Permalänk
Medlem

Gtx 580 bf4

Hej jag startar bf4 med en 3 månads gammal gtx 580 1.5gb. Intel i5 4570 3.2Ghz, 8gb ram, z87-a motherboard asus.
Köpte grafikortet från en kompis som inte typ använde kortet.
Får ett directx error
DirectX function "GetDeviceRemovedReaspm" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG("The application's device failed due to badly formed commands sent by the application. This is an design-time issue that should be investigated and fixed."). GPU: "NVIDIA GeForce GTX 580", Driver: 32723

Och jag satt in grafikortet igår.

Permalänk

Testa att installera de nyaste beta drivrutinerna.

Permalänk

Vilken inställning har du tänkt köra bf4 på?

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

Jag har testat på olika inställningar men det spelar ingen roll vad jag kör på.
Testat köra på low men blir fortfarande nåt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Nordman:

Vilken inställning har du tänkt köra bf4 på?

Edit lite?

Permalänk
Medlem

Försöker du tabba ur spelet?

Permalänk
Medlem

Typ samma fel som jag och en tiotusen andra har med bf3. EA tyckte jag skulle installera spelet på en mekanisk hd istället för min SSD... haha

Permalänk
Medlem

Nej det kraschar medans jag kör

Permalänk
Skrivet av what23:

Nej det kraschar medans jag kör

gör en clean install på drivers och installera rätt drivers

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Har gjort clean install på beta drivers och dem innan fast det kraschar ändå.

Permalänk
Medlem

Har gjort clean install på beta drivers och dem innan fast det kraschar ändå.*
Det gick ett tag längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

gör en clean install på drivers och installera rätt drivers

Finns det något annat man kan göra?

Permalänk
Medlem

Testa uppdatera directx samt Punkbuster.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Som ovan skrev. Uppdatera PB manuellt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Funkade inte men får se om det fixar sig med en patch på spelet senare.

Permalänk
Medlem

Men vad är det här för error.
DirectX function "GetDeviceRemovedReaspm" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG("The application's device failed due to badly formed commands sent by the application. This is an design-time issue that should be investigated and fixed."). GPU: "NVIDIA GeForce GTX 580", Driver: 32723

Händer bara på bf3 och när bf4 betan var är det grafikortet eller en bug. Förklara vad det är om någon vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av what23:

Men vad är det här för error.
DirectX function "GetDeviceRemovedReaspm" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG("The application's device failed due to badly formed commands sent by the application. This is an design-time issue that should be investigated and fixed."). GPU: "NVIDIA GeForce GTX 580", Driver: 32723

Händer bara på bf3 och när bf4 betan var är det grafikortet eller en bug. Förklara vad det är om någon vet.

Är kortet överklockat?

Visa signatur

Intel Core i5 750 4GHz | Thermalright Silver Arrow | MSI GTX 770 Lightning | Corsair XMS3 8GB | ASUS P7P55D-E | Corsair Force GT 120 GB | Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 2 TB | Samsung Spinpoint T166 500 GB x2 | Fractal Design Tesla 650W | NZXT Phantom
Benq G2420HDB | Benq XL2420T (120Hz Lightboost) | Qpad MK-85 | Qpad 5K | Qpad QH-90 | Samsung Galaxy S III - Temasek Cyanogenmod 11

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som instabilt eller defekt kort. Och ja, det kan visa sig bara i ett spel just nu eftersom olika spel använder olika kommandon och belastar olika. Troligen kommer det bli värre med tiden tills det kraschar i alla spel.

Höja spänningen eller sänka frekvensen kan hjälpa.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har inte överklockat någonting men grafikortet är en överklockat version fast bara 20 Mhz.

Permalänk
Medlem

Fast det är en sån model som är lite överklockad

Permalänk
Medlem

Kan man dra ut och in grafikkortet skulle det hjälpa nånting.

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem i bf3 samt i bf4 betan.

Jag löste problemet genom att i windows 7: Köra med gamla drivrutiner, 314.22 tror jag att det var. Sen överklocka volt på kortet en aning, och nedklocka coren och memoryn till fabriksinställningar.

I windows 8 gäller samma sak, fast där kan jag köra på nyaste drivrutinerna. Måste fortfarande klocka och pilla dock..

Visa signatur

// daavve

Pentium4 2.4, Geforce4 64mb TV-Out, 120 GB Hårddisk, 256mb rdram.