Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

så jävla snyggt! vad tar du för att sätta ihop en liknande produkt åt en lat man? ;p

Tack!

Asch, det är nästan plug and play ju

Finns en kundvagn för arduino längre upp i tråden och väldigt många länkar ifall du vill göra ett försök

Sedan kan du ju vänta på denna:

Skrivet av Svennisen:

http://getlightpack.com/
De är fortfarande i produktionsfas, men sen kan du skaffa en

Permalänk
Medlem

för lat för att fixa ett sånt projekt känns det som...

men ja, det kanske kan vara nåt å vänta på, bara de kunde få arslet ur vagnen å börja sälja't hehe

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, blev skit sugen på att göra en själv.
Måste det vara mörkt i rummet för att det ska synas eller går det med lampor tänt i rummet? Inte taklampan men en lampa på en byrå och en golvlampa?

Fattar ju att det syns bäst i ett mörkt rum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontboy:

Riktigt snyggt, blev skit sugen på att göra en själv.
Måste det vara mörkt i rummet för att det ska synas eller går det med lampor tänt i rummet? Inte taklampan men en lampa på en byrå och en golvlampa?

Fattar ju att det syns bäst i ett mörkt rum...

Tackar, finns en massa bra länkar i kommentarerna ifall du vill testa
Det funkar helt klart när det är mörkt än ljust men personligen gillar jag att ha det lite ljust så att inte hela rummet lyser upp av LEDsen.
Så det borde funka bra med en liten lampa.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=glB8iZBFoq8

Vart klar med min igår eller ja nästa klar men jag kör med XBMC via HTPCn och låter bara PIn sköta alla 104 led-lampor

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

http://www.youtube.com/watch?v=glB8iZBFoq8

Vart klar med min igår eller ja nästa klar men jag kör med XBMC via HTPCn och låter bara PIn sköta alla 104 led-lampor

Jäklar va snyggt!
Hur monterade du fast alla 104 lampororna? Tyckte det var jobbigt med 50st

Permalänk
Medlem

Förvisso är ambient light inget jag förstår mig på alls men snyggt jobbat för den som gör det.

Lider ambient light alltid vad den delay man ser i dessa filmer? Det ser ut att vara c:a 4 frames delay vid scenbyten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.dv:

Förvisso är ambient light inget jag förstår mig på alls men snyggt jobbat för den som gör det.

Lider ambient light alltid vad den delay man ser i dessa filmer? Det ser ut att vara c:a 4 frames delay vid scenbyten.

Med de inställningarna jag har nu så samplar den 10 ggr/s så i medel bordet delayen vara typ 50ms + den tid det tar att processa bilden. Kanske runt ~2 frames.

Som du säger så märker man det först vid scenbyte och ibland tycker jag att det är lite jobbigt ifall scenbytet kommer 100 ms för ljuset. Det går säkert att trimma samplingtiden lite utan att uppspelningen blir lidande men det har inte blivit av.

Andra system som inte litar på raspberry pi för både uppspelning och LED controller borde kunna få nästan exakta övergångar. Antar att man få Rpin rätt fin också om man låter ambilightsen kolla på videon några frames före vad som visas på TVn fast det borde kanske kräva ännu mer än att dubbla samplingstiden...

Hoppas någon klokare människa än mig optimerar det här i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romoes:

Jäklar va snyggt!
Hur monterade du fast alla 104 lampororna? Tyckte det var jobbigt med 50st

Byggde en ram i aluminium kan slänga upp lite bilder sen när byggt klart allt.
// slusk

Permalänk
Medlem

Hur kopplar man in strömmen till den. Det ska vara direkt i LED slingan va? måste man lödda och greja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontboy:

Hur kopplar man in strömmen till den. Det ska vara direkt i LED slingan va? måste man lödda och greja?

De bestämmer du själv lite. antingen löder du ihop det som jag eller så köper du sådana här så slipper du löda

Du behöver köpa en nätadapter som ger 5V och 3-10A beroende på hur många LEDs du har. Oftast går det att koppla in strömmen direkt till slingan men har du många så måste du kanske koppla in den på flera ställen så att det inte blir något spänningsfall från blrjan till slut

Permalänk

Detta ska ju införskaffas, har en 46" så då kanske man ska satsa på 100leds iallafall.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romoes:

Kul!
Glöm inte att berätta hur det gick

Såhär blev det tillslut!
http://www.youtube.com/watch?v=lT3WVaM3SY4
50 leds som monterades med hjälp av plastlister (hittade inga i metall)

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Shut up and take my money! Jag är för lat och har för många tummar mitt i händerna för att få till det här. Vill du tjäna en slant så får du gärna komma och installera detta hos mig

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Shut up and take my money! Jag är för lat och har för många tummar mitt i händerna för att få till det här. Vill du tjäna en slant så får du gärna komma och installera detta hos mig

Har ingen ork själv att göra detta fler gånger
Men såg att det finns enklare altnerativ nu:
http://ajpawelski.wordpress.com/how-to-raspberry-pi-raspbmc-a...
http://www.ebay.com.au/itm/60x-RGB-Leds-Light-kit-LightPack-c...

Inte testat själv men tror det är mer eller mindre plug n play

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt.

Permalänk
Medlem

En gammal tråd men måste testa detta hemma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.