Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Det ska bli spännande!!

Hoppas att de hinner till julen. Väntar med spänning också på HTC och Samsung.

Jo det vore ju inte fel att ha mer än 4 olika telefoner att välja på om man inte vill ha en nokia men samtidigt wp8 i Sverige. Men Ska jag vara ärlig är jag inte direkt nöjd med min HTC 8x, de kommer inga specialfunktioner som ex nokia glance osv utan det känns som de bara bryr sig om sina android telefoner.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo det vore ju inte fel att ha mer än 4 olika telefoner att välja på om man inte vill ha en nokia men samtidigt wp8 i Sverige. Men Ska jag vara ärlig är jag inte direkt nöjd med min HTC 8x, de kommer inga specialfunktioner som ex nokia glance osv utan det känns som de bara bryr sig om sina android telefoner.

Då kanske det här vore något!!

(Om inte 6 tum är för stort)

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Då kanske det här vore något!!

(Om inte 6 tum är för stort)

Nu kanske jag är korkad men vad menar du?:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu kanske jag är korkad men vad menar du?:P

oj, förlåt. glömde länken...

http://wmpoweruser.com/the-final-leak-nokia-lumia-1520-specs-...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Ser helt klart intressant ut. Funderat på att byta till WP, men vill helst ha minst 5" skärm. Har en note2 atm. När är de presskonferansen på tisdag svensk tid?

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem

Ingen som har bra fakta om Nokia Lumia 929?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szajda:

Ingen som har bra fakta om Nokia Lumia 929?

Jag tror att 929 är exklusiv för Verizon
http://www.wpcentral.com/verizon-lumia-929-early-nov-black-wh...

Permalänk

Vet någon hur man filtrerar bort alla kontakter utan nummer från kontaktlistan? Morsan köpte en Nokia 520 nyligen och har en massa onödiga e-postadresser från Hotmail sen hon synkade allt. Måste hon ta bort dom manuellt eller finns det en smidigare metod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Vet någon hur man filtrerar bort alla kontakter utan nummer från kontaktlistan? Morsan köpte en Nokia 520 nyligen och har en massa onödiga e-postadresser från Hotmail sen hon synkade allt. Måste hon ta bort dom manuellt eller finns det en smidigare metod?

Man kan ju välja att inte inkludera hotmailkontakterna. Men det fungerar bara om hon endast har e-postadresser på just det kontot. Annars tror jag inte det går. Raderar hon kontakterna i telefonen försvinner de i hotmailen på datorn

Permalänk

Ni kan ju välja i kontakter vilka som ska synkas in. Dessutom går det att länka kontakter med varandra så att telefonnummer och adresser hamnar under samma.

Permalänk
Skrivet av slobydamn:

Ni kan ju välja i kontakter vilka som ska synkas in. Dessutom går det att länka kontakter med varandra så att telefonnummer och adresser hamnar under samma.

Med andra ord måste vi välja bort kontakterna manuellt? På min LG Optiums 4X kan man tex välja att inte visa kontakter som saknar nummer, finns det inget liknande i Windows phone?

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Asså jo den är nog intressant dock inte för mig ska nog köpa en mindre lur nästa gång

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vilka WINDOWS phone mobiler har SRS idag? Ny/gammal?

Permalänk
Medlem

Så snart kommer bl.a. en officiell Instagram-app:

http://blogs.windows.com/windows_phone/b/windowsphone/archive...

Men även, enligt mig, mer intressanta appar som en ny version av Plex.

Permalänk
Medlem

Dayum, 1520 looks sexy. Pureview cam och 3400mAh batteri med 6 tum full HD skärm...aaah...nörd porr. lol

Permalänk
Medlem

Kan inte Nokia släppa en 4.5-5 Tum ersättare till Nokia Lumia 920 med typ Lumia 929 specs som kommer finnas i USA.
Vem f*n vill ha 6 tum då kan man lika gärna köra med iPad mini eller eller Surface 2 pro som telefon ju!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att ditcha min Nexus 4 och hoppa tillbaka till WP... Saknar så många saker!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szajda:

Kan inte Nokia släppa en 4.5-5 Tum ersättare till Nokia Lumia 920 med typ Lumia 929 specs som kommer finnas i USA.
Vem f*n vill ha 6 tum då kan man lika gärna köra med iPad mini eller eller Surface 2 pro som telefon ju!

