Permalänk
Medlem

Det förundrar mig mycket hur folk har en tendens att glömma bort att köpa en bra datorstol att sitta på vid långa sesorer vid datorn

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoffa:

Det förundrar mig mycket hur folk har en tendens att glömma bort att köpa en bra datorstol att sitta på vid långa sesorer vid datorn

Tsss, en rygg hit eller dit.

Jag struntar i hur jag sitter, antingen halvligger eller sitter som en munk.

Suttit som ett offer i 15 år vid datorn, ryggen är stabil fortfarande Får la se om 10 år men så länge man underhåller sig lite så meh.

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Weiss Dac 202

Wow, riktigt nice!

Skärmen ser också ut att kosta en del(?)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Olegh:

Lagom cleant.

Ser ut som du har en Cambridge-förstärkare? (fjärrkontrollen) och vilka hörlurar är det där, möjligtvis M50s?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Lagom cleant.

Ser ut som du har en Cambridge-förstärkare? (fjärrkontrollen) och vilka hörlurar är det där, möjligtvis M50s?

Japp, bra öga! Cambridge 740A och 740C hittas i stereoracket. Här är hela lgh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Skärmen ser också ut att kosta en del(?)

Ne, Eizos billigaste modell. Kostar som hörlurskabeln typ

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Japp, bra öga! Cambridge 740A och 740C hittas i stereoracket. Här är hela lgh.

Såg faktiskt riktigt trevligt ut hemma hos dig.

Skrivet av Breddas:

Ne, Eizos billigaste modell. Kostar som hörlurskabeln typ

Ahaa, som det ska vara haha xD

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Såg faktiskt riktigt trevligt ut hemma hos dig.

Tack, är rätt nöjd

Permalänk
Medlem

Lite mörk bild, men ändå. Fick hem ny mus och musmatta idag, mycket nöjd! Har också tänkt införskaffa mig ledlister från ikea att sätta bakom skärmarna istället för bordslampan.

Permalänk
Medlem

Dags för en liten update.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

najs

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem

Vem orkar ha städat?

(kabelhärvan ska fixas så fort jag har tid) Jag bjuder på den hög kvalitativa bilden.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Har kikat igenom den här tråden nu och är imponerad över alla olika setups, hade tänkt bidra med min lite "noobiga" setup..
Håller för tillfället på att göra om mitt rum och köpa nya grejor och modernisera det lite!
Här är bilderna:

Jag vet att det inte är den bästa setupen i världshistorien men "It gets the job done".

Permalänk

Här har ni min lilla "hörna"

Skrivborden är tillfälliga tills jag skaffar ett riktigt hörnskrivbord.

Visa signatur

Intel I7 8700K/Asus Z390F/ASUS ROG 2070 Super/Phanteks P600S/Corsair Virtuoso/ASUS ROG Swift PG289Q

Permalänk
Skrivet av JackeF:

Har kikat igenom den här tråden nu och är imponerad över alla olika setups, hade tänkt bidra med min lite "noobiga" setup..
Håller för tillfället på att göra om mitt rum och köpa nya grejor och modernisera det lite!
Här är bilderna:
http://i.imgur.com/tkH4Ujt.jpg

Jag vet att det inte är den bästa setupen i världshistorien men "It gets the job done".
http://i.imgur.com/gitwFwd.jpg

http://i.imgur.com/bp04LIZ.jpg

Vad är det för leds bakom skärmen?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Vad är det för leds bakom skärmen?

Skulle tro att det e Ikeas Dioder.

Permalänk
Skrivet av minnonoman:

Här har ni min lilla "hörna"

Högtalarna nuddar ju nästan bakväggen. Även fast de är frontportade så behöver de ändå lite luftutrymme bakom=)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Vad är det för leds bakom skärmen?

Skrivet av Prodigys:

Skulle tro att det e Ikeas Dioder.

