Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av The raT:

Hej Komplett

Det är så att jag köpte en Komplett PC av er i Julas. Men det är så att SSD disken är så jä*la seg så att det inte är sant. Det är en Crucial V4 128 GB. Jag har läst att det var ett ERKÄNT produktionsfel så man kan få antingen pengar tillbaka eller en ny SSD. Hur ska jag göra? För att det tar över 2 (!) minuter att komma till skrivbordet och sedan så är alla program extremt sega. Min HDD som jag har monterat in själv är hur mycket snabbare än SSD:en som helst. Men där ligger ju inte Windows.

Hej,
Det låter onekligen som att det är något problem med din disk. Hör av dig till oss så hjälper vi dig att sätta upp ett returärende. 031-710 20 00 eller support@komplett.se

Skrivet av SuNK1LLeR:

Hej!

Jag undrar om det går lika bra att besöka adressen för returärende och lämna in sin vara personligen istället för att skicka med posten?

Det är Kruthusgatan 17 i Göteborg och ett grafikkort det handlar om och jag har redan fått godkänt på retur ansökan.

*edit*

Jag är också lite nyfiken över en grej, om det inte följde med någon antistat påse, måste jag ordna fram en själv innan jag packar ner kortet?
Jag har för mig att det brukat vara sånt till grafikkort, men det är ett bra tag sedan jag köpte mitt föregående kort så jag kan ha fel.

Hej,
Det går utmärkt att lämna in returer i våra Pick-up-Points. Behöver man antistatpåsar, kontakta oss så skickar vi ut. Glöm inte att ta med ditt returnummer när du kommer.

Skrivet av bushkalle:

Hej Komplett.

Jag undrar en sak eftersom jag beställde ett grafikkort av er i Onsdags http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=798717, det fanns i lager enligt er sida då och har inte (enligt sidan) skickats än, stod på "reserverat i lager" tills idag när det nu står "plockad". Är det bara så att ni inte fått börja skicka ut/sälja korten innan idag fredag för tillverkaren?

Inte så man sitter i sjön hehe, men är så sjukt sugen att få hem det så man trampar ju nästan över alla runt en!

Tack på förhand.

Edit: Nu står det "skickat", just efter att jag skrev inlägget haha, antar att det var som jag trodde ovan då :P.

Hej, Eftersom Radeon R9 hade säljstart i fredags så skickades ditt kort då.

Skrivet av stefan610:

Komplettering till tidigare inlägg 2013-10-05

Sö Mail med orderbekräftelse på tv och en soundbar
Må Mail 12:52 från komplett att ordern skickas
Ti Soundbaren transporteras hos posten.se
Ons Soundbaren är framme och skulle kunna hämtas ut hos posten
To
Fre

Sö kollinummer för tv visar att densamma transporteras på posten.se
Må Tv´n tillgänglig för uthämtning posten
Ti Första dagen posten kan göra hemleverans av tv´n, vilket sker av tv och soundbar

Är jag nöd med produkterna : ja, en rea tv som jag finner mycket prisvärd
Om jag skall leta efter något att klaga på produkterna : surr från tv´n men hörs bara när man kopplar in sladdarna bakom.

Helhet:
-dåligt att man skyltar med 1-2 dagars leveranstid, men inte håller den(för tv). Och inte behöver heller eftersom villkoren säger annat.
-fri frakt
-är nöjd med produkterna

Vi beklagar ännu en gång att din order blev försenad. Hör gärna av dig till oss så kan vi tittare närmare på din order och vad förseningen kan ha berott på. TV:n skulle givetvis ha varit framme hos dig samtidigt som soundbaren.

Skrivet av Mr.Goat:

Hej!

Jag köpe en razer naga (vänster versionen) . Men när jag tar ur den ur lådan och kopplar in den i datorn så funkar inte höger musklick. Det är precis som den dubbelklickar eller så funkar den inte alls. Jag vet ej om det är fel på mjukvaran (tror far min) men jag tror det är hårdvaran som är trasig.

