AMD introducerar Gaming Evolved App för automatisk kvalitetsoptimering i spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Säkert lika värdelöst som GeForce Experience. GE är så dåligt det installeras inte ens på datorn.

Källarcooling du kanske kan förklara vad exakt du tycker fungerar dåligt med det?

Liksom programmet är bra så länge du inte är insatt på vad alla funktioner gör i ett spel. Måste du direkt dra allt över samma kam, tänk om det är dig det är fel på? skitmånga tycker det är bra, är du alltid sådär negativ till saker? kan inte vara kul och leva så.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrii:

Källarcooling du kanske kan förklara vad exakt du tycker fungerar dåligt med det?

Liksom programmet är bra så länge du inte är insatt på vad alla funktioner gör i ett spel. Måste du direkt dra allt över samma kam, tänk om det är dig det är fel på? skitmånga tycker det är bra, är du alltid sådär negativ till saker? kan inte vara kul och leva så.

Ja jag är alltid negativ, klagar ingen blir det aldrig bättre.

Jag tycker det är skit för det har inte "optimerat" till ett enda spel jag provat, det vill stänga av massa saker och ibland även ändra upplösning, även om jag ligger på 100FPS+ i spelet, det finns ingen anledning till dessa ändringar som programmet vill göra, får ut mer prestanda av att välja själv.

Vissa spel är det som att det trycker RANDOM och sen säger det är optimerat.

Permalänk
Medlem

Nvidias funkade inte för mig så hoppas amds gör det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Ja jag är alltid negativ, klagar ingen blir det aldrig bättre.

Jag tycker det är skit för det har inte "optimerat" till ett enda spel jag provat, det vill stänga av massa saker och ibland även ändra upplösning, även om jag ligger på 100FPS+ i spelet, det finns ingen anledning till dessa ändringar som programmet vill göra, får ut mer prestanda av att välja själv.

Vissa spel är det som att det trycker RANDOM och sen säger det är optimerat.

Håller med helt! Man får bäst resultat själv, så länge man har sunt förnuft, så räcker t.om en novis kunskaper inom teknik/spel att hitta bra inställningar själv. Dom här programmen är bara för att AMD/Nvidia vill ha koll på hur vi använder deras produkter, och säkert massa reklam och skit och säkert tjänar dom pengar på sätt vi inte ens kan tänka oss?

Näe jag klarar mig utan. Däremot gillar jag att AMD börjar ta för sig lite och slutar välja vara underdog rollen i grafikmarknaden. Jag äger Nvidia helt just nu, men AMD börjar faktiskt ha mer intressanta produkter, erbjudanden och samarbeten (vilka var Nvidias starka sidor förr) än NVIDIA har idag. Nvidia hänger inte med alls, förutom i hårdvaran, men ideer för gamers och allt runtom kring har dom slutat bry sig om verkar det som??? Dom verkar bry sig mer om mobilmarknaden, så dom får skylla sig själv om jag väljer AMD nästa gång jag köper grafikkort.

Ps. Vi får vara tacksamma att AMD tar för sig mer, för det här är bara bra för alla oss kunder, för nu blir det krig igen och det betyder bättre priser (kan man hoppas).

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem

App har använts som slang för application i alla år i det engelska språket. Men visst Apple och Google har förvridit det till att i princip betyda "litet menlöst program" på senare tid.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juugz:

Raptr teamet har inte precis en bra smak när det gäller design. Kolla bara på deras hemsida.

Jag vågar inte...

Permalänk
Medlem

Lägg fokus på att laga drivrutinerna istället.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Är det bara jag som tycker att AMDs API är snyggare än Nvidias ? Nvidias fungerar inte bra, har testat. Borde finnas något sätt att ställa in om du vill ha bra fps eller ögongodis (ingen fanboy, har nvidia)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av RaZman:

Lägg fokus på att laga drivrutinerna istället.

Du har ett Nvidiakort, kör på Nvidias drivare i stället för AMD:s, AMD:s drivare är avsedda för AMD:s grafikkort inte Nvidias.

