Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av tcntad:

En väldigt bra grej är att hitta på nåt att göra, skaffa sig en hobby.
Det har tagits upp många gånger i forumet.

Förjävligt, lider med dig!

Skrivet av Widholm:

Det värsta man kan göra är att inte göra någontinimorgonom tcntad säger måste man skaffa sig en hobby, eller iaf något att göra, gejma, snickra, det var det ända jag kom på.. fan jag har inge liv.

Tack för svar, det värmer. Jag har nog aldrig spelat så mycket på mina guror som senaste veckorna, och det är skönt att försvinna in i musiken ett tag. Datorspelen blir jag bara arg och frustrerad på, så dom får vara. ;).
Ska bli skönt att jobba imorgon, måndag och allt. Det värsta är när jag pratar med henne. Hon är så lugn och sansad, verkar knappt känna nånting, medan jag bryter ihop för minsta lilla. Hon säger att hon kanske gör världens misstag och kommer ångra sig hela livet. Hur ska jag tänka av det? Har vart på promenad nu i ett par timmar, och det blir nån timme till innan läggdags.

Tack igen för svar. Ni är guld värda.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av UltraLord:

Tack för svar, det värmer. Jag har nog aldrig spelat så mycket på mina guror som senaste veckorna, och det är skönt att försvinna in i musiken ett tag. Datorspelen blir jag bara arg och frustrerad på, så dom får vara. ;).
Ska bli skönt att jobba imorgon, måndag och allt. Det värsta är när jag pratar med henne. Hon är så lugn och sansad, verkar knappt känna nånting, medan jag bryter ihop för minsta lilla. Hon säger att hon kanske gör världens misstag och kommer ångra sig hela livet. Hur ska jag tänka av det? Har vart på promenad nu i ett par timmar, och det blir nån timme till innan läggdags.

Tack igen för svar. Ni är guld värda.

Promenader låter skönt, även om det är lite väl mörkt ute nu:)

Permalänk
Medlem

Faan, NO prov!
Celler och sånt är inga problem, utan det är utvecklingsdelen som jag är lite efterbliven på.
Antagligen är det jag känner bara oro, jag kan min NO, men jag kan inte sluta tänka på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

UPDATE:
Jag lever.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av xapa112:

UPDATE:
Jag lever.

Hur gammal är du? Alltså vilken nivå läser du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Hur gammal är du? Alltså vilken nivå läser du på?

Första NO-provet i sjuan.
Jag vet att det finns (och kommer) bra mycket svårare prov, men jag blir alltid nervös inför första provet.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Första NO-provet i sjuan.
Jag vet att det finns (och kommer) bra mycket svårare prov, men jag blir alltid nervös inför första provet.

Ähhh, du får ju inte ens betyg. Ta det lilla lugna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Ähhh, du får ju inte ens betyg. Ta det lilla lugna.

Betygen sätts från sjätte klass.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Betygen sätts från sjätte klass.

Skickades från m.sweclockers.com

Ojfan, det visste jag inte !

Permalänk
Medlem

Här i Finland får man ännu betyg från och med 3an tror jag. På 1an och 2an får man "omdömen".

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fantomsmurfen:

Här i Finland får man ännu betyg från och med 3an tror jag. På 1an och 2an får man "omdömen".

Shit, det känns lite väl att betygsätta treor. Tror ärligt talat inte barn mår alltför bra av att aldrig få vara barn utan hela tiden ha någon form av prestationskrav på sig. Förstår dock tanken bakom det=) Själv fick man betyg från åttondeklass, men så gick jag också i en av de skolor som har flest andel icke-gymnasiebehöriga elever i hela Sverige...

Permalänk
Skrivet av anon136741:

Shit, det känns lite väl att betygsätta treor. Tror ärligt talat inte barn mår alltför bra av att aldrig få vara barn utan hela tiden ha någon form av prestationskrav på sig. Förstår dock tanken bakom det=) Själv fick man betyg från åttondeklass, men så gick jag också i en av de skolor som har flest andel icke-gymnasiebehöriga elever i hela Sverige...

Nej fan i trean tänkte man mest på hur många kulor man skulle vinna på rasten

Permalänk
Medlem

Min katt blev avlivad idag. Någon som hade kört på den. Nisse hade lyckats kravla sig tillbaka hem till oss så vi hann i alla fall säga adjö. Hörde också i somras hur grannen varvade motorn utanför huset (han trodde nog inte vi var hemma). Går ut och ser han ligga på vår sida av infarten någon meter ifrån vår altan, katterna sprang för livet ifrån bilen. Tror faktiskt att det kan vara han som har tagit livet på min finaste katt. Har lust att bränna han inne i sitt hus, jävla svin.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Alexander7938:

Min katt blev avlivad idag. Någon som hade kört på den. Nisse hade lyckats kravla sig tillbaka hem till oss så vi hann i alla fall säga adjö. Hörde också i somras hur grannen varvade motorn utanför huset (han trodde nog inte vi var hemma). Går ut och ser han ligga på vår sida av infarten någon meter ifrån vår altan, katterna sprang för livet ifrån bilen. Tror faktiskt att det kan vara han som har tagit livet på min finaste katt. Har lust att bränna han inne i sitt hus, jävla svin.

Innan du dömer nån så, ja det kan vara han, det kanske inte är han.
Är det han skall han brinna i helvetet.

PS. Beklagar din katts bortgång:(

Permalänk
Medlem

Reser jorden runt med två personer. En kille, en tjej och sen jag då. Vi kommer resa i nio månader till och idag uppstod sådana meningsskiljaktigheter att jag blev så förbannad att jag stack iväg själv och utforskade Rom. Kan dom inte ens vänta på mig så jag får äta en yoghurt jag nyss köpt när jag var döhungrig, ja då kan man ju undra hur mycket man betyder egentligen. Sedan en massa andra småsaker också som gör mig så förbannad. Hoppas att dom insåg idag att jag är missnöjd med hur dom behandlar mig, annars får jag ta och snacka med dom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Lite irriterad på mig själv. Gjorde första dagen på praktiken och upptäckte när jag kommit hem att plånboken med passerkort och pengar ligger inlåst i skåpet + att jag tänkt tanka på vägen till praktiken i morgon. Så får hoppas någon släpper in mig och att bensinen räcker så jag kommer fram. Men annars är jag nöjd :=)

Skrivet av Kalium:

Reser jorden runt med två personer. En kille, en tjej och sen jag då. Vi kommer resa i nio månader till och idag uppstod sådana meningsskiljaktigheter att jag blev så förbannad att jag stack iväg själv och utforskade Rom. Kan dom inte ens vänta på mig så jag får äta en yoghurt jag nyss köpt när jag var döhungrig, ja då kan man ju undra hur mycket man betyder egentligen. Sedan en massa andra småsaker också som gör mig så förbannad. Hoppas att dom insåg idag att jag är missnöjd med hur dom behandlar mig, annars får jag ta och snacka med dom.

Reser du i 9månader med främlingar? Men i vilket fall bör du nog ta ett snack med dom så det inte fortsätter på samma vis.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Reser jorden runt med två personer. En kille, en tjej och sen jag då. Vi kommer resa i nio månader till och idag uppstod sådana meningsskiljaktigheter att jag blev så förbannad att jag stack iväg själv och utforskade Rom. Kan dom inte ens vänta på mig så jag får äta en yoghurt jag nyss köpt när jag var döhungrig, ja då kan man ju undra hur mycket man betyder egentligen. Sedan en massa andra småsaker också som gör mig så förbannad. Hoppas att dom insåg idag att jag är missnöjd med hur dom behandlar mig, annars får jag ta och snacka med dom.

Fy fan vad illa gjort....

Känner mig glad att jag fick äta upp min yoghurt idag.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Reser du i 9månader med främlingar? Men i vilket fall bör du nog ta ett snack med dom så det inte fortsätter på samma vis.

Nja, främlingar är dom inte direkt. Vet vilka dom är sedan tidigare.
Får se hur dom är imorgon. Kommer gå ensam imorgon också tror jag, skönast så. Då kan man stanna när man vill och ta bilder och gå vart man vill.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

J***a skit. Avbrott i strömmen! Igen! Circa 0.5 sek. Men det räckte för att släcka mina datorer
Måste skaffa något billig UPS.

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderade ***

Jag har raderat några inlägg som kan uppfattas som stötande och kränkande. Av förståeliga skäl strider detta mot forumets trivselregler.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Argh.. Kan inte snön vänta till 29e... Vill faen inte ha på vintersulorna än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Lule värvar Klasen.. fyfan vad vidrigt. Hatar den där saten! Men inte jag som bestämmer..

Nu kanske du inte är så arg över förvärvningen längre? 23 poäng på 14 matcher hittills.

Permalänk
Medlem

Så jävla in i helvetes förbannad på att Adblocker inte fungerar, får upp massa tomma rutor på vissa sidor där "aden" bara är osynlig, men rutan finns kvar. Sen är det dessa jävla länkar som finns i text med länk till retardsidor.

Såååååå Jävla förbannad eftersom jag var tvungen att skriva ut DH biljetten hos grannen.

Exempel på hur de kan se ut när det är "Halvlungt" med reklam:

Lägg märke till hur texten försvinner in i andra produktlänkar på deras sida, och in i reklamer >_<

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

Känner igen mig. Ibland undrar man om inte reklam i dessa mängder börjar få motsatt effekt. Jag slängde ut digitalboxen för jag stog inte ut med all reklam på tv. Nu tittar jag på mina program på datorn utan reklam !!
På nätet kollar jag bara seriösa forum så inte så farligt.

Bara jag hör reklam när nån tittar på tv gör mig sjukt irriterad

Permalänk
Medlem

Sverige måste vara ett av världens reklamtätaste länder. Det verkar som det är allmänt accepterat att ha reklam precis överallt.

Hockey; i NHL är alla tröjor helt rena från reklam. I Sverige hittar man knappt klubbmärket för all reklam. Tidningar på webben; I Sverige är de helt söndertrasade med reklam överallt, t.ex. Aftonbladet och Expressen. Engelska tabloider har sidor i princip rena från reklam, t.ex. Daily Mail. Videoklipp på komersiella webbsajter; Det borde finnas regler på att reklamen måste hålla en proportion till klippet. Vem vill kolla 30 sekunder reklam för att se en 15 sekunder video? På korta klipp får det räcka med en kort "klippet sponsras av" på någon sekund.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Sverige måste vara ett av världens reklamtätaste länder. Det verkar som det är allmänt accepterat att ha reklam precis överallt.

Hockey; i NHL är alla tröjor helt rena från reklam. I Sverige hittar man knappt klubbmärket för all reklam. Tidningar på webben; I Sverige är de helt söndertrasade med reklam överallt, t.ex. Aftonbladet och Expressen. Engelska tabloider har sidor i princip rena från reklam, t.ex. Daily Mail. Videoklipp på komersiella webbsajter; Det borde finnas regler på att reklamen måste hålla en proportion till klippet. Vem vill kolla 30 sekunder reklam för att se en 15 sekunder video? På korta klipp får det räcka med en kort "klippet sponsras av" på någon sekund.

Kan inte det ha med att ett NHL lag har lite fler betalande medlemmar i klubben eftersom antalet kunder i amerika, är lite mer än vad som kan tänkas följa ett småstadslag i Sverige. Och därför behövs inte reklamen på tröjorna samma bör gälla tidningar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan inte det ha med att ett NHL lag har lite fler betalande medlemmar i klubben eftersom antalet kunder i amerika, är lite mer än vad som kan tänkas följa ett småstadslag i Sverige. Och därför behövs inte reklamen på tröjorna samma bör gälla tidningar.

Nej, tror inte det spelar någon roll. Men det är en gissning. Rätt många NHL-klubbar har dålig ekonomi faktiskt. Utgifterna är mycket högre i NHL även om inkomsterna också är högre.

Här är en bra sammanställning:
http://www.forbes.com/nhl-valuations/list/#page:1_sort:6_dire...

Permalänk
Medlem

Bara jag som börjar bli trött av att komma till forumet och se felstavningar och särskrivningar överallt?
Var det så illa förr i tiden också, eller har grammatiken försämrats på internet på senare tid?

Nog om det, för att skriva av sig lite. Jag har sådana oerhörda framtidsfunderingar som håller mig vaken hela tiden. Läser på civilingenjörsutbildning, redan under nollningen sprang jag på en underbar tjej. Grejen är att hon bor i Singapore (ubytesstudent). Grejen är att för att kunna ha en framtid så får ju någon helt enkelt ge upp sitt liv och flytta. Grejen är att det kommer bli jag, och jag är bara så oerhört rädd för framtiden. Jag avskyr verkligen att behöva ta så stora beslut.

Trots att vi bor så långt ifrån varandra går allting väldigt bra. Jag åker till Singapore varannan månad, stannar så länge jag kan utan att missa för mycket i skolan. Bodde där hela sommaren, åker tillbaka på Tisdag. Hon kommer till Sverige vid jul. Alltså, allting fungerar finfint, och nog för att det är jävligt dyrt som student och det blir spara mycket CSN så anser jag att det är värt det. (Jag hade inte gjort detta om jag inte såg potential till framtida fru). Jag kan lätt lämna Sverige utan att blinka, men att säga till mitt universitet att jag bara vill ha bachelor, och sen flytta. Att ansöka om universitet i Singapore och att sen flytta och hela visumgrejen är jag lite orolig för.

Alltså, jag trivs med henne, ser en god framtid. Jag gillar Singapore och har egentligen inga invändningar, men det börjar bli allvar snart. Om ett år måste universitetsansökan i Singapore vara inne för det masterprogram jag vill läsa. Jag kommer sitta i Singapore på utbytesår, och jag kommer komma tillbaka till Sverige nästa Januari och behöva göra någon slags examensarbete för en bachelor.

Nej, detta hamnar mer under "Skriv av dig". Så mycket saknad, så många timmar Skype. Och jag tvekar inte på min flickvän det minsta, jag bara hatar att ha beslutet gjort att jag lämnar Sverige och flyttar till Asien. Även om det är det jag helst av allt vill.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Bara jag som börjar bli trött av att komma till forumet och se felstavningar och särskrivningar överallt?
Var det så illa förr i tiden också, eller har grammatiken försämrats på internet på senare tid?

Det beror på vilken sida man är på.
T.ex YouTube är ett rent clusterfuck av felstavningar, medan t.ex overclock.net är hyfsat OK.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:
Snacka om pinsamt...
DAMN YOU, NEXUS 4 TGB.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Det beror på vilken sida man är på.
T.ex YouTube är ett rent clusterfuck av felstavningar, medan t.ex overclock.net är hyffsat OK.

Skickades från m.sweclockers.com

Hyfsat*

Haha kunde inte hålla mig

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!