Hur kan ja veta detta? Jag har fått den att funka i ett tag sen slutade den att funka igen.

Vad ska jag göra? skicka in den till er? om inte hur fixar jag så den funkar?

EDIT: hur lång tid tar det tills jag får en fungerande mus om jag lämnar in den?

Hej,
Det låter onekligen som att det är ett hårdvarufel. Du kan själv sätta upp en retur direkt på Komplett.se: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=returns
Eller hör av dig till oss så hjälper vi dig om du har några funderingar.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Komplett:

Nej faktiskt inte. Vårt mål att erbjuda en så bra köpupplevelse och totalerbjudande som möjligt för våra kunder. Det kan ju såklart medföra fler förändringar i framtiden. Fri frakt har varit väldigt efterfrågat hos våra kunder och vi tror att det kommer fortsätta vara viktigt.

Vänligen

/Mikael

Senaste Inwarehouse-utskicket använder termen "Just nu" om det fraktfria på Komplett.
Är det bara ordvalet i utskicket som brister lite eller har ni kommit på andra tankar kring hur länge det fraktfria ska existera?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
Det låter onekligen som att det är något problem med din disk. Hör av dig till oss så hjälper vi dig att sätta upp ett returärende. 031-710 20 00 eller support@komplett.se

Aa har skickat mail. Så väntar på svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

"Fraktfritt" står det över halva er sida, vad har jag missat nu? Jag förstår ju just det ordet men .. sen när? Hur länge? På allt?

Edit: Tar och svarar på frågan själv, citerar från komplett.se:

Fri frakt på allt!

För att göra det enklare för dig som kund att handla hos oss har vi gjort det så simpelt som möjligt. Nu erbjuder vi fri frakt på samtliga produkter och fraktsätt på Komplett.se. Allt från USB-minnen och surfplattor till TV-apparater, oavsett vad handlar betalar du alltid samma fraktpris – 0 kronor. Välj det fraktsätt som passar dig bäst. Pick-up-Point är vårt snabbaste fraktsätt för dig som bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Vilka fraktsätt som finns tillgängliga för din order ser du enkelt i kundvagnen.

Trevligt! Nu vart jag nog tvungen att handla något .. =).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

"Fraktfritt" står det över halva er sida, vad har jag missat nu? Jag förstår ju just det ordet men .. sen när? Hur länge? På allt?

Edit: Tar och svarar på frågan själv, citerar från komplett.se:

Fri frakt på allt!

För att göra det enklare för dig som kund att handla hos oss har vi gjort det så simpelt som möjligt. Nu erbjuder vi fri frakt på samtliga produkter och fraktsätt på Komplett.se. Allt från USB-minnen och surfplattor till TV-apparater, oavsett vad handlar betalar du alltid samma fraktpris – 0 kronor. Välj det fraktsätt som passar dig bäst. Pick-up-Point är vårt snabbaste fraktsätt för dig som bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Vilka fraktsätt som finns tillgängliga för din order ser du enkelt i kundvagnen.

Trevligt! Nu vart jag nog tvungen att handla något .. =).

Det framgår inte hur länge dock, men det kanske inte är något tillfälligt erbjudande utan att det är fri frakt numera?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Det framgår inte hur länge dock, men det kanske inte är något tillfälligt erbjudande utan att det är fri frakt numera?

Det framgår om du läser tråden. Förra sidan to be precise.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Daemon:

Senaste Inwarehouse-utskicket använder termen "Just nu" om det fraktfria på Komplett.
Är det bara ordvalet i utskicket som brister lite eller har ni kommit på andra tankar kring hur länge det fraktfria ska existera?

Nej vi har fortsatt ingen tidsbegränsning för fri frakt.

Skrivet av Trazer:

Det framgår inte hur länge dock, men det kanske inte är något tillfälligt erbjudande utan att det är fri frakt numera?

