Rift: Planes of Telera

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

Börjar också bli lite sugen på ett mmorpg spel.. Och funderat på att testa rift.. Jäklar vad jag älskar eran spelfilosofi..

Tveka inte att testa Rift. Även om det inte skulle falla dig i smaken, så kostar det dig inget.

En "win win" situation.

Permalänk

Har precis hittat rift och gillar det skarpt, många som kör härifrån?
Kör på blightweald.

Permalänk
Medlem

Slutade när det blev f2p...

Permalänk
Skrivet av Krucix:

Slutade när det blev f2p...

Jaså varför då?

Rift har en otroligt generös F2P modell jämfört med alla andra F2P titlar på marknaden. Det är betydligt mer folk online nu jämfört med innan F2P releasen, vilket ju bara är positivt.

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Har precis hittat rift och gillar det skarpt, många som kör härifrån?
Kör på blightweald.

Hej,
Vi är ett gäng svenskar som lirar på Blightweald. Peta in en ansökan på www.teamsweden.net så kan du vara med och lira.
Ett raidlag håller på att formas just nu så vill du vara med på det är det bara att säga till en Officer in-game eller skriva på forumet.

Mvh
Team Sweden Gaming - www.teamsweden.net

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Skrivet av eccentrïc:

Hej,
Vi är ett gäng svenskar som lirar på Blightweald.

Kul att se att det kommit fler Svenska gillen till Blightweald. Det var en brist vara innan F2P releasen.

Permalänk
Medlem

Spelat rift lite från och till tidigare.

Är tillbaka och lirar lite, men tycker det går fruktansvärt trögt att levla 50-60 (är just nu 52). Även med 80% potion känns det segt, nån som har tips på vad man bör köra för att levla snabbt? Kör en hel del IA, men som sagt, går inte fort...

Permalänk
Medlem

Fick för mig att ladda ned rift och logga på, har de ändrat något med utseendet på ens chars? Känns som alla såg betydligt mörkare ut än tidigare.

Efter att jag loggat på så tappade jag dock direkt suget, utan någon hyfsad pvp så lockade inte liret mig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Kul att se att det kommit fler Svenska gillen till Blightweald. Det var en brist vara innan F2P releasen.

Ja, det var faktiskt när många av oss spelat igenom Guild Wars 2 och sökte en ny utmaning som Rift F2P dök upp och vi nappade på det. Spelet blir bättre i End game än vad det är att levla så det är omvänd effekt mot Guild Wars 2.

Träffas TSG och Friskyttarna på Dreamhack Winter 2013 kanske? Vi ska iallafall dit med en 15-20 personer som det ser ut just nu.

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Skrivet av eccentrïc:

Träffas TSG och Friskyttarna på Dreamhack Winter 2013 kanske? Vi ska iallafall dit med en 15-20 personer som det ser ut just nu.

Det är mycket möjligt att några medlemmar tar sig till Dreamhack på egen hand, men det är inget vi kommer att samordna. Vårt mål detta året var Gamescom i Köln och vi lade allt vårt krut där med speltester och intervjuer.

Jag hoppas att ni får det trevligt på Dreamhack.

Permalänk

Såg i denna blogg att saker kommer att hända i Rift Torsdag 24/10.
http://community.riftgame.com/en/2013/10/14/shard-unification...

Bland annat kommer några servrar försvinna och de som är där blir överflyttade till en annan server.

Citat:

Europe
Volan users will be migrated to Bloodiron
Blightweald users will be migrated to Gelidra
Argent users will be migrated to Zaviel
Nomi users will be migrated to Brisesol

Zaviel känns ju överfolkad redan nu, AH går segt som sirap stora delare av dagen, har haft väntetider på 5min och mer på enkla sök och bid.

Men vi får väl vänta o se hur det blir..

edit:
Trions lösning på AH problemet.

Citat:

We've added a limit of 200 auctions per character to the Auction House.

http://forums.riftgame.com/general-discussions/general-discus...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Trion's experiment med att slå ihop EU-servrarna blev ju inte så lyckat, överbefolkat på alla, och långa köer för att logga in.
De har nu öppnat en ny server (Typhiria), för att lätta på trycket lite, om de nu kan få någon att flytta dit frivilligt, lol.
http://forums.riftgame.com/general-discussions/general-discus...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Spelade Rift för ca 2 år sen, men slutade då. Tänkte prova igen nu och har en karaktär på Lv37, när jag loggade in så stod det dock att jag kunde transfera min karaktär till en annan server då min nuvarande server var till för "trial users". Frågan är då, vart ska man flytta?

Permalänk

Hm, blir genast lite sugen på att testa detta. Värt att skippa BF3 en stund och lira lite mmo kanske. Är de ett lätt spel för nybörjare?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Skrivet av TroNi:

Är de ett lätt spel för nybörjare?

Absolut.

Spelet guidar dig genom de första nivåerna och efterhand blir det mesta ganska självklart. Du kan också alltid fråga i chatten eller bli medlem i en klan.

