Grand Theft Auto V kan dyka upp på PC tidigt nästa år

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto V kan dyka upp på PC tidigt nästa år

Turerna kring en eventuell lansering av Grand Theft Auto V för PC fortsätter sedan både Intel och andra källor indikerat att spelet kan dyka upp inom en inte allt för avlägsen framtid.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Helt underbart! Har vägrat att köpa till konsol även om suget varit stort. Men nu jävlar ska det spelas

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas på det, har spelat det på konsoll men klarade inte av att spela det i 20-30fps, det laggade helt enkelt för mycket.

Permalänk
Medlem

Äntligen, då slipper man alla som klagar i konsol-trådarna!

Permalänk
Medlem

Bara att hoppas antar jag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Haha helt perfekt! Hoppas bara att tiden går fort nu. xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Detta är verkligen en bra nyhet för oss pc gamers! Känns riktigt bra och framför allt ljust ut!

Har inte köpt det till konsol men jag har nyligen installerat GTA IV istället! Njuter av spelet

Ni som inte skrivit på er på listan, Gör det!:D

http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-release-gta-v-...

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Nice, sist jag spelade GTA på pc så ringde man upp brorsan via v90 modem och körde death match...

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Medlem

Precis som att det är något nytt att Rockstar släpper spelen senare till PC. Förstår också detta med att någon kanske betalade mycket pengar för att få ut spelet till consoler först då det är den största marknaden.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Superman mod till GTA V, ja tack!

Permalänk
Medlem

Låter härligt detta, är skönt för ens själ att man inte stöttade detta tramset genom att köpa PS3-varianten.

Permalänk
Medlem

Vi kan ju hoppas! finns gott om spel innan jag inte klarat ännu

Ass Creed 3
Far Cry 3
Rome Total War
Bioshock Infinite

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Snälla rockstar bekräfta detta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

PC...

Jag förstår aldrig vad som är så svårt att inte vilja släppa det till PC, .

Kan säga att GTA V skulle säkert kamma hem dubbelt så många Guinness Rekord om PC hade fått vart med på 17'e September dagen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag förstår aldrig vad som är så svårt att inte vilja släppa det till PC, .

Piratkopiering.

Permalänk

För dom som föredrar Mus & Tangentbord!?

WTF!? Nej!!!

För dom som föredrar full HD / hög fps med mycket ögongodis på en kraftfullare spelplattform.

PC (STEAM/BP) - HDMI - TV - XBOX 360 Kontroll!?

Hört talas om det!?

Vägrat spela ett av mina favoritspel (singleplayer) genom alla tider på 8år gammal hårdvara.

Endast BF3 som körs med Mus & Tangentbord i dagsläget resten går via Steam till TV (LG 60") tillsammans med min XBOX 360 kontroll :P.

Spelat så i ca 2år nu och det är hur nice som helst :).

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Piratkopiering.

Dock så har man redan lyckats cracka det till konsolerna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Detta är verkligen en bra nyhet för oss pc gamers! Känns riktigt bra och framför allt ljust ut!

Har inte köpt det till konsol men jag har nyligen installerat GTA IV istället! Njuter av spelet

Ni som inte skrivit på er på listan, Gör det!:D

http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-release-gta-v-...

Jag har skrivit på den och hoppas innerligt att spelet kommer till pc.

Men för att spelet inte ska släppas till pc har någon startat en signering som är uppe i 11 000 underskrifter. http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-games-dont-mak... Sjukt att någon vill göra något sådant.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av s029dg:

Nice, sist jag spelade GTA på pc så ringde man upp brorsan via v90 modem och körde death match...

Då har du ju med andra ord hoppat att spela GTA 3, Vice City, San Andreas och IV på PC.
Jag hade då 10Mbit fiber när GTA 3 släpptes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Så löjligt att det ska finnas företag som betalar för att begränsa spelutvecklare till enbart en plattform under X antal månader. Men jag antar att pengar styr det mesta i denna värld.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av TonyB4ngZ:

För dom som föredrar Mus & Tangentbord!?

WTF!? Nej!!!

För dom som föredrar full HD / hög fps med mycket ögongodis på en kraftfullare spelplattform.

PC (STEAM/BP) - HDMI - TV - XBOX 360 Kontroll!?

Hört talas om det!?

Vägrat spela ett av mina favoritspel (singleplayer) genom alla tider på 8år gammal hårdvara.

Endast BF3 som körs med Mus & Tangentbord i dagsläget resten går via Steam till TV (LG 60") tillsammans med min XBOX 360 kontroll :P.

Spelat så i ca 2år nu och det är hur nice som helst :).

Ibland så önskar man att man skulle kunna leva med auto aim så handkontroll fungerar men ikke =/

Bara bilspel och Assassins Creed som fungerar för mig med handkontroll.

Permalänk
Avstängd

Man kan inte annat än älska Los Santos.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Piratkopiering.

Fast 90% köper just GTA till pc för den feta online upplevelsen.. som man mer eller mindre inte kan köra pirat för att få va? Såvida det inte är sunkiga kompromisser likt privat servrar på WoW.

Piratkopierings teorin håller inte i mina ögon, inte för gta.. då gta fansen om några köper alltid nästan när det finns multiplayer.
Sen finns det väl även folk som "flashar" för o kunna köra spel osv på xbox eller vafan allt heter där som borde gå inom samma kategori va?
Rätta mig vid fel.. inte så superhajj på konsoller

Och rockstar vet själva att "piratkopieringen" inte kommer göra så dom går back i en PC lansering p.g.a den enorma fanbasen.. Så jag tror det är något annat som gör att dom haltar ner det som fan.

Nu hatear jag inte på dig då utan mer generellt på argumentet piratkopering som jag sett så många konsoll snubbar skriva.

Ser bara fördelar för rockstar med en PC lansering och det gör nog dom med så är säker på att det kommer.. förr eller senare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Dock så har man redan lyckats cracka det till konsolerna.

Jo, men skillnaden på hur många som kan göra det på sin konsoll och mängden som kan gå in på tpb/etc för sin PC är enorm.

Skrivet av znorlaxvbg:

Fast 90% köper just GTA till pc för den feta online upplevelsen.. som man mer eller mindre inte kan köra pirat för att få va? Såvida det inte är sunkiga kompromisser likt privat servrar på WoW.

Har du någon källa på dessa "90%"?

Nej, men kan hålla med dig till viss nivå.
Men i det här fallet kanske Rockstar valde att skjuta på PC, och inte ens uttala sig om det, för att få fler att köpa till konsoll.

Missta mig inte för en sådan som laddar ner etc.
Köpte det till PS3, och kommer köpa det till PC också.

Permalänk
Medlem

Fett, den som väntar på något gott...

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Piratkopiering.

Som finns på konsol med.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Som finns på konsol med.

Läs min post några rader upp.

Permalänk
Medlem

show youre face till personen som betalade dom att inte släppa på pc

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Jag har skrivit på den och hoppas innerligt att spelet kommer till pc.

Men för att spelet inte ska släppas till pc har någon startat en signering som är uppe i 11 000 underskrifter. http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-games-dont-mak... Sjukt att någon vill göra något sådant.

11k dirty console peasants