Det är fri frakt helt enkelt. Ingen tidsbegränsning.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Mikael,

Ni har ju alltid hävdat att ni har en dyrare fraktlösning iom Norgelagret, och gratis hemfrakt osv är inte gratis..
Vilka produktkategorier är det som fått ta smällen med ökade marginaler, eller har ni helt enkelt bestämt er för att sänka er vinst / köp?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

tjena komplett! nu har jag väntat två veckor på att ni ska lägga in en Asus 24" LED VG248QE skärm på superweekend! snälla gör det och gör min fredag en bra fredag och då får ni en jävligt nöjd kund!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MoNkeY-05:

Hej Mikael,

Ni har ju alltid hävdat att ni har en dyrare fraktlösning iom Norgelagret, och gratis hemfrakt osv är inte gratis..
Vilka produktkategorier är det som fått ta smällen med ökade marginaler, eller har ni helt enkelt bestämt er för att sänka er vinst / köp?

Jag vet inte om vi hävdat att våra fraktpriser beror på vårt lager i Norge. Däremot har vi hela tiden haft målsättningen att erbjuda våra kunder ett så bra totalerbjudande som möjligt. Det innefattar priser, frakt, service, support och så vidare. Vi jobbar hårt för att uppnå detta och just fri frakt har varit mycket efterfrågat bland våra kunder.

Skrivet av 007onex:

tjena komplett! nu har jag väntat två veckor på att ni ska lägga in en Asus 24" LED VG248QE skärm på superweekend! snälla gör det och gör min fredag en bra fredag och då får ni en jävligt nöjd kund!

Jag skickar ditt önskemål vidare. Håll tummarna.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jag vet inte om vi hävdat att våra fraktpriser beror på vårt lager i Norge. Däremot har vi hela tiden haft målsättningen att erbjuda våra kunder ett så bra totalerbjudande som möjligt. Det innefattar priser, frakt, service, support och så vidare. Vi jobbar hårt för att uppnå detta och just fri frakt har varit mycket efterfrågat bland våra kunder.

Jag skickar ditt önskemål vidare. Håll tummarna.

Vänligen

/Mikael

Släng gärna in en Benq 2420T om ni ändå pressar priserna på spelskärmar.

Permalänk
Medlem

jag ber er tredje gången snälla lägg upp en VG248qe skärm! jag väntar tills nästa vecka

Permalänk

Hej!

Det hade varit schysst om även den svarta varianten av Streacom FC5B WS EVO (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=762673) fick vara med på superweekend. Det kan väl inte vara dyrare med svart än silver?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Hej!

Det hade varit schysst om även den svarta varianten av Streacom FC5B WS EVO (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=762673) fick vara med på superweekend. Det kan väl inte vara dyrare med svart än silver?

den du vill ha är
Streacom FC5B WS EVO Svart
den det är rea på
Streacom FC5S WS EVO Silver
jag vet inte vad det är skillnaden på fc5S eller B .

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

den du vill ha är
Streacom FC5B WS EVO Svart
den det är rea på
Streacom FC5S WS EVO Silver
jag vet inte vad det är skillnaden på fc5S eller B .

S = Silver
B = Black

Bara färgen.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Har webhallens butikstråd tagits bort?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DDemis:

Har webhallens butikstråd tagits bort?

De har inte haft någon.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

De har inte haft någon.

