LG presenterar G Flex med böjd skärm och självläkande yta

Permalänk
Medlem

Aldrig mer en LG telefon.

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- GTX1080Ti -16Gig Corsair LPX 3000MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk

Inte för mig heller. Dom brände mig med sin dåliga mjukvaruimplementation.

Permalänk
Medlem

Detta var den näst sämsta iden . Inget slår den mobilen med en skärm på framsidan och en på baksidan .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Fanken vad folk ska vara konservativa.. När någonting nytt lanseras tycker jag det bara är bra. Även om jag personligen inte känner något behov av en böjd skärm (visserligen vet jag inte det heller förrän jag testat och kanske skapat mig ett behov då) men det är fortfarande en framgång i tekniken.
Så sluta gnäll över att allt inte står still, för ni är ju ändå inte nöjda.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Håller med varför är folk så konservativa, jag tycker det är bra med utveckling. När internet var nytt tänkte jag att det inte var nåt för mig, får väl säga att jag ändrat uppfattning om det.

Permalänk
Medlem

Gillar konceptet men kommer nog inte köpa böjd skäm innan dom är böjbara så man kan ta och vika eller rulla ihop skärmen

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk

Fan va folk ska klaga.

Permalänk
Medlem

Man tar sig igenom en sida och lackar på allt gnäll, vad är det för fel på er egentligen?
Hänger man på sveriges största datorforum borda man kunna se att de finns behov utanför sin lilla trygga bubbla.
Bara för att DU inte vill ha den så är det inte den värsta uppfinningen sedan gaskamrarna..

Nu råkar inte jag vara intresserad av just denna modell men jag kan ändå se behovet och btw så har Apple redan gjort det först, om än ofrivilligt.

http://www.cultofmac.com/248603/iphone-5ses-are-bending-in-pe...

Permalänk
Skrivet av krutovs:

Fanken vad folk ska vara konservativa.. När någonting nytt lanseras tycker jag det bara är bra. Även om jag personligen inte känner något behov av en böjd skärm (visserligen vet jag inte det heller förrän jag testat och kanske skapat mig ett behov då) men det är fortfarande en framgång i tekniken.
Så sluta gnäll över att allt inte står still, för ni är ju ändå inte nöjda.

DAE Nokia 3310? Jäkla cirkelrunk här i kommentarerna om hur folk "aldrig ska köpa en LG telefon igen" för att de är innovativa. Dessutom folk som har gjort större och bättre undersökningar av LG's kunder än LG skälva, men de vill inte delge sina resultat.

Det går nog en del pengar till undersökningar av marknaderna för att se huruvida en telefon kommer att sälja eller inte.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Man tar sig igenom en sida och lackar på allt gnäll, vad är det för fel på er egentligen?
Hänger man på sveriges största datorforum borda man kunna se att de finns behov utanför sin lilla trygga bubbla.
Bara för att DU inte vill ha den så är det inte den värsta uppfinningen sedan gaskamrarna..

Nu råkar inte jag vara intresserad av just denna modell men jag kan ändå se behovet och btw så har Apple redan gjort det först, om än ofrivilligt.

http://www.cultofmac.com/248603/iphone-5ses-are-bending-in-pe...

Kan inte annat än hålla med. Sweclockers kommentarer håller t.om. lägre kvalité än Engadget...och det säger rätt mycket.

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Medlem

En böjd 35" skärm med 4K-upplösning och oled hade inte suttit fel, men en mobiltelefon vetefan alltså...

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Du kanske inte spräcker skärmen lika lätt som på de där ömtåliga iphones?

och spräcker man det på en böjd telefon så lär det vara nästintill omöjligt att byta. har man någonsin försökt sätta in ett glas i en sned/skev ipad så tar det nån timme sen lossnar allt spelar ingen roll vilket lim man använder.

böjda telefoner finns redan har man en iphone 5 i bakfickan och sätter sig ner så böjs telefonen enkelt där sim-kortet sitter. glaset & hela telefonen funkar ser bara helt sjukt ut med en vikt telefon

Xperia V är ännu värre, man kan tappa den hundra ggr, sen tappar man den 10cm ner i ett träbord så krackelerar allt. ser ut som man mosat den med knogarna på fyllan. den är också helt omöjlig att få fram glas till. till iphones så finns den alltid inne.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det är roligt att se hur mycket folk klankar ner på nya ideér utan att faktiskt ha någon koll, rundade displayer är något att helt klart se fram emot. Läs mer här: http://www.displaymate.com/Galaxy_Round_ShootOut_1.htm