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Du har ett Nvidiakort, kör på Nvidias drivare i stället för AMD:s, AMD:s drivare är avsedda för AMD:s grafikkort inte Nvidias.

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Roligt! Har givetvis aldrig haft AMD-kort i hela mitt liv heller, eller hur brukar det låta så fort det röda laget får kritik? Ignorera helt hur värdelöst Catalyst fungerat (och fungerar) och de ostabila drivrutinerna. För någon som gärna hade hoppat på det röda tåget nu när pris/prestanda-ration verkar bli fantastisk är det dock tråkigt att se hur de satsar på precis allt annat. AMD bryr sig till köpet är klart, Nvidia underlättar för kunden hela vägen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Roligt! Har givetvis aldrig haft AMD-kort i hela mitt liv heller, eller hur brukar det låta så fort det röda laget får kritik? Ignorera helt hur värdelöst Catalyst fungerat (och fungerar) och de ostabila drivrutinerna. För någon som gärna hade hoppat på det röda tåget nu när pris/prestanda-ration verkar bli fantastisk är det dock tråkigt att se hur de satsar på precis allt annat. AMD bryr sig till köpet är klart, Nvidia underlättar för kunden hela vägen.

Har inte sett något problem med amd drivers. varken med 5770 eller två 7970. Märk väll att jag kör 670. Ångrar lite köpet nu, bättre pris/prestanda med 7970.

Drivers har jag inte hört någon av dom två som kör 7970, att det strular. Har installerat den nyaste som varit ute när jag installerade Windows, på båda två.

Kommer inte ihåg exakt version. Men känns extremt uppblåst i forumet, om problemen. Känns mer som skit bakom spakarna eller fel drivrutin har installeras.

Sen finns det måndags ex med. Det där med nvidia tar hand om kunder är inte helt rätt. Var ju inte för så länge sen som deras drivrutin brände 580 kort tydligen(320 den officiella, var det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaZman:

Roligt! Har givetvis aldrig haft AMD-kort i hela mitt liv heller, eller hur brukar det låta så fort det röda laget får kritik? Ignorera helt hur värdelöst Catalyst fungerat (och fungerar) och de ostabila drivrutinerna. För någon som gärna hade hoppat på det röda tåget nu när pris/prestanda-ration verkar bli fantastisk är det dock tråkigt att se hur de satsar på precis allt annat. AMD bryr sig till köpet är klart, Nvidia underlättar för kunden hela vägen.

Det var problem tills för några månader sen,till och med jag som kör crossfire har inga som helst problem nu för tiden.
Catalyst har fungerat utmärkt för mig dom senaste 3+ versionerna.Med crossfire.......

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

Måste säga att ja börjar större mig skarpt hur allting helt plötsligt blev "App" när Windows 8 kom.
Va hände med Applikation och Program som det ska hetta?

När ja hör App tänker ja på en gång på Apple och Iphone, för det är väl där det typ kommer ifrån?
Typ som någon sorts Gimmick pryl på mobilen. inte typ, hej ska installera Photoshop appen.
Låter som man ska installera någon rolig demo pryl adobe gjort, och inte själva Photoshop.

PS:

Missar ja något, eller är LoL optimize grejen fel på?

För den vill sätta allt till 0, vilket jag gissar är minimum, och sen Frame Cap till 2, vilket ja inte vet va det är, men förmodligen 60 eller nåt, vilket dock inte är några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Ja jag är alltid negativ, klagar ingen blir det aldrig bättre.

Jag tycker det är skit för det har inte "optimerat" till ett enda spel jag provat, det vill stänga av massa saker och ibland även ändra upplösning, även om jag ligger på 100FPS+ i spelet, det finns ingen anledning till dessa ändringar som programmet vill göra, får ut mer prestanda av att välja själv.

Vissa spel är det som att det trycker RANDOM och sen säger det är optimerat.

Tack och bock för ditt trevliga svar!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zero Walker:

Måste säga att ja börjar större mig skarpt hur allting helt plötsligt blev "App" när Windows 8 kom.
Va hände med Applikation och Program som det ska hetta?

När ja hör App tänker ja på en gång på Apple och Iphone, för det är väl där det typ kommer ifrån?
Typ som någon sorts Gimmick pryl på mobilen. inte typ, hej ska installera Photoshop appen.
Låter som man ska installera någon rolig demo pryl adobe gjort, och inte själva Photoshop.

PS:

Missar ja något, eller är LoL optimize grejen fel på?

För den vill sätta allt till 0, vilket jag gissar är minimum, och sen Frame Cap till 2, vilket ja inte vet va det är, men förmodligen 60 eller nåt, vilket dock inte är några problem.

Min miniräknare har en knapp som det står App på. Den lanserades 1999, långt innan Iphone ens var påtänkt. Texas Instrument är sjukt hipster och använde ordet innan det var coolt!

Eller så har ordet app används sedan mitten av 80-talet fast användandet har varit begränsat till vissa kretsar. Nu när det inte är underground så blir alla hipster-nördar ledsna för att ordet blivit mainstream.

Edit: Sen ska du vara petig så borde du veta att det heter tillämpningsprogram eller applikationsprogram/applikationsprogramvara.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Jo men ordet App i dagsläget används som någon slags "Flash baserad applikation" eller liknande.

Applikation, Programvara är same shit i slutändan.
Och du kan säga Applikationsprogram om du vill dra ihop orden, men blir densamma ändå.

Menar inte att jag är petig på orden. Är bara att App har uttrycket att det är en Simpel lätt hanterlig Applikation.
Något man typ kan köra med Touchscreen, eller något sånt.

Inte någon "Riktig" applikation. Om du förstår hur ja menar.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av RaZman:

Roligt! Har givetvis aldrig haft AMD-kort i hela mitt liv heller, eller hur brukar det låta så fort det röda laget får kritik? Ignorera helt hur värdelöst Catalyst fungerat (och fungerar) och de ostabila drivrutinerna. För någon som gärna hade hoppat på det röda tåget nu när pris/prestanda-ration verkar bli fantastisk är det dock tråkigt att se hur de satsar på precis allt annat. AMD bryr sig till köpet är klart, Nvidia underlättar för kunden hela vägen.

Men jag har haft AMD-kort sedan 2006 och jag har aldrig haft problem med min drivrutiner.

Därmed inte sagt att drivrutiner inte kan strula, både AMD och Nvidia hade en del problem till Vista i början, Nvidia hade en del strul med Fermi när dess arkitektur var ny och AMD har haft en del strul med sina till GCN när det var nytt.

Du skall inte lyssna på elakt skvaller och förtal, om AMDs drivrutiner inte hade fungerat hade de givetvis inte sålt många kort, de som skriver i forumen om sina problem, är inte heller reprentativa, vi som inte har problem startar inte en tråd med rubriken "Inga problem med mina grafikrutiner".

Många som tror sig ha problem med sina rutiner, har ofta andra problem med andra saker, crackade gamla versioner av spel, crackad inte uppdaterad version av Windows, inga problem i originalklock men med överklock (för hårt överklockat mao), trasig hårdvara osv, detta gäller givetvis både AMD och Nvidia.

Sen tillkommer att de flesta som klagar över AMD:s drivrutiner inte ens äger ett AMD-kort, då handlar det inte längre om egen erfarnhet, utan att heja på egna laget på ett fult sätt, jag går tex aldrig in i trådar där någon har strul med sitt Nvidiakort och skriver "jag har inga problem med mitt AMD" det är jävligt dålig stil, men sånt ser jag allt för ofta i AMD-trådar, även om det blivit bättre på senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Roligt! Har givetvis aldrig haft AMD-kort i hela mitt liv heller, eller hur brukar det låta så fort det röda laget får kritik? Ignorera helt hur värdelöst Catalyst fungerat (och fungerar) och de ostabila drivrutinerna. För någon som gärna hade hoppat på det röda tåget nu när pris/prestanda-ration verkar bli fantastisk är det dock tråkigt att se hur de satsar på precis allt annat. AMD bryr sig till köpet är klart, Nvidia underlättar för kunden hela vägen.