Då är det jag som yrar omkring x) (glömde bort att dom hade ett användarkonto)

Permalänk
Medlem

Tjena, jag tänkte köpa en Panasonic TX-P42ST60Y från er, får jag tven hemkörd och uppburen till rummet när jag beställer den från er? ( bor på andra våningen ) Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonash93:

Tjena, jag tänkte köpa en Panasonic TX-P42ST60Y från er, får jag tven hemkörd och uppburen till rummet när jag beställer den från er? ( bor på andra våningen ) Mvh

Det är Posten som sköter hemleveransen, så du får kolla vad Posten har för förfarande, inte Komplett.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av jonash93:

Tjena, jag tänkte köpa en Panasonic TX-P42ST60Y från er, får jag tven hemkörd och uppburen till rummet när jag beställer den från er? ( bor på andra våningen ) Mvh

Hej,

Med Postens hempaket får du varan framkörd till dörren/porten där du bor. Beroende på budet som kör ut så kan man ibland få hjälp att bära upp varan tillsammans med budet.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Får jag frakten återbetalad efter en retur?
Hur sker det i så fall? Jag hade inte kontonumret uppe när jag gjorde en retur så fyllde bara i nollor.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Shiftypants:

Får jag frakten återbetalad efter en retur?
Hur sker det i så fall? Jag hade inte kontonumret uppe när jag gjorde en retur så fyllde bara i nollor.

Om det gäller ett garantiärende så står vi för frakten. Kontakta oss på 031-710 20 00 eller support@komplett.se så kikar vi på ditt ärende och hjälper dig med återbetalning.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Finns det nått sätt at ta bort ett konto från komplett.se? Vill absolut inte råka lägga en order hos er igen.

Visa signatur

Intel i5 2500K - MSI P67A-GD65 B3 - Corsair vengeance DDR3 1600Mhz 8GB - 2X Gigabyte GTX 570 SLI - Samsung SSD EVO 840 500GB - WD Caviar Black 1TB - WD Caviar Black 500GB - Noctua NH-U12P SE2 - XFX Core Edition 750W - Fractal Design Define R3 - 4X Scythe Gentle Typhoon 1450rpm

Permalänk
Medlem

Hej, undrar bara om ni vet lite mer om när http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=783884 och http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=798717 kan tänkas komma in? Tänker på att jag såg Corsair-lådans leveransdatum tidigare passera med flera dagar innan ni uppdaterade till nytt preliminärt datum. Tacksam för vilken info ni än har!

Visa signatur

3600X - Asus B450i - G.Skill 32GB Trident Z 3600MHz - MSI 5700XT Mech OC - Fractal Define Nano S - Samsung 970 EVO 500 GB - Corsair SF600 Platinum - Noctua NH-U14S

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Umfg:

Finns det nått sätt at ta bort ett konto från komplett.se? Vill absolut inte råka lägga en order hos er igen.

Hej,
Tråkigt att du vill ta bort ditt konto hos oss. Tyvärr är det inte möjligt att göra själv men skriv gärna ditt kundnummer här eller skicka i PM så hjälper jag dig.
Vi är ytterst tacksamma om du har lust att skriva varför du vill ta bort ditt konto så att vi har möjlighet att förbättra oss.

Skrivet av Gaurii:

Hej, undrar bara om ni vet lite mer om när http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=783884 och http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=798717 kan tänkas komma in? Tänker på att jag såg Corsair-lådans leveransdatum tidigare passera med flera dagar innan ni uppdaterade till nytt preliminärt datum. Tacksam för vilken info ni än har!

Hej,

Tyvärr har vi inte fått något bekräftat leveransdatum från vår leverantör på Corsair Carbide Air 540 men vi förväntar oss att det kommer in inom kort. Så fort vi får ny information så uppdaterar vi informationen på produktsidan.
Vad gäller ASUS Radeon R9 280X inväntar vi bekräftat leveransdatum. Håll utkik på produktsidan som uppdateras så snart det finns mer information att tillgå.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

besviken på rma från komplett

sände in 1 Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB som är trasig ska få 1 Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM i bytte suger tycker jag
när den går sönder får man väll 1 packe dvd skivor i stället för 1 ssd.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av turjanne:

sände in 1 Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB som är trasig ska få 1 Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM i bytte suger tycker jag
när den går sönder får man väll 1 packe dvd skivor i stället för 1 ssd.