Lycka till i Telera!

Permalänk
Medlem

Tänkte göra en ny gubbe idag på servern Geld.. något ikväll om någon vill haka på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade tänkt prova rift igen, inte spelat sedan spelet kom mer eller mindre.
Dock så har jag ett problem, kommer inte ihåg mitt lösen, och mailen jag hade till rift finns inte mer.
Har skrivit till dom men hopp om att kunna få tillbaks mitt account hehe.

Vilken sida, server etc ska man köra på nu för tiden? spelade på whitefall förut.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Skrivet av Runsy:

Hade tänkt prova rift igen, inte spelat sedan spelet kom mer eller mindre.
Dock så har jag ett problem, kommer inte ihåg mitt lösen, och mailen jag hade till rift finns inte mer.
Har skrivit till dom men hopp om att kunna få tillbaks mitt account hehe.

Vilken sida, server etc ska man köra på nu för tiden? spelade på whitefall förut.

Är 4 engelska servrar nu, och alla är 'Full', lol.

Citat:

Bloodiron PvP
Gelidra PvE
Zaviel PvE
Typhiria PvE

Om du får ordning på ditt account, så kan du själv flytta dina char till valfri server.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Verkar som att det blir bloodiron då, då det är den enda pvp servern.
Vet inte om jag ska fortsätta på befintlig gubbe eller börja om, då man tappat allt vad grundläggande förståelse för spelet är.

Är det någon skillnad på servrarna nu, med pve vs pvp dvs. är la lika mycket warfronts som spelas på båda
?

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Skrivet av Runsy:

Är det någon skillnad på servrarna nu, med pve vs pvp dvs. är la lika mycket warfronts som spelas på båda
?

Warfronts är instanserade och med tanke på att Rift idag använder "cross queuing", spelar ingen som helst roll om du är på en PvE eller PvP server.

Permalänk
Medlem

Ahh se där, ja får se vart man landar, förs ska man få svar ifrån Trion, och det kan tydligen ta en längre stund det av vad man läst.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Warfronts är instanserade och med tanke på att Rift idag använder "cross queuing", spelar ingen som helst roll om du är på en PvE eller PvP server.

Fast på en PVP server är det även open World PVP dvs att man kan slåss i vanliga zoner. Det r väl inte det på PVE?

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Sant så är det, men sedan kan man fundera på om det e som swtor/wow etc. Är det pvp server och det finns instance pvp så finns det mer eller mindre ingen world pvp

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Skrivet av loako:

Fast på en PVP server är det även open World PVP dvs att man kan slåss i vanliga zoner. Det r väl inte det på PVE?

Sant.

Men eftersom World PvP inte ger dig någon belöning förutom väldigt lite favor, är den typen av PvP inte direkt överflödande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Sant.

Men eftersom World PvP inte ger dig någon belöning förutom väldigt lite favor, är den typen av PvP inte direkt överflödande.

nej men det kan vara jobbigt eller kul beroende på vad man föredrar när man questar:)

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Finns det någon guild på Zaviel? Har lirat massor med mmorpg på hardcore nivå och även raidade jag i början av Rift (greenscale (namn?) mm. men är nu sedan f2p tillbaka igen på min rogue MM/Bard och är t1 redo. Muckar på GMU nu på fredag, så det blir då åter tid att raida FT och TOTDQ för att komma upp till t2 snarast. Gillar PvE mest men kör PvP när jag inte är så sugen på pve. Har mic och allt man kan tänka sig.

Eller så kanske man ska flytta till Gelidira / ( blightweald ) ?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewen:

Spelat rift lite från och till tidigare.

Är tillbaka och lirar lite, men tycker det går fruktansvärt trögt att levla 50-60 (är just nu 52). Även med 80% potion känns det segt, nån som har tips på vad man bör köra för att levla snabbt? Kör en hel del IA, men som sagt, går inte fort...

hehe 50-60 är en ren mardröm! mellan 52-60 tar det ca 5-7 timmar per level utan flask och konstant farmande i warfronts men mest IAs.. Det suger, indeed men om man köper 50-60 set för 3250 credits eller vad det är, så är du hur OP som helst

edit. huntrifts är bra att köra också från och med 52+

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Eller så kanske man ska flytta till Gelidira / ( blightweald ) ?

Hittar du inget gille på Zaviel och väljer att flytta till Gelidra, är du välkommen att spela med oss.

Lycka till i Telara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Hittar du inget gille på Zaviel och väljer att flytta till Gelidra, är du välkommen att spela med oss.

Lycka till i Telara!

Låter trevligt! Blir nog ett serverbyte. Orkar inte spela själv kommer hem på fredag. Vem kontaktar jag ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Vem kontaktar jag ?

Kikar du inom på vår sajt så möts du av en stor ikon med titeln "Bli medlem". Klicka på den så får du all information du behöver om hur du ansöker till oss.

Varmt välkommen!