Det är inga IKEA dioder här inte! Det är bakgrundsbelysning av skärmen som ändra färg efter vad som är på skärmen, riktigt skönt! Mjukar upp ramen och ger det ett lugnare ljus, dessutom är det bra på natten!
Om ni undrar vad det är för skärm så är det en Philips Gioco/278C4QHSN: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/162671-philips_e-line_278c4qhsn_27-7ms-3_x_hdmi-ips

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Högtalarna nuddar ju nästan bakväggen. Även fast de är frontportade så behöver de ändå lite luftutrymme bakom=)

Högtalarna har rumskorrigerings inställningar för placering av högtalarna. Jag har de inställda för placering mot en vägg.

Visa signatur

Intel I7 8700K/Asus Z390F/ASUS ROG 2070 Super/Phanteks P600S/Corsair Virtuoso/ASUS ROG Swift PG289Q

Permalänk
Medlem

Här är min hörna dåligt taget men :

Lite Dirt 2 I Nvidia Surround

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk

Så u har även jag laddat upp mitt "skrivbord"!

Dold text
Dold text
Dold text
Dold text

Skrivbordet är från ikea i "ek" (kartong) men duger ändå!
Dator specsen och vad skärmarna är för några ser ni i singnaturen! Högtalarna är däremot logitech Z623 och headsetet är logitech g430!

EDIT: lade till två bilder till!

EDIT: tog bort dubbletter

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk

Här har vi mitt fysiska skrivbord!

Med blixt!

Utan blixt!

Datordelen!

Pluggdelen!

Permalänk

Här är min hörna. Är väldigt nöjd med den, väldigt ljus och trevlig. Lite för ljus vissa tider på dygnet, men då får man dra ner persiennerna.

Permalänk
Skrivet av Frystpingvin:

Här är min hörna. Är väldigt nöjd med den, väldigt ljus och trevlig. Lite för ljus vissa tider på dygnet, men då får man dra ner persiennerna.

Fina högtalare

Men det såg riktigt stiligt ut!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Fina högtalare

Men det såg riktigt stiligt ut!

Tackar

Hör du någon skillnad på Xonar-kortet vs. integrerade med A5orna? Är lite sugen på att kanske skaffa en DAC i framtiden.

Permalänk
Skrivet av Frystpingvin:

Tackar

Hör du någon skillnad på Xonar-kortet vs. integrerade med A5orna? Är lite sugen på att kanske skaffa en DAC i framtiden.

OT:

Märkte ingen jätteskillnad med Xonar-kortet faktiskt. Men det är fortfarande ett bra ljudkort, bara att de inte parar jättebra ihop med A5orna verkar det som(?).

Däremot låter mina A5+or mycket bättre ihop med mitt Presonus-ljudkort faktiskt. Svårt att förklara skillnaden i detalj men de blev helt klart livligare och roligare att lyssna på jämfört med Xonar-kortet. Upplevde att diskanten blev -lite- mjukare (inte på något dåligt sätt) och mellanregistret bättre. Luftigare, öppnare och framhäver röster bättre. Ljudbilden blev större och fylligare. Basen är helt kanon med detta kort, renare och mindre "grötig" i midbass (låt oss säga 250hz) -området jämfört med Xonar-kortet.

Är nöjd med mina A5+or tills jag har möjlighet att skaffa något bättre. Lyssnade nyligen på en väns KRK Rokit RP6or (inte i samma rum bör tilläggas), och fick uppfattningen att de absolut var mer bastunga, hade ett snällare ljud överlag och var inte lika detaljerade som A5orna. Ogillar KRKs bloatade ljudbild på deras billigare monitorer.

En bra DAC skulle nog lyfta dina A5or till en annan nivå jämfört med det integrerade ljudkortet. Lycka till

Dold text
Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Då var det äntligen dags för att lägga upp på min nya setup!

Såg nu när jag laddade upp bilderna på datorn att dem är lite suddiga( :/ ), men nu är det dålig belysning så det får duga tillsvidare!

Ni ser vad dem mesta av de större sakerna är nere i min signatur men det är bara att slänga iväg ett PM om ni har några frågor angående någon av sakerna!

Mvh,

Jakob

Permalänk
Medlem

Min hörna. Ett Ikea GALANT med tillsats till, en Ekstorp skiva, ben från Ikea, och några skärmar.

Mycket trevligt om jag får säga det själv

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr