Permalänk
Medlem

Förutom nya processorer, snabbare trådlöst nätverk, thunderbolt 2 och nytt grafikkort vore det trevligt med IGZO skärmar. Har ryktats en del de senaste dagarna om att det ska komma 4K IGZO från Sharp i nya MBP men vi får väl se.

Skrivet av ConVicTen:

Det har hänt att priserna gått upp en aning, men det har varit justeringar pga värdet på Dollarn.

Har även hänt att priset justerats ner. Dollarn är ganska låg nu vilket är en fördel för oss i Sverige.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Eller när man befinner sig i en stat som inte har nån sales tax

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Fast då får man inte svenskt tangentbord och går miste om vår reklamationsrätt.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Fast då får man inte svenskt tangentbord och går miste om vår reklamationsrätt.

Man kan beställa med svenskt tangentbord på deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Man kan beställa med svenskt tangentbord på deras sida.

Men det blir lite krångligt om man är på besök i USA och ska köpa med sig en ny mac med svenskt tangentbord? Vill man skippa momsen så går det dessutom att beställa till en svensk firma som går med vinst och dra av den fast då får man heller inte samma möjlighet till att reklamera eventuella fel som om man beställer som privatperson.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Men det blir lite krångligt om man är på besök i USA och ska köpa med sig en ny mac med svenskt tangentbord? Vill man skippa momsen så går det dessutom att beställa till en svensk firma som går med vinst och dra av den fast då får man heller inte samma möjlighet till att reklamera eventuella fel som om man beställer som privatperson.

Har inte företag samma reklamationsrätt ? Om jag nu vilket jag hoppas att jag gör beställer så är det just via jobbet som jag kommer beställa datorn. Visserligen med Apple Care dessutom .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Har inte företag samma reklamationsrätt ? Om jag nu vilket jag hoppas att jag gör beställer så är det just via jobbet som jag kommer beställa datorn. Visserligen med Apple Care dessutom .

Nej konsumentköplagen gäller endast om köparen är en privatperson. Men lägger man pengar på AppleCare spelar det mindre roll. Själv så tycker jag dock att det är ganska onödigt med AppleCare om man handlar i Sverige som privatperson då företaget som säljer är skyldiga att åtgärda ursprungsfel som visar sig inom 3 år. En del företag försöker slippa undan genom diverse skitsnack om att garantin har gått ut osv trots att många av de fel som uppstår på elektronikprodukter beror på ursprungsfel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Väntar själv med spänning
Hoppas verkligen att det blir lite mer uppgraderingar än Haswell, SSD, WiFi.
Har väntat 5-6 månader nu och skulle nog bli rätt besviken om man väntat så länge och det inte kom mer än så :S

Skrivet av Don_W:

Jag har väntat mest på Haswell. Vikten kommer ju vara hälften av min nuvarande laptop minst nästan en tredjedel till och med. 15" har jag riktat in mig på med 16gb ram och 512gb hd. Ska dualboots köra den då jag jag motvilligt dagligen jobbar i windows miljö fortfarande. Så det blir utöver Macen en ny W7 licens som skall inhandlas om jag inte kan få över någon av mina 2 tidigare licenser in i den.

Har hört att nya Mackbook pro inte kommer förens jul. så lite til får du nog vänta, de ska ju förmodligen lansera nya ipads den 22 oktober

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Har hört att nya Mackbook pro inte kommer förens jul. så lite til får du nog vänta, de ska ju förmodligen lansera nya ipads den 22 oktober

Är bara rykten hit och dit.
Har dock inte hört några rykten om att det kommer dröja till jul, och då är jag ändå rätt påläst om just ryktena runt nya rMBP.
Där emot har det pratats lite om att det kan dröja till mitten av november eller möjligtvis dagen efter deras earnings call som är den 28e oktober.
Men dom allra flesta ryktena från dom större sidorna som brukar om någon ha koll säger att det är nu den 22a oktober som den kommer att presenteras tillsammans med nya iPad.
Som vanligt på deras iPad event så är det inte bara just iPad dom som det kommer pratas om, utan det brukar vara rätt många produkter.
Och bland dom produkterna så ligger Mavericks, rMBP och Mac Pro, i den ordningen högst upp på listan av dom saker som kommer vara med på eventet.

Sen är deras inbjudnings kommentar i år även "We have a lot more to cover".
Det kan låta kryptiskt men det har varit mycket snack om att just detta event kommer ha mer nya produkt lanseringar än någonsin.

Hur det utvecklar sig återstår och se, men jag tror och hoppas att det är nu på tisdag det händer

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Är bara rykten hit och dit.
Har dock inte hört några rykten om att det kommer dröja till jul, och då är jag ändå rätt påläst om just ryktena runt nya rMBP.
Där emot har det pratats lite om att det kan dröja till mitten av november eller möjligtvis dagen efter deras earnings call som är den 28e oktober.
Men dom allra flesta ryktena från dom större sidorna som brukar om någon ha koll säger att det är nu den 22a oktober som den kommer att presenteras tillsammans med nya iPad.
Som vanligt på deras iPad event så är det inte bara just iPad dom som det kommer pratas om, utan det brukar vara rätt många produkter.
Och bland dom produkterna så ligger Mavericks, rMBP och Mac Pro, i den ordningen högst upp på listan av dom saker som kommer vara med på eventet.

Sen är deras inbjudnings kommentar i år även "We have a lot more to cover".
Det kan låta kryptiskt men det har varit mycket snack om att just detta event kommer ha mer nya produkt lanseringar än någonsin.

Hur det utvecklar sig återstår och se, men jag tror och hoppas att det är nu på tisdag det händer

Förmodligen så ska man ta detta rykte med en stor nypa salt, väntar som sagt mest på Mavericks. desto tidigare desto bättre

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Days Since Update: 247 (Avg = 124) så det är helt klart dags för en uppdatering snart. Ju längre det dröjer desto högre är chansen att det är en större uppdatering på gång. Hade de bestämt sig för att göra en liknande uppdatering som för Macbook Air med bara nya processorer, grafikkort, PCIe SSD och trådlöst nätverk hade de förmodligen gjort det för länge sedan. IGZO skärmar hade verkligen varit trevligt.

http://www.modernreaders.com/apple-macbook-pro-2013-to-featur...

http://www.youtube.com/watch?v=SnUUXoFsjoY

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Jag blev lite orolig när jag läste på macrumours hemsida om att att Intel försenar sina Broadwell chips till 2014.Kommer det fortfarande vara värt att köpa nya MBP? Eller ska man vänta ytterliggare ett jävla halvår.

Permalänk
Medlem

Nä, köp Haswell-modellen som med ganska stor sannolikhet kommer ut nästa vecka om du behöver en dator. Broadwell kommer nog dröja till minst nästa sommar.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kazaa121:

Jag blev lite orolig när jag läste på macrumours hemsida om att att Intel försenar sina Broadwell chips till 2014.Kommer det fortfarande vara värt att köpa nya MBP? Eller ska man vänta ytterliggare ett jävla halvår.

Som sagt, Broadwell är den processor som baseras på nuvarande Haswell och den har bara varit ute i ett par månader så varför du oroar dig för det är lite...märkligt.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem