Permalänk
Medlem

argh.. varit superbra väder dom senaste 2-3dagarna nu!!
och inte har man haft möjlighet att få komma ut för att flyga.

får ändra på det i morgon och lördag!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hjälpsam

Fick ett paket i dag!!!

Ser fram emot att leka med den i helgen, mouahahahah!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

oohoo...

jag vill ha!

Flög en vända hos farsan igår.
Blev lagom högt.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hjälpsam

Snygg och stabil flygning där

jag skall nog ta och göra en video på jämförelser styrkor/svagheter mellan Turnigy 9x, 9xr och Taranis (då jag har alla tre hemma för tillfället). Får se när jag hinner bara.. Skall ju ut och flyga i detta goda väder med

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Reason, fin flygning.

Fluf, Nu blir man _lite_ avis hehe. Har alltid varit sugen på FrSky men inte orkat mecka med extern lösning då jag har en Spectrum sändare. Nu när dom har en egen sändare med allt man kan önska och lite till blir det svårt att hålla sig från att beställa hehe.

Håller med om antennen, bäst när man kan byta själv beroende på hur man ska flyga.

Permalänk
Medlem

det där med att byta ut antenner på sändaren har jag aldrig ens tänkt på..
får ta och läsa mer om sändaren på nätet nu, behöver som sagt byta när man får möjlighet.

i lördags så var det Crusing här i Västerås, och innan så hade vi utställning vid Kulturen här i stan.
hade med mig maskinen och filmade lite när det började röra sig mot crusing.
blev en kort flygning, hade inte den bästa platsen att stå på, samt ville ha fri sikt för videolänken.
får fasiken bli en liten bl-gimal till nästa år.

förresten, någon som ska till Mässan nästa helg?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ¤Reason¤:

förresten, någon som ska till Mässan nästa helg?

Enda mässa för mig kommande helg är Bokmässan i Göteborg. Läge att få Don Rosa's samlade verk nr3 signerat och personlig teckning (har redan volym ett och två signerade och tecknade).

Nah tror jag skall ta en tidig dag från kontoret i dag och köra invigning på Taranisen. Mekade lite med den i gårkväll och programmerade in min lilla 55mm F-35 och hemmebygge-vinge. Stora planet skall jag sätta den nya X8R 16chan motagaren i och då blir det till att konfigga om RVOSD att köra på S.BUS med mera så det blir en lite större projekt att trimma in.

Taranis snackar nu Svenska i alla fall, har en Yoda på startskärmen och snackar fint om companion9x mjukvaran. Även klurat ut hur jag skall spela in egna .wav filer till radion.

Man kan till och med lägga in musik att spela i bakgrunden när man flyger (med pausknapp och allt)! vad sägs om att dra igång en låt eller spellista som är precis lika lång som din timer, så istället för pip när tiden börjar ta slut så landar du till de sista stroferna av "Dangerzone". LOL!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

ja där ser man
Don Rosa är bra på sina Kalle-serier

Såg på en test av Taranis att man kunde lägga till musik och att han hade ändrat startskärm. hehe
Prylnörd som man är så finns det vissa attiraljer man vill ha asap.. Taranis, GP3 och bl-gimla. ^^
Men det får vänta tills man har jobb igen. :/

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ¤Reason¤:

ja där ser man
Don Rosa är bra på sina Kalle-serier

Såg på en test av Taranis att man kunde lägga till musik och att han hade ändrat startskärm. hehe
Prylnörd som man är så finns det vissa attiraljer man vill ha asap.. Taranis, GP3 och bl-gimla. ^^
Men det får vänta tills man har jobb igen. :/

Min Taranis har en Yoda med Lightsaber i 16färgers gråskala som startbild och min fästmö som säger något gulligt som startljud samt svenskt tal på telemetri och övriga röstmeddelande.

Skilkul radio och fungerar utmärkt med companion9x mjukvaran. Bocka i språk, bilder du vill ha, vilka inställningar och menyer du vill ha med (ta bort templates, heli mixes etc om man vill) klicka på en knapp så kompileras ny mjukvara till din radio och du uppdaterar enkelt via USB.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hjälpsam

Fy sjutton vad kul det är att leka med cusom switches/functions på Taranis samtidigt som man kan fixa och modifiera ljud efter eget behov.

Totalt onödigt för det mesta, med exempel på vad jag har gjort för min lilla F35 55mm edf (från basic till rätt avancerat)
(det man brukar kunna göra på en OK radio)
-Deltamix med 10% throttle mixat på höjdroder (då den annars stiger i höga hastigeter)
-Tre olika flyglägen på 3 positions spak för olika känslighet, expo och utslag.
-Medräkning på flygtid basserat på om man ger gas eller ej
(lite smaksättning på radion)
-Hälsningsbild på Yoda med n lightsabre när man startar radion.
-Samt ljudet av en ljussabel när Yoda poppar fram
-Ljudvolym på vänsters slide/pot
(lite smaksättning på F35)
-Svensk röst som meddelar om man Gas Säkrad eller Gas Osäkrad
-Svensk röst som meddelar i vilket flygläge som man lägger sig
-Svensk röst som meddelar varje minut hur lång flygtid som är kvar samt räknar ner de sista 30 sekunder
-Det ballaste av allt! Låten Danger Zone spelar i bakgrunden så länge motorn är aktiv och låtlängden är timead till flygtiden!

Sjukt kul och flexibel radio. Jag bara älskar den!

Har än så länge bara lagt in min vinge och F35an, har väntat med den stora FPV'n då jag skall byta mottagare och gå över till S.BUS med mera så även RVOSD'n skall programmeras om då.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

najs najs najs!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

hemmabygge.

Permalänk
Medlem

najs!
kul med hemmabyggen, och extra roligt när dom flyger med. =D

var själv och FPV:a lite i Bruksparken i Surahammar där jag har bott som liten knodd.
det var skoj att flaxa runt bland träden på låg höjd med. hehe

och igår när jag satt och kollade på lite youtube-klipp från Hobbyking, så vart en av våra katter väldans intresserad av det.
satt och "kollade" på ett par videoklipp. hehe

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Någon av er som vill göra en sambeställning från internationella hobbyking butiken (inte Europa)???

c:a 30 usd i frakt som vi kommer att dela på.

Permalänk
Hjälpsam

Vad körde du för material och elektronik till den? Ser riktigt smutt ut.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Fy vad trevligt!

Vad hittar ni depron? Köper ni från hobby butiker eller från något annat ställe?
Väntar själv på lite reservdelar så ska helikoptern upp igen efter några månader

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Vad körde du för material och elektronik till den? Ser riktigt smutt ut.

OrangeRX RX3S 3-Axis Flight Stabilizer w/DSM2 Compatible 6CH 2.4Ghz Receiver
Hi modell 1000kv motor
10x6 propp
billigaste 9g servon
basic 30A ESC
2 olika 1000mAh batteri
DX6i

Smältlim + depron

Depron används som underlag till värmeslingor i golv. Lätt att få tag på i Sverige, men varierande priser, tala inte om vad du kommer använda det till då dom kommer tycka du är dum i huvudet om du säger bygga flygplan.

Har beställt mycket olika delar från dx.com och från hobbyking.
Hobby skall hållas så billigt som möjligt med maximal rolighet.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Fy vad trevligt!

Vad hittar ni depron? Köper ni från hobby butiker eller från något annat ställe?
Väntar själv på lite reservdelar så ska helikoptern upp igen efter några månader

Jag gjorde misstaget att köpa från järnia, vill inte berätta vad det kostade (pinsamt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Fy vad trevligt!

Vad hittar ni depron? Köper ni från hobby butiker eller från något annat ställe?
Väntar själv på lite reservdelar så ska helikoptern upp igen efter några månader

Depron eller motsvarande hittar man hos kakel-/golvfirmor och en del byggvaruhus, som tex bauhaus eller hornbach. Det används som isolering när man lägger golv. Jag vet inte var du bor, men jag har tex köpt på kakelpalatset i Mölndal.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av foxzox7:

Fy vad trevligt!

Vad hittar ni depron? Köper ni från hobby butiker eller från något annat ställe?
Väntar själv på lite reservdelar så ska helikoptern upp igen efter några månader

Skrivet av Farenheit:

Jag gjorde misstaget att köpa från järnia, vill inte berätta vad det kostade (pinsamt).

15 plattor 60*80cm 5mm 200kr
http://www.bauhaus.se/xps-dampningsplatta-5mm.html

Vad jag tänker köpa i alla fall till depronbygge. Funderar på vinge i kapasvia botten och spryglar med depron ovansida.

Kapaskivor har jag köpt här (det är de lite kompaktare och tyngre varianten, inte som dollartree foam) - hojta om ni hittar de lätta och/eller billigare skivor.
http://www.svexo.se/kapaskiva-5mm-50x70cm-vit-p-16823-c-433.a...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Depron eller motsvarande hittar man hos kakel-/golvfirmor och en del byggvaruhus, som tex bauhaus eller hornbach. Det används som isolering när man lägger golv. Jag vet inte var du bor, men jag har tex köpt på kakelpalatset i Mölndal.

Bor i jönköping, så det finns ingen hobby butik i närheten precis
Kollat på k-rauta men där hade de inte.

Permalänk

Alla gillar bilder.

J20

torkat

trainer

trasigt trainer

Permalänk
Medlem

Har f22 ritningarna från rcpower som jag en vacker dag ska bygga:) Har även några andra från dem men den ser jag mest fram emot

Permalänk
Medlem

en trött trainer ja

hoppas på bra flygväder i helgen, ska fixa fpv-huv till klubbens Bixler, så ska de testas att flyga fpv med den..
har ju en Versa Wing som jag kan sätta i FPV med, men vill testa Bixlern.

och nu har man grejat i hobbyrummet, fick en bordsskiva och två hurtsar av frugans syster, så nu har man större byggbord och fler lådor. woho! haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

En liten film från en flygning igår kväll/natt
Synd att det är med GoPro, så kvaliten är inte den bästa, men man ser ju den

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Grymt. Har blåst och regnat här senaste dagarna. Helt värdelöst.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Farenheit:

Alla gillar bilder.
http://i.imgur.com/ej6viY0.jpg

trasigt trainer

Trainer? Med de roderytorna ser det snarare ut som en hardcore 3D modell ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

ääh utslagsbegränsning vettu

Idag blir det säsongens första inomhusflygning.. yey!
Ska bli kul att skapa oljud och orkanvindar med Quaden. XD

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hjälpsam

Nytt projekt på gång, skall lära mig lite sportig 3D hade jag tänkt. En 1m EEP kärra med fet motor så skall vi se vad som händer

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Najs najs!
blir säkert fin fint för inomhussäsongen!!

Var ute i skogen igår, i Dalarna.. och filmade lite..

Visa signatur

Haha.. Se på fan..