Permalänk

Ett givet köp har spelat bf3 över 980 timmar

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Ett givet köp har spelat bf3 över 980 timmar

Håller med. !!!

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Varför basera ett köp på beta? En bana, ett mode, inte särskilt polerat. Ta det lite piano. Testa hos en kompis. För ett par år sen kördes det ju inte särskilt många spel på öppna betor. Nu "släpps" många redan i alpha så glöm inte att det ej är
Färdigt. Många på dice sitter övertid 6 dagar i veckan så det kommer nog bli skillnad ska ni se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

1000:- för 80 timmars underhållning är inte särskilt dyrt, så sett. Blir ju bara billigare per timme desto mer du spelar också.

Går jag ut på krogen en lördagkväll går det lätt åt mellan tusen och två tusen spänn på säg sex timmar.

Man måste ge saker och ting lite perspektiv.

Problemet är att jag knappt har haft kul under dom 80 timmarna heller, nästan tvingat mig att spela det

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Hur får du de till 1000kr? BF4 med premium kostar 699 på origin, och går att hitta billigare på andra ställen om man letar

449:- på CDON.

http://cdon.se/spel/battlefield_4_premium_service-25021896

Permalänk

Kommer självklart köpa! Tror BF4 kommer vara mycket roligare än va betan är. Den är ju inte superroligt. Blir ju enformigt med samma bana. Skulle tro att det blir galet mycket roligare med dom andra banorna.

En sak som ja gillar med 4an är att det inte zoomar in en massa när man tar upp siktet. Spelar man med tex 90 i FOV så blir det ca 60 när man siktar. Blir väldigt inzoomat. Kör man därimot med 60 i FOV så zoomar det nästan inte in nåt. Men det är ändrat i 4an märkte ja, så det är skönt.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Efter att ha testat betan känner jag inget direkt sug att lägga pengar på spelet, kan lika gärna köra BF3. Kändes mer som ett expansion till BF3 än ett nytt spel.

Hur känner ni? Solklart köp eller inte?

Det framgick väl rätt tydligt innan att de lika gärna kunde släppt det som en expansin och nuvrande expansioner borde varit dlc:s. Men oavsett så kommer jag köpa även om vi precis la 1k på bf3.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd

Du är medveten om att det där bara är Premium och inte själva spelet?

Permalänk
Medlem

Har förbokat. Hoppas att prestandan blir bättre om jag provar nya drivrutiner alternativt med patchar, annars kommer jag inte spela skiten.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att BC var bra, men BF3 var sådär. Tycker inte att priset på spelet/spelen är rimliga heller, 3 månader efter release så kommer dom komma med expansioner som också är dyra. Fast skulle det visa sig att spelet är skitbra och verkligen något nytt så skulle jag köpa det, men hitills så finns det inget som övertygar.

Jag tycker att dom hypar för hårt, man kan inte köra på samma sak hur länge som helst och nu med BF4 så har det gått för långt. Dom borde coola ner lite och brainstorma lite mer:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

Tycker BF spelen bara blir sämre och sämre BFBC2 var GULD, bf3 helt okej. Testade betan igår... rent kattpiss. Jag har förbokat BF4 går det att avboka eller är jag körd?

Jag håller med om BFBC2 och BF3 men BF4 Beta var så som jag hoppades BF3 skulle vara typ
Jag har ej förbokat och vet inte om jag har pengar till det faktiskt :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har avbokat mitt ex! Har inte så mycket att säga om det.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Tror jag köper det under DHW, blev väldigt besviken på BETAN så jag vill gärna se en förändring i grafik och drivrutiner.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segafreaks:

Har avbokat mitt ex! Har inte så mycket att säga om det.

Så varför kommenterar du? Säg varför istället.

Permalänk
Medlem

Ni som har testat betan och är besvikna är ni tröga på riktigt?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Ja, jag kommer definitivt köpa spelet. BF serien är en av mina favoritspel och detta blev en positiv överraskning. Jag spelade inte överdrivet mycket BF3, men när jag började spela detta så känns det som en klar förbättring trots att det är beta. Jag förstår hur folk kan säga att det känns som BF3 men jag måste nog säga att det lutar sig mer mot BFBC2 för mig. Hur man skjuter, rekylen, känslan osv är en blandning av BF3 och BC2 och jävlar vad jag är imponerad. Nu blir det bara att köpa ett bättre grafikkort!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

Bad Company 2 var det absolut bästa BF om ni frågar mig, speciellt i HC där man kunde använda sig av buskar och dylikt för att gömma sig. BF3 var/är rätt kul, trist bara att man aldrig kan vara osynlig i det. BF4 verkar lite bättre än 3:an allmänt så blir ett köp för min del i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Ni som har testat betan och är besvikna är ni tröga på riktigt?

Utveckla gärna.

Permalänk
Medlem

Blev så besviken av BF3 att detta kommer jag knappast att köpa om det inte går för typ femtio spänn någonstans. Kommer i alla fall att testa demot när alla släpps in för att avgöra om det är värt att köpa på rea.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Blev så besviken av BF3 att detta kommer jag knappast att köpa om det inte går för typ femtio spänn någonstans. Kommer i alla fall att testa demot när alla släpps in för att avgöra om det är värt att köpa på rea.

Förstår vad du menar! Tror dock att du inte kommer bli så besviken på 4:an. Det känns hittills, trots att det var en map och i beta-stadiet, att detta är precis vad jag trodde att 3:an skulle vara. Jag är chockad över hur kul det är!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Blev så besviken av BF3 att detta kommer jag knappast att köpa om det inte går för typ femtio spänn någonstans. Kommer i alla fall att testa demot när alla släpps in för att avgöra om det är värt att köpa på rea.

Jag gillade inte heller BF3 speciellt mycket. BF4 är det BF3 skulle ha varit enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte särskilt mycket överhuvudtaget, har väl inte lagt mer än 15-20 timmar på BF3 men sen köpte jag det för någon hundring plus premium för någon hundring till genom g2play så det var det väl värt. Kommer troligtvis göra likadant för BF4, köper någon gång i framtiden då det finns billigt på någon cdkey sida.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt betan är helt ok! Dock vill jag se lite vädereffekter nu! http://www.g2play.net/store/Battlefield-4-Premium-Edition-EA-... 700kr för spelet+premium

Permalänk
Medlem

Är ytterst tveksam. Känns väldigt run & gun samt MOHW aktigt. Vill verkligen gilla spelet men det känns bara svårt Får se om det blir köp.

Permalänk
Entusiast

Jag tycker betan är ganska kul, trots att jag är totalt värdelös på Battlefield på PC. Det här med att se folk är inte min starka sida, eller att träffa för den delen.. Men ja, Kul ändå
Visserligen ganska likt trean, men det känns som detta kan bli bättre.
Vet dock inte om det är värt 1K. Men det blir helt klart ett köp, på nån vänster.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror nog jag köper spelet trots att jag inte testat betan för det skall bli intressant att se om det nya fuskfångar systemet fungerar eller om det blir samma som med BF3 och det var hemskt roligt att flyga i trean.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Bokat och avbokat, kanske köper det senare...kanske.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Avstängd

Om jag får det med en bra bundle på ett amd 290x så kanske ja-:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Jag va extremt skeptisk ifrån början då bf3 va sortof en flopp enligt mej. Men stora förbätringar I bf4 blir garanterat ett köp för min del:)!

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla som klagar på att premium kostar 1k. Tänk WoW då helt sinnes har spelat de i 6 år nu och har nog spenderat mer än 12k på bara subs.

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!