Problem med grafikkort hos webbhallen

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej,

att skicka ut en ny produkt innan den första är felsökt är något vi gör ganska ofta så att kunden ska slippa vänta på ersättningsprodukten.
Vi gör det dock i princip enbart i de fall där vi är så tillfreds med felbeskrivningen att vi anser att det är uppenbart att det är fel på produkten.

I samband med detta ställer vi ut en faktura på ersättningsprodukten men så fort vi testat och konstaterat felet så makulerar vi den fakturan och kunden behåller helt enkelt den nya produkt han fått medan vi går till leverantören och kräver en ny av dem.
Testas produkten felfritt så får man dock skicka tillbaka sin produkt eller betala fakturan helt enkelt.

Ett smidigt sätt att hålle nere väntetider för kunderna och minska arbetsbelastningen för oss med uppföljning och allt.

I det här fallet blev det lite missförstånd internt hos oss och fakturan på ersättningsprodukten makulerades redan innan vi felsökt kortet och det kort vi felsökt men inte hittat fel på skickades tillbaka. (Om kortet fortfarande strular ute hos kund vet vi ju dock inte än.)

Men summa sumarum: risken för att det fortfarande är strul med kortet, även om vår serviceavdelning fått det till att det är felfritt i kombination med att vi redan makulerat fakturan samt det faktum att min kollega precis ställt en kall julmust på mitt skrivbord gjorde att vi i detta fallet kände "låt gå".

Nytt kort av leverantören får vi ju dock inte såklart: TS har ju (kommer att ha) båda korten hos sig, för att få ett nytt måste vi ju skicka tillbaka ett trasigt och så är inte fallet här.

Isåfall förstår jag bättre.

Om jag får problem i framtiden ska jag vänta tills någon av er har Julmust på bordet, noted

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Riktigt bra gjort WH

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk

Köpte förra veckan ett gigabyte 760 hos webhallen satte in de och märkte att dator började brumma vid spelande.. Körde några tester i Furmark och började tjuta som tusan.. Tänkte de e väll bara att ringa till webhallen och fråga vad man ska göra..

Bestämde mig dock för att göra ljudfil av whinet och screenshot på testet. Skuvade bort sida för att verkligen höra. Och fick då den tråkiga nyheten att de va i själva verket ej grafik kortet som låter utan PSU:n OCZ 1250 Z hade ett 9600gt innan troligen så låg belastning på psu:n så jag aldrig märk det. Självklart är nätagget 2-3 år gammalt så inte jag kan göra åt detta.. tråkigt dock när de händer och ja antar att de ej skulle bli nån skillnad iaf omen man bytte till t.ex ett 760 från asus eller msi lr dylikt.

Fast det spelar ju ingen roll när de ej kommer från nyköpta grafik kortet iaf.

Shit happens när man ska uppgradera. Får väll bara hoppas att hårdvaru tillverkarna för PSU, grafik kort kommer på nått eller gör dem så stadiga och bra i framtiden så man ej behöver drabbas av sånt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Köpte förra veckan ett gigabyte 760 hos webhallen satte in de och märkte att dator började brumma vid spelande.. Körde några tester i Furmark och började tjuta som tusan.. Tänkte de e väll bara att ringa till webhallen och fråga vad man ska göra..

Bestämde mig dock för att göra ljudfil av whinet och screenshot på testet. Skuvade bort sida för att verkligen höra. Och fick då den tråkiga nyheten att de va i själva verket ej grafik kortet som låter utan PSU:n OCZ 1250 Z hade ett 9600gt innan troligen så låg belastning på psu:n så jag aldrig märk det. Självklart är nätagget 2-3 år gammalt så inte jag kan göra åt detta.. tråkigt dock när de händer och ja antar att de ej skulle bli nån skillnad iaf omen man bytte till t.ex ett 760 från asus eller msi lr dylikt.

Fast det spelar ju ingen roll när de ej kommer från nyköpta grafik kortet iaf.

Shit happens när man ska uppgradera. Får väll bara hoppas att hårdvaru tillverkarna för PSU, grafik kort kommer på nått eller gör dem så stadiga och bra i framtiden så man ej behöver drabbas av sånt här.

Försöker du ragga upp ett nytt nätagg från webhallen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Försöker du ragga upp ett nytt nätagg från webhallen eller?

Fick samma vibbar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Köpte förra veckan ett gigabyte 760 hos webhallen satte in de och märkte att dator började brumma vid spelande.. Körde några tester i Furmark och började tjuta som tusan.. Tänkte de e väll bara att ringa till webhallen och fråga vad man ska göra..

Bestämde mig dock för att göra ljudfil av whinet och screenshot på testet. Skuvade bort sida för att verkligen höra. Och fick då den tråkiga nyheten att de va i själva verket ej grafik kortet som låter utan PSU:n OCZ 1250 Z hade ett 9600gt innan troligen så låg belastning på psu:n så jag aldrig märk det. Självklart är nätagget 2-3 år gammalt så inte jag kan göra åt detta.. tråkigt dock när de händer och ja antar att de ej skulle bli nån skillnad iaf omen man bytte till t.ex ett 760 från asus eller msi lr dylikt.