Jag är tycker de ska bli intressant med 6". Har stora händer och nästan alltid tyckt de flesta telefonerna varit för små innan note som jag har idag.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szajda:

Kan inte Nokia släppa en 4.5-5 Tum ersättare till Nokia Lumia 920 med typ Lumia 929 specs som kommer finnas i USA.
Vem f*n vill ha 6 tum då kan man lika gärna köra med iPad mini eller eller Surface 2 pro som telefon ju!

Håller med till 110%. 4,5-5" med full-HD och tunn ram! Hade en sådan kommit hade jag aldrig bytt mobil efter den.

6" får man ju för fan köra i bakfickan, alternativt gå runt med en jävla axelrem till den. För mig är det verkligen helt sjukt hur de ens kan tro att den skall kunna sälja. Det är väl en sak om man är dam och ändå går runt med en väska 24/7, men som man och ett icke fan av manpurses så; nej, nej och åter nej.

Har dock förstått att det går hem hos vissa och jag säger inte att ni har fel eller dylikt, detta är bara min personliga åsikt.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Vill byta till WP 8.1 men att gå från S4 till en Nokia Lumia 920/925 alt Samsung aktiv känns inte så lyckat! För stort nerköp eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Skrivet av downup:

Bara jag som har problem med musik?
testat Xbox music, beem radio, sky.fm..

spelar lite musik, stänger av. Backar ur appen, sen kommer musiken igång helt random även om apparna är avstängda. :/

stänger av även där, sen kommer det igång igen. En restart på telefonen hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte problem med att den startar och stänger av sig men så for det sker någon data trafik så skrapar/hackar ljudet precis som när man lägger en mobil vid en gammal bilradio.. vilket är sjukt irriterande nu på vintern när man har tfn i jackan och vantar på sig. Så jag får köra på batterisparläge med avstängd data när jag ska lyssna på ljudböcker eller liknande

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk

För 2222 kr får man idag en Lumia 920, en telefon som är stabil, snabb, snygg
och dessutom funktionell till allt man kan tänka sig. Hade jag inte haft en redan
hade jag köpt en idag, herregud så billigt. Har lagt min note 2 på hylllan, den samlar
nu mest damm, har haft både ios och android och wp8 känns bäst helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

För mig är det verkligen helt sjukt hur de ens kan tro att den skall kunna sälja.

Nåja, tänk nu på att Stockholm inte är hela marknaden utan att det som inte säljer bra där kan sälja riktigt bra på andra marknader

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag vill ha den där med 6tumsskärm! Men nu när den e så "stor" kunde de väl skippat win mobile å kört in full win 8.1 med telefonpad?

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Någon som vet om Nokias nya kamera app fungerar med Lumia 520? Letade efter den i store men kunde inte hitta den.

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/nokia-camera/bfd2...

Eller den fungerar bara med de andra Lumia lurarna?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Hej,
finns det något sätt att gå runt ZUNE softwaran i datorn? Överföra mp3-filer till mobilen utan det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Hej,
finns det något sätt att gå runt ZUNE softwaran i datorn? Överföra mp3-filer till mobilen utan det.

Det beror lite på vilken modell du har och vilket OS den kör. WP8 funkar utan Zune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Hej,
finns det något sätt att gå runt ZUNE softwaran i datorn? Överföra mp3-filer till mobilen utan det.

Om det nu är en Windows Phone 7-telefon, som jag misstänker att det är (då man inte behöver Zune om det är en med Windows Phone 8), finns det "hack" för att kunna föra över musik och så vidare.

Kika på länken: http://downloadsquad.switched.com/2010/11/20/copy-files-to-a-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Om det nu är en Windows Phone 7-telefon, som jag misstänker att det är (då man inte behöver Zune om det är en med Windows Phone 8), finns det "hack" för att kunna föra över musik och så vidare.

Kika på länken: http://downloadsquad.switched.com/2010/11/20/copy-files-to-a-...

Yes, jag har HTC trophy. Och Windows Tiny7. I tiny7 funkar inte denna lösning... Finns det andra sätt? Nåt program eller så?