Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk

Såg att Berserk Golden Age Arc iii Descent har släppts på Bluray i Japan! Någon som vet när den kommer upp på någon streaming tjänst?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Skrivet av hazed:

Såg att Berserk Golden Age Arc iii Descent har släppts på Bluray i Japan! Någon som vet när den kommer upp på någon streaming tjänst?

Google is your friend
http://kissanime.com/Anime/Berserk-Golden-Age-Arc-III-Descent...

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk

Älskar nya Kingdom <3 sjukt bra serie som folk borde se!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Börjar nu i veckan om jag förstår det hela rätt?

Är ifs en amerikansk anime så jag har inte allt för stora förhoppningar....

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SeF.Typh00n:

Anledningen till att jag söker efter kortare serier är från när en polare rådde mig att se på Bleach och One Piece. Men det är ju nästan 1000 avsnitt totalt, vilket drog ner motivationen något...

Så det är framförallt lättare att se på serierna som bara är någon enstaka säsong om ens det

Tack så mycket för tipsen!

Elfen Lied och Serial Experiments Lain är att rekommendera

Skrivet av Vimm:

http://i.imgur.com/3HIJbwO.jpg

Efter en fyra år lång animetorka har jag äntligen fastnat för en ny serie. Shingeki no Kyojin (Attack on Titan). Rekommenderar den starkt. Rätt så förutsägbar men grym kvalité på animeringen, karaktärerna, musiken och utförandet. (Production I.G). Brände igenom samtliga släppta episoder på en och samma dag. Chockad!

Kunde inte sagt det mycket bättre själv! Shingeki no Kyojin är en av de första serierna jag följt på åratal och är redan en av mina självklara favoriter. Spänningen byggs upp för varje avsnitt som går och det är riktigt svårt att hålla sig från att läsa mangan...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Elfen Lied och Serial Experiments Lain är att rekommendera

Argh!

Min "Att se" lista är ju helt galet lång nu. Jag får ju ligga i om jag ska kunna se alla jag har planerat

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SeF.Typh00n:

Argh!

Min "Att se" lista är ju helt galet lång nu. Jag får ju ligga i om jag ska kunna se alla jag har planerat

Missminner jag mig inte är båda serierna ~12-13 avsnitt så de passar ypperligt om du vill ha någonting som kan ses igenom på under 5 timmar

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Argh!

Min "Att se" lista är ju helt galet lång nu. Jag får ju ligga i om jag ska kunna se alla jag har planerat

Du kan göra den kortare genom att direkt radera Elfen Lied från den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Du kan göra den kortare genom att direkt radera Elfen Lied från den.

En riktig kännare måste veta smaken av skit, klart han ska se den.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

En riktig kännare måste veta smaken av skit, klart han ska se den.

Jo det kanske är så att man bör ha sett den, bara för sakens skull. Att säga att det är en bra serie vore dock rätt långt från sanningen.

Permalänk
Medlem

Kan gladligen erkänna att jag gillade Elfen Lied när jag såg den för en herrans massa år sedan.

På temat töntiga serier så såg jag färdigt på andra säsongen av Oreimo igår. Det är lite pinsamt att medge, men jag gillade den.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=R3A3Boa2ug0 - det svänger ju ...

Skrivet av m0rk:

Börjar nu i veckan om jag förstår det hela rätt?

http://www.youtube.com/watch?v=pYW2GmHB5xs

Är ifs en amerikansk anime så jag har inte allt för stora förhoppningar....

Ska nog inte döma den för hårt på förhand!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Attack on Titan började så jävla bra, sjuk pace de första 9 episoderna sen blev det halv filler av det hela. Serien är i stort sätt ikapp mangan och jag har tappat allt intresse för animen. Synd att de var tvungen att påskynda den.

Permalänk

Rozen Maiden 2013 Blueray box till europa när?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att Rozen Maidens amerikanska utgåva kommer nästa höst. Dock är det Sentai Filmworks som licensierat serien och de är lite petiga med BD-regioner om jag förstått det rätt, i värsta fall kan du få vänta länge.

Funimation har varit lite snällare och även låtit européer spela deras skivor, åtminstone de jag köpt.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Skrivet av aake:

Jag skulle tro att Rozen Maidens amerikanska utgåva kommer nästa höst. Dock är det Sentai Filmworks som licensierat serien och de är lite petiga med BD-regioner om jag förstått det rätt, i värsta fall kan du få vänta länge.

Funimation har varit lite snällare och även låtit européer spela deras skivor, åtminstone de jag köpt.

Ah, tackar.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Vän fråga mig igår om föregångare till Azumanga, vilka solcom som fanns.
Ja, vilka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att börja kolla anime igen?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

En.. vuxen Brock?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Healinganime för höstmörkret, Non Non Biyori är tunga grejor.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Anime är inte samma grej längre, förut satt man på irc och /a/ och diskuterade med subbarna, men nu har alla lagt av, typ gg, Eclipse, Static-subs, UTW. Jag har dock börjat kolla på fifth stage som ger en lite nostalgivibbar men, jag tror jag har blivit för gammal.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag satt och funderade på detsamma för fåtal.. månader sedan. Men det är inte åldern, själva serierna eller ens industrin. Känns mer som att man inte har tid, att man sållar bort det som inte direkt verkar intressant alternativt nytt och inte bara omgjort.
Jag menar, förutom att man hunnit se det mesta så har man på det hela lyckats komma ikapp så att säga. När man började så var all anime ny och det fanns så mycket utav det då man hade hela 80-, 90- och 00-talet på sig. Nu har man 10-talet att gå igenom och därmed blir utbudet något fattigare på det allra bästa.
Trots allt, 80-talet bestod inom anime av 90% skit. 90-talet likaså. 00-talet var inte bättre och vi kan väl hoppas på att 10-talet går i samma fotspår och inte blir sämre.
Att man sedan inte spenderar sin tid på anime-planet, sancon, #(X'__') och istället idlar och minns på r/a/dio har ganska mycket att göra med att man är för upptagen för att leta upp nya hak. Och där gamla lägger ned tar nya över. Jag menar, har det någonsin funnits så många.. engagerade som nuförtiden? De riktigt nördigaste försvinner nästan i mängden, känns det som.
Att sen själv försöka börja igen på gamla spår.. mja. Jag har lärt mig min läxa sedan man hoppade sömnen innan tenta pga att man inte kunde sluta kolla på Nodame Cantabile Paris-hen. Visst, man är äldre och får mest huvudvärk av att sitta för länge. Och polare som är intresserade jobbar, pluggar och sköter barn så ingen har tid att bara chilla.
En fördel med att bli gammal på anime och manga är att man redan sett allt och därmed får lättare att sålla. Och de nya ser en som en sage för att man kan referera gitarren i en av de sista låtarna i Berserk Advent till Touhou och Metro 2033, alternativt gammalt möggel som inte kan uppskatta det fantastiska med Fairy Tail.
En nackdel med att bli gammal på anime och manga är ju att man själv inte har ork eller tid att spendera en dag eller en kväll på serier, samt att man tänker "meh, redan sett på sätt och vis." om Sakamachi no Apollon. För att inte tala om att man nästan skäms för att ha kollat igenom hela DearS.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ugh, började på Watamote igår. Hemsk serie till en start, i positiv bemärkelse. Var länge sedan man kände sig så okomfortabel. Jävla högstadiet.
Och avslutade Gargantia. Något mesigt slut, men ok rakt igenom. Kommer inte se om.

Fler serier som ger en obehag, typ koma-Asuka och hela Koi Kaze?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

För dem som är intresserade så har Hajime no Ippo: Rising som skall vara säsong 3 börjat sändas.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk

Någon som vet om det kommer något mer om denna kille och hans "rustning" till bror??
Eller ska han fortsätta att ha sin automail arm och ska Alphonse (stavning) fortsätta att vara "rustning"??

Fullmetal Alchemist a.k.a Hagane no renkinjutsushi (stavning)

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Skrivet av LightForz:

Någon som vet om det kommer något mer om denna kille och hans "rustning" till bror??
Eller ska han fortsätta att ha sin automail arm och ska Alphonse (stavning) fortsätta att vara "rustning"??

Fullmetal Alchemist a.k.a Hagane no renkinjutsushi (stavning)

Vad har du sett av Fullmetal Alchemist? Det finns Fullmetal Alchemist TV, Fullmetal Alchemist Brotherhood (följde mangan rakt av), Fullmetal Alchemist the Movie: Conqueror of Shamballa och Fullmetal Alchemist: The Sacred Star of Milos. Mangan är ju färdig så det lär inte komma någon ny serie som följer Brotherhood temat inom de närmsta åren :/

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Skrivet av hazed:

Vad har du sett av Fullmetal Alchemist?
Det finns Fullmetal Alchemist TV,
Fullmetal Alchemist Brotherhood (följde mangan rakt av),
Fullmetal Alchemist the Movie: Conqueror of Shamballa och
Fullmetal Alchemist: The Sacred Star of Milos.
Mangan är ju färdig så det lär inte komma någon ny serie som följer Brotherhood temat inom de närmsta åren :/

Jaha?! 2 filmer som jag helt har missat. Dom måste jag se.
Finns det med i manga tidningarna är vad som vissas i "tv" serierna?

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Skrivet av LightForz:

Jaha?! 2 filmer som jag helt har missat. Dom måste jag se.
Finns det med i manga tidningarna är vad som vissas i "tv" serierna?

Skulle nog säga så här men kan ha fel och då kan någon snäll själ rätta mig:

Fullmetal Alchemist (FMA) TV släpptes medan mangan var aktiv så de följer den inte utan använde bara karaktärerna.
FMA Conqueror of Shamballa är någon fortsättning i samma värld som TV-serien utspelade sig på.

FMA Brotherhood (baseras på mangan) vill minnas att scener och dialoger i denna tv-serie var direkt tagna ur mangan.
FMA Sacred Star of Milos bygger vidare på dessa karaktärer och i Brotherhood-världen.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Någon som vet om det kommer något mer om denna kille och hans "rustning" till bror??
Eller ska han fortsätta att ha sin automail arm och ska Alphonse (stavning) fortsätta att vara "rustning"??

Fullmetal Alchemist a.k.a Hagane no renkinjutsushi (stavning)

Utefter vad du säger verkar det som att du inte sett Full metal alchemist: brotherhood som är serien med det riktiga slutet. Den gamla serien följer bara mangan i starten och spårar sen ut med ett original ending som ej är loremässigt korrekt.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Kanske dags att börja kolla anime igen?

_Lyi2RSVxqg

Man hoppades ju att de där specialarna skulle vara så mycket bättre än vad de var. Nåja.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."