Permalänk

@Sap Själv kör jag ofta med joystick of throttlecontroll på stolens armstödsbord, funderade en stund att sy om sittdynan så styrspaken skulle kunna sitta i mitten. Men skulle bli för jobbigt at ta sig i och ut stolen då.

@Skillz Yupp jag fick faktisk iden för att jag ville spara plats och slänga ut skrivbordet.

@Dunlopzu Hehe det är jag för kamerablyg för :).

Permalänk
Medlem

Haha, awesome! Ett lite vassare ljudsystem kvar på önskelistan då bara?

Permalänk

Var är mugghållaren?

Permalänk
Medlem

hardcore gamer

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem

Hahah så soft bygge ;D

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk

Najs, sån stol vill jag också ha! Vad gick kostnaderna upp till för delar m.m?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk

Haha påminner om filmen idiocracy, det är bara toan som fattas

Visa signatur

Allt som har en början har ett slut. -förutom evigheten
Gigabyte P55 UD6 - Intel Core I7 875K- BenQ24 - Fractal Design Define R2 Titan - 4x2GB DDR3 Corsair Dominator - Asus A -OCZ (PSU) 700W - Asus EAH 5850 - Corsair Hydro H50 - hackintosh -Windows-7 Ultimate + en massa be-quiet Noise Absorber Kit.

Permalänk

@RaBox Yupp planerar att byta ut högtalarna till Harman Kardon HKTS 60, men har inte bestämt mig för vilken förstärkare jag ska ha. Vill ha analog 5.1 input i surroundförstärkaren.

@assskiser666 Allt som allt stol och delar gick det på runt 10000, men var en ganska billig fåtölj från början. 2500 kronor om jag mins rätt. Armarna för tangent och monitor är av märket ergotron.

Permalänk

hur mkt kosta det dig att bygga den ?

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk

@megazutten kostade ca 10000, och en hel del arbeta att ta isär och förstärka fåtöljen så att den håller.

Permalänk
Medlem

Hur ska du få tillåtelse att dra in avlopp till vardagsrummet?
En elektronisk skjutlucka i sätet kan ju inte va mkt jobb...

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Så jävla underbar!

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

Fan vad nice, den blev man ju inte så lite avis på inte!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Vet inte om det tagits upp men montera gärna en rejäl rövskakare under stolen.

Permalänk

@oyegie Det var ingen dum ide! Ska fundera på en buttkicker när jag byter ut högtalarsystemet i stolen :).

Permalänk
Medlem

Har samma ljudsystem som dig, kan säga att det är en rejäl uppgradering att gå över till ett par audiofil-lurar + audiofilljudkort, plus att det tar mindre plats. Är bättre positionering med hörlurar också. Men det kanske inte är jättedumt att kombinera det med en buttkicker om man vill ha lite feeling i kroppen när granaterna dundrar, gäller bara att man bor ensam så man inte stör någon.

Permalänk

@fl3jm Har suttit och spelat med lurar i många år men inga lurar jag provat har gett mig samma 3d-ljud upplevelse jag får från surround högtalarna. Och som ni kan gissa så sitter jag ganska mycket vid datorn :), så det är skönt att slippa ha ett par lurar på huvet hela tiden. Men sant att Logitech högtalare lämnar mycket att önska angående ljudkvalite, särskilt den sladdriga brummiga 10" basen och avsaknaden av mellanregister i satteliterna. Har tänkt att snart uppgradera surroundhögtalarna till Harman Kardon HKTS 60, ska bara hitta en bra surroundförstärkare med analog 5:1 ingång.

Permalänk
Medlem

Awesome!

Permalänk
Medlem

Du kan inte må bra...

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gere_Sweden:

@fl3jm Har suttit och spelat med lurar i många år men inga lurar jag provat har gett mig samma 3d-ljud upplevelse jag får från surround högtalarna. Och som ni kan gissa så sitter jag ganska mycket vid datorn :), så det är skönt att slippa ha ett par lurar på huvet hela tiden. Men sant att Logitech högtalare lämnar mycket att önska angående ljudkvalite, särskilt den sladdriga brummiga 10" basen och avsaknaden av mellanregister i satteliterna. Har tänkt att snart uppgradera surroundhögtalarna till Harman Kardon HKTS 60, ska bara hitta en bra surroundförstärkare med analog 5:1 ingång.

Om du skaffar ett fetare ljudkort som klarar av att encoda DTS så kan du ha en surroundförstärkare som du bara drar en optisk kabel till, så har du surround utan 6 kablar.

Rent vetenskapligt får du bäst 3D-upplevelse när man har 100% stereoseparation (och ett bra ljudkort), det kan du inte få annat än med hörlurar. Testa bara detta ljudklipp med hörlurar och jämför sedan med ditt 5.1-ljud, det är natt och dag. Du har ju trots allt bara två ljudingångar i huvet.
Detta gäller dock BARA spel typ, för filmer är gjorda för 5.1 eller 7.1. Hade varit asballt om dom kunde spela in film för hörlurar, det hade varit helt oslagbart, men det är nog inte någon större skara som tittar på film med hörlurar så det lär aldrig hända.

http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Permalänk
Medlem

Ha. Kört med liknade i snart 10 år;-)
Fast jag har en med skiva som är vinklad och går på 4 hjul.
Och jag håller mig till mina 360 hörlurar.

/Aragon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Du förtjänar ett eget företag

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk

@FL3JM Sitter och tittar lite på ljudkort ect till min nya dator, kan bli något med DTS connect. Men viktigast för mig i ett nytt ljudkort är att den har någon form av echo-cancelation så jag kan köra ett surroudsystem och mik utan att få rundgång. Jag har suttit och spelat med hörlurar i så många år att jag hellre väljer lite sämre ljudkvalite för att slippa att ha dom på huvet :). Som jag har det nu kan jag lätt höra tvn medans jag spelar och kan snacka på ventrillo fast jag ligger i soffan eller till och med står vid spisen i rummet brevid och lagar mat! Vill jag njuta av bra musik någon gång så har jag ett par Sennheiser lurar till det.

@aragon Kul, du borde lägga upp några bilder på det du också

Permalänk

Nu saknas bara kateter, intravenöst dropp för näring samt en occulus rift. Skämt åsido, grymt bygge.

Permalänk

@Zeuxlarsson Blir helt klart en Oculus rift om konsumentversionen blir lyckad

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt bygge!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define XL R2 Gpu: EVGA GeForce GTX660 FTW
Cpu: Intel Core i7 3,6 GHz MB: Gigabyte GA-X79S-UP5-WIFI
Memory: HyperX Blue 24GB Psu: SuperNOVA NEX650G
Kylning: CoolerMaster Eisberg Ssd: Intel 180GB Lagring: WD 1TB

Permalänk
Medlem

Måste vara lite småjobbigt att dra med på LAN dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

hahaha de var då de sjukaste ja sett

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Vad är det för modell på armen till skärmen? Håller på och bygger en liknande stol

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

"The virgin is strong in this one" (Jag var tvungen och lite avundsjuk)

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10