Fast det spelar ju ingen roll när de ej kommer från nyköpta grafik kortet iaf.

Shit happens när man ska uppgradera. Får väll bara hoppas att hårdvaru tillverkarna för PSU, grafik kort kommer på nått eller gör dem så stadiga och bra i framtiden så man ej behöver drabbas av sånt här.

2-3 år gammalt? Kontakta Ocz eller webhallen, du har fortfarande garanti kvar på agget.

Permalänk
Medlem

Jag känner mest att jag vill ha addressen till där ni sitter så jag kan skicka en hel back julmust nästa gång jag behöver snabb service

Permalänk
Skrivet av careau:

Försöker du ragga upp ett nytt nätagg från webhallen eller?

Skrivet av Tehlamah:

Fick samma vibbar...

Hehe nejdå de e bara o gilla läget.. Menade bara att det är något att tänka på om nån får coil whine är de ej säkert det är ditt nya grafik kort som låter.

Nätagget som jag fått erfara kan vara boven i dramat.

Ska kolla upp när nätagget var köpt och för övrigt tror ja de var från inet om ja inte minns helt fel.

Permalänk
Skrivet av Destromath:

2-3 år gammalt? Kontakta Ocz eller webhallen, du har fortfarande garanti kvar på agget.

Datum: 2011-06-26

OCZ ZX-series1250W 80+ GULD 1 899 kr 1 st

mycket riktigt det var från inet.. Men vaddå använder datorn varje dag blir svårt att skicka in nätagget o va utan 1-många veckor..
Sen är ju dock frågan hur dem ska kunna testa när det kan va olika beroende på deras testrigg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Datum: 2011-06-26

OCZ ZX-series1250W 80+ GULD 1 899 kr 1 st

mycket riktigt det var från inet.. Men vaddå använder datorn varje dag blir svårt att skicka in nätagget o va utan 1-många veckor..
Sen är ju dock frågan hur dem ska kunna testa när det kan va olika beroende på deras testrigg.

Det jag säger är att får du Coilwhine från det så vet jag inte om det går som garantiärende men det jag säger är att om det gör det så har du fortfarande garanti på agget, nätagg brukar ha 5+ år i garanti .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endi:

Jag känner mest att jag vill ha addressen till där ni sitter så jag kan skicka en hel back julmust nästa gång jag behöver snabb service

http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker

Där står allt. Solna-butiken är huvudkontoret (det var det sist jag kollade iaf).

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjo.

Ser ut som något gått snett i våra rutiner. Our bad.

Vi löser så du kan behålla båda. Om det gamla inte funkar så har du inte förlorat något, om det gamla trots allt funkar så har du gratis SLI och kan komma in o fragga lite extra gött på våra battlefield-servrar
Dock skulle jag behöva ordernr eller RMA-nr bara så jag kan kolla vad som hänt och se till att du inte får något efterkrav eller så.

Sounds fair?

Ursäkta besväret.

Saknar ord.. Det kallar jag kundservice! Är det såhär ni behandlar era kunder vid reklamationer så är ni det bästa exemplet på hur ett IT-företag ska bemöta sina kunder.

Hoppas bara inte folk försöker lura till sig en gratis produkt för att ni gjorde såhär..Vore patetiskt. För jag tror att det Webhallen gjorde nu, var ett undantag (ge bort den defekta produkten gratis alltså)

Iaf jag blir glad av att läsa sånt här!

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Tummen upp!

Jag som precis suttit uppe hela natten och knåpat ihop ett datorpaket för 16 lax som jag hade tänkt lägga en order på nästa vecka, det lutade mellan ert företag och ett annat, men med ett sånt service tänkt, som värnar om kunden så pass mycket så är det ingen snack om saken vars jag kommer beställa ifrån!

Permalänk

Imponerande service! Jag återvänder ofta till webhallen då deras service alltid varit i toppklass, men det här var ett steg över det vanliga. Jag fick dock en bra deal av webhallen när jag köpte en ipad men fick fel (en dyrare) modell. Påtalade detta och fick behålla den mot halva mellanskillnaden. En bra deal och ett rent samvete.:)

Permalänk
Antielefant
Skrivet av MindRipper:

Datum: 2011-06-26

OCZ ZX-series1250W 80+ GULD 1 899 kr 1 st

mycket riktigt det var från inet.. Men vaddå använder datorn varje dag blir svårt att skicka in nätagget o va utan 1-många veckor..
Sen är ju dock frågan hur dem ska kunna testa när det kan va olika beroende på deras testrigg.

Inet har vid ett flertal tillfällen gått med på att skicka utbytesvara först, mot faktura, och sedan ta in den gamla och kreditera mot faktura. Precis som Webhallen /egentligen/ skulle ha gjort i det här fallet.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vilket nätaggregat har du?

Corsair 650w, funkar finfint. Jag ska koppla in det defekta och testa lite idag :).

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB