Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem

När dyker ISO filen upp i nedladdningsmappen?
Mätaren står på 100% men det finns bara en SDC-fil.

Jag kan dock fortfarande pausa nedladdningen, den kanske inte är klar trots allt.

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

Fungerar alltså detta för W8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Fungerar alltså detta för W8?

Ja du får 2st win 8 vad jag kunde se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Ja du får 2st win 8 vad jag kunde se.

Gjorde detta för något år sen, alltså fixade W7 keys via Pellesoft. Loggade nu in på mitt konto, men Pellesoft säger att jag inte är "eligible". Behöver man göra någon aktivering igen? Hur gör man denna?

Sitter lite dumt till nu, installerat W8 Pro x64 och det visar sig att min produktnyckel är åt skogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Gjorde detta för något år sen, alltså fixade W7 keys via Pellesoft. Loggade nu in på mitt konto, men Pellesoft säger att jag inte är "eligible". Behöver man göra någon aktivering igen? Hur gör man denna?

Sitter lite dumt till nu, installerat W8 Pro x64 och det visar sig att min produktnyckel är åt skogen.

Som nämnts tidigare i tråden ser det ut som kontot varar i ett år.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Som nämnts tidigare i tråden ser det ut som kontot varar i ett år.

Vad jag menade var: kan man återfå rättigheterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Vad jag menade var: kan man återfå rättigheterna?

Ja, om du är student + bonusmedlem + mecenat.

http://www.pellesoft.se/communicate/user/studentlicens-valide...

Permalänk
Skrivet av Rolfsaurus:

Vad jag menade var: kan man återfå rättigheterna?

Är nästan säker på att du behöver betala för yterligare ett år som guldmedlem eller nått.

Permalänk
Medlem

Får man bara en nerladdning eller kan man skaffa alla olika operativsystem för 150 kr?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Får man bara en nerladdning eller kan man skaffa alla olika operativsystem för 150 kr?

Du får typ ett par nycklar av varje, xp, vista, win 7, win 8. +lite server os med.

Permalänk
Medlem

Still alive?

I så fall kör jag i slutet på månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

Still alive?

I så fall kör jag i slutet på månaden.

Det ska funka fortfarande

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Hej! Fick ett mail i torsdags förra veckan från pellesoft där det stod att han hade registretat mig på dreamspark bla bla och jag inom några minuter skulle få ett mail från microsoft med inloggningsuppgifter. Några dagar senare har jag fortfarande inte fått något mail från microsoft och när jag går in på mitt konto på pellesoft så är jag inte längre bonusmedlem!?

Visa signatur

Chassi:Corsair 350D Processor: i7 4770k Grafikkort:Zotac GTX 780 Moderkort:Asus Maximum Vi Gene (mATX) Nätaggregat:Corsair TX 850 Processorkylning:Corsair h100i Minnen:Corsair Vengeance 1600mhz Lagring:120GB Kingston ssd

Permalänk
Medlem

Hur funkar det om man får en Win8-licens? Kan man mata in den i Win7 och uppgradera, eller måste man göra en clean install?

Permalänk

Någon som vet ifall detta fortfarande fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickiallstr:

Någon som vet ifall detta fortfarande fungerar?

Puffar frågan. Köpte prenumeration av Microsoft förut men eftersom dom har slutat med Technet nu så vore det schyst med något annat alternativ.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Puffar frågan. Köpte prenumeration av Microsoft förut men eftersom dom har slutat med Technet nu så vore det schyst med något annat alternativ.

Skaffade det för någon månad sen. Tog ca 5 dagar efter registreringen innan jag fick mitt MSDNAA-konto. Lätt värt med tanke på hur mycket man får för endast 150kr

Visa signatur

C>++

Permalänk

Skickade in för 14 dar sedan men ännu inget gehör Inget kul när det står en ny dator och bara samlar damm... :/

Hur får man inloggningsuppgifterna?

Permalänk
Skrivet av kortleken:

Skickade in för 14 dar sedan men ännu inget gehör Inget kul när det står en ny dator och bara samlar damm... :/

Hur får man inloggningsuppgifterna?

Ännu inget svar frågan är om han gått under jorden? Är man blåst på summan tro.. Det funkade fint för några år sedan hmmm..

Permalänk
Medlem

Använde detta för att skaffa windows 7 back in the day runt 2011. Min windows 7 licens fungerar fortfarande men nu hade jag tänkt formatera om datorn och antar att jag behöver min licensnyckel. När jag loggar in på sidan står det att min åtkomst till dreamspark löpt ut vilket innebär att jag inte kan se licensnyckeln via dreamspark sidan. Jag kan heller inte ladda ned mjukvaran därifrån(men jag fortfarande har installationsfilerna på disk). Hur ska jag göra?

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Det finns program som gör backup på din aktivering samt program som gör att du kan se nyckeln.

Eller betala för ett år igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Använde detta för att skaffa windows 7 back in the day runt 2011. Min windows 7 licens fungerar fortfarande men nu hade jag tänkt formatera om datorn och antar att jag behöver min licensnyckel. När jag loggar in på sidan står det att min åtkomst till dreamspark löpt ut vilket innebär att jag inte kan se licensnyckeln via dreamspark sidan. Jag kan heller inte ladda ned mjukvaran därifrån(men jag fortfarande har installationsfilerna på disk). Hur ska jag göra?

Knivig sits du har hamnat i :/ Jag installerade själv om Windows för omkring 1 år sedan och då upptäckte jag att informationen på pellesoft.se var bristfällig angående hur man skulle gå tillväga/vad som gällde vid återanvändning av produktnyckeln. Jag såg då till att maila Pelle och få honom att lägga till följande information:

Skrivet av Pellesoft:

Om jag behöver installera Windows under eller efter att studierna har slutat

Allt du behöver göra är att spara den befintliga produktnyckeln för din Windows-installation innan du installerar om Windows. När du skall uppge din produktnyckel anger du bara den gamla produktnyckeln som du fick med vid nerladdning av operativsystemet från Dreamspark.

Observera att det kan ta mellan 12-24 timmar tills dess att produktnyckeln har avregistrerats från din förra installation och du kan använda den igen. Du kommer fortfarande att kunna använda Windows som normalt under tiden du väntar på att produktnyckeln skall avregistreras.

Vad gör jag om jag har glömt min produktnyckel?

Om du har glömt att spara din produknyckel finns det alltid tillgänglig online på Dreamspark, http://e5.onthehub.com/d.ashx?s=966u6rtfl2 efter att du loggat in.

Hade då ingen koll på att man tappade åtkomst till produktnyckeln efter 2 år, vilket imo är väldigt dumt. Skall se till att maila Pelle och få till en ändring av ovanstående information. Angående ditt problem så borde det inte vara några problem att använda en s.k. Product Key Extractor, vilket hjälper dig att hitta din produktnyckel. Finns en uppsjö mjukvaror för just det ändamålet här.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRetro:

Knivig sits du har hamnat i :/ Jag installerade själv om Windows för omkring 1 år sedan och då upptäckte jag att informationen på pellesoft.se var bristfällig angående hur man skulle gå tillväga/vad som gällde vid återanvändning av produktnyckeln. Jag såg då till att maila Pelle och få honom att lägga till följande information:

Hade då ingen koll på att man tappade åtkomst till produktnyckeln efter 2 år, vilket imo är väldigt dumt. Skall se till att maila Pelle och få till en ändring av ovanstående information. Angående ditt problem så borde det inte vara några problem att använda en s.k. Product Key Extractor, vilket hjälper dig att hitta din produktnyckel. Finns en uppsjö mjukvaror för just det ändamålet här.

Tack för svaret!

Jag vet att det finns key extractors och har nu fått tillgång tilll nyckeln men jag vet inte om det fortfarande går att aktivera w7 med samma nyckel eller om möjligheten att aktivera en produkt också går förlorad när man tappar tillgång till nyckeln hos dreamspark/pellesoft. Dessutom är jag inte säker på att jag har installtionsfilerna till windows 7 pro kvar.

Vill helst inte sitta där men en rensad disk utan något operativsystem i flera dygn.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Tack för svaret!

Jag vet att det finns key extractors och har nu fått tillgång tilll nyckeln men jag vet inte om det fortfarande går att aktivera w7 med samma nyckel eller om möjligheten att aktivera en produkt också går förlorad när man tappar tillgång till nyckeln hos dreamspark/pellesoft. Dessutom är jag inte säker på att jag har installtionsfilerna till windows 7 pro kvar.

Vill helst inte sitta där men en rensad disk utan något operativsystem i flera dygn.

Nej nyckeln är din för all framtid. Installationsfilerna går hämta från nätet. Det finns officiella länkar, sök på forumet så hittar du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Nej nyckeln är din för all framtid. Installationsfilerna går hämta från nätet. Det finns officiella länkar, sök på forumet så hittar du

Okej då borde det inte bli några problem, tack för svaret.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med att förnya efter första året för att få mer DreamSpark, är det bara att bli bonusmedlem på pellesoft igen och vänta?

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Hur fungerar detta med msdnaa och dreamspark?

Jag har mecenatkort

Finns det något annat sätt än pellesoft

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av kortleken:

Ännu inget svar frågan är om han gått under jorden? Är man blåst på summan tro.. Det funkade fint för några år sedan hmmm..

Fick det löst, jag som missade att verifiera på Pellesoft efter köp..