vi får väl 'agree to disagree' antar jag.

Själv anser jag inte att 20-27 fps ni snitt är speciellt spelbart.

Permalänk
Medlem

Märkligt. Mitt hackar inte det minsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Märkligt. Mitt hackar inte det minsta.

Jo, det gör det
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-grand-theft-...
Droppar till 20fps i vissa ställen

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Äh, vi får väl 'agree to disagree' antar jag.

Själv anser jag inte att 20-27 fps ni snitt är speciellt spelbart.

Det har väl knappast med saken att göra, eller har du missuppfattat både vad tråden handlar om och vad jag försöker säga med mina inlägg?

Det verkar så i alla fall.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet till min lilla kusin som kör på en Ps3. Tittade lite när han spelade. I mina ögon var det HELT OSPELBART. Hackade väldigt mycket när man körde bil. Han har en ps3 slim 12gb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Köpte spelet till min lilla kusin som kör på en Ps3. Tittade lite när han spelade. I mina ögon var det HELT OSPELBART. Hackade väldigt mycket när man körde bil. Han har en ps3 slim 12gb

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte sett GTA V på PS3 men kan säga att på 360 flyter det på rätt bra och enligt tester så är 360versionen mer stabil fps än PS3. Sedan ska man ju inte glömma att den digitala versionen av GTA V till PS3 är buggad med textur popups och lag medans versionen på skiva ska fungera bra

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Sötast
Skrivet av Sensuella Sven:

Det har väl knappast med saken att göra, eller har du missuppfattat både vad tråden handlar om och vad jag försöker säga med mina inlägg?

Det verkar så i alla fall.

Nej, inte direkt.

Det finns alltså två problem med spelet då, det ena är att det är permanent ospelbart (i mina ögon) och det andra är att det är stundvis värre än "permanent ospelbart".

Köper man en SSD så KANSKE man löser det senare problemet medans det första "permanent ospelbart" kvartstår

Det första jag skrev var en rekommenderation att INTE köpa en SSD då det inte fixar hur illa GTA körs på konsoll, denna rekommenderation kvarstår och är fortfarande sann, oavsett om en SSD kan lösa andra problem som kan ytterliggare försämra prestanda utöver den till att börja med usla riktlinjen.

Permalänk
Medlem

Laggar aldrig för mig, känner dock av en del gånger att det blir lite framedrops. 24-27FPS, ibland har man väl 30fps, de är då man känner att det går som mjukast. Annars märker man inte av det så mycket. Man blir van helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Har inte sett GTA V på PS3 men kan säga att på 360 flyter det på rätt bra och enligt tester så är 360versionen mer stabil fps än PS3. Sedan ska man ju inte glömma att den digitala versionen av GTA V till PS3 är buggad med textur popups och lag medans versionen på skiva ska fungera bra

Jag och min bror satt och jämnförde brevid varandra en GTA V helg. Hans xbox höll mycket mer stabil FPS, färre gånger att det blev framedrops för honom än för mig. Trodde PS3 skulle vinna denna match eftersom jag trodde GTA V var mest för PS3

Visa signatur
Permalänk
Skäggig legend

Som sagt, för klen hårdvara på konsolerna än de behöver för dessa spel. Jag la märke till att det FPS droppen var ganska övertygande när jag lirade med min polare i helgen. Han tyckte bestämt att det inte var hackigt medan jag som PC gamer sa: o jo.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Att köpa en SSD til PS3 för GTA känns lite som att byta ut en två meter stege mot en tre meter, när taket är fem.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Att köpa en SSD til PS3 för GTA känns lite som att byta ut en två meter stege mot en tre meter, när taket är fem.

Men då når man iallafall upp till den snygga brudens fönster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Äh, vi får väl 'agree to disagree' antar jag.

Själv anser jag inte att 20-27 fps ni snitt är speciellt spelbart.

Hur mycket har du spelat spelet?

Jag har ingen aning om hur många fps mitt spel körs i. Jag tycker att det är fullständigt ointressant.

Antingen kan spelet gå långsamt, stanna upp, osv. Det är det värsta då det helt förstör spelet. Eller så kan spel bara ha låg framerate, men allt flyter på i korrekt hastighet bakom, fast man tappar liksom bildrutor.

Jag har definitivt inte upplevt det första i gta v. Inte ens i närheten. Det andra har jag upplevt någon enstaka gång, i ett par sekunder i områden där det händer väldigt mycket, mycket bilar etc. Det kan jag leva med om det bara händer någon enstaka gång (pratar om 5-6 ggr kanske totalt, på 24h+ spelande)