Hör av dig till oss om du är missnöjd med utbytet så tittar vi närmare på ditt ärende.
031-710 20 00 eller support@komplett.se

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Trasigt nättaggregat

Hej, Har under 3 månader felsökt nättagget jag köpt av er, Och rådfrågat forum och er plus flertalet andra data handlare. Alla konstatera att nättagget är boven.

Min dator stängs bara av helt plötsligt. När jag starta den lyser röd lampa på modekortet som varna för CPUn,

Jag har felsökt alla delar, Minne,Hårdiskar, Formatering, Grafikort,Ljudkort Inget hjälpte, Inte ens att återplacera CPUn.

Sen bytte jag till mitt gamla nättagg från tagan på 580 watt. Och kört med de 1 månad utan problem. Satte i mitt corsair igen och efter 3 timmar så dog den med samma fel. Satte i tagan igen. Problemfritt 1 månad. Satte i corsair och då dör den igen. Satte i Tagan och då starta den utan problem. Med corsair kan de ta från 1 minut till ett par dagar innan den dör men den dör ALLTID med corsair. Hö Nu skickade jag in varan till er. Ni stresstesta den 45 min sen skicka ni den åter? Och säger inget är fel? Då undra jag vad som är fel när alla andra komponenter funka som de ska med tagan men inte med corsair? De har ju funkat fram till för 3 månader sen?

Och nu prata jag mer er kundtjänst som oxå verka säker på de är nättagget men nu har ni redan skickat iväg de till mig. Och så ska jag prova igen? För att sedan skicka de till er igen? De kosta 250 spänn att posta den, Men nu betala ni de nästa gång sa dem.

De är ju knappast bristande felsökning från min sida......... Felsökte 1 månad innan jag ens bytte PSUn och under den tiden hände de varje dag......... Med tagan noll gånger på 2 månader.......

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sper:

Hej, Har under 3 månader felsökt nättagget jag köpt av er, Och rådfrågat forum och er plus flertalet andra data handlare. Alla konstatera att nättagget är boven.

Min dator stängs bara av helt plötsligt. När jag starta den lyser röd lampa på modekortet som varna för CPUn,

Jag har felsökt alla delar, Minne,Hårdiskar, Formatering, Grafikort,Ljudkort Inget hjälpte, Inte ens att återplacera CPUn.

Sen bytte jag till mitt gamla nättagg från tagan på 580 watt. Och kört med de 1 månad utan problem. Satte i mitt corsair igen och efter 3 timmar så dog den med samma fel. Satte i tagan igen. Problemfritt 1 månad. Satte i corsair och då dör den igen. Satte i Tagan och då starta den utan problem. Med corsair kan de ta från 1 minut till ett par dagar innan den dör men den dör ALLTID med corsair. Hö Nu skickade jag in varan till er. Ni stresstesta den 45 min sen skicka ni den åter? Och säger inget är fel? Då undra jag vad som är fel när alla andra komponenter funka som de ska med tagan men inte med corsair? De har ju funkat fram till för 3 månader sen?

Och nu prata jag mer er kundtjänst som oxå verka säker på de är nättagget men nu har ni redan skickat iväg de till mig. Och så ska jag prova igen? För att sedan skicka de till er igen? De kosta 250 spänn att posta den, Men nu betala ni de nästa gång sa dem.

De är ju knappast bristande felsökning från min sida......... Felsökte 1 månad innan jag ens bytte PSUn och under den tiden hände de varje dag......... Med tagan noll gånger på 2 månader.......

Exakt vilka delar och nätaggregat är det?

Tagan har inte tillverkats på bra länge, vilket får mig att misstänka du har en gammal dator som drar mycket på numera lite använda 3,3 och 5V. Moderna nätagg är mycket svagare på dessa spänningar än tidigare och kan få problem på en gammal dator.

Till en gammal dator bör man köpa ATX-standard 1.3 eller äldre, men kan vara svårt att hitta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro