Permalänk

Demodator, värd?

Vad tycker ni om den här för det priset? Öppnad förpackning står det, vet inte riktigt vad det innebär.

http://cdon.se/hemelektronik/17inch_thor_veor_intel_core_i7-4...

Permalänk

Bra och att förpackningen är öppnad

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Ja antagligen så är förpackningen öppnad...

Permalänk
Medlem

Eller, eller, för att vara lite dåraktig o gissa på att förpackningen är öppnad.

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk

Okej okej men skulle ni köpt den om ni var ute efter en 17" med SSD och hyfsad grafik?

Permalänk
Medlem

Helt ok pris, fast skulle jämföra den med annat först då den kanske inte är så prisvärd trots allt då min kunskap om laptopar sviker

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Varför är den återlämnad kan man tänka sig, som denna skärmen.

http://cdon.se/hemelektronik/24inch_aoc_e2450swdak_tn_24%22_o...

Tänk om det är något pixelfel på produkten osv.

Permalänk
Skrivet av Hayan:

Varför är den återlämnad kan man tänka sig, som denna skärmen.

http://cdon.se/hemelektronik/24inch_aoc_e2450swdak_tn_24%22_o...

Tänk om det är något pixelfel på produkten osv.

Dom hade nog inte fått sälja den om det är fel på varan, chansen är väl att köparen helt enkelt ångrat sig eller nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hayan:

Varför är den återlämnad kan man tänka sig, som denna skärmen.

http://cdon.se/hemelektronik/24inch_aoc_e2450swdak_tn_24%22_o...

Tänk om det är något pixelfel på produkten osv.

Nu ska jag inte vara kaxig och säga att jag har rätt men dem flesta butikerna har "pixelgaranti" så för att du ens ska kunna lämna tillbaka en trasig skärm med pixel fel så måste 3 pixlar vara döda bredvid varandra eller så tror jag det är 7-8st utspridda för att ens butikerna tar tillbaka skärmarna.. Detta är pga att dom olika skärmtillverkarna har denna garantin, tror om något av följande händer då har butiken rätt till att skicka tillbaka skärmen till tillverkaren.

Och till OT's fråga så vet jag faktiskt inte så mycket om laptops mer än att förpackningen är öppen, så vill säga DEMO ex.. Den kan ha används som visiningsdator på något event, någon kanske har köpt den och ångrat sig efter någon dag (distansköps lagen) och då har inte dom rätt till att sälja varan till fullpris längre CDON.

MVH
jensen.

Permalänk

Sen har man väl rätt att ångra sig om det skulle vara pixelfel eller så? Distansköplagen...

Permalänk
Skrivet av Wanderer of:

Sen har man väl rätt att ångra sig om det skulle vara pixelfel eller så? Distansköplagen...

Det stämmer, men nu pratar du om två saker på samma gång.
1. Man har rätt att ångra sitt köp enligt distansavtalslagen.
2. Man har rätt att reklamera varan (och få den lagad) enigt konsumentköplagen.

Man kan bara göra det ena eller det andra.
En eller ett par trasiga pixlar är enligt vissa butiker inte att anse som fel i varan, och därför går det inte alltid att reklamera. Därför är det troligtvis många som "ångrar" skärmar som har ett par trasiga pixlar eftersom det är ett enklare sätt att få tillbaka pengarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanderer of:

Öppnad förpackning står det, vet inte riktigt vad det innebär.

haha kvällens garv.

Om man vill ha en sån där dator så är det en bra deal. Ingen superdeal om man inte redan var väldigt intresserad, 18% för att det är öppnad förpackning är ju inget supererbjudande.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Mm tänkte mest på ren ångerrätt.

Om den inte är i väldigt dåligt skick gör det inget att det är demo för mig. Ska ändå ha den istället för stationär och ha på den i stort sett 24/7...

Permalänk
Medlem

Danskt tangentbord men det kanske kvittar.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.