Om det är något AMD gjort under 2013 så är det väl att fokusera på sina drivrutiner. Vilken sten har du bott under?

Permalänk
Inaktiv

Det är bra att AMD försöker hjälpa folk att ställa in spelet rätt. Tanken är god men intrycket man får av utseendet är väldigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Nvidias funkade inte för mig så hoppas amds gör det

Du är inte ensam. Gforce experience fick för sig att min dator inte kunde köra saints row 3 samt att Tera skulle köras på 0 läge i allt. Funkar klockrent med mina egna inställningar på high, men vad vet jag?

Lutar åt ett AMD kort vi nästa köp och ska bli intressant att testa då!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zero Walker:

Jo men ordet App i dagsläget används som någon slags "Flash baserad applikation" eller liknande.

Applikation, Programvara är same shit i slutändan.
Och du kan säga Applikationsprogram om du vill dra ihop orden, men blir densamma ändå.

Menar inte att jag är petig på orden. Är bara att App har uttrycket att det är en Simpel lätt hanterlig Applikation.
Något man typ kan köra med Touchscreen, eller något sånt.

Inte någon "Riktig" applikation. Om du förstår hur ja menar.

Fast appar till telefoner är inte baserade på flash och det är det som de flesta tänker på.

App och programvara behöver inte alls vara samma sak. Windows är programvara men inte en app.

App har alltid varit en förkortad version av applikation eller application som i sin tur är en förkortning av application software. Så de är samma sak. Det var först med mobiltelefoneran som folk verkar ha fått för sig att appar är lite enklare men nu verkar det som om ordet är på väg tillbaks till sin ursprungliga betydlese.

Jag tror du blandar ihop app med applet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hjälpsam

Kanske dags för en liten "dikt".

Ack!
Jag önskar att jag slapp.
Det hemska ordet App.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

GE funkar och har funkat kanon på min dator sedan starten.
Spelar BF3 för övrigt....

/Homer_S

Håller med. Betan hade dåligt utbud av spel men den fullständiga releasen har gjort susen. Visst händer det att man ändrar vissa saker ändå om man t.ex. inte vill ha en massa "bloom" eller känner för att köra i windowed mode. Men överlag fungerar Nvidias lösning riktigt bra och det är suveränt att AMD släpper en liknande lösning. I den bästa av världar skulle man ha ett program, oavsett kort-tillverkare - men men...

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rullekorn82:

Om det är något AMD gjort under 2013 så är det väl att fokusera på sina drivrutiner. Vilken sten har du bott under?

Ja det kan man undra.
Han verkar ju helt kremerad i pallet.
Jag har haft en hög med AMD kort, och ett Nvidia kort.
Nästa gång blir det AMD igen.
Skönare lir än CCC går inte att få.
Och kollar man på designen mellan CCC och NCP så ser ju NCP ut att vara från Windows-95´s tid.
Det där med drivrutinerna, är något som små pojkar med Nvidiakort, utan hår på k*ken, häver ur sig för att få känna sig stora och starka i 5 sek.
I dagens läge ser jag inget fel i drivarna hos varken AMD, eller Nvidia.
Men om det kommer ett smäll-nytt spel, eller nån beta som t.ex BF4.
Så är det väl klart som fan att det finns fel i början.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Du är inte ensam. Gforce experience fick för sig att min dator inte kunde köra saints row 3 samt att Tera skulle köras på 0 läge i allt. Funkar klockrent med mina egna inställningar på high, men vad vet jag?

Lutar åt ett AMD kort vi nästa köp och ska bli intressant att testa då!

Skickades från m.sweclockers.com

Ungefär som när jag blev rekommenderad (LOW) i Motocross Madness 2. >_>

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!