Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Någon som erfarenheter av Audio-GD grejer? skall skaffa mig NFB-11.32 har jag tänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digital8:

Någon som erfarenheter av Audio-GD grejer? skall skaffa mig NFB-11.32 har jag tänkt.

Audio-gd ska vara extremt bra med DAC/Ampar. Den enda Audio-gd produkten jag haft var NFB-3 som var en DAC. Sålde den efter ett tag eftersom jag inte gillade att ha en så stor sak vid min dator, plus att jag inte gillade diskanten på den. Men om jag var ute efter en DAC/Amp skulle jag nog vända mig främst till Audio-gd; amp sektionen på deras produkter har väldigt saftiga uttagskrafter och låga uttagsimpendanser vilket jag gillar.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storman:

Har haft mina HD558 ett tag nu. Köpte HD558 då mina PC350 lurar blir ganska obekväma efter ett par timmar. Hade ett par väldigt billiga Koss UR40(300kr) som jag använde när mina öron behövde en paus. De väger bara 153 gram så man känner knappt att man har de på sig.

Tänkte att HD558 skulle bli en ganska bra uppgradering från Koss UR40. HD558 är väldigt bekväma, luftiga och musik som Audio Machine, Two Steps From Hell, X-Ray Dog osv låter väldigt bra. Men när det kommer till metal så fungerar koss lurarna bättre.

Det är som att metal blir "svagare" i HD558 jämfört med Koss lurarna. Har försökt ändra i inställningarna på mitt ljudkort(Asus Xonar Essence STX) men har inte lyckats hitta något som kan ge mig ljudet jag vill ha när jag lyssnar på metal/rock.

Har letat efter rekommendationer för lurar som ska vara bra för just metal och det verkar som att HD25-1 II, SR225i, Ultrasone HFI-780, Audio-Technica ATH-M50 ska fungera(som ligger i min prisklass). Dock verkar ingen av lurarna vara speciellt bekväma.

Så om man vill ha bra ljud och bekväma lurar till metal, vad ska man välja?

Kika åtminstone närmare på Beyerdynamic DT770/880/990. De är bekväma (alla har ungefär samma konstruktion), och alla fungerar bra till metal, fast på lite olika sätt. De är överlag lite motsatsen till Sennheiser, som har ett mera varmt och "laid-back" ljud, Beyer har framträdande diskant och kan tyckas mer aggressiva i sin ljudkaraktär, möjligen det du söker.

Med DT770 mistar du en del öppenhet (sluten konstruktion), men de har bra tryck i basen medan diskanten är lite framhävd, dock minst av dessa tre. DT770 är antagligen lättast att gilla om man är van vid ett "normalt" konsument ljud. Karaktären är alltså ganska mycket men bra bas, inte så påfrestande diskant.

DT880 (halv-öppen design) är neutralast av dessa lurar, vissa kallar den t.o.m. steril, medan andra svär på att det är det bästa dom prövat för just rock & metal eftersom den är extremt detaljerad. Den har mycket mindre bas än de två andra modellerna (den saknas dock inte) men den är väldigt balanserad utöver hela registret, bortsett från diskanten som sticker ut, och kan bli påfrestande. Sammanfattning alltså neutral, väldigt detaljerad, och erkänt kräsen med vad för källa som används.

DT-990 (helöppen design) är en ganska speciell lur, ljudkaraktären är väldigt V-formad, d.v.s. du har mycket diskant och mycket bas. Ljudet är väldigt luftigt och basen har förvånansvärt mycket tryck i sig för att komma från en öppen konstruktion. Diskanten är väldigt framhävd här också, vilket får det att låta väldigt klart, men kan igen bli påfrestande för vissa. Nyckelord är bas, diskant, ljudbild.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Wh1sp:

Kika åtminstone närmare på Beyerdynamic DT770/880/990. De är bekväma (alla har ungefär samma konstruktion), och alla fungerar bra till metal, fast på lite olika sätt. De är överlag lite motsatsen till Sennheiser, som har ett mera varmt och "laid-back" ljud, Beyer har framträdande diskant och kan tyckas mer aggressiva i sin ljudkaraktär, möjligen det du söker.

Med DT770 mistar du en del öppenhet (sluten konstruktion), men de har bra tryck i basen medan diskanten är lite framhävd, dock minst av dessa tre. DT770 är antagligen lättast att gilla om man är van vid ett "normalt" konsument ljud. Karaktären är alltså ganska mycket men bra bas, inte så påfrestande diskant.

DT880 (halv-öppen design) är neutralast av dessa lurar, vissa kallar den t.o.m. steril, medan andra svär på att det är det bästa dom prövat för just rock & metal eftersom den är extremt detaljerad. Den har mycket mindre bas än de två andra modellerna (den saknas dock inte) men den är väldigt balanserad utöver hela registret, bortsett från diskanten som sticker ut, och kan bli påfrestande. Sammanfattning alltså neutral, väldigt detaljerad, och erkänt kräsen med vad för källa som används.

DT-990 (helöppen design) är en ganska speciell lur, ljudkaraktären är väldigt V-formad, d.v.s. du har mycket diskant och mycket bas. Ljudet är väldigt luftigt och basen har förvånansvärt mycket tryck i sig för att komma från en öppen konstruktion. Diskanten är väldigt framhävd här också, vilket får det att låta väldigt klart, men kan igen bli påfrestande för vissa. Nyckelord är bas, diskant, ljudbild.

Bra skrivet!

Kan flika in med att 770 80ohm inte har riktigt samma karaktär som resterande 770 lurar (32 & 250ohm). 770 80ohm har lite kraftigare bas än sina bröder.
Har själv den luren och testade en väldans massa lurar före jag bestämde mig för dem.

Och precis som whisp säger så är de mer åt "konsument ljudet's" håll. Jag tycker de låter väldigt likt riktiga högtalare, fast med kristallklara detaljer. Vilket var precis det jag sökte när jag testa lurar.

Och på tal om något helt annat, min O2/ODAC combo är nu skickad och påväg till Sverige, weee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estatus:

Audio-gd ska vara extremt bra med DAC/Ampar. Den enda Audio-gd produkten jag haft var NFB-3 som var en DAC. Sålde den efter ett tag eftersom jag inte gillade att ha en så stor sak vid min dator, plus att jag inte gillade diskanten på den. Men om jag var ute efter en DAC/Amp skulle jag nog vända mig främst till Audio-gd; amp sektionen på deras produkter har väldigt saftiga uttagskrafter och låga uttagsimpendanser vilket jag gillar.

Kanon, ja det enda jag inte gillar är utseendet på den, hade hellre sett att den var stor på bredden istället för djupet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Kika åtminstone närmare på Beyerdynamic DT770/880/990. De är bekväma (alla har ungefär samma konstruktion), och alla fungerar bra till metal, fast på lite olika sätt. De är överlag lite motsatsen till Sennheiser, som har ett mera varmt och "laid-back" ljud, Beyer har framträdande diskant och kan tyckas mer aggressiva i sin ljudkaraktär, möjligen det du söker.

Med DT770 mistar du en del öppenhet (sluten konstruktion), men de har bra tryck i basen medan diskanten är lite framhävd, dock minst av dessa tre. DT770 är antagligen lättast att gilla om man är van vid ett "normalt" konsument ljud. Karaktären är alltså ganska mycket men bra bas, inte så påfrestande diskant.

DT880 (halv-öppen design) är neutralast av dessa lurar, vissa kallar den t.o.m. steril, medan andra svär på att det är det bästa dom prövat för just rock & metal eftersom den är extremt detaljerad. Den har mycket mindre bas än de två andra modellerna (den saknas dock inte) men den är väldigt balanserad utöver hela registret, bortsett från diskanten som sticker ut, och kan bli påfrestande. Sammanfattning alltså neutral, väldigt detaljerad, och erkänt kräsen med vad för källa som används.

DT-990 (helöppen design) är en ganska speciell lur, ljudkaraktären är väldigt V-formad, d.v.s. du har mycket diskant och mycket bas. Ljudet är väldigt luftigt och basen har förvånansvärt mycket tryck i sig för att komma från en öppen konstruktion. Diskanten är väldigt framhävd här också, vilket får det att låta väldigt klart, men kan igen bli påfrestande för vissa. Nyckelord är bas, diskant, ljudbild.

Tack för tipset! Ska titta närmare på Beyerdynamic DT-770 Pro 80(det var de lurarna du menade?). Verkar ha fått ganska bra omdömen och ser bekväma ut på bild iaf.

DT880/990 ska ha som du skriver, väldigt detaljerat ljud. En negativ egenskap när man lyssnar på metal/rock om jag förstått det rätt? Blir nog ett par DT-770 till datorn och mina HD558 till TVn om jag inte kan hitta något bättre.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storman:

Tack för tipset! Ska titta närmare på Beyerdynamic DT-770 Pro 80(det var de lurarna du menade?). Verkar ha fått ganska bra omdömen och ser bekväma ut på bild iaf.

DT880/990 ska ha som du skriver, väldigt detaljerat ljud. En negativ egenskap när man lyssnar på metal/rock om jag förstått det rätt? Blir nog ett par DT-770 till datorn och mina HD558 till TVn om jag inte kan hitta något bättre.

Jag har bara testat (och äger) 80 ohms versionen men som huttala sade så finns det små ljudskillnader mellan 80 ohm och 250 ohms versionen, bör dock understrykas att de är små. Båda är nog bra.

Jag skulle inte säga att det detaljerade ljudet är en nackdel för rock och metal (har ägt DT-990 också) men diskanten kan bli påfrestande, beror helt på din hörsel.

Permalänk
Medlem

Behöver ett par nya hörlurar till datorn. Har en budget på ungefär 1000 kronor, har tittat runt i tråden, men hittar mest lurar för 2000 kronor+. Någon som har tips på bra lurar för datorspelande, muskilyssnande runt min budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delivers:

Behöver ett par nya hörlurar till datorn. Har en budget på ungefär 1000 kronor, har tittat runt i tråden, men hittar mest lurar för 2000 kronor+. Någon som har tips på bra lurar för datorspelande, muskilyssnande runt min budget?

AKG K240 kanske kunde vara nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

AKG K240 kanske kunde vara nåt?

Har tittat på dem en del och har faktiskt testat dem, dock tyckte jag inte de var speciellt sköna så jag undvek att slå till. Däremot var ljudet bra och om jag inte hittar några andra kanske det får bli dem ändå.

Edit: Hur ligget det till med ljudkort för dessa hörlurar? Sitter just nu med inbyggt, ska man skaffa ett ordentligt för att få ut ordentligt ljud, hur funkar externa ljudkort med dessa?

Permalänk

Ville göra något så jag bestämde mig för att "modda" lite.

Ursäkta bildkvalitén

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delivers:

Edit: Hur ligget det till med ljudkort för dessa hörlurar? Sitter just nu med inbyggt, ska man skaffa ett ordentligt för att få ut ordentligt ljud, hur funkar externa ljudkort med dessa?

Jättestora förändringar blir det förstås inte, men visst kan det ge ett litet lyft att uppgradera sig från moderkortets krets, även med lurar som K240. Däremot är det diskutabelt om det är lönt med en budget på ~1000 kr för hörlurar, då kanske du skulle få bättre ljud för pengarna om du lade lite mer på hörlurarna istället, och i ett senare skede skaffar en DAC & förstärkare, t.ex. O2+ODAC eller en Fiio E10. Med en aningen högre budget kunde du t.ex. kolla på DT-770, som i sin tur skulle få sig ett lyft av bättre källa i ett senare skede.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Jättestora förändringar blir det förstås inte, men visst kan det ge ett litet lyft att uppgradera sig från moderkortets krets, även med lurar som K240. Däremot är det diskutabelt om det är lönt med en budget på ~1000 kr för hörlurar, då kanske du skulle få bättre ljud för pengarna om du lade lite mer på hörlurarna istället, och i ett senare skede skaffar en DAC & förstärkare, t.ex. O2+ODAC eller en Fiio E10. Med en aningen högre budget kunde du t.ex. kolla på DT-770, som i sin tur skulle få sig ett lyft av bättre källa i ett senare skede.

Det fick bli AKG lurarna, är inte jättekräsen så det ska nog gå bra. Får tacka för tipsen!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

IT HAS ARRIVED!

Börjar dock fundera på om jag fått ett par defekta lurar... Förut trodde jag det berodde på uDacen, men det är ännu tydligare med ODAC/O2 kombon.

Det låter som diskanten slår igenom på något sätt, det börjar rassla i lurarna vid vissa (höga) frekvenser, precis som skrapet man hör när man lyssnar på dammiga LP skivor. Det låter precis lika mycket oavsett volym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Börjar dock fundera på om jag fått ett par defekta lurar... Förut trodde jag det berodde på uDacen, men det är ännu tydligare med ODAC/O2 kombon.

Det låter som diskanten slår igenom på något sätt, det börjar rassla i lurarna vid vissa (höga) frekvenser, precis som skrapet man hör när man lyssnar på dammiga LP skivor. Det låter precis lika mycket oavsett volym.

Hmm, har du några andra lurar att prova med? Vore bra att göra sig säker på om det är lurarna eller någon annan del i kedjan..

...

Har du provat O2:an både med USB och med line in till samma burk förresten? Märks det nån skillnad?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Roger W:

Hmm, har du några andra lurar att prova med? Vore bra att göra sig säker på om det är lurarna eller någon annan del i kedjan..

...

Har du provat O2:an både med USB och med line in till samma burk förresten? Märks det nån skillnad?

Lyssnar vidare, det verkar som det är random. Nu hör jag det inte längre, börjar fundera på om det är mina öron som ballar ur när jag lyssnat för länge.. Nu när jag tagit en paus i 1½ timme så hör jag det inte längre.

Ska testa direkt in i inputen från mitt Xonar D1 i datorn senare och se om jag hör någon skillnad.

Edit:
Men kan ju säga en sak, och det är att jag hör ljud jag inte hört tidigare i låtar, plus att basen blev tightare med O2/ODAC kombon. Sen hör man hela registret trots lägre volymer vilket jag inte gjort förr (framförallt basen). Varken med uDAC eller inbyggda ljudkort.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av huttala:

Lyssnar....

Det kan ibland hamna hår mot membranet i hörlurarna och det kan ge dist och örat kan också dista, men det märker du om du vrider lurarna ett ½ varv om disten byter kanal eller inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Lyssnar vidare, det verkar som det är random. Nu hör jag det inte längre, börjar fundera på om det är mina öron som ballar ur när jag lyssnat för länge.. Nu när jag tagit en paus i 1½ timme så hör jag det inte längre.

Lyssnar du tokhögt, så du får ringningar i öronen typ?

... eller kan det vara vissa låtar som faktiskt har "artefakter" i ljudet vid höga frekvenser som framkommer? (clipping eller liknande)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av mrqaffe:

Det kan ibland hamna hår mot membranet i hörlurarna och det kan ge dist och örat kan också dista, men det märker du om du vrider lurarna ett ½ varv om disten byter kanal eller inte.

Ska testa om jag lyckas återskapa problemet.

Skrivet av Roger W:

Lyssnar du tokhögt, så du får ringningar i öronen typ?

... eller kan det vara vissa låtar som faktiskt har "artefakter" i ljudet vid höga frekvenser som framkommer? (clipping eller liknande)

Tokhögt har man ju lyssnat, men inte längre tider. Ringningar i öronen har jag sedan 10 år tillbaka (tack så mycket glappande baslåda).
Jag misstänkte också att det var vissa låtar som hade artefakter, men lyckades en gång få fram det där skrapande ljudet även med FLAC.

Blir att sitta och lyssna efter det medan jag sitter och kodar nu under kvällen, hör jag det igen ska jag se till att logga vilken låt och när det händer för att se om det är likadant senare också.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av huttala:

Ska testa om jag lyckas återskapa problemet.

Tokhögt har man ju lyssnat, men inte längre tider. Ringningar i öronen har jag sedan 10 år tillbaka (tack så mycket glappande baslåda).
Jag misstänkte också att det var vissa låtar som hade artefakter, men lyckades en gång få fram det där skrapande ljudet även med FLAC.

Blir att sitta och lyssna efter det medan jag sitter och kodar nu under kvällen, hör jag det igen ska jag se till att logga vilken låt och när det händer för att se om det är likadant senare också.

Testat gainswitchen på O2? För hög gain på hörlursförstärkaren tillsammans med lättdrivna lurar med låg ohm ger liknande diskantdistorsion på min 02.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte helt ovanligt att det finns oljud på inspelningarna och flac i sig är ingen garant för att inspelningen är bra, men om det är nått oljud på inspelningen så är det repeterbart.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Mumu55:

Testat gainswitchen på O2? För hög gain på hörlursförstärkaren tillsammans med lättdrivna lurar med låg ohm ger liknande diskantdistorsion på min 02.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör på standard gainsen man får med förstärkaren. Och då är det den lägsta inställningen jag har aktiverad, det låter förjävligt när man har den högra gainen av förklarliga skäl.

Skrivet av mrqaffe:

Det är inte helt ovanligt att det finns oljud på inspelningarna och flac i sig är ingen garant för att inspelningen är bra, men om det är nått oljud på inspelningen så är det repeterbart.

Nej, precis. Grejen är det att jag inte tänkt på vilken låt det är och var i låten det är när det händer då jag suttit och lyssnat samtidigt som jag varit 100% koncentrerad på annat.

Kommer sitta ett tag och lyssna ikväll och se om jag kan återskapa det, hörde ingenting igår kväll efter att jag rapporterade om det. Men det kan ha att göra med att jag satt 110% koncentrerad på kodandet just då.

Permalänk

Hej jag har några frågor till alla hörlursgalningar (hoppas det här är rätt tråd):

1. Hur förvarar ni era hörlurar? Någon som har tips på bra headset stands?
2. Någon som har vet någon smidig mod så att örona inte blir så varma när man använder ett grado labs sr80i under längre tid?
3. Funderar att köpa nytt headset för elektronisk/ house musik, är ath-m50 fortfarande det som gäller? (öppen för förslag 1000-1800 kr klassen, kanske lite högre om det finns någon super hörlur)

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delivers:

Det fick bli AKG lurarna, är inte jättekräsen så det ska nog gå bra. Får tacka för tipsen!

Tips till dig är att överväga att investera i http://www.thomann.de/se/akg_k240270271_velour_ohrpolster.htm till k240. Blir lite roligare karaktär med dom padsen och mycket bekvämare. Hade även ett par till mina k340 men dom blev "stulna" av en vän som behövde dom till sina k240

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av The Echelon:

Hej jag har några frågor till alla hörlursgalningar (hoppas det här är rätt tråd):

1. Hur förvarar ni era hörlurar? Någon som har tips på bra headset stands?
2. Någon som har vet någon smidig mod så att örona inte blir så varma när man använder ett grado labs sr80i under längre tid?
3. Funderar att köpa nytt headset för elektronisk/ house musik, är ath-m50 fortfarande det som gäller? (öppen för förslag 1000-1800 kr klassen, kanske lite högre om det finns någon super hörlur)

mvh

1 Ikea Trofastlådor stående i en Bestå.
2 Lurar av den typen blir varma, de svalaste typerna är de som inte rör huvudet särskilt mycket som AKG K1000 och Jecklin samt in ear modeller. Hörlur är en vintersport.
3 Hörlur/headphone och headset är olika saker. ATH-M50 är en hörlur/headphone inte headset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tänkte skaffa mig ett par nya lurar som jag vill ska vara ljudisolerade, Jag kan inte riktigt bestämma mig för ett headset eller hörlurar med mikrofon. Någon som kan rekommendera bra hörlurar för gaming/mikrofon eller gaming headset? Budget= 2-3k för båda. Behöver inte ha nå värsting mikrofon då jag bara pratar skype.

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har lyckats lokalisera en specifik låt och en specifik tid då "skrapet" uppstår för mig.
Det är med spotify och låten "Trumsta - Djuro Remix" och vid 4:02 i låten.

Testade samma låt i youtube och lyckas inte få fram skrapet, så det verkar ju som att det är spotify som spökar till det för mig. Men tycker fortfarande det är lustigt att jag tyckte mig höra det när jag satt och lyssnade på mina lossless FLACs också, nu kan jag dock inte återskapa felet med dem, så måste nästan ha varit jag som inbilla mig.

Ljudet uppstår iaf direkt EFTER "klapp" ljuden efter 4:00 i låten.

Fixar en spotify länk för de lata.
Trumpsta - Djuro remix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Tänkte skaffa mig ett par nya lurar som jag vill ska vara ljudisolerade, Jag kan inte riktigt bestämma mig för ett headset eller hörlurar med mikrofon. Någon som kan rekommendera bra hörlurar för gaming/mikrofon eller gaming headset? Budget= 2-3k för båda. Behöver inte ha nå värsting mikrofon då jag bara pratar skype.

Du skulle få riktigt fina hörlurar för dom pengarna + en modmic, men lite svårt att ge förslag utan att veta vad du lyssnar på & gillar i ljud, samt vad du skall driva hörlurarna med.

Permalänk
Skrivet av Wh1sp:

Du skulle få riktigt fina hörlurar för dom pengarna + en modmic, men lite svårt att ge förslag utan att veta vad du lyssnar på & gillar i ljud, samt vad du skall driva hörlurarna med.

Ljudkortet i moderkortet. Bra bas. Tänkte mest ha de till gaming, + att de ska vara ljudisolerade när jag ska på dh osv.

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Lindqvist:

Ljudkortet i moderkortet. Bra bas. Tänkte mest ha de till gaming, + att de ska vara ljudisolerade när jag ska på dh osv.

Beyerdynamic DT 770 80ohm + en vettig hörlursförstärkare kommer du långt med. Och med tanke på att DT 770 är såpass billiga så kommer du lätt under 3k med lurar + en vettig förstärkare/dac som orkar driva lurarna optimalt.