En fråga från min lärare som jag inte förstår.

Permalänk
Medlem

En fråga från min lärare som jag inte förstår.

Det har med Windows att göra tror jag. Frågan är: Vad heter programmet som sammanfattar många bra funktioner för bärbara datorer?
Jag är tacksam för all from av hjälp.

Permalänk
Medlem

Om du exakt citerat frågan, be din lärare ställa adekvata frågor som inte bara är nonsens.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Inaktiv

Aida 64 ?

Permalänk
Medlem

yes det är copy pasta från sidan. Alla andra frågorna är väldigt simpla sen kommer det från och till en sån här fråga. http://postimg.org/image/n4yf4p46v/ proff

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Aida 64 ?

Jag antar att det följer med Windows det läraren frågar efter

Permalänk
Medlem

Påminner om: "Vilken kvinna skriver de bästa böckerna" från Drömkåken.

Frågan är felaktigt ställd, vanligt men tröttsamt. Lösningen är dock densamma som i alla fall av högabstraktionsnivå subjektivt svar frågor: Kolla med studielitteratur och anteckningar, någon gång har programmet nämnts.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Påminner om: "Vilken kvinna skriver de bästa böckerna" från Drömkåken.

Frågan är felaktigt ställd, vanligt men tröttsamt. Lösningen är dock densamma som i alla fall av högabstraktionsnivå subjektivt svar frågor: Kolla med studielitteratur och anteckningar, någon gång har programmet nämnts.

A jag vet va du menar>< . Men problemet är att vi har inte gjort nått liknade vi jobbar inte ens med bärbara datorer. Allt om servers och liknade saker är det som gäller. Det var därför jag frågar alla här om någon kunde förstå vad han menade men alla ser samma sak som jag gör då.

Permalänk
Medlem

Kan inte riktigt sluta fundera på frågan.. Vad menar man med "många bra funktioner för bärbara datorer". Vad finns det mer än batteridriften som är så unikt för en bärbar dator? Är det något program som har med strömsparfunktioner att göra? Undervoltning för längre batteridrift?

Permalänk
Medlem

Förmodligen har läraren förenklat frågan och utgår från material från lektioner samt kurslitteratur för att undvika att ungarna googlar svaret.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Svaret som läraren efterfrågade är troligtvis Power options/Energialternativ. Detta är dock inte ett program utan en flik med inställningar som man kan ändra på till alla windows datorer. Varför man nu som privatperson skulle ändra på power options på sin stationära dator?

Annars som sagt säg till din lärare att ställa vettiga frågor, mitt råd är dock att var egoistisk och ta det varsamt. Alltså säg det på ett bra sätt, att reta upp en lärare hjälper dig inget.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Förmodligen har läraren förenklat frågan och utgår från material från lektioner samt kurslitteratur för att undvika att ungarna googlar svaret.

Synd bara att det är en yrkes utbildning och att det inte finns några ungar där. Du kan googla alla svar i världen men vad som gäller är att det är rätt och att man kan svaret i huvudet. Vad han gillar att göra som han själv sagt är att man läser igenom artiklar och försöker hitta ett eget svar.
Hans egna ord: Kunden kommer inte bry sig om hur du löste problemet bara att det fungerar.

Tack för att alla försökte hjälpa. jag skriver vad han menar när jag väl får reda på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Svaret som läraren efterfrågade är troligtvis Power options/Energialternativ. Detta är dock inte ett program utan en flik med inställningar som man kan ändra på till alla windows datorer. Varför man nu som privatperson skulle ändra på power options på sin stationära dator?

Annars som sagt säg till din lärare att ställa vettiga frågor, mitt råd är dock att var egoistisk och ta det varsamt. Alltså säg det på ett bra sätt, att reta upp en lärare hjälper dig inget.

Han är helt klart bästa läraren jag haft. Det är väldigt svårt att bli sur på honom samt skämtar han mycket och sånt men som sagt hans distans kurser är inte dom bästa . Power options va relaterat till frågor innan så det kan vara något där inne som han var ute efter tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gringo90:

Synd bara att det är en yrkes utbildning och att det inte finns några ungar där. Du kan googla alla svar i världen men vad som gäller är att det är rätt och att man kan svaret i huvudet. Vad han gillar att göra som han själv sagt är att man läser igenom artiklar och försöker hitta ett eget svar.
Hans egna ord: Kunden kommer inte bry sig om hur du löste problemet bara att det fungerar.

Tack för att alla försökte hjälpa. jag skriver vad han menar när jag väl får reda på det.

För mig är alla ungar som är födda efter -91. Precis som du säger så gillar han att man läser sig till ett svar så därför formulerar han säkert frågorna utifrån det ni studerar och arbetar med och att det därför kan vara svårare för en utomstående att kunna ta till sig frågan och därmed blir det även svårare att "fuska" till sig ett svar utan att behöva sätta sig in i frågan överhuvudtaget.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Kanske Windows Mobility Center?

Permalänk
Skrivet av gringo90:

Synd bara att det är en yrkes utbildning och att det inte finns några ungar där. Du kan googla alla svar i världen men vad som gäller är att det är rätt och att man kan svaret i huvudet. Vad han gillar att göra som han själv sagt är att man läser igenom artiklar och försöker hitta ett eget svar.
Hans egna ord: Kunden kommer inte bry sig om hur du löste problemet bara att det fungerar.

Tack för att alla försökte hjälpa. jag skriver vad han menar när jag väl får reda på det.

Jo, det kommer kunden vilja veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Varför inte?

Man kanske vill ändra tiden det tar innan skärmen går i viloläge... eller låta hårddiskarna snurra konstant istället för att starta/stoppa dem. Dessa alternativ finner man under "Power Options".

Fast ursprungsfrågan gäller "bärbara datorer".

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Papperskorgen?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbe:

Kanske Windows Mobility Center?

Windows Mobility Center är svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindhunter:

Jo, det kommer kunden vilja veta.

Det beror på. Kör man ärendehantering och har ett ärende på problemet så måste man skriva något men i de flesta fall så skulle jag säga att kunden oftast inte bryr sig så länge man får det att fungera.